RJ45 kabel inkorten. Ik doe iets fout.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik moet een netwerk kabel naar mijn laadpaal krijgen, dus ik heb een patchkabel gekocht, aan 1 kant de stekker er af geknipt en deze door de fundering naar buiten gevoerd. Daar heb ik een nieuwe stekker eraan geknepen, maar in eerste instantie gaf de checker alleen signaal op ader 2 en 8. Ik dacht dat de pinnetjes wellicht niet goed contact maken, dus ik heb de stekker er nog eens flink aangeknepen, maar nu heb ik helemaal geen contact meer op geen enkele ader. Heb ik nu te hard geknepen?

Ik gebruik gereedschap en RJ45 stekkers van de Hornbach Bleil) en een Cat 5e kabel van elders (Cat 6 pastte niet samen met een telefoonkabel door de 16mm flexibele buis).

Ik heb al wat lopen zoeken en ik kom allemaal advies tegen om geen stekkers op bestaande kabel de knijpen en een keystone of WCD te gebruiken, maar dat kan hier niet aangezien de laadpaal buiten staat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb je de aders ver genoeg in de stekker geschoven? De aders moeten van bovenaf goed zichtbaar zijn?

Klopt de kleuren code? Er zijn twee standaarden en je moet aan beide kanten dezelfde gebruiken.

Je hebt een soepele kabel, heb je ook stekkers geschikt voor soepele kabel?

Wat is de diameter van de aders in je kabel (AWG) en is de stekker hiervoor geschikt?

Een soepele kabel monteer je af op een stekker. WCD of Keystones gebruik je voor stugge kabels

[ Voor 28% gewijzigd door Sethro op 28-01-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:57
Lastig te zeggen, misschien heb je ze te kort afgeknipt of de kleuren helemaal mis of de verkeerde RJ45 voor de kabel (solid of stranded).

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:42
Naast bovenstaande tips. Controleer de kleuren goed en of alles er ver genoeg in zit.

Laatst ook gedaan, had een paar pogingen nodig en uiteindelijk bleek ik toch twee draden (blauw en groen) te hebben omgedraaid.. Nu werkt het als een trein.

Zorg wel dat je in 1x goed en stevig knijpt. Dubbel heeft geen zin in mijn ervaring als het de eerste keer al niet goed zat.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05

FreakNL

Well do ya punk?

zonoskar schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:08:
Ik moet een netwerk kabel naar mijn laadpaal krijgen, dus ik heb een patchkabel gekocht, aan 1 kant de stekker er af geknipt en deze door de fundering naar buiten gevoerd. Daar heb ik een nieuwe stekker eraan geknepen, maar in eerste instantie gaf de checker alleen signaal op ader 2 en 8. Ik dacht dat de pinnetjes wellicht niet goed contact maken, dus ik heb de stekker er nog eens flink aangeknepen, maar nu heb ik helemaal geen contact meer op geen enkele ader. Heb ik nu te hard geknepen?

Ik gebruik gereedschap en RJ45 stekkers van de Hornbach Bleil) en een Cat 5e kabel van elders (Cat 6 pastte niet samen met een telefoonkabel door de 16mm flexibele buis).

Ik heb al wat lopen zoeken en ik kom allemaal advies tegen om geen stekkers op bestaande kabel de knijpen en een keystone of WCD te gebruiken, maar dat kan hier niet aangezien de laadpaal buiten staat.
Keystone kan natuurlijk prima. Gewoon vanaf de andere kant invoeren . Dus bij je laadpaal laat je de originele connector erop zitten en binnen keystone.

Dat gezegd hebbende;
Connectors op een soepele kabel knijpen is normaliter not done en eigenlijk altijd gekut…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik dacht dat connectors op harde kern juist gekut waren en op soepel prima?

@zonoskar
Maak eens foto, kunnen we je skill beoordelen 8)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Zonder flash
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JltGFU2vSJF26faRFNAn1Xc1hdc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e3qDK5Rf3viyKG6Wt8s3EXcq.jpg?f=user_large

Met flash
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsFiT07miLa69kEuXVJy6ebxyus=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/soUWNfZijrvbGKcBNBzbgNJ6.jpg?f=user_large

Voordat de kabel in de connector gaat, er zit zon' plastic blokje in zodat de kabels goed op volgorde blijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6phngpGRvjkxTZAfFDK2S42xPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jJzfYStxbAzZ19eDcsv7tPuz.jpg?f=user_large

Kabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-5N_g9-IxlcvZBdPkAhFAZiCq4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sgrjJUyybLpAVooycPbAzhfH.jpg?f=user_large

Ik heb net 2 nieuwe connectors eraan gezet (zie foto's), maar ik krijg nu slechts op ader 1 en 3 een signaal volgens de tester. Of de connectors geschikt zijn weet ik niet, er staat niets op over welke kabel nodig is. Volgens mij heeft de kabel wel een harde kern, ik dacht dat dat normaal was?

