Heeft HCE80 vervangen voor HCC100 zin?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaan1234
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-05 12:11
Hallo

WIj hebben nu een HCE80 bij beide vvw verdelers. Deze werken niet naar behoren. Geen signaal bij de ketel (rood knipperend lampje) en stuurt de verdelers niet synchroon met de ketel aan, waardoor o.a ruimtes niet op temperatuur komen. Andere ruimtes worden krijgen juist een te hoge warmte, want de robotmotoren gaan allemaal open bij vraag vanuit 1 ruimte. Er is al van alles gedaan door de installateur, maar niets helpt.

Nu wordt er voorgesteld om de HCE80 weg te halen en de HCC100 te plaatsen.
Mijn vraag: zou deze nieuwe zoneregelaar van EVOhome het bovenstaande probleem kunnen verhelpen?
Andere keuze is de zoneregelaar bij de verdelers weg te halen.

Hoop dat iemand al ervaring heeft met de nieuwe HCC100
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meteen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-06 01:16
Ik zou niet weten waarom de HCC100 wel een signaal bij de ketel zou geven. Heeft die dan een sterkere zender?
Er kunnen 3 motoren op één zone, is dat soms het geval?
Heeft elke zone een eigen temperatuur voeler?
De HCC100 valt me zwaar tegen. Zie HCC100 met Evohome
Vooralsnog heb ik maar 1 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe0ter
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06-2024
In 2018 bij een complete renovatie evohome met openterm ketelmodule, HCC80 met 5 zones en 3 stuks HR92 radiatorkranen voor de jaga convectoren op de slaapkamer geinstalleerd. Ik heb een Nefit Trendline HRC25 CW4.
Bij inbedrijfname bleek dat de ketelmodule de CV alleen startte bij vraag vanuit de convectoren, niet bij vraag vanuit de HCC80. Omdat ik de CV ketel als waterpomp voor mijn hele systeem gebruik en de HCC80 het pomprelais aanstuurt als er warmte raag is, heb Ik het pomp-aanstuur-relais uit de HCC80 gesoldeerd (omdat de schakelcontacten met 230V zijn verbonden) en de schakelcontacten gebruikt om direct de CV aan te sturen. Mijn Nefit reageert op beide ingangen, zowel openterm vanuit evohome als direct contact vanuit HCC80. Met die aanpassing en na waterzijdig inregelen werkt mijn systeem met in totaal 8 zones erg goed.