Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan35
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01-2024
Goedemiddag allen,

Ik zit in de detachering en heb een paar vragen. Zit nu zo`n 6 maanden bij deze detacheerder, afspraak was dat zij een 6 maanden contract zouden krijgen van de opdrachtgever. Dat hoorde ik ook van mijn leidinggevende. Ik zou deze tijd via deze detacheerder werken en dan zouden we verder kijken. Maar ze hebben gelijk een 1 jaar contract gekregen. Hierop zei ik dat onze afspraak 6 maanden was en niet meer. Maar het is een super opdrachtgever en je wil geen stof schoppen gelijk bij start.

Detacheerder wuift deze gesprek weg en wil er niet op ingaan, ook mijn vragen over hun fee en arbeidsvoorwaarden betreffend mensen die in loondient zijn bij de opdrachtgever krijgen en inleen*ik kreeg alleen maar een telefoon en reiskosten* worden niet beantwoord. Ik kreeg de* jah je weet niet hoeveel kosten aan detachering zitten en je bent ondankbaar*. Ik weet dat ze mij wegzetten voor 70 euro per uur *lieten ze per ongeluk vallen in onze discussie* en krijg een 3500 bruto salaris geven. Wat hoor ik maximaal over te houden van 11200 bruto per maand na loonheffing, pensioen etc? Ben werkzaam als engineer.

70 euro x 160 uur= 11200 euro per maand. Ik zit per maand inclusief reistijd over 220 uur. Terwijl ik me ass afwerk en niet eens 1 dag ziek heb gemeld of vrij heb genomen, word ik behandeld als een 3 jarige kleuter. Buiten geheimhoudings documenten heb ik niks getekend. Ik heb ook geen contract gezien of gehad en zelfs nog geen salarisstrookje. *Jah de accountant is ermee bezig* Zelfs mijn overuren heb ik nog niet gehad, want hun accountant hanteerd de standaard 160 uur p/m en ze komen wel..maak je niet ongerust.

Deze shit verpest meer dan 2 maanden mijn slaap. Ik wil zo snel mogelijk van detacheerder veranderen, maar hoe doe ik dat? Kan deze detacheerder de opdrachtgever dwingen om de 1 jaar contract te hanteren? Kan ik hier onderuit omdat ik niks heb getekend? Deze uurtarief wil ik natuurlijk ook behouden bij verandering van detacheerder, hoe krijg ik dat voor elkaar bij dezelfde opdrachtgever? Inmiddels ben ik verrekte goed geworden in het doen van mijn werk, hoop dat ze het kunnen waarderen. Als jullie mij hiermee kunnen helpen _/-\o_ Mijn excuses alvast als ik teveel heb geschreven, zat echt vol.

Mijn dank aan jullie,
Johan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoeveel jaar werkervaring heb je?

Elke detacheerder zet mensen weg voor €70,- per uur en wat jij verdient; heb je toch zelf besproken met de detacheerder, eveneens m.b.t reiskostenvergoeding.

Overigens klinkt het niet als een partij waar ik voor zou willen werken, heb je geen andere opties?

Wellicht kun je op gesprek gaan bij die opdrachtgever, afhankelijk van hoe goed hun relatie is met de detacheerder; willen ze je misschien wel rechtstreeks aannemen.

Dan moet je zelf weten of dat als ZZP'er is met 70eu/u of dat je liever ~€4.000-5.000,-/maand pakt met een jaarcontract.

Maar reken jezelf niet rijk (maar reken het wel uit) je betaalt bijzonder veel belasting, verzekering en extra's als je als ZZP'er ook een pensioen en veiligheid wil hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Accretion op 29-01-2024 18:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:00
Die 70 euro is totaal niet belangrijk voor jou. Jij bent in dienst bij de detacheerder voor 3500 euro bruto per maand. Dan maakt het niet uit of jouw werkgever (de detacheerder) jou ergens voor 30 euro of 70 euro per uur verhuurt...

