DedSec85 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:49:
[...]
Ik heb gisteren met HelloTV gebeld. Ze vertelden mij dat ze inderdaad de kans groot achten dat het probleem nogmaals voor zal komen bij de tweede keer omruilen. Daarnaast zou dit een vaker voorkomend probleem zijn bij LED TV's van deze grootte.
Ik vond het een klein beetje een gek verhaal. Dat verticale banding voorkomt bij 65" LED TV's snap ik, maar zo'n donkere streep die ook gewoon bij stilstaande beelden zoals menu's zichtbaar blijft lijkt mij niet te horen.
Op mijn voorstel om hem eventueel tegen een 65PUS8848 om te ruilen gaven ze aan dat ook hier de kans bestaat dat het euvel zich voordoet omdat het om hetzelfde paneel zou gaan.
De optie die ze mij aan konden bieden was om hem om te ruilen tegen de 65OLED808. De verkoper die mij destijds geholpen heeft met de aanschaf van de 65PUS8808 was er vandaag weer dus ik krijg als het goed is vandaag een voorstel per e-mail voor de prijs van het OLED model.
Ben benieuwd of ze met zo'n scherpe prijs komen als waarvoor jij hem hebt gekocht. Hoe bevalt jouw 65OLED808? Geen dode pixels of donkere verticale balken? Hoe is het met verticale banding bij voetbal of F1? Als ik
deze review lees ben ik toch weer een beetje huiverig
Hoe dan ook, ik wacht even de prijs af. Als die donkere streep niet in deze TV zat was het echt een top TV. Ik vind het ook een beetje raar dat toen het eerste model werd opgehaald de medewerker van HelloTV meteen zei dat dit niet hoorde en hem meteen inpakte en meenam, terwijl het nu een veelvoorkomend euvel zou zijn

Die donkere streep in het scherm hoort idd niet.
Vertical banding had ik bij het kijken van voetbalwedstrijden wel redelijk erg, was zeer storend. De verkoper vertelde me dat goedkopere led/lcd tv’s van 65” vaker last hebben van vertical banding. Hij doelde hiermee op de 8808. Ik zei al dat ik €1000 niet bepaald goedkoop vind voor led aangezien er ook heel veel 65” tv’s voor €500 te koop zijn. Hij gaf aan dat de Philips door de Ambilight duurder uitvalt, maar dat de schermtechniek hetzelfde zou zijn als bij de goedkopere modellen, ze besparen dus op het scherm ipv de ambilight (De woorden van de verkoper).
Ik ben benieuwd of ze jou ook net zo’n mooi aanbod doen voor de oled 808. Bij welke vestiging heb je de tv gekocht? Ik heb die van mij in Den Bosch gekocht. Mijn ervaring is dat de aanbiedingen in de winkel, vele malen hoger zijn dan via de webshop. In de winkel zelf kreeg ik namelijk een aanbod van €2149.
Als je even goed praat met de verkoper denk ik wel dat je hem voor €1649 kunt krijgen, dat was volgens de verkoper echt de max, aangezien dit volgens hem de inkoopprijs was. Ik had wel de 3 jaar garantie afgesloten bij de aanschaf van de 8808, dus het totaalbedrag kwam op €1709.
Ik heb zojuist even het topic doorgelezen en word niet vrolijk van de berichten, echter moet ik zeggen dat ik (nog) nergens last van heb. Heb via Youtube ook wat voetbalwedstrijden gekeken en dit loopt bij mij vloeiend. F1 heb ik nog niet gekeken, zal ik straks even doen. Heb wel wat hdr, dolby vision en imax beelden gekeken op Youtube, ook dit is echt super scherp en mooi. Ook mijn scherm is bijna kaarsrecht. (Minimale buiging of knik zul je altijd wel hebben met dunne panelen). Zie foto’s.
De tv heeft ook weer extra opties en instellingen zoals de Filmmaker modus en de Imax modus. Als je via deze modus voetbal of f1 zou kijken dan zul je wel last van haperingen ondervinden doordat de motion standaard is ingesteld op films, dit zorgt voor een 24fps motion, dit kun je echter gewoon uitzetten en dan loopt alles smooth.
Hopelijk doen ze jou net zo’n mooi aanbod en heb je dalijk een tv die perfect is. Hou ons op de hoogte. Succes!