Philips The One 65PUS8808 geeft donkere verticale streep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
Hallo Tweakers,

Gisteren is mijn nieuwe TV bezorgd, een Philips The One 65PUS8808.

Nu heb ik deze gisteravond aansloten en ik merkte dat er aan de rechterzijde en verticale balk loopt die er wat donkerder uit ziet dan de rest. Met gewoon TV kijken valt het niet op, maar als het beeld één vrijwel kleur toont, dan is dit goed te zien. Op de foto’s valt het meer op dan in het echt maar ik heb het idee dat dit niet goed is.

Zie de onderstaande foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJVVkOhZJZyhbVJ1r5CJ3pM6c6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfDfJrsqv2l7uXP7TCZHZIVh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TMPeU0tdCgV7OfUPWS-KnfOkPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHhIRSdeK08ad3RXlRbdyOKB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oR9mbF_5D-TviWnE6nJqj6QGvcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVODKM4uIifwbed3bxIBtwku.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xmlFGCDkve7WuseAa2ZtwhErqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXei1Xouplduo2yHuB2YP6wV.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit iets wat normaal is of wegtrekt? Ik heb het folie nog even op de TV gelaten omdat ik al bang was dat dit een retourtje zou worden.

Ik heb de firmware bijgewerkt en wat met de instellingen gespeeld maar de streep blijft zichtbaar.

Nog andere suggesties dat ik kan proberen of toch even contact opnemen met de winkel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:05
Uniformiteit issues zijn inherent - net als backlight bleeding - aan LCD TV's ongeacht type paneel dat gebruikt wordt.

De hoeveelheid banding en backlight bleeding heeft ook deels met de implementatie van de fabrikant te maken, niet alle fabrikanten besteden hier evenveel aandacht aan.

Omruilen kan ervoor zorgen dat er minder banding aanwezig zal zijn echter kan je het ook slechter treffen.

Speel deze video af in de beelmodus 'Films/ Movie en Ambilight uit, dan krijg je een beter beeld van hoe jouw TV presteert op het gebied van uniformiteit.

Over het algemeen scoren Sony LCD TV's het beste qua uniformiteit, mocht je je eraan storen en concessies willen doen m.b.t. Ambilight is een Sony aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zou het apparaat omruilen of terugsturen voor een ander model, hier ga je jezelf bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden aan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Freshouttheoven schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:14:
Uniformiteit issues zijn inherent - net als backlight bleeding - aan LCD TV's ongeacht type paneel dat gebruikt wordt.

De hoeveelheid banding en backlight bleeding heeft ook deels met de implementatie van de fabrikant te maken, niet alle fabrikanten besteden hier evenveel aandacht aan.

Omruilen kan ervoor zorgen dat er minder banding aanwezig zal zijn echter kan je het ook slechter treffen.

Speel deze video af in de beelmodus 'Films/ Movie en Ambilight uit, dan krijg je een beter beeld van hoe jouw TV presteert op het gebied van uniformiteit.

Over het algemeen scoren Sony LCD TV's het beste qua uniformiteit, mocht je je eraan storen en concessies willen doen m.b.t. Ambilight is een Sony aanbevolen.
Ik heb die YouTube video bekeken. Vooral bij de donkerdere tinten (begin van de video) is die verticale balk goed zichtbaar. Ik heb nog wat andere testjes gedaan maar de balk blijft ook gewoon zichtbaar in bijvoorbeeld het loading screen van de Nintendo eShop of in Call of Duty menus.
Almerian schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:37:
Ik zou het apparaat omruilen of terugsturen voor een ander model, hier ga je jezelf bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden aan irriteren.
Ja, inderdaad. Zeker nu ik er achter ben dat de balk ook bij gewoon gebruik zichtbaar is. Ik ga vanmiddag contact opnemen met de betreffende winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmopowerrr
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-04 15:31
Ik heb ook vorige week het exact zelfde model TV gekocht en loop ook tegen hetzelfde issue aan, de verticale streep zit ook op dezelfde plek. Lijkt dus een productie issue. Ik ben al bezig met de leverancier om de TV terug te sturen en over te stappen op een Oled.

• DedSec85
Desmopowerrr schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:29:
Ik heb ook vorige week het exact zelfde model TV gekocht en loop ook tegen hetzelfde issue aan, de verticale streep zit ook op dezelfde plek. Lijkt dus een productie issue. Ik ben al bezig met de leverancier om de TV terug te sturen en over te stappen op een Oled.
Dat is wel verontrustend. Mijn TV wordt komende week omgeruild voor een nieuwe. Wel hetzelfde type. Hopelijk heeft die het probleem niet, anders gaat die ook gewoon weer terug. Ik las verder wel heel veel positieve recensies over deze TV dus hopelijk tref ik het. Ik houd jullie via dit topic wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-04-2024
Dat is wel verontrustend. Mijn TV wordt komende week omgeruild voor een nieuwe. Wel hetzelfde type. Hopelijk heeft die het probleem niet, anders gaat die ook gewoon weer terug. Ik las verder wel heel veel positieve recensies over deze TV dus hopelijk tref ik het. Ik houd jullie via dit topic wel op de hoogte.
Ik heb dit model vorige week gekocht en hebt exact hetzelfde probleem. Heb contact gehad met de winkelier en ze willen hem omruilen voor hetzelfde type of een ander type naar keuze. Nu ik deze berichten zo lees, ben ik bang dat ik voor een ander type moet kiezen.

