Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomeBody
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Goedendag,

Volgende week hebt ik met het bedrijf een formeel personeelsuitje naar een attractiepark. Echter heb ik geen zin om mee te gaan daar naar toe vanwege een lopend conflict met een collega.
Bij dit uitje mogen ook familieleden aanwezig zijn (man/vriend(in)/vrouw).

Echter snap ik wel dat het bedrijf kan verwachten dat ik de uren werk op kantoor als ik niet mee ga.
Dat vind ik zelf geen probleem.
Het uitje begint om 10:00 (vertrek vanuit kantoor) en verwachte eind tijd 20:00 (terug op kantoor). Dit terwijl mijn werktijden 08:00 tot 16:30 zijn. Het wordt ook geacht dat ik om 8:00 al aanwezig ben. Dus ook een gedeelte van de tijd van het bedrijfsuitje zit in mijn eigen tijd.

Door technische redenen kan ik niet met eigen vervoer bij het attractiepark komen, dus ik zou dan mee moeten met iemand anders. Wat dus geen garantie geeft dat ik ook op tijd terug ben.

Wat zijn in dit geval mijn rechten?
Mag ik dit uitje zomaar weigeren?

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
Conflict heb je met 1 collega en niet met het hele bedrijf/team dus ik zou je aanraden om te gaan. Wil je echt niet gaan dan geef je aan dat je angst heb voor attracties :). Dat zou voor mij het meest tactische zijn.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
"Nee dit is niets voor mij, ik heb niets met attracties, ik bewaak het fort wel en werk gewoon door!"

klaar.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Even los van je "rechten", zou je niet eerst eens gewoon e.e.a. met je manager bespreken? Je zit nu al volledig in de escalatielijn...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SomeBody schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:29:
Het uitje begint om 10:00 (vertrek vanuit kantoor) en verwachte eind tijd 20:00 (terug op kantoor). Dit terwijl mijn werktijden 08:00 tot 16:30 zijn. Het wordt ook geacht dat ik om 8:00 al aanwezig ben. Dus ook een gedeelte van de tijd van het bedrijfsuitje zit in mijn eigen tijd.

Door technische redenen kan ik niet met eigen vervoer bij het attractiepark komen, dus ik zou dan mee moeten met iemand anders. Wat dus geen garantie geeft dat ik ook op tijd terug ben.
Dit snap ik niet. Waarom zou je naar het attractiepark gaan als je gewoon gaat werken, en waarom zou je tot 20:00 moeten blijven?
Een bedrijfsuitje is niet verplicht. Het is iets wat aangeboden wordt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Waarom "durf" je niet te zeggen: het is niks voor mij, ik ga niet mee.

Een bedrijfsuitje is toch vrijwillig, je kunt je daarvoor aanmelden of afmelden. Stel dat je net op die dag 25 jaar getrouwd bent. Dan ga je toch ook niet mee? Of het is je parttime dag.

Het zou raar zijn als die uitjes verplicht zijn, maar meestal zijn ze wel erg leuk. Collega's zie je vaak ook alleen even bij de bus en vervolgens kom je ze de hele dag misschien helemaal niet meer tegen. Zulke uitjes zijn vaak voor mensen met kinderen zodat die iets leuks hebben. Misschien gaat die collega die je niet mag ook helemaal niet mee.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +65 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Roozzz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:36:
Even los van je "rechten", zou je niet eerst eens gewoon e.e.a. met je manager bespreken? Je zit nu al volledig in de escalatielijn...
Classic Tweakers topic dit.

Het lijkt wel alsof er überhaupt niet gecommuniceerd wordt op de werkvloer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je bent niet verplicht mee te gaan als het uitje buiten werktijd plaats heeft. Binnen werktijd doorgaans wel.

Het idee van @SmurfLink lijkt me een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
mrmrmr schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:20:
Je bent niet verplicht mee te gaan als het uitje buiten werktijd plaats heeft. Binnen werktijd doorgaans wel.
Dan plan je toch een snipperdag in omdat er thuis ..... verzin maar een smoes, rare storing warmptepomp, verjaardag oud collega, APK keuring auto o.i.d.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08
Jeroenneman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Het verbaast mij dat nog niemand heeft voorgesteld om een andere baan te gaan zoeken :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

En vervolgens horen we niks meer van TS.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11
Gewoon meegaan joh. Negeer die collega waar je een conflict mee hebt.

Random WTF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Beetje kansloos om vanwege een conflict met 1 collega een kans te laten gaan om wat leuks met andere collega's te doen en wie weet zie je ze de hele dag niet eens en al helemaal niet als ik de enige afwezige zou zijn.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
Ik zou een andere baan zoeken TS. Hoe durven ze.

spoiler:
Of je probeert eens een praatje te maken op de werkvloer. Misschien gaan er ook wel leuke collega's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als dat uitje volgende week is ben je trouwens wel lekker laat? Ken geen bedrijf wat opeens een uitje binnen een week heeft. Wordt meestal toch wel enkele weken vooraf aangekondigd.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik ga nooit naar dat soort uitjes tijdens werktijd waar de partners en kinderen mee gaan. Noem mij een anti sociaal persoon, maar heb geen behoefte om met die lui om te gaan als het niet hoeft(ben er voor het werk..). :+ Team building dingen uiteraard wel gewoon bij.

