Nieuwe Router met VPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 07:26
Beste Forumleden,

Op het moment maak ik gebruik van:

ODIDO: 400Mbit glasvezel
Omvormer naar UTP.
Modem: Zyxel T-54.
TP-LINK switch 1000mbit.
Accespoint: Ubiquiti Pro accespoint (PoE injector)
In garage: TP-Linkl router.

Graag zou ik de Zyxel T-54 willen vervangen voor een nieuwe router met een degelijk bereik en de optie
tot het draaien van VPN op de router.

In wat voor prijs categorie moet ik zoeken?
Waar moet ik behalve wifi 6 nog op letten?

Hebben jullie aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Definieer "degelijk" bereik? Want meten = weten dus waar loop je nu tegenaan, op welke frequentie(s) en welke afstanden?

En wat verwacht je van VPN? Wil je 1 client connecten? 4? 999?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zonder de details zoals ook hierboven gevraagd:
Een FritzBox! blinkt uit in eenvoud (voor het later switchen naar een andere ISP), degelijkheid, robuustheid, lange tijd van updates van het OS en zeer eenvoudige VPN set up middels Wireguard protocol.

Simpel andere profiel kiezen indien je naar een andere provider overstapt.

Wel echt een categorie Duitse degelijkheid.

Uiteraard weet ik verder je wensen niet.

Maar vergeet niet dat de meeste van de routers in de meterkast staan, waar je gewoon gelimiteerd bent met bereik qua wifi. Ze staan gewoon op de verkeerde plek in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:05:
Definieer "degelijk" bereik? Want meten = weten dus waar loop je nu tegenaan, op welke frequentie(s) en welke afstanden?

En wat verwacht je van VPN? Wil je 1 client connecten? 4? 999?
Het mag wat beter bereik hebben dan de Zyxel T-54 maar het moet betaalbaar blijven al is dat lastig aan te geven als ik geen bedrag noem natuurlijk. Over het algemeen zitten de meeste devices op 2.4 maar als 5 beter werkt dan stap ik daar op over.

Ik kan natuurlijk ook de VPN op 1 client installeren als ik alleen die wil afschermen?
Dan heeft een nieuwe router ook niet zoveel meerwaarde?

Anders zou het gaan om zo'n 5 gebruikers met meerdere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
De oplossing voor een goede wifi dekking is het juist aantal accesspoints aanschaffen, ze bedraad aansluiten en op strategische plekken neereztten.
Een accesspoint met hoog zendvermogen werkt niet.

JE hebt nu een beetje een mix van wifi apparaten. Kan werken maar is wel wat foutgevoelig.
Als je tevreden bent met die ubiquiti zou ik die als basis nemen en die bijkopen voor dekkend netwerk. De rest afkoppelen/wifi uitzetten.

Mbt VPN is een lastige. Vooral protocol/snelheid kan flink verschil maken.
Als je de volle 400mbit wil kunnen routeren over VPN is dat best uitdagend.

Wat is je doel van de vpn?
- Binnenkomende VPN server (dus bv met je telefoon verbinding maken met je thuisnetwerk)
- Uitgaande VPN client (dus bv je clients in je thuisnetwerk verkeer via VPN laten lopen, bv om je IP te verbergen bij wat minder legale zaken :P)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
De mix van apparaten werkt op zich vrij goed. De TP-Link router ligt 50 meter van de Zyxel af en is puur voor wifi op die locatie.

Eigenlijk vooral het tweede, het eerste at ik nog over na te denken.
Heb een NAS die ik eventueel van buitenaf wil benaderen (Plex).

- Binnenkomende VPN server (dus bv met je telefoon verbinding maken met je thuisnetwerk)
- Uitgaande VPN client (dus bv je clients in je thuisnetwerk verkeer via VPN laten lopen, bv om je IP te verbergen bij wat minder legale zaken :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Welke NAS heb je precies?
Sommige NAS types hebben een ingebouwde VPN server.

Dan kom je nog op stukje protocol (OpenVPN, Wireguard, IPSEC) etc.
OVer het algemeen haal je de hoogste performance met Wireguard maar dan moet je wel een wireguard client kunnen installeren op je clients. Als dat bv een TV is gaat het lastig worden.