Die 70 euro ga je j sowieso ook niet krijgen als je daar in dienst gaat. Wat je echt waard bent? Geen idee, want ik weet niet welke opleidingen je hebt gevolgd, welke ervaring je hebt en wat voor een werk je doet. Misschien eens kijken in het topic op Tweakers waar je kan zoeken naar mensen met vergelijkbaar werk?
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Ook is de tijd die je nodig hebt om vanuit huis naar je werkgever te gaan eigen tijd. Bij detachering zal dat tot op zekere hoogte ook zo zijn, dat ligt aan de arbeidsvoorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door President op 29-01-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:33
Eerst orde op zaken stellen:
Eisen dat je een contract krijgt of er anders vanuit gaat dat je contractloos bent en dus niet meer hoeft te komen. En stel hier een limiet aan, maar wel reëel.
Contract zou er moeten zijn, dus een week is meer dan voldoende. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
Vervolgens ook duidelijkheid eisen hoe het met overuren zit, en ook hier een termijn aan stellen. Het lijkt of je nu aan het lijntje gehouden word. Geen info na je gestelde termijn :? Geen overuren meer :W

Eerste helderheid scheppen, dan kan je door.

Ow enne, als de sodemieter ergens anders solliciteren :Y

[ Voor 5% gewijzigd door ybos op 29-01-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waldinho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 14:21
Los van dat prijs per uur voor de opdrachtgever richting de detacheerder niet relevant is voor het salaris wat jij krijgt, is het zo dat die 70 euro per uur niet alleen voor jouw arbeid is maar ook de flexibiliteit/vermindering risico die de opdrachtgever inkoopt (geen risico op betaling bij uitval ziekte om een voorbeeld te noemen).

Wat je hoort over te houden zoals je vraagt staat natuurlijk los van je opdracht maar lijkt me vooral samen te hangen met je ervaring en onderscheidende competenties. Wat heb je zoal gedaan in dit werkveld?

Wel is het vreemd dat je officieel nog niet eens in dienst bent van deze detacheerder. Dan lijkt me een gesprek over de voorwaarden en dat vervolgens op papier zetten een minimum vereiste. Hoe weet je dat je 3500 bruto gaat krijgen? Is dan een soort standaard salaris dat iedereen bij die detacheerder krijgt?

Als de opdracht mooi is en je wellicht kun worden overgenomen kan het de investering waard zijn, maar als het de bedoeling is dat je in dienst blijft bij deze detacheerder dan kan je je afvragen of je bij een partij die zo communiceert wil werken…

[ Voor 12% gewijzigd door Waldinho op 29-01-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan35
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01-2024
Dat is het hem juist, ze bespreken niks. Ik maakte hun duidelijk dat 3500 alleen interessant was met de complete pakket aan de arbeidsvoorwaarden die mijn collega`s krijgen en een bonus bij zeer goed presteren. Ook wou ik een gesprek over hun fee voor het tekenen van mijn contract. Contract *werd opgesteld* voorwaarden zouden*besproken worden * fee zouden ze aan mij *laten weten*etc ect. Dan pas zou ik het tekenen, dat heb ik hun heel duidelijk gemaakt. Ik ben met niks akkoord gegaan. Enige wat ze gedaan hebben is tijd uitrekken, ik heb hun inmiddels al laten weten dat dit hoogst onproffesioneel is.

Het komt hier op neer, kan ik hier wettelijk onderuit (heb niks getekend) en is dit genoeg om te laten zien dat ik ben voorgelogen/misleid? Zoja, dan is het tijd voor een advocaat. Ik heb ook mijn leidinggevende aan mijn kant.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:00
Ik begrijp je niet. Je werkt daar al 6 maanden voor een bepaald salaris en zonder al die extra's die je wilt hebben? Dan ben je daar toch gewoon mee akkoord gegaan? Ik zou nooit beginnen met werken zonder dat er in mijn contract staat wat er afgesproken is ..

Verder moet ik toegeven dat je qua taalgebruik en tekstopbouw overkomt als iemand die op een MBO functie aan het werk is en dan vind ik 3500 euro wel echt een heel mooi salaris. Ook is een bonus bij presteren alleen in bepaalde functies de norm, bij de meeste normale banen is het gewoon de bedoeling dat je goed presteert zonder dat daar een extra beloning voor staat...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Jij bent ook wel onprofessioneel dat je ergens toch gaat werken terwijl je blijkbaar pas zou tekenen als alles op papier stond

Mondelinge overeenkomst is niet zo handig bij werk (en volgens mij zelfs niet toegestaan).