Ik ben eigenkijk wel benieuwd of jij nog steeds hetzelfde issue ondervindt na de omruil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:43
Ik zou eens kijken of je hier iets van ziet met normaal beeld
wit beeld
groen beeld

kan best zijn dat het dan niet zichtbaar is

je blindstaren op zwart beeld dat doe je normaal ook niet
hoewel het wel goed zichtbaar is bij stilstaand beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
boyette schreef op woensdag 27 december 2023 @ 06:20:
Ik zou eens kijken of je hier iets van ziet met normaal beeld
wit beeld
groen beeld

kan best zijn dat het dan niet zichtbaar is

je blindstaren op zwart beeld dat doe je normaal ook niet
hoewel het wel goed zichtbaar is bij stilstaand beeld
Tijdens voetbalwedstrijden of films waarbij de achtergrond licht of grijs is zie ik de balk en andere ‘vlekken’ zeer goed. Vooral als het beeld dan beweegt zijn ze extra goed zichtbaar. Wat mij erg stoort iig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3RFApNJjUWuPqFcIbHSo8F_5tk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFnsZCobbbJzpUuwnpWOeLyg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1Uz93BrtAK5w28q4EgIqhQPE-k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpKMEg8igz9q1rIOTAe8EjbN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILCILA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:47
Wij hebben dit een aantal jaar geleden gehad bij de Philips 58PUS7304 (afbeelding donkere balk).
Destijds besteld en na 20 maand ter reparatie aangeboden bij Coolblue.

Destijds door CE Repair kosteloos gerepareerd, gehele achterpanel van tv is destijds vervangen. Daarna geen klachten meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
ILCILA schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:37:
Wij hebben dit een aantal jaar geleden gehad bij de Philips 58PUS7304 (afbeelding donkere balk).
Destijds besteld en na 20 maand ter reparatie aangeboden bij Coolblue.

Destijds door CE Repair kosteloos gerepareerd, gehele achterpanel van tv is destijds vervangen. Daarna geen klachten meer gehad.
Ik had hiervoor ook de 58PUS7304. Had toen in het midden backlight bleeding. Dit kwam doordat de schroeven van de muurbeugel iets te lang waren, heb daarna korte schroeven gebruikt en het probleem was weg. Echter had ik een jaar later ineens weer vlekken in het beeld, dit is toen idd ook door CE Repair kosteloos binnen de garantie gerepareerd.

Echter is dat niet het probleem bij het model wat ik nu heb. En zo te lezen is dit iets wat vaker voorkomt bij de 65PUS8808. Ik hoop dat als ze hem omruilen het probleem verholpen is, maar ben er bang voor. Mijn vereiste is wel een 65 inch Ambilight met Google TV, dus dan blijft er weinig over voor deze prijscategorie.

• DedSec85
Even een late reactie maar er kwamen wat feestdagen tussendoor :)
Ik heb de TV neergezet en deze blijkt exact hetzelfde probleem te hebben. Tevens is er nu een lichtere verticale streep zichtbaar. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldKzmrCf6uCbwvBO9kNNgT6b8v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkHa0CyXWhTolrEp6HWgl9Ge.jpg?f=fotoalbum_large

@Devisu Het is dus exact hetzelfde probleem als wat jij hebt. Ik heb nu gevraagd of er een andere productie-serie is van ditzelfde model.

Ik baal hier flink van. Moet zeggen dat de service van de winkel vooralsnog top is. Vriendelijke medewerker over de vloer gehad en hij erkende direct het probleem en heeft hem als DOA aangemeld.

@boyette Bij normaal kijken valt die donkere balk niet altijd op. Het zijn vooral de donkerdere scenes waarbij de balk zichtbaar is. Het is dus niet zo dat de balk helemaal niet meer zichtbaar is bij het kijken. Bij een felle strandscene bijvoorbeeld zie je de balk niet, maar bij een scene in een donkere slaapkamer of in menus weer wel.

