Tweakers verhuistour: waarom alleen film?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
video: Tweakers-verhuistour: groter testlab, nieuwe studio
@WoutF @Stoenioen

Hoi.
Zou het nieuwe kantoor graag even snel willen zien.
Ik heb de video NIET bekeken - met de simpele reden dat ik helemaal geen tijd heb om 8 a 10 minuten te wachten op een tour.

Daarom mijn vraag / verzoek / feedback: als jullie dergelijke video's maken: willen jullie er dan screen captures met hoe eea er uit ziet bij zetten? Is uberhaupt wel een goed idee voor mensen die wel snel dingen willen zien, maar nit de tijd hebben voor de videos (zoals ik zullen er ongetwijfeld meer zijn) :)

Sidenote: Volgens GR FAQ is het gewenst om jullie te taggen in feedback. Maar de nicknames op ht forum <> de namen op de FP. Dus algemene opmerking: graag op de FP de nicknames er bij, danwel op GoT aliasen voor jullei nicks, scheelt een stuk in het zoeken. Spaties in een nick is bij het taggen sowieso lastig dus zou eerder kiezen voor FP vermelding. Ik moest 3 keer klikken om Stijn's forum nick te achterhalen. Dat moet makkelijker kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 14:32

WoutF

Hoofdredacteur
Waarom alleen film? Omdat we vinden dat video het beste medium is om ons nieuwe kantoor te tonen :) Net zoals ik tekst een beter medium vind voor een uitgebreide test met 35 benchmarks. Als alles hier helemaal klaar en verhuisd is, komen er vast ook nog wel foto's op de site te staan, maar om te beginnen vonden we een video het beste passen.

Je schrijft verder 'geen tijd' te hebben om een video van 10 minuten te kijken en verwijst ook naar anderen die dat niet hebben. Als je, zoals je zelf schrijft, het nieuwe kantoor graag wil zien, dan is 10 minuten op een dag toch wel ergens in te passen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
Mee eens, ik ben ook benieuwd, maar ook niet zo benieuwd dat ik 10 minuten naar een video ga kijken voor iets waarvan je met een paar foto's in luttele seconden ook een leuke indruk kan krijgen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:29
Dan scroll je er toch doorheen?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

Wedden dat je deze discussie nog veel langer volhoudt dan tien minuten video kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Of zet 'm op anderhalve of dubbele snelheid.

Vond het zelf een leuke en interessante video en zeker de tijd waard, mijn complimenten @WoutF d:)b

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09

Case_C

[Team Carrack]

Zal 'm vanavond eens gaan kijken, helemaal gemist.
Dus nu is er een apart testlab naast die locatie in hartje Amsterdam? Dit lijkt wel beter bereikbaar met de auto, handig voor toekomstige events/huisfeestjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Eagle schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:20:
Sidenote: Volgens GR FAQ is het gewenst om jullie te taggen in feedback. Maar de nicknames op ht forum <> de namen op de FP. Dus algemene opmerking: graag op de FP de nicknames er bij, danwel op GoT aliasen voor jullei nicks, scheelt een stuk in het zoeken. Spaties in een nick is bij het taggen sowieso lastig dus zou eerder kiezen voor FP vermelding. Ik moest 3 keer klikken om Stijn's forum nick te achterhalen. Dat moet makkelijker kunnen :)
@crisp Zou de code achter de @-popup kunnen zoeken op namen die op de FP staan en dan de juiste username erbij weergeven?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 09:24
Ik ga mee met @The Eagle
Video's en Langdurige youtube filmpjes bekijk ik alleen als het echt niet anders kan.

De informatie die daarin zit kan veel duidelijker, beter en sneller worden overgebracht met een paar goede foto's met toelichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:50
Los van of ik per se een tour van een kantoor of verhuizing wil zien kijk ik ook weinig filmpjes omdat het vaak heel traag gaat en m'n aandacht van luisteren naar een traag sprekend iemand weg is en als ik het in mijn eigen tempo kan lezen dat voor mij prettiger is. Ik mijd dus ook filmpjes.

Snap de opmerking dus wel - video is niet echt een geschikt medium voor mensen met een iets afwijkendere aandachtcurve c.q. snelheid van verwerking :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:07:
[...]

@crisp Zou de code achter de @-popup kunnen zoeken op namen die op de FP staan en dan de juiste username erbij weergeven?
Technisch zou dat best wel kunnen, maar ik ben meer voorstander om de @-handle gewoon makkelijk kopieerbaar bij de auteursinformatie van het artikel te zetten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:00:
maar ik ben meer voorstander om de @-handle gewoon makkelijk kopieerbaar bij de auteursinformatie van het artikel te zetten.
Wie gaat daar over? O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat dit de beste plek is: Feedback op nieuwsberichten moderniseren ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:48
D-dark schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:53:
Ik ga mee met @The Eagle
Video's en Langdurige youtube filmpjes bekijk ik alleen als het echt niet anders kan.

