Hallo Tweakers!
Ik gebruik al een tijdje goedkope smart plugs van de Aliexpress (Tuya TS011F).
Ze zijn vrijwel identiek aan de BlitzWolf BW-SHP15
De reden dat ik deze ooit gekocht heb is dat het eigenlijk de enige fatsoenlijke optie leek met:
- Zigbee
- HomeAssistant compatible (zigbee2mqtt)
- Power Meter
- Redelijke prijs
Uiteraard had ik beter moeten weten want ze hadden ondanks alle 5-ster reviews allerlei problemen
:
- Ze vielen maandenlang willekeurig uit totdat het opgelost werd door de community met een firmware update.
- De power meting dipt op willekeurige momenten naar 0W en is dus niet betrouwbaar
- De eerste switch begint na 2 jaar al te falen en schakelt soms niet meer totdat ik het een mep geef, waarschijnlijk zit er een goedkoop relais in dat vast begint te zitten.
Nu aan de community de vraag:
Waar oh waar kan ik een fatsoenlijke Zigbee power switch kopen die ik:
- Tussen een stekker en het stopcontact kan prikken
- Met HA en Z2M kan gebruiken
- Kan gebruiken om mijn verbruik op de plug betrouwbaar uit te lezen
- Bij voorkeur kan kopen zonder blut te gaan (Ik wil er 4 in totaal, maar dit is dus optioneel. Liever goed werkend dan goedkoop en brak)
Alvast bedankt voor jullie input
Ik gebruik al een tijdje goedkope smart plugs van de Aliexpress (Tuya TS011F).
Ze zijn vrijwel identiek aan de BlitzWolf BW-SHP15
De reden dat ik deze ooit gekocht heb is dat het eigenlijk de enige fatsoenlijke optie leek met:
- Zigbee
- HomeAssistant compatible (zigbee2mqtt)
- Power Meter
- Redelijke prijs
Uiteraard had ik beter moeten weten want ze hadden ondanks alle 5-ster reviews allerlei problemen

- Ze vielen maandenlang willekeurig uit totdat het opgelost werd door de community met een firmware update.
- De power meting dipt op willekeurige momenten naar 0W en is dus niet betrouwbaar
- De eerste switch begint na 2 jaar al te falen en schakelt soms niet meer totdat ik het een mep geef, waarschijnlijk zit er een goedkoop relais in dat vast begint te zitten.
Nu aan de community de vraag:
Waar oh waar kan ik een fatsoenlijke Zigbee power switch kopen die ik:
- Tussen een stekker en het stopcontact kan prikken
- Met HA en Z2M kan gebruiken
- Kan gebruiken om mijn verbruik op de plug betrouwbaar uit te lezen
- Bij voorkeur kan kopen zonder blut te gaan (Ik wil er 4 in totaal, maar dit is dus optioneel. Liever goed werkend dan goedkoop en brak)
Alvast bedankt voor jullie input