Gordijnen laten ophangen of zelf doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-06 12:21
Heb een nieuwe woning, alleen nog geen gordijnen. Ik woon op 11 hoog, dus de kant van het balkon interesseert me nu nog niet zoveel, maar de kant van het portiek moeten wel gordijntjes komen. Er zitten twee kamers met ramen aan die kant. In een van de kamers zit al een gordijnrail, maar geen idee of alle haken er nog op zitten (moet nog even ladder kopen). Wil het liefst gordijnen van gewoon stof met een enkele vouw. En dan twee losse gordijnen die zeg maar op elkaar sluiten in het midden.

Was wat aan het rondkijken, geen enkele zaak verkoopt kant en klaar de maat die ik nodig heb (grootste kamer is muur tot muur meer dan 3,5 meter), dus neem aan dat ik ze op maat moet laten maken.

Leen Bakker heeft een service waarbij ze gratis (wel tijdelijk geloof ik) langskomen om in te meten. Wat het dan vervolgens kost om het te laten maken en ophangen ben ik nog niet achter, maar is dit een aanrader? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Niet dat ik niet weet hoe een meetlint werkt, maar met gordijnen heb je wat vage dingen waar je hier en daar 5 of 10 cm moet optellen, iets moet vermenigvuldigen, enzovoort. Als ik het gratis kan laten opmeten en dan vervolgens meteen (voor een redelijke prijs) gordijnen kan kopen en laten ophangen lijkt dat me de beste optie, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:26
IKEA heeft voor de handige harries het volgende uitgevonden:

https://www.ikea.com/nl/n...jkbaar-zoomband-50078746/

Gordijnen zelf verkopen ze ook nog. Net als alle toebehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-07 12:35
Het is niet ingewikkeld maar mocht je er onzeker over zijn zou ik voor de gemoedsrust lsten inmeten. Mocht er tijdens het ophangen blijken dat het product niet aan de maat voldoet dan ben jij niet aansprakelijk. Als je al twijfelt over het ophangen van gordijnen, dan vooral de rail laten monteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Uit je vraag lijkt het mij dat je een beperkt budget hebt. Kwantum heeft dit soort zaken ook en zijn niet heel duur.

Maar meet even wat zaken op, maak een fotootje ook van je rail en je kan gewoon om hulp en raad vragen bij die winkels. Verstandig is dan wel om niet zaterdag 14 uur te gaan dan is de kans op service iets lager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04
Kwantum is chill. Gewoon vertellen hoe lang je rail is en hoe hoog je plafond boven de vloer zit en dat optellen en aftrekken verzinnen zij wel.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Barrycade schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:36:
Uit je vraag lijkt het mij dat je een beperkt budget hebt. Kwantum heeft dit soort zaken ook en zijn niet heel duur.

Maar meet even wat zaken op, maak een fotootje ook van je rail en je kan gewoon om hulp en raad vragen bij die winkels. Verstandig is dan wel om niet zaterdag 14 uur te gaan dan is de kans op service iets lager.
Elk budget is beperkt lijkt me, maar ja, ik moet de meeste spullen nog nieuw aanschaffen, dus ik let bij zoiets als gordijnen inderdaad graag op de centen. Als het zeg maar €150 of meer wordt, wordt het ook een stuk minder aantrekkelijk.

Ik heb weinig ervaring met Kwantum, maar Leen Bakker zit dichterbij. Da's eigenlijk mijn enige reden dat ik daar heb rondgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05
Even bij Veneta het simpelste gordijn 3,5m breed en 2,5m hoog en dan kom je al op €232,- uit.
Bij kwantum hebben ze ook een online tool daar kom je voor het goedkoopste gordijn op €135, 89 dus dat past net binnen budget.

