tijdelijke aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.533 views

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:32
Hallo,

Is het ook mogelijk om geschakelde woonunits van stroom te voorzien vanuit onze eigen woning? Onze woning heeft op dit moment 1x35 ampère. Hoe doe ik dat?

De units hebben twee en drie fases groepenkastjes die ik doorlus met een neopreen kabel.

Ik wil in alle units een driefase automaat zetten en controleren welke fase welke WCD of lichtknop bedient. Waar nodig aanpassen.

Dit is enkel een tijdelijke oplossing zodat ik alvast aan het werk kan in de units voordat de netwerkbeheerder de hoofdaansluiting omzet naar een bouwkast. Maar als ik daar op wacht kan ik dus niet klussen en dat is direct het moment dat we over moeten.

bij voorbaat dank.

[ Voor 23% gewijzigd door grasmaaier op 28-01-2024 08:12 ]

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:54
Is niet t makkelijkste voor tijdelijk een stekker aan die.kabelnte zetten en die gewoon in je huis inpluggen. Heb je maar 16 ampère beschikbaar maar das zat voor in je eentje klussen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• grasmaaier
Het gaat me niet om het kunnen klussen. Ik wil het elektriciteitsnetwerk in de units onder spanning hebben. Zodat ik de groepenkastjes kan controleren, de kastjes waar nu maar 2 fases in zitten kan omzetten naar 3 fase. Kan uitzoeken welke fase welke WCD's en lichtpunten aanstuurt. Ik bij het maken van nieuwe wandjes direct een WCD kan aansluiten op de juiste groep, etc.

[ Voor 13% gewijzigd door grasmaaier op 28-01-2024 10:15 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan je niet beter in je vorige topic verder gaan? aansluiten Woonunit

Ey!! Macarena \o/

• grasmaaier
ja kan inderdaad ook. Ik twijfel altijd omdat het toch weer een andere vraag is en ik het op deze manier duidelijk houd. Maar als de moderator dat wil, vind ik het ook goed.

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-01 19:20
Ja, koop een 5 polige 32 amp stekker en sluit hier een 220v verlengsnoer op aan. In de 32amp stekker lus je F1, 2&3aan elkaar door.

Dan heb je overal spanning op.

Als je wil weten op welke fase wat zit lus je niets door en sluit je de fase draad van je verlengsnoer eerst op F1 in de 32amp stekker aan, kijk wat er allemaal draait, dan sluit je hem aan op F2, etc etc.

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:55
Dat je deze vraag stelt maakt wederom duidelijk dat je er niet veel van begrijpt.
Zoals in het vorige forum is geadviseerd: Schakel een deskundige elektricien in.

• grasmaaier
BBB-Nick schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:39:
Ja, koop een 5 polige 32 amp stekker en sluit hier een 220v verlengsnoer op aan. In de 32amp stekker lus je F1, 2&3aan elkaar door.

Dan heb je overal spanning op.

Als je wil weten op welke fase wat zit lus je niets door en sluit je de fase draad van je verlengsnoer eerst op F1 in de 32amp stekker aan, kijk wat er allemaal draait, dan sluit je hem aan op F2, etc etc.
Exact, zoiets vermoede ik al!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
devriesjande schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:59:
Dat je deze vraag stelt maakt wederom duidelijk dat je er niet veel van begrijpt.
Dat zat ik me ook al te bedenken. Niet weten hoe je die units moet aansluiten, maar dan wel:
grasmaaier schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:15:
... de kastjes waar nu maar 2 fases in zitten kan omzetten naar 3 fase.
*knip*

[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 29-01-2024 10:15 ]

Euhm... \n ...

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je woning 1x35 (1 fase dus) heeft ga je daar natuurlijk nooit 3 fasen mee kunnen voeden.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-01 17:00
Ik zou eerst van alles schrijven, maar heb eerst het vorig topic van OP gelezen, *knip* :) .. Laat dit toch door een ander doen want je snapt er weinig van.

[ Voor 15% gewijzigd door twain4me op 29-01-2024 10:46 . Reden: Mag iets vriendelijker :) ]

• grasmaaier
*knip* laat dat maar over aan moderators.

Soms zeggen mensen dingen die we liever niet horen willen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet zinnig zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door twain4me op 29-01-2024 10:15 ]

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:55
grasmaaier schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:10:

Ik wil in alle units een driefase automaat zetten.
Alleen deze opmerking maakt al duidelijk dat je hulp moet zoeken van iemand die er verstand van heeft.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit kan prima verder in aansluiten Woonunit en hoort ook in DEI.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.