Ik wil inderdaad wel graag een 65" inch ambilight TV. Google TV vind ik niet zo spannend, een draaibare voet wel :) Hiervoor heb ik alleen maar Philips Ambilight TV's gehad en werkelijk nooit maar dan ook nooit problemen. Ik houd jullie op de hoogte hoe de zaak verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
DedSec85 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:35:
Even een late reactie maar er kwamen wat feestdagen tussendoor :)
Ik heb de TV neergezet en deze blijkt exact hetzelfde probleem te hebben. Tevens is er nu een lichtere verticale streep zichtbaar. Zie:

[Afbeelding]

@Devisu Het is dus exact hetzelfde probleem als wat jij hebt. Ik heb nu gevraagd of er een andere productie-serie is van ditzelfde model.

Ik baal hier flink van. Moet zeggen dat de service van de winkel vooralsnog top is. Vriendelijke medewerker over de vloer gehad en hij erkende direct het probleem en heeft hem als DOA aangemeld.

@boyette Bij normaal kijken valt die donkere balk niet altijd op. Het zijn vooral de donkerdere scenes waarbij de balk zichtbaar is. Het is dus niet zo dat de balk helemaal niet meer zichtbaar is bij het kijken. Bij een felle strandscene bijvoorbeeld zie je de balk niet, maar bij een scene in een donkere slaapkamer of in menus weer wel.

Ik wil inderdaad wel graag een 65" inch ambilight TV. Google TV vind ik niet zo spannend, een draaibare voet wel :) Hiervoor heb ik alleen maar Philips Ambilight TV's gehad en werkelijk nooit maar dan ook nooit problemen. Ik houd jullie op de hoogte hoe de zaak verloopt.
Weer exact op dezelfde plek inderdaad. Zal bij mij dus waarschijnlijk ook zijn als hij omgeruild wordt.

Ik weet dat Philips ook de 65PUS8848 heeft. Die heeft exact dezelfde specs, enige verschil is dat die cosmetisch iets anders zou zijn zoals bijvoorbeeld een grijze afstandsbediening ipv een zwarte. Wellicht die eens proberen? Al ben ik bang dat die helaas hetzelfde probleem zal hebben dan.

Een andere in deze prijscategorie en specs van 2023 is er naar mijn weten niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
Devisu schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:31:
[...]

Weer exact op dezelfde plek inderdaad. Zal bij mij dus waarschijnlijk ook zijn als hij omgeruild wordt.

Ik weet dat Philips ook de 65PUS8848 heeft. Die heeft exact dezelfde specs, enige verschil is dat die cosmetisch iets anders zou zijn zoals bijvoorbeeld een grijze afstandsbediening ipv een zwarte. Wellicht die eens proberen? Al ben ik bang dat die helaas hetzelfde probleem zal hebben dan.

Een andere in deze prijscategorie en specs van 2023 is er naar mijn weten niet.
De 65PUS8848 ondersteund PAL/SECAM volgens de Philips website.

Kwam ook dit topic tegen op Tweakers.

Ik heb vandaag nog geen reactie van de betreffende winkel gehad. Zal vast wel een drukke week zijn en veel mensen vrij dus ik wacht volgende week even af.

Enige echte alternatief is dan OLED want volgens mij is de 65PUS8848 hetzelfde paneel.Als de winkel nog een leuke korting kan geven wil ik het wel proberen maar ik ben bang dat het probleem daar ook speelt.
OLED heb ik bewust niet voor gekozen i.v.m. inbranden en zon erop enzo. Speel best veel games met een statische HUD dus dan licht dat al snel op de loer.

Reden voor dit model was ook de hoge draaibare voet. Zo kan ik er een soundbar voor zetten zonder dat deze voor het beeld komt te staan. Wel balen. Had gehoopt met Black Friday een mooie TV gescoord te hebben maar inmiddels is die prijs ook alweer wat lager :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
DedSec85 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:15:
[...]

De 65PUS8848 ondersteund PAL/SECAM volgens de Philips website.

Kwam ook dit topic tegen op Tweakers.

Ik heb vandaag nog geen reactie van de betreffende winkel gehad. Zal vast wel een drukke week zijn en veel mensen vrij dus ik wacht volgende week even af.

Enige echte alternatief is dan OLED want volgens mij is de 65PUS8848 hetzelfde paneel.Als de winkel nog een leuke korting kan geven wil ik het wel proberen maar ik ben bang dat het probleem daar ook speelt.
OLED heb ik bewust niet voor gekozen i.v.m. inbranden en zon erop enzo. Speel best veel games met een statische HUD dus dan licht dat al snel op de loer.

Reden voor dit model was ook de hoge draaibare voet. Zo kan ik er een soundbar voor zetten zonder dat deze voor het beeld komt te staan. Wel balen. Had gehoopt met Black Friday een mooie TV gescoord te hebben maar inmiddels is die prijs ook alweer wat lager :'(
Mijn tv wordt morgen omgeruild met hetzelfde model. Hopelijk is het dan opgelost, maar ben er bang voor…

Ik heb ook al zitten kijken naar de 65PML9008. Dit is een miniled tv, enige nadeel van dat model is dat hij geen Google TV heeft, maar een eigen OS. Ik lees dat er veel apps zoals bijv Disney Plus niet beschikbaar zijn.