Dit moet toch veel makkelijker zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 28-01-2024 20:50 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je ziet hier letterlijk dat de pin(en) niet in de bruine ader gaan
https://tweakers.net/i/zs...NBzbgNJ6.jpg?f=user_large

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
Je zou even aan de meterkast kant koppelblokje kunnen zetten en dan even lange test kabel terug naar de laadpaal die daar strippen en met multimeter kijken of er op elke ader continuïteit is. Kan ok zomaar zijn dat met kabel trekken kabel beschadigd is geraakt.

Heb je ook juiste connectoren gekocht? Voor stugge kabel stugge connectoren. Inderdaad liefst keystones maar voor mijn werk gebruiken we alleen maar rj45 en gaat altijd goed, Inderdaad dan niet 80 keer per jaar los en vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Utp kopjes knijpen kan irritant zijn, helemaal op prefab kabels achteraf kopje erop.

Juiste kopje (stranded/solid) is belangrijk adv je kabel. Je kan ook een doorsteekconnector halen om het jezelf wat gemakkelijker te maken
https://www.kabeldirect.n...yJ3JSpvKdWAxoC1BUQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ah, die doorsteek connectors was ik aan het zoeken. Bij allekabels.nl stond het er nergens bij. Ik heb een setje gekocht. Volgende keer let ik op welke kabel ik heb.

Oja, kabel omdraaien wordt een probleem. Deze zit samen met een telefoonkabel in een 16mm flexibele buis en hij wil niet meer voor- of achteruit. Dus die gaat er nooit meer heel uit. Ik denk dat de telefoonkabel ergens tegen het einde zit rond de UTP kabel heeft gedraaid, want totdat ze vast kwamen te zitten ging het trekken best soepel.

[ Voor 51% gewijzigd door zonoskar op 28-01-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:16
Niet echt ontopic, maar wat is een telefoonkabel en waarvoor is die nodig eigenlijk?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
FreakNL schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:23:
Keystone kan natuurlijk prima. Gewoon vanaf de andere kant invoeren . Dus bij je laadpaal laat je de originele connector erop zitten en binnen keystone.
Of dan gewoon een eenvoudige opbouw contactdoos?
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1236349-0/cat-6-wandcontactdoos-inbouw-en-opbouw-montage-inbouw-en-opbouw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@zonoskar
Je kunt ook nog ff met multimeter/lampje handmatig de pinnen nameten voor je t kopje erop zet. Om uit te sluitel dat de kabel kapot is gegaan tijdens t trekken.

Of ff je afgeknipte kopje pakken, die in de tester en ff de draadjes om elkaar draaien/vasthouden tijdens test. Je moet icm de tester er wel altijd minimaal
2 verbonden hebben (maar zou ze allemaal ff doen)

[ Voor 38% gewijzigd door laurens0619 op 28-01-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
sig69 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:25:
Niet echt ontopic, maar wat is een telefoonkabel en waarvoor is die nodig eigenlijk?
Een telefoonkabel is een soort UTP kabel met maar 4 aders en er gaan RJ11 connectors op, de voorloper van RJ45. Dit is om de laadpaal op de P1 poort van mijn meter aan te sluiten zodat de laadpaal load balancing kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50
Ligt niet aan de kabel, ligt aan de gebruikte stekker…

De gebruikte stekker mist de interne geleiders.

Bij een goede stekker zullen alle aders kaarsrecht in de stekker zitten…

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
shure-fan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 05:34:
Ligt niet aan de kabel, ligt aan de gebruikte stekker…

De gebruikte stekker mist de interne geleiders.

Bij een goede stekker zullen alle aders kaarsrecht in de stekker zitten…
Dit. Die stekkers met losse blokjes lijken handig, maar zijn in de praktijk waardeloos. Bij het inknijpen springen de aders opzij en heb je geen contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze sterker zijn fantastisch! Het scheelt veel gepriegel met aders op z’n plekje houden, je kunt de kabel langer strippen en dan de aders netjes op volgorde doen. Wel moet je er voor zorgen dat dat kammetje mee gaat helemaal naar voorin de connector. Gleufjes aan dezelfde kant als de goudkleurige pennen.

Wanneer de aders die het kammetje geen steken moet je ze nog even afknippen op de juiste lengte. Zorg dat je dit met een scherpe tang doet en niet met een zijkniptang. Die zijn te lomp waardoor aders sluiting kunnen maken met elkaar.

Wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen: is het een CU kabel of een CCA variant? (Volledig koper of aluminium met een laagje koper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 23:08
Het kan natuurlijk ook een combinatie van factoren zijn; connectoren zijn niet goed bevestigd en/of wellicht heb je de kabel bij het trekken deels kapot getrokken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Even terugmelding. Ik heb die doorsteek connectors voor harde kern gekocht en daarmee was het de eerste poging gelukt. Dus note for self: geen netwerk spul meer bij de Hornbach kopen.

Pagina: 1