Maar heb je puur geen zin vanwege collega of uberhaupt geen zin? Die collega zie je waarschijnlijk toch niet in het attractiepark. Zou het wel eerlijk melden aan je manager als je die mogelijkheid ziet.

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 25-01-2024 18:54 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58

Je zal niet op staande voet ontslagen worden maar het is niet heel gebruikelijk om een uitje onder werktijd een paar dagen voor vertrek te weigeren.

Zeg gewoon eerlijk waarom je niet mee wil gaan. Misschien kan je manager meteen mediation voor jullie gaan zoeken want dit is werken naar een burn-out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Het is wel gek als je de enige bent die achterblijft om te werken. Ik had gewoon een dag vrijgenomen (als ik niet mee wilde gaan). Dit soort events worden altijd vrij ver vantevoren ingeplanned.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23

Blokker_1999

Full steam ahead

TI_Observer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:57:
Het is wel gek als je de enige bent die achterblijft om te werken. Ik had gewoon een dag vrijgenomen (als ik niet mee wilde gaan). Dit soort events worden altijd vrij ver vantevoren ingeplanned.
Wat is daar gek aan? Heb dat recent ook nog gedaan met de nieuwjaarsreceptie die niet op kantoor werd gehouden maar waarvoor een evenementenhal was afgehuurd. Ik had nagelaten mij tijdig in te schrijven en heb daarna ook gewoon gemeld dat ik wel op kantoor zou blijven verderwerken.

Niet iedereen houdt van zulke sociale aangelegendheden, maar ik ga er ook geen vrije dagen aan opofferen en er is werk genoeg.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Volgende topic is: "Iedereen die op het bedrijfsuitje was kreeg een gratis lunch. Heb ik nu recht op een vergoeding omdat ik niet mee was?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-10 10:59
Lekker volwassen bedrijf. Een Schoolreisje naar een attractie park. In mijn geval.. nee dank je..

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:47
TheWalrus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:43:
Lekker volwassen bedrijf. Een Schoolreisje naar een attractie park. In mijn geval.. nee dank je..
Met het gezin op kosten van de baas, leuk toch?

Die parken zijn vaak zo groot dat je die ene vervelende collega niet eens tegenkomt, en anders gewoon door kunt lopen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Afgezien van wat anderen hier al gezegd hebben; je focust je nu heel erg op wat je rechten zijn. Ik zou me meer focussen op of je daar nog een aantal jaar wil blijven werken. Als je dat wil, lijkt het me verstandiger om gewoon mee te gaan.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
hoevenpe schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:48:
Met m'n laatste werkgever ook naar een dierentuin en naar 't stand geweest, inclusief aanhang en kinderen. Was heel gezellig.

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:56
[...]

Dat is dan ook wel wat ongenuanceerd. Niet iedereen heeft werkelijk ervaring met zulke situaties en staat alleen daarom al met 1-0 achter op de manager.

Daarnaast zijn een hoop managers horken die zich niet in kunnen of willen leven, of zelf geen idee hebben van hoe met zo een situatie om is te gaan. Laat staan dat ze zelf weten wat voor rechten een werknemer überhaupt heeft.

Mijn managers zijn amper op de hoogte van onze interne regelementen, om maar een n=1 voorbeeld te geven. Ze gaan structureel voor de weg van de minste weerstand en als je het niet met hen eens bent, ben je een zeur.

Even extern vragen hoe het werkelijk zit is dan geen slecht idee om powerplay te kunnen counteren.

Tevens is het goed als reality check aan de andere kant, om eigen teleurstelling te voorkomen indien je al dan niet terecht het deksel op je neus hebt gekregen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:33
TheWalrus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:43:
Dat is beter dan een uitje naar holiday on ice ( weet ik uit ervaring toen ik nog een baas had :+ )

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-10 09:10
bie100 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:54:
[...]

Dat is beter dan een uitje naar holiday on ice ( weet ik uit ervaring toen ik nog een baas had :+ )
Ik zat opeens bij de Kabouter Plop show (Hele bedrijf heeft kinderen, op mij na). Nooit geweten hoe makkelijk je daar naar binnen loopt met een rugzak vol bier. Ik was meer festivals gewend.

Ook nooit geweten hoeveel ouders behoefde hebben aan bier bij de Kabouter Plop show.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08

dragonhaertt

@_'.'

Lees ook dit recente topic eens door:
Naar buitenland voor werk, maar is dit normaal?

Niet dezelfde casus, maar wel veel overlap in het advies.

In ieder geval ben ik het eens met hierboven: gewoon zeggen dat je niet mee wil als je niet mee wil. Als je wél mee wil neem ik aan dat je het ook leuk vindt om wat langer te blijven. Als je zelf naar een attractiepark gaat houd je je neem ik aan ook niet aan je werktijden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
LTwinter schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:59:
[...]

Ik zat opeens bij de Kabouter Plop show (Hele bedrijf heeft kinderen, op mij na). Nooit geweten hoe makkelijk je daar naar binnen loopt met een rugzak vol bier. Ik was meer festivals gewend.