Enig idee welke snelheid je nodig hebt met plex?

Qua router zou ik kijken naar GL.INET. Die hebben routers die relatief hoge VPN snelheden aan kunnen.
JE hoeft trouwens niet perse hier ook je internet router van te maken, je kunt ook de port mapping doen en hem ergens in je netwerk zetten.

https://www.gl-inet.com/products/gl-mt2500/
Dit kastje doet bv 150 Mbps (OpenVPN) & 355 Mbps (WireGuard®). Vrij indrukwekkend voor 100 euro

Ter vergelijking. Een uxg-Lite van ubiquiti doetmet moeite 40mbit. Die missen de chips voor goede VPN offloading.

Wil je echt weer een all in one apparaat dat ook je wifi/routering doet? Dan kun je bv kijken naar de
https://static.gl-inet.co...00_datasheet_20230602.pdf (flint 1) voor 100
https://www.gl-inet.com/products/gl-mt6000/ (flint2) voor 170 euro

Beide routers trekken met gemak via wireguard je 400mbit vol

[ Voor 52% gewijzigd door laurens0619 op 23-01-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
laurens0619 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:25:
Welke NAS heb je precies?
Sommige NAS types hebben een ingebouwde VPN server.

Dan kom je nog op stukje protocol (OpenVPN, Wireguard, IPSEC) etc.
OVer het algemeen haal je de hoogste performance met Wireguard maar dan moet je wel een wireguard client kunnen installeren op je clients. Als dat bv een TV is gaat het lastig worden.

Enig idee welke snelheid je nodig hebt met plex?

Qua router zou ik kijken naar GL.INET. Die hebben routers die relatief hoge VPN snelheden aan kunnen.
JE hoeft trouwens niet perse hier ook je internet router van te maken, je kunt ook de port mapping doen en hem ergens in je netwerk zetten.

https://www.gl-inet.com/products/gl-mt2500/
Dit kastje doet bv 150 Mbps (OpenVPN) & 355 Mbps (WireGuard®). Vrij indrukwekkend voor 100 euro

Ter vergelijking. Een uxg-Lite van ubiquiti doetmet moeite 40mbit. Die missen de chips voor goede VPN offloading.

Wil je echt weer een all in one apparaat dat ook je wifi/routering doet? Dan kun je bv kijken naar de
https://static.gl-inet.co...00_datasheet_20230602.pdf (flint 1) voor 100
https://www.gl-inet.com/products/gl-mt6000/ (flint2) voor 170 euro

Beide routers trekken met gemak via wireguard je 400mbit vol
toon volledige bericht
Ik heb een vrij simpele NAS, de Qnap TS-128a.

https://www.gl-inet.com/products/gl-mt6000/ Dit vind ik een hele interessante.

Misschien dat ik het Plex gedeelte even achterwege laat en nu Wireguard op mijn client ga installeren waar ik mijn ip adress van wil afschermen.

Super bedankt voor de snelle reacties. Hier heb ik echt wat aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
https://www.gl-inet.com/products/gl-mt6000/

Ik zag dat een VPN Client sneller is dan een VPN Server. Wat is het verschil op een router?
Hoe werkt dat? Als je meerdere apparaten via een VPN wil dan moet je een server installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:01:

Ik zag dat een VPN Client sneller is dan een VPN Server. Wat is het verschil op een router?
Hoe werkt dat? Als je meerdere apparaten via een VPN wil dan moet je een server installeren?
wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:01:

Ik snap niet wat je zegt.

Een VPN-client is altijd "het endpoint". Als jij een VPN op je telefoon zet en verbindt naar server X, dan is jouw telefoon VPN-client. Echter, zet jij een (betaalde) VPN-dienst op je router en verbindt je naar server X, dan is jouw router VPN-client.

Andersom, als jij 2 telefoons hebt en je wil allebei via OpenVPN naar huis connecten, dan is jouw router of NAS de VPN-server en zal deze dus tenminste 2 profielen moeten accepteren en routeren uiteindelijk.

Iets zegt me nu dat je eigenlijk niet precies weet (of zegt) waar je een VPN voor nodig gaat hebben en dus lastig uitlegt wie client is en wie server is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Ik snap niet wat je zegt.