Andere optie wordt dan 65OLED708, nadeel is dat die €1599 kost momenteel, is dus €600 duurder.

Lastig dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Devisu schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:49:
[...]

Mijn tv wordt morgen omgeruild met hetzelfde model. Hopelijk is het dan opgelost, maar ben er bang voor…

Ik heb ook al zitten kijken naar de 65PML9008. Dit is een miniled tv, enige nadeel van dat model is dat hij geen Google TV heeft, maar een eigen OS. Ik lees dat er veel apps zoals bijv Disney Plus niet beschikbaar zijn.

Andere optie wordt dan 65OLED708, nadeel is dat die €1599 kost momenteel, is dus €600 duurder.

Lastig dus…
En hoe is je nieuwe TV als ik vragen mag? Zelfde issue? of verholpen? En als het verholpen is, welk serienummer heb je (mag in PB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
DedSec85 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:32:
[...]

En hoe is je nieuwe TV als ik vragen mag? Zelfde issue? of verholpen? En als het verholpen is, welk serienummer heb je (mag in PB)?
Ik heb Woensdag de 65PUS8848 gekregen. Dit is hetzelfde model, de verkoper zei en voor zover ik kan ontdekken is alleen de afstandsbediening zilver ipv zwart.

Die dikke zwarte verticale streep heb ik nu niet. Het beeld is natuurlijk niet 100% egaal, maar dat is nooit bij led.

Ik was dus blij, echter duurde dat niet lang, want bij het kijken naar een serie, zag ik een vlek links onderin beeld. Bij goede inspectie leek het wel of er een deuk in het paneel zat (achter het scherm). Weer pech dus.

Ben momenteel weer met de verkoper in gesprek om te kijken of we hem nogmaals gaan omruilen voor hetzelfde model of dat ik een ander model uitkies. Ze hebben me wel een hele mooie aanbieding gedaan voor de 65OLED808. Echter moet ik dan nog teveel bij leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK92JwiMv-5PqgeVDDyB_Bmrlgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTPdLPreRNHyUEL1Spjua9N8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9Aq87Go0MC5pyBp2JiassnLr94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQdPPTYpaKBLkH47DLboi04m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-M6mmjGi9GjzIlXzXoIZR4wFm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9fFXVjegnYsE729gIT1Pszr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Devisu schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:09:
[...]

Ik heb Woensdag de 65PUS8848 gekregen. Dit is hetzelfde model, de verkoper zei en voor zover ik kan ontdekken is alleen de afstandsbediening zilver ipv zwart.

Die dikke zwarte verticale streep heb ik nu niet. Het beeld is natuurlijk niet 100% egaal, maar dat is nooit bij led.

Ik was dus blij, echter duurde dat niet lang, want bij het kijken naar een serie, zag ik een vlek links onderin beeld. Bij goede inspectie leek het wel of er een deuk in het paneel zat (achter het scherm). Weer pech dus.

Ben momenteel weer met de verkoper in gesprek om te kijken of we hem nogmaals gaan omruilen voor hetzelfde model of dat ik een ander model uitkies. Ze hebben me wel een hele mooie aanbieding gedaan voor de 65OLED808. Echter moet ik dan nog teveel bij leggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel heel zuur. Lijkt wel alsof er flink gedrukt is in het scherm of vanuit de achterkant van het paneel iets inderdaad. Die 65PUS8848 is wel iets goedkoper dan de 65PUS8808. Heb je daarop ook nog iets van korting gekregen?

Volgens de Tweakers Pricewatch heeft de 8848 geen Dolby Atmos audio filter en is de speaker van de 8808 surround en van de 8848 stereo.

Ik ga de Philips site nog eens bekijken of dit klopt. Wel zuur dat je tegenwoordig gewoon geen TV meer kunt kopen die kwalitatief doet wat je ervan mag verwachten. Welk aanbod heb je voor de 65OLED8808 gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devisu
DedSec85 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Dat is wel heel zuur. Lijkt wel alsof er flink gedrukt is in het scherm of vanuit de achterkant van het paneel iets inderdaad. Die 65PUS8848 is wel iets goedkoper dan de 65PUS8808. Heb je daarop ook nog iets van korting gekregen?

Volgens de Tweakers Pricewatch heeft de 8848 geen Dolby Atmos audio filter en is de speaker van de 8808 surround en van de 8848 stereo.