En Leen bakker blijkt ook gewoon een online configurator te hebben en dan is een simpel gordijn €130,03

Prima kwaliteit voor die prijs. Je moet het alleen wel zelf ophangen denk ik zo.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Ga wel even wat vergelijken tussen Kwantum en Leen Bakker. Kijken wat de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Hema heeft ook een goede gordijnservice

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:41
Ik heb recent ook zitten zoeken naar gordijnen voor een brede (3,5-4m) kamer, uiteindelijk één kant-en-klaar optie gevonden bij sleep.nl (verkoopt ook via bol). Niks bijzonders maar gewoon oké kwaliteit voor een prima prijs. Met zo'n plooiband zodat je zelf de grootte/hoeveelheid vouwen kan kiezen etc. 2x 2.60 breed was bij mij voldoende voor die 4 meter, al hangt dat altijd van je plooikeuze af natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Kwantum en Hema zullen vast ook prima zijn maar ben zelf wel een beetje fan van https://www.karwei.nl/ass...ecoratie?hp-raamdecoratie

Of die duurder of goedkoper zijn weet ik niet. Heb sowieso het idee dat bijna al die bedrijven dezelfde leveranciers hebben voor dit soort dingen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:19

ViezeVis

Sample Text

g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:11:
Ga wel even wat vergelijken tussen Kwantum en Leen Bakker. Kijken wat de beste optie is.
Kwantum en Leenbakker zijn praktisch dezelfde winkels. Andere stijlen, maar de montagedienst is één.

(Hier Kwantum-montage gehad van gordijnen én jaloezieën. Erg tevreden over hoe het geheel is gegaan.)

[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 18-01-2024 22:16 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:08
Ik heb leen bakker gehad.
Perfect gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
ViezeVis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:16:
[...]

Kwantum en Leenbakker zijn praktisch dezelfde winkels. Andere stijlen, maar de montagedienst is één.

(Hier Kwantum-montage gehad van gordijnen én jaloezieën. Erg tevreden over hoe het geheel is gegaan.)
Dat scheelt weer wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Volgens mij is het allemaal één pot nat bij de grotere ketens. Bij lokale speciaalzaken is dit anders.

Ik heb 2 jaar terug de gewone gordijnen bij Kwantum laten doen, zelf ingemeten, mooi resultaat. Ik had wel een dikke stof met dubbele plooi, kan natuurlijk ook nog verschil maken. Even in de winkel kijken is beter, sommige gordijnen kan je de krant door lezen.
De vitrage is van Veneta. Ook erg tevreden over, op basis van wat gratis stalen de keuze gemaakt en ook zelf gemeten.

Stelt niet heel veel voor, meetinstructies zijn duidelijk. Ook een gordijnrail hangen is niet heel lastig, is al een rechte lijn uit zichzelf. Wel 2 man nodig als je er een van 4 meter wil hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 18-01-2024 22:52 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Klippy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:51:
Volgens mij is het allemaal één pot nat bij de grotere ketens. Bij lokale speciaalzaken is dit anders.

Ik heb 2 jaar terug de gewone gordijnen bij Kwantum laten doen, zelf ingemeten, mooi resultaat. Ik had wel een dikke stof met dubbele plooi, kan natuurlijk ook nog verschil maken. Even in de winkel kijken is beter, sommige gordijnen kan je de krant door lezen.
De vitrage is van Veneta. Ook erg tevreden over, op basis van wat gratis stalen de keuze gemaakt en ook zelf gemeten.