Maar je hebt veel noten hier op je zang maar tot aan nu heb je alleen geblaft en niet gebeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Barrycade op 29-01-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:33
Johan35 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:38:
Dat is het hem juist, ze bespreken niks. Ik maakte hun duidelijk dat 3500 alleen interessant was met de complete pakket aan de arbeidsvoorwaarden die mijn collega`s krijgen en een bonus bij zeer goed presteren. Ook wou ik een gesprek over hun fee voor het tekenen van mijn contract. Contract *werd opgesteld* voorwaarden zouden*besproken worden * fee zouden ze aan mij *laten weten*etc ect. Dan pas zou ik het tekenen, dat heb ik hun heel duidelijk gemaakt. Ik ben met niks akkoord gegaan. Enige wat ze gedaan hebben is tijd uitrekken, ik heb hun inmiddels al laten weten dat dit hoogst onproffesioneel is.

Het komt hier op neer, kan ik hier wettelijk onderuit (heb niks getekend) en is dit genoeg om te laten zien dat ik ben voorgelogen/misleid? Zoja, dan is het tijd voor een advocaat. Ik heb ook mijn leidinggevende aan mijn kant.
Vraag jezelf eens af: als je niet eens een contract hebt, hoe zit het met verzekeringen :?
Stel jij maakt een blunder van jouw kant bij de eindklant en jouw werkgever geeft opeens niet thuis :?
Krijg je wel doorbetaald bij ziekte aangezien je geen officieel contract hebt :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:31

dragonhaertt

@_'.'

Dus je hebt geen contract getekend bij je detacheerder? Je krijgt wel geld van ze, maar geen loonstrookjes?

Je verhaal is nogal warrig en onduidelijk geschreven. Probeer eens duidelijk te krijgen wat je probleem precies is zonder al die verhalen eromheen.

Met het bedrijf waar je werkt (ingezet door detacheerder) heb jij niks te onderhandelen. Je bent in dienst bij je detacheerder, daar heb je een contract, daar moet je verhaal halen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:59
oef, ik zie een aantal herkenbare punten en misverstanden die ik veel vaker voor zie komen in de detachering. Zelf zit ik nu al een paar jaar in de detachering waarbij ik toch al een tiental bedrijven heb langs zien komen. Dus hopelijk spreek ik vanuit wat ervaring ;)

Maar een paar punten:

1. Geld komt eerst. Als jou detacheerder je langer bij een opdrachtgever kan zetten, gaat dat gebeuren. Aanpassingen maken gebeurt langzaam en moet met alle partijen kortgesloten worden. Klinkt heel hard, maar het is waar zij hun geld mee verdienen en jouw salaris mee betalen.

2. Vat dit alsjeblieft niet op als een persoonlijke aanval, maar je bent niet goed in je werkt. Je bent ingewerkt bij de opdrachtgever. Daar zit een verschil in. De kennis die je bij je opdrachtgever hebt opgedaan is niet meteen overdraagbaar naar een andere opdracht. Daarom zit je op €70 uurtarief. Als je de kennis en kunde had, zat je op een hoger uurtarief.

3. Wat de opdrachtgever de detacheerder betaalt heeft niks met jou te maken. Dit zijn afspraken die bedrijven onderling maken en heel veel beïnvloedende factoren hebben. Het is leuk om te weten en te zien voor welk uurtarief je gaat, maar zie het als niet meer dan dat. Als je echt denkt dat je dat tarief zelf hoort te verdienen, dan raad ik je aan als ZZP'er te beginnen en je eigen klanten te zoeken.

4. Ik zou werken aan communicatieve vaardigheden. Je tekst zit vol met spelfouten en springt van de hak op de tak. Als je zo communiceert met je opdrachtgever en werkgever ga je gegarandeerd nog miscommunicaties meemaken.

5. Reistijd is eigen tijd, die telt niet bij de gewerkte uren.

6. Leg de focus op de zaken die ertoe doen. Op het gebied van arbeidsvoorwaarden heb je niks te zoeken of melden bij de opdrachtgever. Dit ligt altijd bij de detacheerder. Daarom ga je altijd eerst intern praten om vervolgens hetzelfde bericht naar de opdrachtgever te communiceren.

7. Ga alsjeblieft echt achter een contract aan. Je bent nu in principe erg kwetsbaar omdat je geen arbeidscontract hebt. Ik zou heel duidelijk daar de focus op leggen. Dat is waar je elke dag op moet hameren.