Ook nooit geweten hoeveel ouders behoefde hebben aan bier bij de Kabouter Plop show.
Nou goed na de show zijn we naar de paaldans vereniging gegaan dat maakte de dag nog goed laat ik het zo zeggen( zonder moeders de vrouw dan :+ )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 18:39

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

Afgezien van het feit dat niet iedereen een gezin heeft, het moet wel je ding zijn. Een uitje naar een park met alleen achtbanen zou ik bijvoorbeeld geen moer aan vinden, mijn vriendin ook niet.

Ik heb afgelopen jaar ook een bedrijfsuitje geweigerd wat van vrijdag tot zondag zou zijn. Dat was verplaatst naar het enige vrije weekend in een periode waarin we ieder ander weekend al verplichtingen hadden, dat werd me gewoon teveel.

Op de uitnodiging heb ik geantwoord dat dat helaas niet uitkwam, afgesproken dat ik de vrijdag gewoon zou werken en echt niemand die daar verder raar over doet. Of het de meest handige reactie is op een arbeidsconflict zoals in het geval van de TS is een andere discussie, maar als je echt niet meewilt zal daar (in een fatsoenlijk bedrijf) niemand moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dus ook een gedeelte van de tijd van het bedrijfsuitje zit in mijn eigen tijd.
Dat is sowieso niet het geval, uren voor de werkgever zijn uren voor de werkgever, of ze die nou besteden aan een uitje of aan jou productief laten werken. Als je om 8u daar moet zijn en om 8u betaald krijgt betekent dat dat je een halve werkdag ergens anders in de week mag skippen :)
Er is geen wettelijke basis die je verplicht om mee te doen aan een uitje. Wat wel wettelijk is vastgelegd is dat je werkgever een zorgplicht heeft, en als jij je bezwaard voelt om mee te gaan met een uitje weegt dat uitje niet op tegen jouw persoonlijke welzijn. Ze kunnen het je dus formeel niet verplichten, maar wel sociale druk zetten, en dat is vaak waar het om gaat.

Ik zou gewoon keihard zeggen dat je niet mee gaat en kijken wat er gebeurt, of zeggen dat je die dag echt om 6u thuis moet zijn en geen vervoer hebt dus dat je niet mee kunt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Yaksa schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:25:
[...]

Dan plan je toch een snipperdag in omdat er thuis ..... verzin maar een smoes, rare storing warmptepomp, verjaardag oud collega, APK keuring auto o.i.d.
Fixed. Voor een snipperdag heb je geen reden op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-10 11:20
[...]

Met de huidige prijzen zou ik zonder twijfel meegaan. Dagje efteling kost al snel een half maandloon als je wat kinderen hebt. ;)

Maar geef gewoon aan dat je niet mee wilt. Je de dag snippert of gewoon gaat werken conform normale uren indien mogelijk.
Op mijn werk vermijden mensen ook borrels of etentjes zodra er bepaalde collega's meegaan. Best treurig eigenlijk. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Aganim schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:04:
Of het de meest handige reactie is op een arbeidsconflict zoals in het geval van de TS is een andere discussie, maar als je echt niet meewilt zal daar (in een fatsoenlijk bedrijf) niemand moeilijk over doen.
Bij dit soort uitjes is het meestal 'graag of niet', grote kans dat je elkaar sowieso misloopt als je wel gaat.

Zou niet weten waarom TS problemen krijgt als hij/zij niet gaat, hooguit goede afspraken maken over wel/geen vrije tijd schrijven. Grote kans dat je manager het sowieso als 'vrij' ziet en je geen uren hoeft in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 18:39

Aganim

I have a cunning plan..

hoevenpe schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:25:
[...]
Zou niet weten waarom TS problemen krijgt als hij/zij niet gaat
Ik ook niet. ;) Met 'of het de meest handige reactie is op een arbeidsconflict' bedoelde ik dat je beter dat conflict kan oplossen dan jezelf zaken ontzeggen. Ook helemaal met je eens dat je elkaar doorgaans toch prima kan ontlopen tijdens een uitje, als oplossen geen optie is. Maar als TS echt niet meewilt zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• moguez
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 22:25
ik zag deze post langs komen en ik moet hier toch wel even slikken hoe men soms kijkt naar bepaalde zaken die bvb hier als werkgever worden georganiseerd.

ik ben 9 jaar teammanager (44j) voor een team van 30 personen.

conflicten met een collega kan gebeuren, maar net zo'n uitje (teambuilding) dient om de banden te versterken.
als je een professional bent, dan moet je dit issue opzij kunnen schuiven.

verder mopperen over prive zaken als argumenten. awel ik zie dit meer en meer gebeuren dat men weinig effort steekt in een job die toch belangrijk is in je leven.

soms heb ik de indruk, dit is een algemene bevinding, dat men zijn job, commitment, niet altijd even serieus neemt.

ik ken de TS zijn job niet, ik ga ervan uit dat er zoals elk modern bedrijf betaamd, flexibel wordt omgegaan met de werktijden.

men kan perfect als werknemer de zaken thuis regelen zodat dergelijke aktiviteiten kunnen bijgewoond worden als dit gebeuren een zeldzaamheid is. maar al te gemakkelijk worden die mogelijkheden niet bekeken door gebrek aan commitment.

disclaimer: ik wil de TS of andere niet schofferen, dit is gewoon een vaststelling in het algemeen.