Ik ga de Philips site nog eens bekijken of dit klopt. Wel zuur dat je tegenwoordig gewoon geen TV meer kunt kopen die kwalitatief doet wat je ervan mag verwachten. Welk aanbod heb je voor de 65OLED8808 gekregen?
Ow die verschillen waren mij niet bekend. Heb hem gewoon 1 op 1 omgeruild. Echter ben ik gisteren teruggegaan naar de winkel en mocht hem weer omruilen voor een nieuwe 8808. Echter viel me gisterenavond op dat deze tv ook de nodige last heeft van vertical banding bij bewegende egale beelden zoals voetbal. Erg irritant. Winkelier gaf aan dat dat een eigenschap van het paneel is en helemaal door de grootte van de 65”.

Was er dus helemaal klaar mee en heb hem zojuist omgeruild voor de 65oled808. Ze deden me een aanbod van €1749. Na nog wat praten heb ik hem meegenomen voor €1649. Kan normaal niet, gezien de adviesprijs van €2500, maar dit deden ze ter compensatie.

Weet niet waar je de tv gekocht hebt, de mijne komt van HelloTV. Tip: vraag via de website korting op de 65oled708. Ze doen je dan een aanbod voor de 808 omdat de 708 niet op voorraad is. Dat aanbod is €1749. Als je rechtstreeks korting vraagt op de 808, krijg je een aanbod van €1849.

Het is een hoop geld wat je bij moet leggen. Maar mijn inziens wel dubbel en dwars waard. (Mits je het kunt missen uiteraard, ook niet geheel onbelangrijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCqr7jAxFZlj9zgncUqbpRV6x0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKPighdT2bOdUAbvk2sioVL0.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k35j7QOcjQzCKygCJdNwuH96F5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiLYMTKrLqqx870R8WUU4KsH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
DedSec85 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Wel zuur dat je tegenwoordig gewoon geen TV meer kunt kopen die kwalitatief doet wat je ervan mag verwachten.
Tja, het moet tegenwoordig allemaal zo goedkoop mogelijk waarbij de gemiddelde consument voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Begrijp me niet verkeerd, 1000 euro is geen kleinigheid.

Een fatsoenlijke 65'' LCD TV heeft een beginprijs van rond de 1400 euro. Niet gek dus dat het aantal concessies die je moet doen verhoudingsgewijs toeneemt wanneer je een 65'' TV voor onder de 1000 euro koopt.

Quality control, technische opbouw, R&D en component keuze kosten allemaal geld. De ene fabrikant kiest ervoor om hierop te bezuinigen en een andere fabrikant kiest ervoor om de inkoopprijs te verhogen en een beter product op de markt te zetten.

Dit is geen waarde oordeel, enkel informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Devisu schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:51:
[...]

Ow die verschillen waren mij niet bekend. Heb hem gewoon 1 op 1 omgeruild. Echter ben ik gisteren teruggegaan naar de winkel en mocht hem weer omruilen voor een nieuwe 8808. Echter viel me gisterenavond op dat deze tv ook de nodige last heeft van vertical banding bij bewegende egale beelden zoals voetbal. Erg irritant. Winkelier gaf aan dat dat een eigenschap van het paneel is en helemaal door de grootte van de 65”.

Was er dus helemaal klaar mee en heb hem zojuist omgeruild voor de 65oled808. Ze deden me een aanbod van €1749. Na nog wat praten heb ik hem meegenomen voor €1649. Kan normaal niet, gezien de adviesprijs van €2500, maar dit deden ze ter compensatie.

Weet niet waar je de tv gekocht hebt, de mijne komt van HelloTV. Tip: vraag via de website korting op de 65oled708. Ze doen je dan een aanbod voor de 808 omdat de 708 niet op voorraad is. Dat aanbod is €1749. Als je rechtstreeks korting vraagt op de 808, krijg je een aanbod van €1849.

Het is een hoop geld wat je bij moet leggen. Maar mijn inziens wel dubbel en dwars waard. (Mits je het kunt missen uiteraard, ook niet geheel onbelangrijk)

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb gisteren met HelloTV gebeld. Ze vertelden mij dat ze inderdaad de kans groot achten dat het probleem nogmaals voor zal komen bij de tweede keer omruilen. Daarnaast zou dit een vaker voorkomend probleem zijn bij LED TV's van deze grootte.

Ik vond het een klein beetje een gek verhaal. Dat verticale banding voorkomt bij 65" LED TV's snap ik, maar zo'n donkere streep die ook gewoon bij stilstaande beelden zoals menu's zichtbaar blijft lijkt mij niet te horen.

Op mijn voorstel om hem eventueel tegen een 65PUS8848 om te ruilen gaven ze aan dat ook hier de kans bestaat dat het euvel zich voordoet omdat het om hetzelfde paneel zou gaan.

De optie die ze mij aan konden bieden was om hem om te ruilen tegen de 65OLED808. De verkoper die mij destijds geholpen heeft met de aanschaf van de 65PUS8808 was er vandaag weer dus ik krijg als het goed is vandaag een voorstel per e-mail voor de prijs van het OLED model.