Stelt niet heel veel voor, meetinstructies zijn duidelijk. Ook een gordijnrail hangen is niet heel lastig, is al een rechte lijn uit zichzelf. Wel 2 man nodig als je er een van 4 meter wil hangen.
Ik heb geen 2 man, dus hopelijk is ophangservice niet te duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Als je zelf meedoet heb je nog maar één iemand nodig :P
Maar ophangservice werkt ook. Die prijs valt absoluut gezien mee, maar relatief natuurlijk veel duurder dan zelf doen. Zal wel goed komen, de grotere partijen die genoemd zijn concurreren ook allemaal tegen elkaar op dus daar ga je geen schokkende bedragen te horen krijgen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Mogelijk kan je ook je gordijnen met klemstangen ophangen in plaats van met gebruikelijk rails.
Dit zijn telescopische stangen hebben een veermechanisme dat ze op hun plaats houdt. Moeten wel tussen twee muren of brede kozijnen geklemd worden. Voordeel is dat je met de hoogte vaak kan spelen. Dan komt het opmeten niet zo precies en kan je mogelijk standaard gordijnen gebruiken.Moet je wel gordijnen met lussen of ringen nemen. De genoemde winkels als Hema, L.Bakker en Ikea verkopen dit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
Je zou ook op mp of andere 2ehands site kunnen kijken of een kringloopwinkel of die iets passends hebben scheelt een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Probleem daarmee is dat ik geen tijd heb om te zoeken. Marktplaats of kringloop kan paar weken duren tot je wat vind. Ik wil er nu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb gewoon losse gordijnen opgehangen voor een raampartij van 3,5 meter, 2 gordijnen links van de steun aan de rail en 2 rechts ervan. Alleen de onderkant omgezoomd met van die zoomband en een strijkijzer. Bij gordijnen met een plooi zie je dat toch niet (als je geen pietje precies bent natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59

Reptile209

- gers -

g0bledyg00k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:13:
Probleem daarmee is dat ik geen tijd heb om te zoeken. Marktplaats of kringloop kan paar weken duren tot je wat vind. Ik wil er nu in.
Je kan natuurlijk altijd tijdelijk even wat vuilniszakken op het raam plakken, of wat plakfolie zoals deze: https://www.praxis.nl/ver...decoratie/raamfolie/d436/
Dan heb je voorlopig geen inkijk, tot je je gewenste gordijn hebt uitgezocht en opgehangen :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
g0bledyg00k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:13:
Een gordijnrail is super simpel om zelf op te hangen, zeker als je een systeem gebruikt waarbij je de rails "klikt" in de ophanging. Je hebt alleen een schroefboormachine nodig, een klopboor, paar pluggen, schroeven en wat geduld.

Dan is de goedkoopste optie waar je alles bij elkaar kan kopen ( alleen moet je zelf alles doen ) de Ikea. Wil je alles mooi op maar dan inderdaad naar de kwantum o.i.d.

Heb je alle bovenstaande spullen niet, dan heeft het ook weinig zin zelf aan te kloten, dan zul je toch een ophangservice moeten afnemen. Dat zal niet heel goedkoop zijn

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
hollandnick schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Een gordijnrail is super simpel om zelf op te hangen, zeker als je een systeem gebruikt waarbij je de rails "klikt" in de ophanging. Je hebt alleen een schroefboormachine nodig, een klopboor, paar pluggen, schroeven en wat geduld.

Dan is de goedkoopste optie waar je alles bij elkaar kan kopen ( alleen moet je zelf alles doen ) de Ikea. Wil je alles mooi op maar dan inderdaad naar de kwantum o.i.d.

Heb je alle bovenstaande spullen niet, dan heeft het ook weinig zin zelf aan te kloten, dan zul je toch een ophangservice moeten afnemen. Dat zal niet heel goedkoop zijn
Klopboor heb ik niet, en ben eerlijk gezegd ook geen ster met gaten boren. Dit is risicovol omdat het haast niet te herstellen is als je het verneukt.

Bij Leen Bakker kan ik nergens vinden wat het kost om gordijnen op te laten hangen. Ze hebben een hele pagina met voorwaarden maar nergens tarieven. Geen zin om die gasten te laten komen als ze vervolgens met een prijskaartje van €300 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Je zou ook gewoon even naar de winkel kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Reptile209 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 01:04:
[...]