Goodwe GW10K-ET/10*375 NW+10*375 ZO@13° tilt. 7/7.5kw pylontech

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

moguez schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:32:
conflicten met een collega kan gebeuren, maar net zo'n uitje (teambuilding) dient om de banden te versterken.
Als je een professionele manager bent, dan weet je dat je staf geen eenheidsworst robots zijn en dat een bedrijfsuitje helemaal niets voor teambuilding hoeft te doen. Een professionele manager gaat dan niet zijn zin doordrukken, maar kijken wat er aan de hand is.

Hoe professioneel ben je?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:42

The End

!Beginning

gambieter schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Als je een professionele manager bent, dan weet je dat je staf geen eenheidsworst robots zijn en dat een bedrijfsuitje helemaal niets voor teambuilding hoeft te doen. Een professionele manager gaat dan niet zijn zin doordrukken, maar kijken wat er aan de hand is.

Hoe professioneel ben je?
Je reactie slaat als een tang op een varken. Waar staat dat hij zijn zin wilt doordrukken?

En een professionele werknemer gaat er ook zelf mee aan de slag als er een probleem is.. Het is niet eenrichtingsverkeer. We weten niet eens wat de houding van de werkgever van de TS is in dit verhaal. Hij heeft er helemaal niet over gecommuniceerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
[...]

Die parken zijn vaak zo groot dat je die ene vervelende collega niet eens tegenkomt, en anders gewoon door kunt lopen.
Nee wij hebben een hekel aan dat soort parken. Wij trekken liever de bergen in.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
TheWalrus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:52:
[...]
. Wij trekken liever de bergen in.
Dat wordt heel moeilijk in Nederland vandaar dat je nooit meegaat je eisen zijn te hoog _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The End schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:52:
Je reactie slaat als een tang op een varken. Waar staat dat hij zijn zin wilt doordrukken?
Omdat hij niet eens na wil denken of een bedrijfsuitje voor iedereen "leuk" is. Helemaal vast in "teambuilding".

Een uitje organiseren is geen teambuilding. Het is een presentje aan je staf, die dat niet hoeven te accepteren. Sommige mensen vinden het leuk, voor anderen kan het een marteling zijn. Als je dat niet doorhebt, dan heb ik twijfels over de managementkwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
bie100 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Dat wordt heel moeilijk in Nederland vandaar dat je nooit meegaat je eisen zijn te hoog _O-
Meeste bedrijfsuitjes die ik ken en doe zijn 3 a 4 dagen skiën in Oostenrijk of 3 a 4 dagen in een Europese hoofdstad(Berlijn, London etc).

Attractieparken moet er niet aan denken dat gejengel de hele dag aan mijn hoofd..

De teller is tot nu toe.
3 x naar Oostenrijk
1 x naar Sauerland
1 x naar Berlijn
1 x naar Praag
1 x naar London

[ Voor 12% gewijzigd door TheWalrus op 26-01-2024 11:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Dit wordt weer zo'n topic waar de (nieuwe) TS allang verdwenen is/antwoord heeft gekregen maar waar de rest nog wekenlang door debateert he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Goedendag,

Volgende week hebt ik met het bedrijf een formeel personeelsuitje naar een attractiepark. Echter heb ik geen zin om mee te gaan daar naar toe vanwege een lopend conflict met een collega.

Echter snap ik wel dat het bedrijf kan verwachten dat ik de uren werk op kantoor als ik niet mee ga.

"nee, ik kan niet want ik moet (mijn moeder soep brengen)/(naar de doktor)/(naar een verjaardag)/(mijn kind van school halen)/(gaan moutainbiken met vrienden)"... kies maar welke het meest plausibel is. Je ruimte voor argumenten dat je niet zou kunnen is dat het tot 20.00u duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

gambieter schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Omdat hij niet eens na wil denken of een bedrijfsuitje voor iedereen "leuk" is. Helemaal vast in "teambuilding".
Dat staat er niet. Dat vul je zelf in.
Een uitje organiseren is geen teambuilding. Het is een presentje aan je staf, die dat niet hoeven te accepteren. Sommige mensen vinden het leuk, voor anderen kan het een marteling zijn. Als je dat niet doorhebt, dan heb ik twijfels over de managementkwaliteiten.
Wie heeft dat niet door? Wat vooral irritant is, is dat sommige mensen overal over klagen en dan ook nog eens niet mee willen doen.

De TS kan toch gewoon aangeven dat hij niet mee gaat? Is dat nou zo moeilijk?