Ben benieuwd of ze met zo'n scherpe prijs komen als waarvoor jij hem hebt gekocht. Hoe bevalt jouw 65OLED808? Geen dode pixels of donkere verticale balken? Hoe is het met verticale banding bij voetbal of F1? Als ik deze review lees ben ik toch weer een beetje huiverig :/

Hoe dan ook, ik wacht even de prijs af. Als die donkere streep niet in deze TV zat was het echt een top TV. Ik vind het ook een beetje raar dat toen het eerste model werd opgehaald de medewerker van HelloTV meteen zei dat dit niet hoorde en hem meteen inpakte en meenam, terwijl het nu een veelvoorkomend euvel zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
DedSec85 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:49:
[...]

Ik heb gisteren met HelloTV gebeld. Ze vertelden mij dat ze inderdaad de kans groot achten dat het probleem nogmaals voor zal komen bij de tweede keer omruilen. Daarnaast zou dit een vaker voorkomend probleem zijn bij LED TV's van deze grootte.

Ik vond het een klein beetje een gek verhaal. Dat verticale banding voorkomt bij 65" LED TV's snap ik, maar zo'n donkere streep die ook gewoon bij stilstaande beelden zoals menu's zichtbaar blijft lijkt mij niet te horen.

Op mijn voorstel om hem eventueel tegen een 65PUS8848 om te ruilen gaven ze aan dat ook hier de kans bestaat dat het euvel zich voordoet omdat het om hetzelfde paneel zou gaan.

De optie die ze mij aan konden bieden was om hem om te ruilen tegen de 65OLED808. De verkoper die mij destijds geholpen heeft met de aanschaf van de 65PUS8808 was er vandaag weer dus ik krijg als het goed is vandaag een voorstel per e-mail voor de prijs van het OLED model.

Ben benieuwd of ze met zo'n scherpe prijs komen als waarvoor jij hem hebt gekocht. Hoe bevalt jouw 65OLED808? Geen dode pixels of donkere verticale balken? Hoe is het met verticale banding bij voetbal of F1? Als ik deze review lees ben ik toch weer een beetje huiverig :/

Hoe dan ook, ik wacht even de prijs af. Als die donkere streep niet in deze TV zat was het echt een top TV. Ik vind het ook een beetje raar dat toen het eerste model werd opgehaald de medewerker van HelloTV meteen zei dat dit niet hoorde en hem meteen inpakte en meenam, terwijl het nu een veelvoorkomend euvel zou zijn :?
Die donkere streep in het scherm hoort idd niet.
Vertical banding had ik bij het kijken van voetbalwedstrijden wel redelijk erg, was zeer storend. De verkoper vertelde me dat goedkopere led/lcd tv’s van 65” vaker last hebben van vertical banding. Hij doelde hiermee op de 8808. Ik zei al dat ik €1000 niet bepaald goedkoop vind voor led aangezien er ook heel veel 65” tv’s voor €500 te koop zijn. Hij gaf aan dat de Philips door de Ambilight duurder uitvalt, maar dat de schermtechniek hetzelfde zou zijn als bij de goedkopere modellen, ze besparen dus op het scherm ipv de ambilight (De woorden van de verkoper).

Ik ben benieuwd of ze jou ook net zo’n mooi aanbod doen voor de oled 808. Bij welke vestiging heb je de tv gekocht? Ik heb die van mij in Den Bosch gekocht. Mijn ervaring is dat de aanbiedingen in de winkel, vele malen hoger zijn dan via de webshop. In de winkel zelf kreeg ik namelijk een aanbod van €2149.

Als je even goed praat met de verkoper denk ik wel dat je hem voor €1649 kunt krijgen, dat was volgens de verkoper echt de max, aangezien dit volgens hem de inkoopprijs was. Ik had wel de 3 jaar garantie afgesloten bij de aanschaf van de 8808, dus het totaalbedrag kwam op €1709.

Ik heb zojuist even het topic doorgelezen en word niet vrolijk van de berichten, echter moet ik zeggen dat ik (nog) nergens last van heb. Heb via Youtube ook wat voetbalwedstrijden gekeken en dit loopt bij mij vloeiend. F1 heb ik nog niet gekeken, zal ik straks even doen. Heb wel wat hdr, dolby vision en imax beelden gekeken op Youtube, ook dit is echt super scherp en mooi. Ook mijn scherm is bijna kaarsrecht. (Minimale buiging of knik zul je altijd wel hebben met dunne panelen). Zie foto’s.
De tv heeft ook weer extra opties en instellingen zoals de Filmmaker modus en de Imax modus. Als je via deze modus voetbal of f1 zou kijken dan zul je wel last van haperingen ondervinden doordat de motion standaard is ingesteld op films, dit zorgt voor een 24fps motion, dit kun je echter gewoon uitzetten en dan loopt alles smooth.