Je kan natuurlijk altijd tijdelijk even wat vuilniszakken op het raam plakken, of wat plakfolie zoals deze: https://www.praxis.nl/ver...decoratie/raamfolie/d436/
Dan heb je voorlopig geen inkijk, tot je je gewenste gordijn hebt uitgezocht en opgehangen :)
Mbt die vuilniszakken, twee dingen:

1: bij HR++ glas wordt dat afgeraden ivm mogelijk barsten (te dicht op raam geeft risico bij zonlicht)

2: de politie vindt het interessant (bij onze buren zijn ze gaan aanbellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
njitter schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:14:
Je zou ook gewoon even naar de winkel kunnen gaan.
Probeer ze wel ff te bellen vandaag. Anders inderdaad naar de winkel, maar dat moet dan later maar. Stervensdruk de komende tijd. Heb alleen de avonden en de weekends om te verhuizen en moet alles alleen doen. Plak er wel karton voor tot die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zou het lekker laten doen...
Yorro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:24:
IKEA heeft voor de handige harries het volgende uitgevonden:

https://www.ikea.com/nl/n...jkbaar-zoomband-50078746/

Gordijnen zelf verkopen ze ook nog. Net als alle toebehoren.
Dit onlangs ook gedaan samen met vriendin, voor 4 gordijnen, je bent er toch wel wat tijd mee kwijt, en je moet best wel secuur zijn, en het was toch geklooi.

Je moet het ook wel echt met zijn tweeën doen, uiteindelijk is het best wel goed gelukt maar je krijgt het toch nooit zo mooi en precies als je het door professionals laat doen imho.

(wij hadden nog de luxe dat 2 van de gordijnen toch achter de bank wegvielen, dus als het niet helemaal perfect was dan boeite het ook niet zo).

Zou het extra geld er iig wel voor over hebben, mits enigszins redelijk natuurlijk (kan ook niet in andermans portemonnee kijken).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Yorro schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:18:
[...]

De politie komt niet zomaar. Dus ik gok dat een nieuwsgierige buur ze heeft gebeld. Kwestie van een briefje in de bus doen bij de buren dat je nieuw bent en de komende tijd aan het klussen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
Yorro schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Mbt die vuilniszakken, twee dingen:

1: bij HR++ glas wordt dat afgeraden ivm mogelijk barsten (te dicht op raam geeft risico bij zonlicht)

Wij hebben HR+++ glas en heb zelf toen tijdelijk plastic zakken geplaatst ~15cm van het raam. Met ductape aan het plafond geplakt om risico op glasbreuk te voorkomen.

@g0bledyg00k wij zijn geslaagd bij LeenBakker. Echt top kwaliteit en goede montage. Voor 3 slaapkamers in-between gordijnen en verduisterende gordijnen. Incl. montage was dat 1400EUR (sept-2023)

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
aapjuh99 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Wij hebben HR+++ glas en heb zelf toen tijdelijk plastic zakken geplaatst ~15cm van het raam. Met ductape aan het plafond geplakt om risico op glasbreuk te voorkomen.

@g0bledyg00k wij zijn geslaagd bij LeenBakker. Echt top kwaliteit en goede montage. Voor 3 slaapkamers in-between gordijnen en verduisterende gordijnen. Incl. montage was dat 1400EUR (sept-2023)
1400 euro?? Met twee nullen?

Oké, pas. Karton it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
g0bledyg00k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:35:
[...]

1400 euro?? Met twee nullen?

Oké, pas. Karton it is
Wat dacht jij dan? Dat je voor 700€ kon slagen? 🤣

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Ik ben echt geen handige Harry, maar ik heb gewoon bij de IKEA gordijnrails gekocht. Dat aan het plafond schroeven is nou echt niet heel moeilijk. Paar gaatjes boren, plug en schroeven en klaar. Je kan van die glijdertjes kopen en die gaan dan in de gordijnrails.