[ Voor 5% gewijzigd door The End op 26-01-2024 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Wren schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:01:
Dit wordt weer zo'n topic waar de (nieuwe) TS allang verdwenen is/antwoord heeft gekregen maar waar de rest nog wekenlang door debateert he? :)
Je moet toch wat, het is bijna weekend... :P
Tijd voor een verplicht GoT uitje met bier en bitterballen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
TheWalrus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Meeste bedrijfsuitjes die ik ken en doe zijn 3 a 4 dagen skiën in Oostenrijk of 3 a 4 dagen in een Europese hoofdstad(Berlijn, London etc).
Ja goed je bent het toch wel met mij eens dat weinig bazen zulke uitjes aanbieden aan hun werknemers dan heb je niks te klagen wat dat betreft

Het gewone volk gaat naar een pretpark met de baas of holiday on ice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
hoevenpe schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Je moet toch wat, het is bijna weekend... :P
Tijd voor een verplicht GoT uitje met bier en bitterballen?
Wel via MS teams dan, want ik moet straks ons zoontje naar de zwemles brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The End schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:02:
Dat staat er niet. Dat vul je zelf in.
[...]
Wie heeft dat niet door? Wat vooral irritant is, is dat sommige mensen overal over klagen en dan ook nog eens niet mee willen doen.
Jawel. Hij vind het onprofessioneel als je niet mee gaat. Dat is echt een plaat voor het managers aangezicht.
De TS kan toch gewoon aangeven dat hij niet mee gaat? Is dat nou zo moeilijk?
Leuk, met een manager die dan denkt dat de TS onprofessioneel is. Daarom noem ik dat slecht management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Goedendag,

Door dat laatste lijkt het me geen "formeel" personeelsuitje. Als het formeel zou zijn dan zou je bijvoorbeeld 's ochtends werkgerelateerd workshops / heisessies hebben en daarna ga je wat doen met je collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

gambieter schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:07:
[...]

Jawel. Hij vind het onprofessioneel als je niet mee gaat. Dat is echt een plaat voor het managers aangezicht.
Hij had het niet over het uitje
Leuk, met een manager die dan denkt dat de TS onprofessioneel is. Daarom noem ik dat slecht management.
8)7 Je verzint er een hoop bij. Ken jij de manager van de TS? Is de manager op de hoogte van het conflict? Is hij verplicht om mee te gaan? Vragen, vragen, vragen.

De TS reageert sowieso onprofessioneel. Hij kan toch gewoon overleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Frame164 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:18:
Door dat laatste lijkt het me geen "formeel" personeelsuitje. Als het formeel zou zijn dan zou je bijvoorbeeld 's ochtends werkgerelateerd workshops / heisessies hebben en daarna ga je wat doen met je collega's.
Vrouwen en kinderen in de Python terwijl papa met zijn collega's een heisessie heeft over de nieuwe Python applicatie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moguez
hey medetweakers,

ik lees hier dat het niet professioneel zou zijn dat je niet meegaat, ik weet niet of het naar mijn post gelinkt is.
conflicten zijn er en moeten opgelost worden, dat moet los van het uitje gezien worden en mag geen reden zijn dat je niet zou willen meegaan.

enfin, ieder zijn mening en ik weet dat er een cultuur verschil bestaat tussen belgie en nederland, voor de duidelijkheid ik ben een belg.

en nee ik wil hierbij niet iedereen over dezelfde kam scheren, in belgie zie ik dergelijke situaties ook.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:06
Ik verbaas me altijd over de moeilijke relatie die sommige tweakers hebben met hun werk/manager.

Als dit bij ons wordt georganiseerd (wat ook gebeurt, we gaan in juni met 100 collega's (+ hun gezinnen) naar de efteling) en je wil niet mee dan geef je dat gewoon aan en als je wel mee wil dan geef je het ook door. We hebben ook elk kwartaal een bedrijfuitje, in eigen tijd, en elke twee maanden gamenight, in eigen tijd, op kantoor. Allemaal niet verplicht, maar voor de mensen die het leuk vinden is het er wel.

Moeilijke gedoe altijd hier met rechten en plichten daar wordt je toch moe van, gewoon een kop koffie met je manager en het is allemaal duidelijk. Snap nooit zo goed waar die angst vandaan komt om iets te bespreken met een manager/werkgever.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moguez
Ozzie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:32:
Ik verbaas me altijd over de moeilijke relatie die sommige tweakers hebben met hun werk/manager.

Als dit bij ons wordt georganiseerd (wat ook gebeurt, we gaan in juni met 100 collega's (+ hun gezinnen) naar de efteling) en je wil niet mee dan geef je dat gewoon aan en als je wel mee wil dan geef je het ook door. We hebben ook elk kwartaal een bedrijfuitje, in eigen tijd, en elke twee maanden gamenight, in eigen tijd, op kantoor. Allemaal niet verplicht, maar voor de mensen die het leuk vinden is het er wel.

Moeilijke gedoe altijd hier met rechten en plichten daar wordt je toch moe van, gewoon een kop koffie met je manager en het is allemaal duidelijk. Snap nooit zo goed waar die angst vandaan komt om iets te bespreken met een manager/werkgever.
wow knap dat je werkgever zoveel activiteiten budgeteert, daar kan ik enkel van dromen.

verder volg ik je helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Omdat sommige managers (waaronder mijn ex-ex-ex-manager, was een hele goede productspecialist maar medewerkers niet zo) zo dominant zijn dat als je iets uit de 'pas' loopt dat je gelijk slecht bent :)

Mijn huidige (en afgelopen) managers zijn daarin wel perfect en kan ik ook makkelijk dingen mee bespreken.

