Access point

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Ik zoek een?
Betaalbare, stabiele access point. Ik bezit al een zelfbouw Opnsense router, maar ik heb nog (enkele) draadloze access points nodig.

We bezitten al een TP-link archer C7 welke we in de meterkast hebben geplaatst, die nog slechts functioneert als access point. Maar ondanks de open trap en het dunne houten deurtje van de meterkast, bereikt de verbinding nauwelijks de zolder. Streamen op de Chromecast op de slaapkamer gaat ook niet zonder gestotter. We wonen in een tussenwoning en of het de betonnen muren zijn of het scala aan draadloze apparaten in de directe omgeving wat voor een slechte verbinding zorgt, blijft de vraag. Er is in ieder geval een oplossing nodig.

Wat is je budget?
100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals al benoemd wonen we (nu nog) in een tussenwoning. We zijn zoekende naar een grotere woning, maar voorlopig zijn we nog niet weg. De begane vloer is 11 bij 10, welke bestaat uit een gang me toilet en meterkast (waar de router hangt) en één open ruimte waar zich de keuken en woonkamer bevindt.

Ik durf niet zeker te zeggen van welk exact materiaal de muren zijn gemaakt, maar het gaat om een tussenwoning uit 2018, op projectbasis gebouwd. Dus misschien zegt dat ook al genoeg. Het is vooral frustrerend dat het bereik zo bizar slecht is. Mijn idee is om er nu, maar eentje bij de tv te plaatsen en eentje erbij te nemen voor de 1e dan wel 2e verdieping.

[ Voor 8% gewijzigd door Storm90 op 24-01-2024 17:10 ]

Beste antwoord (via Storm90 op 28-01-2024 13:40)

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:46
Neem alvast een kijkje in het Unifi topic.

Dat gezegd zijnde is een AP in een meterkast doorgaans alles behalve optimaal(de meterkast is vast van metaal?). Probeer een mogelijkheid te zoeken om een netwerk kabel tot in de centrale ruimte te krijgen en daar de AP op aan te sluiten. Dit kan je ook al met je TP link uitproberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:46

Dat gezegd zijnde is een AP in een meterkast doorgaans alles behalve optimaal(de meterkast is vast van metaal?). Probeer een mogelijkheid te zoeken om een netwerk kabel tot in de centrale ruimte te krijgen en daar de AP op aan te sluiten. Dit kan je ook al met je TP link uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
kcRogue schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:39:

Dank! Zal ik zeker doen. Het is geen metalen meterkast, maar wellicht een prima plan om het apparaat naar een meer open plaats te verhuizen en eentje in de woonkamer/keuken te plaatsen. Ik zal even een kijkje nemen in het betreffende topic. Dank