Gordijnen ook bij de IKEA gehaald. Het enige vervelende is het op maat (qua hoogte) maken van gordijnen. Wij hebben ramen van boven tot beneden dus dan heb je best wel flinke lappen stof (2,50 meter hoog x breedte van het raam x 2 vanwege de plooien). De hoogte inkorten op de goede maat - niet te veel en niet te weinig - daar had ik een naaimachine voor nodig. Als je ze in de winkel op maat kan laten maken dan scheelt je dat wel een hoop werk.

Het ophangen zelf is een werkje van 10 minuten, dat kan je prima zelf.

Later hebben we een wat meer home-made oplossing ook nog gemaakt om een kamer in twee te kunnen opdelen - en midden door de kamer in een L vorm gordijnen nodig. Dat gaat dan om ca. 7 meter.
Gordijnrails was makkelijk -> IKEA
Gordijnen zelf: doeken op de markt gekocht (ca. 220 x 220cm). Nog een lap stof (per strekkende meter) erbij gekocht. Doeken "verlengd" tot 250cm hoogte door er die stof aan vast te naaien. Aan de bovenkant van het doek een gordijnband aan genaaid voor de haakjes (van de IKEA).

Totaalkosten:
- gordijnrails, haakjes, etc: ca. 100€
- doeken en stof: ca. 100€
- gordijnband: ca. 5€
En een naaimachine :).

[ Voor 29% gewijzigd door Garyu op 19-01-2024 09:45 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
aapjuh99 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Wat dacht jij dan? Dat je voor 700€ kon slagen? 🤣
Minder. Mijn vaatwasser kostte nog geen €700. €700 voor wat opmeten en een paar lappen stof ophangen, doe ff normaal.

Ga wel zelf gordijnrails kopen en ophangen. In een van de twee kamers hangt er nog eentje, waarschijnlijk is die zelfs nog bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
njitter schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:26:
[...]

De politie komt niet zomaar. Dus ik gok dat een nieuwsgierige buur ze heeft gebeld. Kwestie van een briefje in de bus doen bij de buren dat je nieuw bent en de komende tijd aan het klussen bent.
Die waren toevallig in het complex ivm iets anders, zagen de vuilniszakken tegen het raam geplakt zitten en werden nieuwsgierig.

Meen dat de bewoners niet thuis waren overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
g0bledyg00k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:43:
[...]

€700 voor wat opmeten en een paar lappen stof ophangen, doe ff normaal.
Tja, elke service is duur. Wil je goedkoop dan lekker zelf aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

njitter schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Tja, elke service is duur. Wil je goedkoop dan lekker zelf aan de slag.
^^ dit inderdaad.

Wat denk je dat het kost als je vaatwasser kapot gaat en er een monteur moet langskomen? Dan betaal je ook snel genoeg voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28
g0bledyg00k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Minder. Mijn vaatwasser kostte nog geen €700. €700 voor wat opmeten en een paar lappen stof ophangen, doe ff normaal.

Ga wel zelf gordijnrails kopen en ophangen. In een van de twee kamers hangt er nog eentje, waarschijnlijk is die zelfs nog bruikbaar.
Nou, zowel in between gordijnen als overgordijnen voor drie kamers, is dus eigenlijk voor zes kamers gordijnen met rails. Inclusief montage is dat ongeveer 235 per kamer. Ik denk dat dat een heel redelijke prijs is.

Wat je kan doen: naar ikea, de koopjeshoek. Daar liggen ook gordijnen die uit het assortiment zijn en dus zwaar afgeprijsd. Misschien niet je eerste keuze, maar je kan er jaren mee vooruit.

En je hebt al rails hangen, dus als je wilt of moet bezuinigen, zou ik inderdaad ook kant en klare gordijnen voor railsophanging (=plooiband) halen. Daar zitten haakjes bij, dus je hebt verder niks nodig. Met ingesloten plaklint maak je de zoom op maat. Dan ben je voor 80 euro klaar (karwei, leenbakker, kwantum, ikea) en wordt het ook nog thuisbezorgd.
Zie bijv: https://www.hema.nl/wonen...band-140x270-7632131.html?