Sommige managers moeten gewoon die functie niet krijgen, maar hebben ze helaas wel!

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 26-01-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het gaat om de reden om niet mee te gaan met het uitje. "als je een professional bent, dan moet je dit issue opzij kunnen schuiven." zegt dat de poster dat geen goede reden vind, en dat is imo slecht management.
8)7 Je verzint er een hoop bij. Ken jij de manager van de TS? Is de manager op de hoogte van het conflict? Is hij verplicht om mee te gaan? Vragen, vragen, vragen.
Het gaat helemaal niet om de manager van de TS, maar de persoon waar ik op reageerde.
Ryur schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:45:
Sommige managers moeten gewoon die functie niet krijgen, maar hebben ze helaas wel!
Dit.

Verder: als je het organiseert, vragen wie er wel en niet mee gaan, en daarop budgetteren etc. That is the way.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 26-01-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26

timovd

Voorsprong door techniek

Sport_Life schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:26:
[...]

En vervolgens horen we niks meer van TS.
Laten we een reactie van de TS afwachten. Als er geen reactie meer komt, geen moeite meer in stoppen.
Er zijn genoeg 1-day-fly topics die nergens toe leiden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

Kan wel een slotje op :) TS is lid geworden om een topic aan te maken over een non-issue en vervolgens nergens meer te zien.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:27

m-vw

Dus?

Halleluja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterdepeer
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-10 16:24
heerlijk topic dit, meteen vragen naar wat de rechten zijn.

Zo slecht gaat het nog niet in NL, als je je druk moet maken over of je ook rechten hebt om niet naar de efteling te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:40
Als je dit soort topics ziet dan verbaasd het niet meer dat sommige mensen zichzelf volledig buiten elke sociale kring plaatsen. Wees blij dat je werkgever iets organiseert om even de druk van de ketel te halen, even lekker wat anders aan het hoofd. Juist een pretpark is geweldig, daar is voor ieder wat wils. De een wil lekker in snelle attracties en de ander lekker een beetje rondwandelen of een drankje doen. Het kan allemaal in een pretpark, voor iedereen iets te doen. Even lekker ontspannen in een andere omgeving, dat kan nooit kwaad in mijn ogen.

En die paar uur in je vrije tijd, echt hoor.... Moet alles enkel volgens de letter van je contract? Hoe ga je het vinden als je werkgever die attitude overneemt en je als je een keer flexibiliteit wenst ook je contract gaat uitspellen? Beetje geven, beetje nemen en beetje genieten als je een leuk uitje aangeboden krijgt. Je hoeft niet aan het werk, je hoeft niets te betalen en je hoeft enkel gewoon wat te genieten.

En als je dan zo punctueel weg wil, dan is vervoer regelen altijd een optie. Er bestaat ook iets als het OV. En wellicht is er wel een collega die ook eerder terug moet in verband met afspraken privé, even rondvragen en kijken of je daar dan bij kan aansluiten. Denken in oplossingen, niet in problemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:40
Aganim schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:04:
[...]

Afgezien van het feit dat niet iedereen een gezin heeft, het moet wel je ding zijn. Een uitje naar een park met alleen achtbanen zou ik bijvoorbeeld geen moer aan vinden, mijn vriendin ook niet.
Gelukkig voor jou en jammer genoeg voor mij bestaan dergelijke pretparken nagenoeg niet (Energylandia in Polen komt het dichts in de buurt denk ik), over het algemeen zijn pretparken breed opgezet voor een breed publiek. Er is voor iedereen wel iets te doen, voor de een achtbaan en voor de ander een leuke uitkijktoren of een gezellig restaurantje bijvoorbeeld.

Er bestaan geen uitjes die het iedereen naar de zin maken en het iedereen zijn ding zijn. Maar dat betekent niet dat je er geen leuke dag van kan maken toch? Zoek gewoon wat gelijkgestemden en geniet van de ontspanning. De ene keer zal het beter aansluiten bij wat jij leuk vind, de volgende keer bij het ding van een collega. Alleen maar leuk toch?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik vind vooral
en
dus ik zou dan mee moeten met iemand anders. Wat dus geen garantie geeft dat ik ook op tijd terug ben.
Al genoeg zeggen over de situatie,
Het lijkt er op dat TS vooral moeite heeft met de tijden die in zijn eigen tijd vallen
In dat geval, jezelf afmelden voor het uitje en lekker van 08.00 tot 16.30 je uurtjes op kantoor maken.

Wat ik wel apart vindt is dat ze een uitje + gezin op een werkdag zouden plannen.
Partner werkt vaak ook, en kinderen moeten gewoon naar school lijkt mij.
Mocht het op een dag vallen dat je normaal ook niet werkt, hoef je dus ook niet aanwezig te zijn op kantoor.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 23:14
mjl schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:00:
Kan wel een slotje op :) TS is lid geworden om een topic aan te maken over een non-issue en vervolgens nergens meer te zien.
Wel off-topic, maar ik vraag me dan toch altijd af wat mensen beweegt om dan bij Tweakers een account te openen...

niet dat het er toe doet, maar ik weet nog niet eens of de TS een IT-gerelateerde baan heeft of dat ie verkoop van reizen doet om maar iets te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheWalrus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Attractieparken moet er niet aan denken dat gejengel de hele dag aan mijn hoofd..

