Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Heb net een nieuwe philips tv de 65 pml 9008 de andere is binnen 2 weken kapot gegaan en heb een nieuwe gekregen, allemaal goed geregeld.

Maar heb de nieuwe vandaag binnen gekregen, en die heeft enorme backlightbleeding langs de rand ook met localdimming op hoog, je ziet het dwars door de film het zwarte heen.

Mijn vraag is eigenlijk, is dit normaal denk het niet!!!

Hebben meer mensen hier last van met de tv die boven staat beschreven

heb een paar foto's mee gestuurd wat ik bedoel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAwFUnxMkNjbHdTz7nJpAkpnxv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ih4tyqPGls5LKQX29YjgO45L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaufzlHdTGEdLfyXmvM_fLocGJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q34yJ56aKZf6MU7Uf1HzcGqh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo5ZHGgEASClRA4ki_Bew74Jqt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMT69gsDMz0avj03gjWKMFUn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door MiskentTalent op 27-01-2024 18:30 ]

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:15
Vind ik niet acceptabel. Melden bij de winkel en omruilen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 21:14
Hebben meer mensen hier last van met de tv die boven staat beschreven?
Hier is al een langlopend topic over, waaraan jij ook actief hebt deelgenomen.

In dat topic, net als in dit topic, heb ik meermaals aangegeven dat omruilen geen zin heeft. Dit zijn gewoon slechte producten van TP Vision.

Wanneer je een fatsoenlijke LCD TV wilt met een goede bouwkwaliteit en uniformiteit, koop een 65'' Sony X90L.

Iets met een ezel en een steen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 21:09
Ter info voor toekomstige lezers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gleuk9WCymKFLBLpUwR07R53Z8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grDa3BDoe0Wpjzdl1RTilmko.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb sinds zaterdag de 65 inch variant. Er lijkt wel heel veel clouding/edge bleeding te zijn.. Het lijkt te verdwijnen zodra je daadwerkelijk een serie/film start, maar in de screensaver bijv (in de foto) zie je duidelijke aanwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Kan u hem nog retouren zou ik altijd doen want hier ga je je aan ergeren :'( :'( ;w

[ Voor 130% gewijzigd door MiskentTalent op 27-02-2024 12:29 ]

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 21:09
Het vreemde is wel, het lijkt dus echt alleen in de menu's e.d te zijn. Als ik via netflix in het overzicht zit vlak voor de film zie ik het duidelijk, maar als de film dan is begonnen lijkt het te verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:21

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit soort onderwerpen komen vaak voorbij. Het probleem is inherent aan LCD: Als je je scherm met lampjes verlicht, is het heel lastig om het licht mooi uniform te spreiden. Bij randverlichting en grote schermen is dat het lastigst: Als je een enorme televisie moet verlichten met lampjes aan de rand, ja, dan lukt het simpelweg niet zo makkelijk om overal precies evenveel licht te schijnen. Deze televisie heeft dan miniled + FALD, wat heel hoogwaardig klinkt, maar als je even verder zoekt, dan lees je dat deze TV slechts 80 zones heeft in 55" en 144 in 65".

Wat de kwestie bij deze televisie vermoedelijk erger maakt, is het IPS-paneel gecombineerd met gebrek aan lokale dimming. Er is witte tekst in beeld, de enige oplossing om helder wit te geven is de lampjes erachter op volle kracht laten branden. Maar da's het geval op het grootste deel van het beeld. De lampen branden dus op volle kracht om de witte tekst te kunnen tonen, een IPS-paneel laat meer stoorlicht door dan een VA-paneel, dus zie je de oneffen verlichting heel goed door het scherm heen.

Kan dit beter? Vast en zeker, er zijn genoeg televisies waar deze problemen in veel mindere mate spelen. Maar, LCD moet helemaal niet goed zijn, het moet goedkoop zijn. Als je gewoon televisie kijkt, vallen dit soort problemen minder op en dat is ook precies waarom hele volksstammen tevreden zijn met dit soort apparaten.

[ Voor 14% gewijzigd door dmantione op 27-02-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Ik heb het nu niet meer heb hem omgeruild voor een sony X85L en die heeft ook maar weinige dimzones, maar toch geen backlightbleeding zoals de philips 65pml9008 die ik heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:21

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is niet zo gek, want dat is een VA-paneel, daar stijpelt minder stoorlicht doorheen.
Pagina: 1