[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 19-01-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
Als het echt budget-budget moet, zou ik toch kijken naar kant-en-klaar gordijnen. Die zijn er misschien niet in exact de breedte die je wil, maar dan heb je in ieder geval iets wat je voor je ramen kan hangen. Desnoods hang je er een paar naast elkaar op. Het sluit misschien niet 100% mooi, maar denk vooral functioneel in dit geval. Zeker op 11 hoog.

En je hebt toch vast wel een vriend/vriendin/oom/kennis die je links of rechts een beetje kan helpen met sjouwen of klusjes hoop ik? Maakt alles echt een stuk makkelijker en vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:41
Ik weet niet hoeveel montage apart kost, maar wij hebben destijds ook gordijnen op maat laten maken door Leen Bakker. Wel zelf opgehangen.

Ik weet echt niet meer hoeveel het precies heeft gekost destijds, maar dat was voor een breedte van 6 meter en hoogte iets van 2 meter nog wat.

Dat heeft echt hooguit een paar honderd euro gekost. Montage erbij zou echt niet naar de 700 euro hoeven, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Fauna schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:09:
Als het echt budget-budget moet, zou ik toch kijken naar kant-en-klaar gordijnen. Die zijn er misschien niet in exact de breedte die je wil, maar dan heb je in ieder geval iets wat je voor je ramen kan hangen. Desnoods hang je er een paar naast elkaar op. Het sluit misschien niet 100% mooi, maar denk vooral functioneel in dit geval. Zeker op 11 hoog.

En je hebt toch vast wel een vriend/vriendin/oom/kennis die je links of rechts een beetje kan helpen met sjouwen of klusjes hoop ik? Maakt alles echt een stuk makkelijker en vlotter.
Nee heb ik niet. Familie is er alleen als ze wat van jou nodig hebben, verder druk met eigen shit. Een van mijn zwagers is wel een handyman, maar die hoef ik niet te gaan vragen. Maar ga het wel in mijn eentje doen, moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

g0bledyg00k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Klopboor heb ik niet, en ben eerlijk gezegd ook geen ster met gaten boren. Dit is risicovol omdat het haast niet te herstellen is als je het verneukt.
Die ga je wel nodig hebben, plafond kom je vaak zonder klopboor niet goed in en dan krijg je juist lelijke gaten. Gewoon even huren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Die ga je wel nodig hebben, plafond kom je vaak zonder klopboor niet goed in en dan krijg je juist lelijke gaten. Gewoon even huren.
...of kopen.

OK, het is geen topkwaliteit, maar hier ben je voor €70 klaar. Voor een incidenteel gat in het plafond voor een gordijnrails is het goed genoeg.

Einhell Bohrhammer TC-RH 620 4F Kit (620 W, pneumatisches Schlagwerk, 2,2 J Schlagstärke, Hammerbohren, Bohren, Meißeln mit & ohne Fixierung, SDS-Plus, Dauerlaufarretierung)

Ik neem aan dat je tenminste een boorhamer (en niet een klopboor) bedoelt. Mijn plafond had ik niet met een klopboor hoeven te proberen in ieder geval, gewapend beton / nieuwbouw.

[ Voor 17% gewijzigd door Garyu op 19-01-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Kijk eerst wel of er al gaten zitten die ik kan gebruiken, neem aan dat vorige bewoner ook iets had hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:24
g0bledyg00k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Bij Leen Bakker kan ik nergens vinden wat het kost om gordijnen op te laten hangen. Ze hebben een hele pagina met voorwaarden maar nergens tarieven. Geen zin om die gasten te laten komen als ze vervolgens met een prijskaartje van €300 komen.
Is gewoon goed te herstellen hoor. Maar ligt er maar aan wat voor een plafond je hebt. Heb je een gestucte plafond, of normale plafond? en een deel van de rail overdekt ook je gaatje.