Hopelijk doen ze jou net zo’n mooi aanbod en heb je dalijk een tv die perfect is. Hou ons op de hoogte. Succes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5adyUZOqEeY-ShU5Iu5CPkVg-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6jjmDxbBVivjd0Xmyi3OS1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iubFYswVvdAnCfJjo-Ua8OH5AlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BPNCN1KCX2XNvURY6rOxC01.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

Hoe is het met verticale banding bij voetbal of F1? Als ik deze review lees ben ik toch weer een beetje huiverig :/
Doe geen moeite wanneer je hier gevoelig voor bent. Zonde van jouw tijd/ energie evenals die van de winkel.

De Philips OLED808 maakt gebruik van LG's WBE panelen. Deze staan bekend om uniformiteit issues aka pink tint, dit is inherent aan de WBE techniek. Met name het 65'' beeldformaat heeft hier last van, waarbij je aan de linkerkant -verticaal- een rozige streep ziet bij wit beeld deze streep/ gloed kan van kleur veranderen afhankelijk van de content. Dit is goed zichtbaar bij o.a. voetbalwedstrijden of bepaalde andere content.

Wanneer je het eenmaal ziet kun je je eraan gaan irriteren, ook kan het -na een x aantal uur inspelen van het paneel- toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
[...]

Heb je nog een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Excuus, ik wilde inderdaad nog even een update geven. Ik heb inderdaad een zeer nette prijs gekregen voor de 65PUS808. Eerst boden ze heb voor € 1799,- aan maar uiteindelijk ook uit kunnen komen op € 1649,-. Al met al toch een nette prijs voor deze TV.
Hij wordt komende week geleverd dus ik hoop dan ook echt dat ie 100% in orde is zonder verbuigingen, dode pixels of roze balken zoals een post hierboven aangegeven.

Als ie binnen is zal ik nog even een update plaatsen. Ik had liever dat de 65PUS8808 gewoon goed was maar ja....hopelijk is het gewoon opgelost nu. De 65OLED808 is trouwens wel weer iets in prijs gezakt op de website. Vast omdat de 2024 modellen voor de deur staan.

Jij nog tevreden over jouw TV? Of ook nog rare dingen opgemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
Inmiddels is de TV omgeruild voor de 65OLED808. Gelukkig is deze TV helemaal in orde. Heb nog geen vertical banding kunnen ontdekken en ook geen andere defecten.De dunne bovenkant van het scherm ziet er hetzelfde als bij @Devisu uit. Lijkt een minimaal knikje in te zitten maar dit is niet voelbaar en alleen zichtbaar als je goed kijkt.

De beeldkwaliteit is merkbaar een stuk beter. Vooral het zwart springt er een stuk beter uit.

Wel heb ik de helderheid van de pixels teruggezet op '80'. De lightboost heb ik op 'medium' staan. De monteur van HelloTV raadde aan om dit niet maximaal te laten staan. Ik moet nog even alles goed instellen en heb er nog niet echt op gegamed (2 potjes CoD) maar vooralsnog lijkt het allemaal top.

Nu in de race voor een HDMI switch omdat ik net één HDMI poortje te kort kom. En even wat andere / langere HDMI kabels zodat ik alles netter weg kan werken. Al met al zeer mooie TV en erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devisu
DedSec85 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:43:
Inmiddels is de TV omgeruild voor de 65OLED808. Gelukkig is deze TV helemaal in orde. Heb nog geen vertical banding kunnen ontdekken en ook geen andere defecten.De dunne bovenkant van het scherm ziet er hetzelfde als bij @Devisu uit. Lijkt een minimaal knikje in te zitten maar dit is niet voelbaar en alleen zichtbaar als je goed kijkt.

De beeldkwaliteit is merkbaar een stuk beter. Vooral het zwart springt er een stuk beter uit.

Wel heb ik de helderheid van de pixels teruggezet op '80'. De lightboost heb ik op 'medium' staan. De monteur van HelloTV raadde aan om dit niet maximaal te laten staan. Ik moet nog even alles goed instellen en heb er nog niet echt op gegamed (2 potjes CoD) maar vooralsnog lijkt het allemaal top.

Nu in de race voor een HDMI switch omdat ik net één HDMI poortje te kort kom. En even wat andere / langere HDMI kabels zodat ik alles netter weg kan werken. Al met al zeer mooie TV en erg blij mee!
Goed om te horen dat je de oled 808 voor dezelfde prijs hebt kunnen bemachtigen en nu eindelijk tevreden bent. Ik ben ook nog steeds erg tevreden met deze tv gelukkig.

Ik heb mijn helderheid wel op 100 staan en de lightboost op max, vind dat de tv anders net te donker is, dat is dan weer een nadeel van oled. Heb jij hier geen last van of ligt het gewoon aan de serie die ik momenteel aan het kijken ben 😅?