Een VPN-client is altijd "het endpoint". Als jij een VPN op je telefoon zet en verbindt naar server X, dan is jouw telefoon VPN-client. Echter, zet jij een (betaalde) VPN-dienst op je router en verbindt je naar server X, dan is jouw router VPN-client.

Andersom, als jij 2 telefoons hebt en je wil allebei via OpenVPN naar huis connecten, dan is jouw router of NAS de VPN-server en zal deze dus tenminste 2 profielen moeten accepteren en routeren uiteindelijk.

Iets zegt me nu dat je eigenlijk niet precies weet (of zegt) waar je een VPN voor nodig gaat hebben en dus lastig uitlegt wie client is en wie server is?
Nu begrijp ik het wel. Dank u.
Ik zag 2 snelheden staan bij bovengenoemde router. In principe zou ik dus met mijn clients tot 900mbit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:00:
[...]

Ik zag 2 snelheden staan bij bovengenoemde router. In principe zou ik dus met mijn clients tot 900mbit kunnen halen.
In principe ja. In de praktijk nooit.

Reden: jouw uplad is sowieso geen 900Mbit dus dat gaat dus bottleneck 1 zijn, Daarnaast encryptie (beveiliging) van de tunnel zorgt voor overhead dus daar is bottleneck 2. Dan de capaciteiten van je client wordt bottleneck 3 (zowel decryptie als downstream).

Ik mis nog steeds wat je precies wil doen en wat je nu als client / server / idee van een VPN wil optuigen.
Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:21:
Ah, even gemist. Je beschrijft hier 2 dingen in 1. Een VPN is "in principe" al twee-weg verkeer. Waarom benoem je het al 2 aparte zaken?

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 23-01-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:00:
[...]

Bedoel je deze 2 snelheden?
OpenVPN speed up to 190 Mbps;
WireGuard® speed up to 900 Mbps

Zo ja, dat staat los van server of client maar is het protocol waar ik het eerder over had.
JE hebt dus een openvpn server en openvpn client. Met deze router kun je dan 190mbps halen (mits de andere kant dat ook kan en je netwerk lijn het toelaat.
Of 900mbit als je gebruik maakt van wireguard server en wireguard client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:04:
[...]

In principe ja. In de praktijk nooit.

Reden: jouw uplad is sowieso geen 900Mbit dus dat gaat dus bottleneck 1 zijn, Daarnaast encryptie (beveiliging) van de tunnel zorgt voor overhead dus daar is bottleneck 2. Dan de capaciteiten van je client wordt bottleneck 3 (zowel decryptie als downstream).

Ik mis nog steeds wat je precies wil doen en wat je nu als client / server / idee van een VPN wil optuigen.

[...]

Ah, even gemist. Je beschrijft hier 2 dingen in 1. Een VPN is "in principe" al twee-weg verkeer. Waarom benoem je het al 2 aparte zaken?
Ik weet niet in hoeverre het toegestaan is hier om Newsgroepen tegenover Torrents te bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is het budget, wat is waar je momenteel tegenaan loopt? Het vervangen van een router is niet per definitie de oplossing voor problemen met de ontvangst van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:32:
[...]
Wat is het budget, wat is waar je momenteel tegenaan loopt? Het vervangen van een router is niet per definitie de oplossing voor problemen met de ontvangst van het signaal.
Het gaat mij eigenlijk om een VPN. Ontvangst voldoet nu. Budget 200/300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet in hoeverre het toegestaan is hier om Newsgroepen tegenover Torrents te bespreken?
Er mag veel. Echter niks illegaals.

Maar je wil dus een decentraal protocol zoals torrent nog verder gaan versplinteren over een encrypted VPN-unnel en ik heb nog steeds geen idee waarom je dan 2 tot 5 gebruikers buitenshuis over VPN wil hebben.

Er zit iets in je hoofd. Schrijf dat eens uit. Ik kan je zo echt niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het alleen om VPN is zou ik gewoon op de devices zelf lokaal de VPN installeren. :) Voor alleen VPN een nieuwe router aanschaffen, lijkt me echt overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Als het alleen om je ip vernergen gaat bij je (legale linux) torrente zou ik de vpn client installeren op je download machine.
Tenzij die te traag is voor vpn, dan kan een stukje hardware als router ertussen nut hebbem.

