Wat is het beste gordijn voor ramen die kamer breed zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-10 14:21
De ramen in de woon- en slaapkamers van mijn nieuwe huis (flat) zijn net zo breed als de muren zelf. Welke gordijnen kan ik dan het beste kiezen?

Ik vind zelf traditionele gordijnen het mooist, dus twee gordijnen die in het midden aansluiten. Maar het nadeel is wel dat het dan gedeeltelijk over je raam hangt zelfs als ze open zijn. Ik heb niet zoveel zin om te gaan klooien met bochten rails. Rolgordijnen en luxaflex vind ik zelf nogal kaal en lelijk, maar misschien is dat beter?

En kan ik gordijnen het beste zelf opmeten en ophangen of laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0bledyg00k
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-10 14:21
Oh ja. Ik had al die vraag gesteld. Kut :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40

Reptile209

- gers -

Het zal dan ook wel een flinke puist stof zijn die je aan de zijkant kwijt moet. Je zou een embrasse kunnen gebruiken: zo'n band om het gordijn die de stof bijeen houdt als het gordijn open is. Wel een hoog "oma had dit ook" gehalte

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
g0bledyg00k schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:55:
De ramen in de woon- en slaapkamers van mijn nieuwe huis (flat) zijn net zo breed als de muren zelf. Welke gordijnen kan ik dan het beste kiezen?

Ik vind zelf traditionele gordijnen het mooist, dus twee gordijnen die in het midden aansluiten. Maar het nadeel is wel dat het dan gedeeltelijk over je raam hangt zelfs als ze open zijn. Ik heb niet zoveel zin om te gaan klooien met bochten rails. Rolgordijnen en luxaflex vind ik zelf nogal kaal en lelijk, maar misschien is dat beter?

En kan ik gordijnen het beste zelf opmeten en ophangen of laten doen?
Ongeveer dezelfde situatie hier. Ik heb zelf goede ervaring met een kort bochtje, zodat de open gordijnen aan de zijkant tegen de muur hangen. Ik weet niet welk geklooi je op doet bij bochten, maar ophangen was bij mij net zo simpel als een rechte rail. Bij zwaardere/grotere gordijnen is, in mijn ervaring, wel handig om de aan elkaar klik systemen van de bouwmarkt te mijden en een gordijnrail op maat te laten maken (en de straal van de bocht niet te klein te maken). Op maat maken is niet veel duurder en doordat de rail aan één stuk is glijdt het gordijn veel beter.