Heel veel succes in ieder geval in je carriere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Johan35 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:49:
Goedemiddag allen,

Ik zit in de detachering en heb een paar vragen. Zit nu zo`n 6 maanden bij deze detacheerder, afspraak was dat zij een 6 maanden contract zouden krijgen van de opdrachtgever. Dat hoorde ik ook van mijn leidinggevende. Ik zou deze tijd via deze detacheerder werken en dan zouden we verder kijken. Maar ze hebben gelijk een 1 jaar contract gekregen. Hierop zei ik dat onze afspraak 6 maanden was en niet meer. Maar het is een super opdrachtgever en je wil geen stof schoppen gelijk bij start.
De afspraak tussen detacheerder (partij A) en opdrachtgever (partij B) staat los van wat jij (partij C) afspreekt met detacheerder.
De werkelijke lijnen zijn dus:
Partij A en Partij B hebben een overeenkomst: Initieel voor 6 maanden, maar is inmiddels 12 maanden geworden en zal worden verlengd, want zo verdiend Partij A zijn geld)
Partij A en C hebben een overeenkomst (al dan niet getekend).
Partij B en C hebben geen directe overeenkomst, wel is Partij C bij Partij B werkzaam via Partij A. Betalingen gaan dus ook van Partij B naar Partij A en tussen partij A naar Partij C. Het maakt daarbij niet uit, wat er tussen de verschillende partijen aan tarieven is afgesproken, want dat staat in de onderlinge overeenkomsten.
Detacheerder wuift deze gesprek weg en wil er niet op ingaan, ook mijn vragen over hun fee en arbeidsvoorwaarden betreffend mensen die in loondient zijn bij de opdrachtgever krijgen en inleen*ik kreeg alleen maar een telefoon en reiskosten* worden niet beantwoord. Ik kreeg de* jah je weet niet hoeveel kosten aan detachering zitten en je bent ondankbaar*. Ik weet dat ze mij wegzetten voor 70 euro per uur *lieten ze per ongeluk vallen in onze discussie* en krijg een 3500 bruto salaris geven. Wat hoor ik maximaal over te houden van 11200 bruto per maand na loonheffing, pensioen etc? Ben werkzaam als engineer.
Het maakt voor jouw salaris niet uit wat Partij A van Partij B krijgt. Al kregen ze tien bierdopjes uitbetaald.
Partij A neemt ook een deel van het risico over en dat zit dus ook in de tarieven verwerkt (en zie jij dus niet terug in jouw salaris). Partij A heeft waarschijnlijk één (of meerdere) kantoren die betaald moeten worden, er zijn commercieel managers (of dozenschuivers zoals ik ze persoonlijk noem) die ook betaald moeten worden. Dat komt allemaal uit het geld dat onder andere Partij B aan hen betaald. En ja, een (klein) deel is tevens jouw salaris. Maar vergeet niet dat Partij A meer kosten heeft dan alleen jouw bruto salaris.
70 euro x 160 uur= 11200 euro per maand. Ik zit per maand inclusief reistijd over 220 uur. Terwijl ik me ass afwerk en niet eens 1 dag ziek heb gemeld of vrij heb genomen, word ik behandeld als een 3 jarige kleuter. Buiten geheimhoudings documenten heb ik niks getekend. Ik heb ook geen contract gezien of gehad en zelfs nog geen salarisstrookje. *Jah de accountant is ermee bezig* Zelfs mijn overuren heb ik nog niet gehad, want hun accountant hanteerd de standaard 160 uur p/m en ze komen wel..maak je niet ongerust.
Nogmaals, het heeft geen zin om te vergelijking wat Partij A krijgt op basis van het werk dat jij doet. Jij hebt een overeenkomst met Partij A afsloten tegen voorwaarde X, Y en Z. Dat Partij A en B voorwaarde X², Y² en Z² hebben afgesproken, maakt niets uit.
Deze shit verpest meer dan 2 maanden mijn slaap. Ik wil zo snel mogelijk van detacheerder veranderen, maar hoe doe ik dat? Kan deze detacheerder de opdrachtgever dwingen om de 1 jaar contract te hanteren? Kan ik hier onderuit omdat ik niks heb getekend? Deze uurtarief wil ik natuurlijk ook behouden bij verandering van detacheerder, hoe krijg ik dat voor elkaar bij dezelfde opdrachtgever? Inmiddels ben ik verrekte goed geworden in het doen van mijn werk, hoop dat ze het kunnen waarderen. Als jullie mij hiermee kunnen helpen _/-\o_ Mijn excuses alvast als ik teveel heb geschreven, zat echt vol.