Overigens is het geen garantie dat die gasten het goed doen. Ook zij kunnen gat slecht boren waardoor herstel nodig is. Bij iemand met ervaring kan dit alsnog gebeuren. Bij een familielid al gebeurt toen gordijnverkoper de boel kwamen installeren.

Ik heb recent zelf een rail (5,1 meter aaneen stuk) opgehangen van veneta met 2 man.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Monkeydancer schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Overigens is het geen garantie dat die gasten het goed doen. Ook zij kunnen gat slecht boren waardoor herstel nodig is.
Neem aan dat ze daar gewoon aansprakelijk voor zijn en het kosteloos herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:24
njitter schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Neem aan dat ze daar gewoon aansprakelijk voor zijn en het kosteloos herstellen.
Kregen korting op factuur. Deel van de rail bedekte de gat en gat bevond zich achter de gordijnen, waar je bijna niet komt (ruimte tussen Dag en rail).

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Garyu schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:52:
Ik neem aan dat je tenminste een boorhamer (en niet een klopboor) bedoelt. Mijn plafond had ik niet met een klopboor hoeven te proberen in ieder geval, gewapend beton / nieuwbouw.
Ik ben er niet geheel in thuis maar even naar het verschil gekeken en ik bedoel inderdaad een boorhamer :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 09-09 11:34
Wat je overigens ook nog kan bekijken is raamdecoratie i.p.v. gordijnen. Nee die zijn niet veel goedkoper als je het op maat wilt hebben maar zou je eventueel wel aan je kozijnen zelf kunnen ophangen. Makkelijkst met houten kozijnen, maar voor kunststof zou je dan ook kunnen kiezen om het erop te plakken. Dan zou een simpel rolgordijntje ( of 2 ) of jaloezieën ook wel moeten voldoen. Daar is genoeg keuze voor en goedkoop

Dan kan je later altijd nog gordijnen op(laten)hangen als het budget er wel is

[ Voor 3% gewijzigd door hollandnick op 19-01-2024 14:35 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

hollandnick schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:35:
Wat je overigens ook nog kan bekijken is raamdecoratie i.p.v. gordijnen. Nee die zijn niet veel goedkoper als je het op maat wilt hebben maar zou je eventueel wel aan je kozijnen zelf kunnen ophangen. Makkelijkst met houten kozijnen, maar voor kunststof zou je dan ook kunnen kiezen om het erop te plakken. Dan zou een simpel rolgordijntje ( of 2 ) of jaloezieën ook wel moeten voldoen. Daar is genoeg keuze voor en goedkoop

Dan kan je later altijd nog gordijnen op(laten)hangen als het budget er wel is
Dit kan in ieder geval op allerlei budget-niveaus, er zijn er ook die je zelf op maat kunt maken. Ziet er wel minder mooi uit.

Eigenlijk alles tussen custom-made fancy en vuilniszakken op het raam plakken O-). Aan de lage kant van het spectrum kan je dan nog kiezen voor kadopapier ipv vuilniszakken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Hoi, nog een vraagje.

De ramen in elke kamer spreiden over de hele muur. Ik wil het liefst graag traditionele gordijnen, maar het nadeel is dan dat ze waarschijnlijk deel van het raam bedekken als ze open zijn. Wat is hier de beste optie?

En in de woonkamer zit nog een deur naar het balkon aan de zijkant. Is het dan beter om de gordijnen van muur tot muur te doen, zodat het de deur ook bedekt? Of deur vrij laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Laatst online: 22:21
Ik zou dan het gordijn van muur naar deur in 1 stuk doen, ipv 2 stukken. Of het gordijn aan de muurkant bij de deur niet vastzetten zodat je het daar toch open kan trekken richting het midden.
Bij mij zie ik de gordijnen (2 gelijke delen) van buiten ook omdat die ramen over de volle breedte zitten, ik heb alleen geen deur en het is zoals het is.
Pagina: 1