De teller is tot nu toe.
3 x naar Oostenrijk
1 x naar Sauerland
1 x naar Berlijn
1 x naar Praag
1 x naar London
Tja, altijd baas boven baas hé ;).

Voor velen zal de Efteling gewoon een leuk uitje zijn, en zeker met kinderen loop ik liever in de Efteling rond dan in eender welke hoofdstad.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:13
Goedendag,

Als ik je zo begrijp, is de reden waarom je niet mee wilt gaan omdat je een conflict hebt met een collega.
Waarom zou dit een probleem moeten zijn hij/zij is een van de meerdere personen aanwezig, er zijn genoeg mensen die je entertainend kan houden?

Natuurlijk weet ik niet hoe groot deze conflict is en hoe groot het bedrijf; maar als het geëscaleerd is dat je niet mee naar een uitje gaat verwegen 'een' persoon, zou ik als ik jou was denken hoe je verder gaat (eventueel met specifieke mensen praten binnen jouw bedrijf); want ik kan mij voorstellen dat werken dan ook niet meer prettig is.

Uitje is voor jouw vermaak, tijd gaat snel als je plezier hebt, dus die paar uur zou niet uit moeten maken. maar ik weet niet hoe erg die conflict is; want kan ook averechts werken natuurlijk.

Gewoon even in gesprek, zal vast opties zijn b.v. doorwerken en/of vrije dag opnemen.

Als zou het niet te lang laten sudderen, want als je het niet kan oplossen/meeleven dan gaat het alleen maar berg afwaarts.

Wat er ook gebeurd, succes! hopelijk is jullie conflict van korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moguez schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:32:
ik zag deze post langs komen en ik moet hier toch wel even slikken hoe men soms kijkt naar bepaalde zaken die bvb hier als werkgever worden georganiseerd.

ik ben 9 jaar teammanager (44j) voor een team van 30 personen.

verder mopperen over prive zaken als argumenten. awel ik zie dit meer en meer gebeuren dat men weinig effort steekt in een job die toch belangrijk is in je leven.

soms heb ik de indruk, dit is een algemene bevinding, dat men zijn job, commitment, niet altijd even serieus neemt.

ik ken de TS zijn job niet, ik ga ervan uit dat er zoals elk modern bedrijf betaamd, flexibel wordt omgegaan met de werktijden.

men kan perfect als werknemer de zaken thuis regelen zodat dergelijke aktiviteiten kunnen bijgewoond worden als dit gebeuren een zeldzaamheid is. maar al te gemakkelijk worden die mogelijkheden niet bekeken door gebrek aan commitment.

disclaimer: ik wil de TS of andere niet schofferen, dit is gewoon een vaststelling in het algemeen.
Kan allemaal. Maar TS kan ook kiezen om dat niet te doen. Volgens mij is het niet ongebruikelijk dat niet iedereen meedoet aan zoiets. Bij ons zijn er ook altijd wel een klein handjevol niet. Maar ik denk dat je dan niet op zoek moet naar "excuses" en gewoon open kaart moet spelen. Een conflict met 1 persoon, kan natuurlijk eigenlijk nooit "de reden" zijn om niet met een hele groep naar een attractiepark te gaan.

In mijn ogen heeft TS er gewoon helemaal geen zin in. En eerlijk: dat kan gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mjl schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:00:
Zie je vaak.
Gewoon een onderwerp droppen, vrij scherp standpunt formuleren en laat de reacties maar komen.

Lijkt wel beleid van DPG om de juniors hierheen te sturen voor standpunten.
Handig zo'n peergroep binnen het eigen concern.
Stukje komt binnenkort wel ergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zie hier vooral veel meningen en afkatreacties (die ook nog +-jes krijgen), en daar gaat het niet om. Het gaat om wat er wel of niet verplicht is.

Ook opvallend veel reacties van mensen die het gezeur vinden en het nodig vinden dat hier te melden. Als je geen begrip voor de situatie kunt opbrengen, reageer dan s.v.p. niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Pfff, mensen die het onprofessioneel noemen als je niet mee zou gaan naar een uitje... Ik heb echt niet altijd zin om mee te gaan. Ik heb meerdere uitjes (en zelfs wat teambuilding-sessies) aan me voorbij laten gaan. Zelfs een aantal op het laatste moment nog afgezegd (je krijgt een uitnodiging voor een outdoor summer event en dan krijg je een paar dagen van tevoren het programma en blijkt alles bij een indoor skigelegenheid te zijn. Ik *haat* kou en sneeuw). Events waarbij ik afhankelijk ben van iemand om mee te rijden, die bijv. niet/moeilijk met OV te bereiken zijn, sla ik ook over. Ik wil weg kunnen wanneer ik wil en niet wanneer iemand anders zo'n beetje mijn richting uit gaat.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59
mrmrmr schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:01:
Ik zie hier vooral veel meningen en afkatreacties (die ook nog +-jes krijgen), en daar gaat het niet om. Het gaat om wat er wel of niet verplicht is.

