Monitor ter vervanging van 2 losse monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 10:22
Ik zoek een nieuwe monitor. Twee jaar geleden heb ik een LG 27GL850 monitor gekocht, waar ik erg tevreden over ben. Hiernaast heb ik een oude 1080P monitor staan 'kwartslag gedraaid'. Dus verticaal. Dit vind ik niet fijn werken, waardoor deze eigenlijk nooit gebruikt wordt. Helaas heb ik op mijn werkplek niet genoeg ruimte om twee 27" monitoren naast elkaar te plaatsen.

Nu wil ik beide monitoren weg doen en een 34" monitor terugkopen. De monitor wordt gebruikt om thuis te werken (laptop verbinden), gamen (alleen MMO) en misschien in een later stadium nog een PS5.

De meeste Tweaker vergelijk reviews voor monitoren zijn al wat ouder en ook op YT wordt ik niet echt wijzer van vergelijkingen.

Zelf had ik de 34" variant van de monitor die ik al heb gevonden, namelijk de uitvoering: LG UltraGear 34GN850P-B Zwart. Deze monitor is inmiddels al wel wat ouder en zie momenteel veel OLED geweld voorbij komen. Al twijfel ik of OLED geschikt is, met lange MMO sessies waarbij er natuurlijk makkelijk burn-in op kan treden.

In principe eindigt mijn budget rond de €1000.

1440P is voor mij voldoende en mijn RTX-3080 gaat 4k gamen waarschijnlijk toch niet trekken. Ik hecht meer waarde aan hoge HZ dan hogere resolutie.

Ik ben op zoek naar goede alternatieven.

[ Voor 6% gewijzigd door virtualJac op 29-01-2024 10:01 ]

there's no tweak without the tweaker

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:52
Je kan op het tab "alternatieven" kijken naar de alternatieven.

Als ik zoek naar 34" 1440p schermen, dan kom ik ook deze tegen:
uitvoering: Samsung Odyssey G8 OLED (LS34BG850SU) Zilver
of
uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart
of
uitvoering: LG 34WQ75C-B Zwart
of
uitvoering: MSI Optix MAG342CQR Zwart

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zelf toevallig ook in deze prijsrange aan het kijken naar ultrawide schermen voor werk en games. Wat betreft OLED kun je het beste kijken naar LG. Uit zeer langdurig testen door RTINGS blijkt dat de W-OLED schermen van LG een stuk beter bestand zijn tegen burn-in dan de huidige QD-OLED schermen van Samsung. De Samsung panelen zitten voor zover ik weet in de 34" (en 49") Ultrawides van Samsung zelf, Philips, Alienware en MSI.

Buiten OLED kun je ook kijken naar miniled - een LCD paneel maar met miniledjes als backlight waardoor zeer hoog contrast mogelijk is. Bijvoorbeeld de X34 Predator van Acer. Die komt in Q2 van dit jaar uit en is met 2304 miniled dimming zones een veelbelovend alternatief voor OLED. Die is alleen nog niet uit, dus het is gissen of dit wat is. Helaas zijn er geen echt goede andere miniled displays op de markt nu, behalve de Odyssey Neo G7 van Samsung, maar dat is een 32" 4K model.

Wat betreft gewone LCD panelen met een hoge refreshrate kun je kijken naar o.a.:

uitvoering: Gigabyte M34WQ Zwart
uitvoering: Gigabyte G34WQC A Zwart
uitvoering: AOC CU34G2XP/BK Zwart

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 29-01-2024 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virtualJac
Na een middagje reviews lezen youtuben heb ik min of meer besloten om voor een uitvoering: Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart te gaan.

Ik vind de 2024 oled de prijs van €1200+ nog niet waard en ik lees over de concurrerende IPS panelen toch best wel een hoop ellende. Dan steek ik liever nog €300 in mijn zak.

En volgend jaar maar eens kijken naar een Oled. Wellicht dan 4k en samen met een pc upgrade.

[ Voor 23% gewijzigd door virtualJac op 29-01-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
Even een update: Ik heb de monitor teruggestuurd. Behalve dat ik het gevoel had erg veel in te leveren op beeldkwaliteit (zwart, scherpte etc). had ik ook veel last van flickering.

Heb besloten om te wachten op de nieuwe LG Oled 4k 32" of de LG Oled 1440P Ultrawide. Met de huidige oled reviews en burn-in garanties ben ik er niet zo bang meer voor. Waarschijnlijk gaan deze iets boven budget zijn, maar op de langer termijn gaat het hopelijk meer plezier opleveren.

[ Voor 27% gewijzigd door virtualJac op 07-02-2024 09:34 ]