De informatie die daarin zit kan veel duidelijker, beter en sneller worden overgebracht met een paar goede foto's met toelichting.
Ook mee eens. Ik zal wel een ouwe lul zijn, maar ik scroll veel liever langs een set foto’s waar ik dan iets langer stil sta bij degene die ik interessant vind dan dat ik 10 minuten video bekijk. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

5 jaar en "+483" verder..... ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NiGeLaToR schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:56:
Los van of ik per se een tour van een kantoor of verhuizing wil zien kijk ik ook weinig filmpjes omdat het vaak heel traag gaat en m'n aandacht van luisteren naar een traag sprekend iemand weg is en als ik het in mijn eigen tempo kan lezen dat voor mij prettiger is. Ik mijd dus ook filmpjes.

Snap de opmerking dus wel - video is niet echt een geschikt medium voor mensen met een iets afwijkendere aandachtcurve c.q. snelheid van verwerking :)
Ik zet podcasts altijd op 1.3x snelheid, misschien is dat nog iets om te proberen?

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
Ik denk dat veel Tweakers die 'van de oude stempel zijn' (ik zie dat @The Eagle zich in 2002 registreerde ;)) nog steeds Tweakers zien als een platform waar men hapklare artikelen post. Begrijp me niet verkeerd - ik heb ook 10x liever een artikel met 10 pagina's dan een 10 minuten filmpje. Maar goed, er komt een generatie die alleen maar 'denkt'/communiceert via Reels/beeldbellen/Vines/TikTok en Tweakers moet daar natuurlijk op inspelen. Tijden veranderen :(:)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:50
XWB schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Ik zet podcasts altijd op 1.3x snelheid, misschien is dat nog iets om te proberen?
Ja dat is wel een goeie - nooit aan gedacht het bij filmpjes ook te doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
@XWB 1.337x sneller 8) :+

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Tijden veranderen vast wel, en ik snap dat iemand iets via een filmpje wil laten zien. Maar bij een filmpje hoort ook geluid, anders is het een hele snelle en lange diavoorstelling :P En ik mag aannemen dat je zonder geluid ook niet de boodschap kunt overbrengen die je wilt - anders had je wel foto's gemaakt met onderschrift. Kortom: beeld en geluid zijn bij een goed filmpje onlosmakelijk verbonden.

Niet alleen zit ik er niet op te wachten om een heel filmpje met geluid door te kijken en daar mijn omgeving mee lastig te vallen; ook zijn er situaties genoeg te bedenken waarbij je simpelweg wel wilt kijken, maar geen geluid wilt of kunt hebben. Denk aan een saai seminar ofzo, zal ongetwijfeld bekend voorkomen.

En on a personal note: ik heb twee kids. Zitten als ik ze niet tegenhoud al de helft van de dag filmpjes te kijken. Mag je opvoeding noemen, maar je snapt ook dat ik dan als ouder het goede voorbeeld moet geven. Als ik vervolgens zelf filmpjes op mijn telefoon ga zitten kijken omdat de redactie geen zin had om ook even een paar stills met ondertitel van het filmpje te maken, geef ik niet het goede voorbeeld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 09:39

TradeMarkNL

Videoproducer
Zoveel mensen zoveel wensen. Voor elk argument tegen of voor video valt natuurlijk een tegenargmument te geven. Wout heeft al uitgelegd waarom we hier voor video hebben gekozen, helaas kunnen we niet altijd aan iedereen z'n wensen voldoen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 23-09 14:32

WoutF

Hoofdredacteur
Inmiddels zijn er ook wat foto's te vinden in ons nieuwste redactieblog: .geek: Redactieblog #7 - Nieuw Tweakers-HQ, babydilemma’s, benchlab en techkl... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gewoon de Youtube video afspelen op 2x zo snel, en gaan met die banaan.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

TradeMarkNL schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:06:
Zoveel mensen zoveel wensen. Voor elk argument tegen of voor video valt natuurlijk een tegenargmument te geven. Wout heeft al uitgelegd waarom we hier voor video hebben gekozen, helaas kunnen we niet altijd aan iedereen z'n wensen voldoen :)
Nee je kan niet altijd aan ieders wensen voldoen maar dat is ook wel gelijk een enorme dooddoener zeg.

Ik heb de video overigens wel bekeken maar juist in dit geval hoeft het toch geen of-of keuze te zijn. Een paar goede hoge kwaliteit (lees niet alleen hi-res maar ook gewoon een goede camera) foto's van het kantoor is voor veel meer doeleinde bruikbaar dus why not als alles af en netjes is :)

En in de tussentijd bedankt @WoutF voor de foto's in de redactieblog :)

@The Eagle Ik heb het filmpje overigens grotendeels mét de kinderen bekeken, je moet vroeg beginnen met ze warm maken voor Tweakers :+

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 03-02-2024 23:00 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

The Eagle schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:20:
video: Tweakers-verhuistour: groter testlab, nieuwe studio
@WoutF @Stoenioen

Ik heb de video NIET bekeken - met de simpele reden dat ik helemaal geen tijd heb om 8 a 10 minuten te wachten op een tour.
Bedoel je niet eigenlijk dat je er de tijd niet voor over hebt? Als in, als de prioriteit hoog genoeg was, dan wel?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1