“Normaal internetten” voor al je clients middels router zou ik niet doen. Tis stroperiger en diensten als netfliz kunnnen bv opeens niet werken. Een vpn router kan ook split tunnel doen maar allemaal gedoe.
Simpelste is client op je downloas bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:39:
[...]

Er mag veel. Echter niks illegaals.

Maar je wil dus een decentraal protocol zoals torrent nog verder gaan versplinteren over een encrypted VPN-unnel en ik heb nog steeds geen idee waarom je dan 2 tot 5 gebruikers buitenshuis over VPN wil hebben.

Er zit iets in je hoofd. Schrijf dat eens uit. Ik kan je zo echt niet helpen.
In principe heb je mij al geholpen. Ik maak gebruik van newsgroepen maar door teveel takedowns kan ik er niet alles vanaf halen wat ik wil. Ik wil overstappen op VPN om via torrents dingen binnen te halen.
Ik heb zelf al Netflix, Videoland, HBO, Prima en Disney en toch mis ik content en ik wil content zelf beheren.

Ik zat daarnaast aan een PLEX server te denken en dan films op mijn telefoon waar dan ook af te spelen. Maar dit is optioneel en ik ben er nog niet uit of ik dat wel nodig vind.

Ik dacht dat het handig was VNP op een router te installeren maar ben nu tot de conclusie gekomen dat ik dit beter op mijn download client kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:40:
Als het alleen om VPN is zou ik gewoon op de devices zelf lokaal de VPN installeren. :) Voor alleen VPN een nieuwe router aanschaffen, lijkt me echt overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
laurens0619 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:44:
Als het alleen om je ip vernergen gaat bij je (legale linux) torrente zou ik de vpn client installeren op je download machine.
Tenzij die te traag is voor vpn, dan kan een stukje hardware als router ertussen nut hebbem.

“Normaal internetten” voor al je clients middels router zou ik niet doen. Tis stroperiger en diensten als netfliz kunnnen bv opeens niet werken. Een vpn router kan ook split tunnel doen maar allemaal gedoe.
Simpelste is client op je downloas bak
Ik ga het op mijn client installeren.

Ryzen 5600X
32 gb
RTX 4060
M2 SSD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:57:
In principe heb je mij al geholpen. Ik maak gebruik van newsgroepen maar door teveel takedowns kan ik er niet alles vanaf halen wat ik wil. Ik wil overstappen op VPN om via torrents dingen binnen te halen.
Ik heb zelf al Netflix, Videoland, HBO, Prima en Disney en toch mis ik content en ik wil content zelf beheren.
Kijk ook even in Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14 wellicht kun je overstappen op een andere USP misschien dat dat eea interessanter maakt? Voor de prijs van een router van 300 euro, kun je tegenwoordig best lang gebruik (blijven) maken van nieuwsgroepen. ;) Bottomline: Het ligt vooral aan de leeftijd van de post (en de groep waar het in gepost is), maar vervolgens is een goede USP net zo belangrijk, die voeren de takedown notices uit.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:26:
[...]
Kijk ook even in Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14 wellicht kun je overstappen op een andere USP misschien dat dat eea interessanter maakt? Voor de prijs van een router van 300 euro, kun je tegenwoordig best lang gebruik (blijven) maken van nieuwsgroepen. ;) Bottomline: Het ligt vooral aan de leeftijd van de post (en de groep waar het in gepost is), maar vervolgens is een goede USP net zo belangrijk, die voeren de takedown notices uit.
Ik heb een abbo maar kan zeker niet altijd binnenhalen wat ik wil binnenhalen. Ik denk dat dit beter gaat met torrents.

Zit nu bij I-Telligent, denk je dat Eweka veel verschil zou maken? Afgezien van retentie want ook dan lukt het vaak niet (rententie is dan voldoende).