Mijn dank aan jullie,
Johan
Wil je er van af, dan moet je ontslag nemen, zo simpel is het! Gevolg is dat je bij Partij B ook niet meer binnen komt, maar de vraag is of het je waard is om daar te blijven werken (via Partij A) als je daar niet tevreden mee bent...
Andersom geldt namelijk ook: Is partij B niet tevreden met jou (of met Partij A), dan wijzen ze die ook gewoon de deur, hoe goed jouw band ook zal zijn met je leidinggevende en/of het bedrijf.
Heeft Partij A straks geen werk voor je, dan eindigen ook gewoon het contract met jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:55
President schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:10:
Die 70 euro is totaal niet belangrijk voor jou. Jij bent in dienst bij de detacheerder voor 3500 euro bruto per maand. Dan maakt het niet uit of jouw werkgever (de detacheerder) jou ergens voor 30 euro of 70 euro per uur verhuurt...

Die 70 euro ga je j sowieso ook niet krijgen als je daar in dienst gaat. Wat je echt waard bent? Geen idee, want ik weet niet welke opleidingen je hebt gevolgd, welke ervaring je hebt en wat voor een werk je doet. Misschien eens kijken in het topic op Tweakers waar je kan zoeken naar mensen met vergelijkbaar werk?
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Ook is de tijd die je nodig hebt om vanuit huis naar je werkgever te gaan eigen tijd. Bij detachering zal dat tot op zekere hoogte ook zo zijn, dat ligt aan de arbeidsvoorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.
Niet mee eens. Als jij wordt weggezet voor 150 euro per uur zitten daar andere verwachtingen aan van de klant dan wanneer je voor 70 per uur weggezet wordt. Natuurlijk, een groot verschil tussen beide tarieven, maar ik zie dit vaak in de markt. Vervolgens sla jij een flater omdat jij als duur iemand weggezet wordt, ondanks dat je detacheerder dit helder had moeten communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 09:54
welke arbeidsovereenkomst heb je zelf getekend? Is dit een tijdelijk contract met looptijd 6mnd of 1 jaar?
dat detacheerder misschien een intentie/opdracht heeft voor 1 jaar is een zakelijke overeenkomst tussen detacheerder en opdrachtgever.
De vraag is welke overeenkomst heb jij met de detacheerder?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:43
Johan35 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:49:
Goedemiddag allen,

...Kan ik hier onderuit omdat ik niks heb getekend?..
Hoezo ben jij 6 maanden aan het werk zonder getekend te hebben?

Ik vind je verhaal een beetje hak-op-tak, moeilijk te begrijpen.

Sowieso Extern != Intern. Je kunt en moet je niet vergelijken met mensen die intern in dienst zijn. Je bent een medewerker van de detacheerder.

Als je hier niet mee kan om gaan, is detachering niet voor jou weg gelegd. Je gaat geen commitment krijgen vanuit de opdrachtgever, collega's zijn voor jou tijdelijk. Je bent een brandjes-blusser voor de opdrachtgevers, iemand om tijdelijke problemen weg te werken (zwangerschap verlof, achterstand, tijdelijke aanvulling om drukke periodes leefbaar te houden, dat soort dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je niets getekend hebt ga dan lekker in loondienst bij die eindklant.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 10:48

mwa

Beetje vaag verhaal, ook mede door je beheersing van de taal. Je hebt nergens iets voor getekend en krijgt wel je loon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:20
mwa schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:46:
Beetje vaag verhaal, ook mede door je beheersing van de taal. Je hebt nergens iets voor getekend en krijgt wel je loon?
wel je loon en geen loonstrookjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er geen knoop aan vastbinden....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:31
Mijn mening als jullie alle mensen met een lagere opleiding zo behandelen. is er geen discussie of vraag. maar alleen katten naar de topic starter.🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:49
Orangelights23 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:14:
[...]

