Koopadvies en verschil Philips 65PUS8848 en 65PUS8808

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suddenjob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 16:46
Ik zoek een?
Teevee voor 't vrouwje

Wat is je budget?
Om en nabij 'n duizend euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix (&chil). Mainly (chrome)casten

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 65PUS8848 of 65PUS8808 maar ik kan nergens het verschil terugvinden, op de officiële website alleen n verschil in de speakers. Klopt dat? Zoja, wat zou dat hypothetisch uit maken?

Welke vragen heb je hier nog over?
Andere overwegingen of advies ook meer dan welkom. Gaat om een 65 inch model.

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken, ware de drukte nu niet zou ik wat uitgebreider zelf m'n research doen.

Beste antwoord (via suddenjob op 25-11-2023 12:32)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:38
Ik begrijp dat het in percentages een relatief grote stap is, de genoemde Philips modellen zijn overpriced en hebben zoals gezegd een matig contrast en zijn niet toereikend qua hardware voor HDR, hierdoor ben je niet future-proof. De TCL 65C803 is dan een veel betere keuze ondanks dat dit model ook wat issues/ beperkingen kent.

IPS is niet "oke" / "prima", zelfde geldt ook voor TN.

Bij IPS heb je veel meer last van uniformiteitsissues/ backlight bleeding, tel hierbij de afmeting (65'') plus het zeer matige contrast bij op en je gaat je gegarandeerd storen tijdens het kijken van donkere scenes waarbij alle details verloren gaan en je nog nauwelijks iets ziet.

Kijk je alleen reguliere tv, of onder een ruime hoek en is het budget beperkt dan kun je het matige contrast voor lief nemen en voor IPS kiezen.

De Sony X90L heeft een VA paneel en is momenteel de beste midrange LCD televisie wanneer je waarde hecht aan accuraatheid.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:21
Het verschil is dat je op de xx48 een ouder signaal op aan kan sluiten als ik puur naar de specs kijk (PAL, SECAM). De xx08 zal die aansluiting mogelijk niet hebben.

Of het is gewoon een re-brand voor een specifieke shop of een ander land (bv Belgische markt). Eigenlijk denk ik dat laatste, en dat ze beide gewoon ook PAL en SECAM ondersteunen. Bel Philips zou ik zeggen :+

Wanneer ik xx48 reviews zoek krijg ik vooral Belgische sites.

[ Voor 46% gewijzigd door grasmanek94 op 16-11-2023 08:24 ]

• Freshouttheoven
Niet aan beginnen, de genoemde Philips modellen hebben een IPS paneel en hierdoor matig contrast daarnaast is de hardware niet toereikend voor HDR.

Geef een paar honderd euro meer uit en koop de 65X90L, met onderhandelen is deze onder de 1300 euro te koop. Een andere goede optie is de LG 65CS. Met beide modellen krijg je veel meer waar voor je geld qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 21:45
Volgens het zeer betrouwbare Toengel.net is het verschil de afstandsbediening:
Afstandsbediening:
  • zwart enkelzijdig: PUS8808, PUS8818
  • zilver eenzijdig: PUS8848
  • zwart dubbelzijdig met toetsenbord: PUS8888

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:21
Freshouttheoven schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:27:
Niet aan beginnen, de genoemde Philips modellen hebben een IPS paneel en hierdoor matig contrast daarnaast is de hardware niet toereikend voor HDR.

Geef een paar honderd euro meer uit en koop de 65X90L, met onderhandelen is deze onder de 1300 euro te koop. Een andere goede optie is de LG 65CS. Met beide modellen krijg je veel meer waar voor je geld qua beeldkwaliteit.
Dat is wel "even" 30% meer.

categorie: Televisies

Niks van OLED, en IPS is gewoon "oke" / "prima".
Of je moet VA of TN bedoelen maar die komen ook elk met hun eigen nadelen.. dusja.

En welk paneel zit er dan in die 65X90L? LCD is geen exact "paneeltype", dat kan alsnog IPS, VA of TN zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door grasmanek94 op 16-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ik begrijp dat het in percentages een relatief grote stap is, de genoemde Philips modellen zijn overpriced en hebben zoals gezegd een matig contrast en zijn niet toereikend qua hardware voor HDR, hierdoor ben je niet future-proof. De TCL 65C803 is dan een veel betere keuze ondanks dat dit model ook wat issues/ beperkingen kent.

Bij IPS heb je veel meer last van uniformiteitsissues/ backlight bleeding, tel hierbij de afmeting (65'') plus het zeer matige contrast bij op en je gaat je gegarandeerd storen tijdens het kijken van donkere scenes waarbij alle details verloren gaan en je nog nauwelijks iets ziet.

Kijk je alleen reguliere tv, of onder een ruime hoek en is het budget beperkt dan kun je het matige contrast voor lief nemen en voor IPS kiezen.

De Sony X90L heeft een VA paneel en is momenteel de beste midrange LCD televisie wanneer je waarde hecht aan accuraatheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suddenjob
Freshouttheoven schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:10:

Ik ga het overleggen, oprecht dank voor jullie advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suddenjob
Freshouttheoven schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:10:

We zijn voor de TCL 65C843 gegaan. Iets boven aanvankelijk budget maar volgens mij gaan we daar geen spijt van krijgen. Hartelijk dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukver
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-05 09:46
De 65 inch versies zijn niet IPS panelen, maar VA panelen volgens displayspecifications:

https://www.displayspecifications.com/en/model/6b873332

Maargoed je hebt je keuze al gemaakt! Enjoy! :)

Over het algemeen is bij Philips zover ik weet:

43 inch = IPS
50 inch = VA
55 inch = IPS
65 inch = VA

Edit: Van 8808/8848, de mini led (9008) hebben volgens mij vaker IPS.

[ Voor 10% gewijzigd door luukver op 20-11-2023 16:56 ]

Pagina: 1