Ook opvallend veel reacties van mensen die het gezeur vinden en het nodig vinden dat hier te melden. Als je geen begrip voor de situatie kunt opbrengen, reageer dan s.v.p. niet.
Ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben en die ook mag uitdragen. Als de TS leest dat er op verschillende manieren over wordt gedacht kan hij ook met een andere insteek naar het uitje of zijn manager.

Met z’n allen mee huilen met de wolven in het bos heeft niemand wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03

Quicksilver

Catch these hands

Alleen maar doen wat verplicht is betekend ook dat het bedrijf alleen maar doet wat verplicht is naar jou. Door gewoon als een mens (die meer is dan enkel een set regeltjes) te communiceren kun je samen bij een gewenste compromis komen.

Als je je altijd precies aan de regeltjes houdt dan ben je weliswaar correct, maar het maakt je als mens en collega niet geliefd, en aangezien je toch een mens en collega bent kan ik me voorstellen dat het een zeer onprettige manier van werken is.

Denk dat daar een gros van de reacties vandaan komen waar jij op doelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomaatje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-07 08:03
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:04:
[...]

Kan allemaal. Maar TS kan ook kiezen om dat niet te doen. Volgens mij is het niet ongebruikelijk dat niet iedereen meedoet aan zoiets. Bij ons zijn er ook altijd wel een klein handjevol niet. Maar ik denk dat je dan niet op zoek moet naar "excuses" en gewoon open kaart moet spelen. Een conflict met 1 persoon, kan natuurlijk eigenlijk nooit "de reden" zijn om niet met een hele groep naar een attractiepark te gaan.

In mijn ogen heeft TS er gewoon helemaal geen zin in. En eerlijk: dat kan gewoon.
Dit^. Mensen zoeken regelmatig wanhopig naar een reden om niet te gaan naar een uitje of iets dergelijks. Als je geen zin hebt (om wat voor reden dan ook), dan is dat ook een reden. Je moet voor de grap is gewoon eerlijk zijn tegen een organisator dat je geen zin hebt, gesprek is vaak dan al afgelopen omdat het dan niet meer loont om iemand te overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:34
wibblemoo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:26:
[...]

Het verbaast mij dat nog niemand heeft voorgesteld om een andere baan te gaan zoeken :+
Ik wil eigenlijk adviseren om te kijken wat Google zegt en daarna de rechtsbijstand te bellen. ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 16:06

Als je niet op meningen van anderen zit te wachten moet je iets niet op een forum vragen. Is niet heel ingewikkeld. Gelukkig is het hier geen facebook of x waar alleen gelijkgestemden het voortdurend met elkaar eens zijn. Dat maakt deze community ook veel waardevoller.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:De ChatGPT reacties zijn verwijderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

greatgonzo

schit-te-rend!

Hoe GenZ wil je het hebben.. wel online op zoek naar antwoorden, maar een open gesprek aangaan met je leidinggevende is te confronterend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 15:57

fub

greatgonzo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:19:
Hoe GenZ wil je het hebben.. wel online op zoek naar antwoorden, maar een open gesprek aangaan met je leidinggevende is te confronterend...
Niet met elke leidinggevende is een open gesprek mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Ik zou de dag van te voren een lekkere medium rare kip bereiden en opeten, grote kans dat je de volgende dag niet naar het feest hoeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
Khayma schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:31:
Conflict heb je met 1 collega en niet met het hele bedrijf/team dus ik zou je aanraden om te gaan. Wil je echt niet gaan dan geef je aan dat je angst heb voor attracties :). Dat zou voor mij het meest tactische zijn.
Waarom een smoes bedenken? Gewoon zeggen ik ga niet mee want geen zin. Ik werk die dag gewoon punt.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 16:23
Ik zou eens proberen om het conflict met mijn collega op te lossen. Hebben jullie daar al met je leidinggevende over gesproken? Die is ervoor om te zorgen dat jullie je als volwassenen gedragen en meningsverschillen uitpraten.

Bedrijfsuitjes geef ik het voordeel van de twijfel, maar wel onder de voorwaarde dat ik geen dingen doe die ik in mijn vrije tijd niet ook zou doen, dat ik niet mee ga als ik niet op eigen gelegenheid naar huis kan en dat ik vertrek op het moment dat ik het niet meer leuk vind of moe ben. En "gezinsuitjes" doen we ook niet; het is per slot van rekening werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:37

mwa

greatgonzo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:19:
Dat is tegenwoordig een dingetje. Ook het niet durven bellen of face-to-face contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
HKLM_ schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:02:
[...]

Waarom een smoes bedenken? Gewoon zeggen ik ga niet mee want geen zin. Ik werk die dag gewoon punt.
Omdat je soms tactisch moet zijn :) . Vooral zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
mwa schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:11:
[...]

Dat is tegenwoordig een dingetje. Ook het niet durven bellen of face-to-face contact.
Ach dat heeft elke generatie. Net als zeiken op de generatie die na je komt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Aangezien het topic nu nergens heen gaat, gaat deze op slot. TS kan het topic op verzoek laten heropenen.

Tevens zijn een aantal off-topic reacties verwijderd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.