Ik heb ook veel zitten spelen met de instellingen, vooralsnog lijken deze nu goed te staan en is het beeld echt prachtig. Vooral als je op Youtube naar hdr 8k of dolby vision beelden gaat kijken.

Ben wel benieuwd naar jouw instellingen eigenlijk, zou je deze kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Devisu schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:55:
[...]

Goed om te horen dat je de oled 808 voor dezelfde prijs hebt kunnen bemachtigen en nu eindelijk tevreden bent. Ik ben ook nog steeds erg tevreden met deze tv gelukkig.

Ik heb mijn helderheid wel op 100 staan en de lightboost op max, vind dat de tv anders net te donker is, dat is dan weer een nadeel van oled. Heb jij hier geen last van of ligt het gewoon aan de serie die ik momenteel aan het kijken ben 😅?

Ik heb ook veel zitten spelen met de instellingen, vooralsnog lijken deze nu goed te staan en is het beeld echt prachtig. Vooral als je op Youtube naar hdr 8k of dolby vision beelden gaat kijken.

Ben wel benieuwd naar jouw instellingen eigenlijk, zou je deze kunnen delen?
Ja de OLED is wel iets donkerder dan een LCD tv. Ik heb echter in het verleden eens mijn oude TV gekalibreerd met een Spyder 5 Pro (en ook mijn computer monitor), en het viel me op hoeveel ik de helderheid etc. moest terug schalen voor een natuurgetrouwe kleurweergave.

Wat betreft de settings, voor films series gebruik ik dit:
  • AI-beeldstijl: HDR Persoonlijk
  • Optimalisatie van donkere details: aan
  • Automatische beeldstijl: aan
  • Filmdetectiemethode: AI gebruiken
  • Optimalisatie omgevingslicht: uit
  • OLED-contrast: 80
  • Lightboost: medium
  • Videoniveau: 80
  • Scherpte verbetering: 5
  • Textuurverbetering: aan
  • Ruisreductie: minimum
  • Artefactreductie: minimum
Vrij standaard volgens mij.
Moet zeggen dat ik wel nog flink aan het spelen ben met de optimale settings. Voor gamen gebruik ik gewoon de game-modus, met als enige aanpassing het OLED-contrast en Videoniveau (die ik ook op 80 zet). Ik zag dat textuurverbetering en scherpte dan wel aan staat maar ik merk geen effect in de latency.

Wel merk ik af en toe dat close-ups van mensen in series soms onscherp zijn. Ik weet niet of dit aan de serie ligt of aan de TV, de rest is wel haarscherp en het is ook niet bij alle close-ups dus kan ook gewoon aan het camerawerk liggen dat nu meer opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:56
hmm,

voor de gamekamer zaten we te kijken naar de 43 inch van de 8808: https://www.coolblue.nl/p...s8808-ambilight-2023.html

als ik dit allemaal zo lees dan slaan we deze toch maar over, ben redelijk allergisch voor gedoe haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
joey82 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:07:
hmm,

voor de gamekamer zaten we te kijken naar de 43 inch van de 8808: https://www.coolblue.nl/p...s8808-ambilight-2023.html

als ik dit allemaal zo lees dan slaan we deze toch maar over, ben redelijk allergisch voor gedoe haha....
Die issues schijnen vooral met de grotere maten TV's te spelen. De kans is groot dat je met 43" inch nergens last van hebt. CoolBlue is altijd wel makkelijk met retourneren dus ik zou het gewoon proberen. Verder is het gewoon een goede TV. Al moet ik wel zeggen dat OLED merkbaar een betere kwaliteit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:56
DedSec85 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:37:
[...]

Die issues schijnen vooral met de grotere maten TV's te spelen. De kans is groot dat je met 43" inch nergens last van hebt. CoolBlue is altijd wel makkelijk met retourneren dus ik zou het gewoon proberen. Verder is het gewoon een goede TV. Al moet ik wel zeggen dat OLED merkbaar een betere kwaliteit geeft.
yess coolblue is gelukkig makkelijk alleen hangt het van de tv af hoe de tv retour gaat,

bij deze tv ( 43 inch ) geld, dat als het toch zo is dat je rare dingen in het beeld ziet dat je dan zelf de tv retour moet brengen naar de winkel, ik zie mijzelf niet met een 43 inch tv plus doos met de trein naar een coolblue winkel gaan :)

de wat duurdere modellen van bijvoorbeeld samsung daarbij geld gelukkig wel dat coolblue het thuis komt ophalen als het retour moet om wat voor reden dan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 21:13
Vandaag heb ik net de 65pus8808 ontvangen en ik schrok van de verticale banding. Niet 1 streep maar vele strepen. Dit hoort toch niet? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D02AJXu-1wAKqFpB6uWzupxc77Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nC0jGEX1RYFOTxUGj2gVl2h9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1POuPM6qFruUf042sNiEutSRZ0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yp2VmfS6ZksLM0neOIfuCFkQ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1