[ Voor 9% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 23-01-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:38:
Ik heb een abbo maar kan zeker niet altijd binnenhalen wat ik wil binnenhalen. Ik denk dat dit beter gaat met torrents.
Bij Torrents ben je weer afhankelijk van de trackers, iets waar ik niet op zit te wachten, naast dat je ook nog eens VPN nodig hebt e.d, die ook niet gegarandeerd 'geen logs' heeft.
Zit nu bij I-Telligent, denk je dat Eweka veel verschil zou maken? Afgezien van retentie want ook dan lukt het vaak niet (rententie is dan voldoende).
Het is afhankelijk of Eweka een andere backbone heeft dan I-Telligent, dat kun je beter in het topic dat ik gaf terugvinden. Ik zit zelf bij news-hosting.com en heb nauwelijks ergens last van (al heb ik ook wel goede indexers in gebruik, die ik hier niet zal noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:08:
[...]
Bij Torrents ben je weer afhankelijk van de trackers, iets waar ik niet op zit te wachten, naast dat je ook nog eens VPN nodig hebt e.d, die ook niet gegarandeerd 'geen logs' heeft.

[...]
Het is afhankelijk of Eweka een andere backbone heeft dan I-Telligent, dat kun je beter in het topic dat ik gaf terugvinden. Ik zit zelf bij news-hosting.com en heb nauwelijks ergens last van (al heb ik ook wel goede indexers in gebruik, die ik hier niet zal noemen).
Misschien toch eens een andere proberen en ook wat andere indexers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:20:
[...]

Misschien toch eens een andere proberen en ook wat andere indexers.
Als je dan toch bezig gaat... [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Heb je al naar mijn post gekeken :)?
Niet dat je mijn advies moet opvolgen, maar als je aangeeft waarom dat wel/of niet geschikt is, kunnen we hier beter helpen.
Voor binnenkomende clients heel geschikt.

Voor uitgaande VPN moet je dus een VPN service hebben waar je mee verbindt. Dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:10:
Zonder de details zoals ook hierboven gevraagd:
Een FritzBox! blinkt uit in eenvoud (voor het later switchen naar een andere ISP), degelijkheid, robuustheid, lange tijd van updates van het OS en zeer eenvoudige VPN set up middels Wireguard protocol.

Simpel andere profiel kiezen indien je naar een andere provider overstapt.

Wel echt een categorie Duitse degelijkheid.

"FritzBox is idd interessant. Op zich voldoet het wifi gebruik redelijk aan mijn wensen. Het instellen van bepaalde internet tijden voor mijn kinderen vind ik wel omslachtig. Meer functionaliteit zou zeker welkom zijn.

Het draaide bij mij wel om de VPN maar als het geheel trager wordt door een VPN op de router vind ik dat weer minder interessant."

Uiteraard weet ik verder je wensen niet.

Maar vergeet niet dat de meeste van de routers in de meterkast staan, waar je gewoon gelimiteerd bent met bereik qua wifi. Ze staan gewoon op de verkeerde plek in huis. :)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:29
Je kunt voor die VPN gewoon veel beter die TS-128a gebruiken.
Die heeft veel meer cpu capaciteit dan die routertjes met opgeklopte specs, plus dat je die al hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ben(V) schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:19:
Je kunt voor die VPN gewoon veel beter die TS-128a gebruiken.
Die heeft veel meer cpu capaciteit dan die routertjes met opgeklopte specs, plus dat je die al hebt.
Een paar telefoons kunnen echt wel op de router draaien. Nog een apparaat alleen voor dat gebruik is echt niet noodzakelijk. Nu heeft hij dat apparaat al, dus kan hij het wel prima gebruikenmee eens. Maar CPU gebruik voor een degelijke router gaat geen problemen opleveren.

Vergeet ook niet dat die mobiele apparaten echt niet continue de 400 Mbit/s dicht gaan trekken. Een keer een stream een keer wat data kopieren, maar het is hier en daar wat mbit/s en dat kunnen ze echt wel aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 23-01-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Bedankt!

Waar ik mee ga starten is een VPN op mijn client.
Betere indexers zoeken en misschien een andere usenet server.
En naar torrents kijken.

Het doel is uiteindelijk toch meer content binnenhalen en dan het liefst met een enigzinds verborgen ip adres.
Pagina: 1