Niet mee eens. Als jij wordt weggezet voor 150 euro per uur zitten daar andere verwachtingen aan van de klant dan wanneer je voor 70 per uur weggezet wordt. Natuurlijk, een groot verschil tussen beide tarieven, maar ik zie dit vaak in de markt. Vervolgens sla jij een flater omdat jij als duur iemand weggezet wordt, ondanks dat je detacheerder dit helder had moeten communiceren.
Eens. Het is niet altijd 1 op 1, maar grof gezien moet je het wel kunnen omrekenen. Dan moet je wel allerlei factoren meenemen die al zijn aangedragen. Maar ja ze 150 euro voor je kunnen vragen en je zit daar een jaar dan zou je zeker ergens anders meer kunnen verdienen (al dan niet als zzper). 70 euro is wel aan de onderkant, als je alle overhead en risico op geen opdracht / ziekte meeneemt is daar niet enorm veel ruimte. De fietsenmaker vraagt ook al 70 euro+, wat verdient die bruto?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 10:48

mwa

pletter schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:14:
Mijn mening als jullie alle mensen met een lagere opleiding zo behandelen. is er geen discussie of vraag. maar alleen katten naar de topic starter.🤔
Schrijf je expres zo om een punt te maken? Als dat zo is, kudos!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:39

Reinier

\o/

Yaksa schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:52:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er geen knoop aan vastbinden....
Ik begrijp er echt niets van*vooral met die asteriskjes* en ik doe dus geen moeite om inhoudelijk *te reageren*.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
Reinier schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:53:
Ik begrijp er echt niets van*vooral met die asteriskjes* en ik doe dus geen moeite om inhoudelijk *te reageren*.
TS zie je niet meer terug. Die krijgt niet te horen wat 'ie wil horen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 00:54

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Svp on-topic blijven. Kun je dat niet? Blijf dan weg. En opmerkingen over TS' aanwezigheid zijn off-topic.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(jarig!)
M.b.t. geen contract, omdat je al meerdere maanden loon hebt ontvangen heb je nu zelfs een case om een contract voor onbepaalde tijd te eisen. Niet dat je dat zou moeten willen bij een werkgever met zo'n houding.

M.b.t. loonstroken, de werkgever is verplicht die te verstrekken (in ieder geval de eerste en daarna bij iedere wijziging en dat zou ik ook eisen. https://www.rijksoverheid...%20lasten%20of%20pensioen.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00

Qwerty-273

Meukposter

President schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:44:
Ik begrijp je niet. Je werkt daar al 6 maanden voor een bepaald salaris en zonder al die extra's die je wilt hebben? Dan ben je daar toch gewoon mee akkoord gegaan? Ik zou nooit beginnen met werken zonder dat er in mijn contract staat wat er afgesproken is ..
Er is een reden waarom verschillende details van de arbeidsovereenkomst op papier vastgelegd moet worden (dat kan ook nog tot 1 maand na de start datum). Je wilt namelijk van beide kanten zekerheid hebben wat er uiteindelijk is afgesproken. Nu is het een mondelinge overeenkomst die door beide partijen anders uitgelegd zal worden, als er nergens iets op papier is gezet.

https://www.rijksoverheid...n-een-arbeidsovereenkomst
Uw werkgever moet u binnen 1 maand na uw indiensttreding een aantal gegevens schriftelijk laten weten.
Een arbeidsrelatie kan natuurlijk wel aangetoond worden doordat de werknemer werkt, en de werkgever een salaris betaald. Enige details van de arbeidsovereenkomst zijn onbekend cq niets over afgesproken en dan kan je dus snel het balletje opgooien dat het een tijdelijk contact was tot vandaag en je morgen niet meer verschijnt. Of dat het voor een onbepaalde tijd is en je per direct je ontslag indient met een opzegtermijn van 1 maand.

@Johan35 vraag bij de opdrachtgever of je daar direct in dienst kan treden. Kan dat niet (door welke reden dan ook), kijk dan liever rond naar iets anders. Je zal waarschijnlijk keer op keer uitgekleed worden door deze detacheerder die niets wilt vastleggen. De opdrachtgever heeft ongetwijfeld in hun contract met de detacheerder verschillende voorwaarden staan dat ze een werknemer niet direct in dienst kunnen nemen (of dat ze daar een bepaald bedrag voor moeten neer tellen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1