Zoek betrouwbaar GOED stekkerdoos minimaal 5 meter kabel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-04 22:50
Hi all,

Ik ben op zoek naar een goed en betrouwbaar stekkerdoos 6 voudig ik gebruik nu een 4 voudig en "op rolbaar" vergeet de juiste naam van zo een ding.

Stekkerdoos word aangesloten op mn PC met I7-13700K en RTX 4090 gpu en 2e werk pc en 1 monitor dus wil liever geen bagger stekkerdoos. De oprolbare stekkerdoos die ik nu gebruik is heel goed maar heeft alleen maar 4 ingangen. Heb nu wel eentje nodig met die 6 voudig is en minimaal 5 meter of meer kabel lengte. Ik woon in een relatief oudere woning en dus zitten mijn GEAARDE stop contacten vlakbij keuken (klein klein huis 2 kamer). Heb GEEN geaarde stopcontact in mn woonkamer dus vandaar die oprolbare 10 meter 4 voudig stekkerdoos die ik NU gebruik. (gebruik +- 6.5 meter kabel nu maar kan met 5 meter...)

Ik lees Brennenstuhl is goed maar heb ook vervelende verhalen gehoord van bagger Brennenstuhl stekkerdozen die begonnen the vonken....Ik had ook een Brennenstuhl voor mn TV en PS4 begon na een jaar de lamp stuk gaan en problemen met het aan en uit doen van tv oorzaak Brennenstuhl stekkerdoos (vervangen door een ander stekkerdoos en nooit problemen meer). Is Brennenstuhl nu "Made in China"? en te opgeblazen imago met andere woorden ze leunen op "vroegere goede tijden REAL made in Germany"?

Als iemand een paar goede stekkerdozen kent wil er max 50 euro aan uit geven en het liefst 1 met "overspannings beveiliging" hoef GEEN toeters en bellen prioriteit = betrouwbaar, bescherming (overspannings beveiliging) en 5+ kabel lengte een OER degelijk ding dus.

PS is deze goed? : Iets duurder....maar als ie echt made in Germany is en erg goed is koop ik em...

https://www.amazon.nl/dp/...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door LawShadow op 23-01-2024 01:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Zou er zoiezo een zoeken zonder schakelaar, mijn ervaring is dat die nogal eens vast gelast komen te zitten door wat ik denk teveel belasting op de stekkerdoos. Meeste spul komt uit china waar ze zelf hun merk op plakken/printen.
Omdat je een oprolbare zoekt moet je die bij gebruik wel helemaal afrollen anders kan het te warm worden in de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
Toerq schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 01:23:
Zou er zoiezo een zoeken zonder schakelaar, mijn ervaring is dat die nogal eens vast gelast komen te zitten door wat ik denk teveel belasting op de stekkerdoos. Meeste spul komt uit china waar ze zelf hun merk op plakken/printen.
Omdat je een oprolbare zoekt moet je die bij gebruik wel helemaal afrollen anders kan het te warm worden in de kabel.
Thx for the reply,

Welke raad je dan aan voor mij? Met de dingen die ik zoek?
Dus beter GEEN schakelaar? Wow research gaan doen voor een betrouwbaar stekkerdoos....

Brennenstuhl Premium Line schijnt "Made in Germany" te zijn en hun Eco line in China....
Tja wat moet ik anders ik heb toch ZEER dure pc met een peper dure RTX 4090 die ik wil beschermen zeker met die "Micky Mouse warranty" van MSI, Asus, Gigabyte en maar zeggen "we don't honor our warranty".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan ook gewoon split kabels gebruiken.

https://amzn.eu/d/iBN1R6B

Niks mis mee. Vast ook goedkoper te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
FreakNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 01:53:
Je kan ook gewoon split kabels gebruiken.

https://amzn.eu/d/iBN1R6B

Niks mis mee. Vast ook goedkoper te vinden
Thx for the reply,

Dit zou mijn dilemma oplossen dan heb ik in plaats van 4 nu "5" is er echt geen probleem om dit kabel te gebruiken met 2 pc's? Beide pc's zullen bijna nooit tegelijk gebruikt worden. Het is toch een splitter met stroom vandaar deze vraag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou persoonlijk de Pc’s wellicht niet met een splitter doen maar bijvoorbeeld een monitor en een pc gaat echt prima…

Je ene PC lijkt wel een stroomvreter dus die zou ik dan apart houden…

Maar je geeft eigenlijk niet goed aan welke apparaten je wilt aansluiten… Kun je niet de PCs wel apart houden? Desnoods koop je twee van deze kabels en doe je PC1+monitor en PC2+printer..

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:32
Ik zou vooral ook eens kijken of je geen master slave stekkerdoos wilt (dan gaat je scherm uit als je pc uit gaat).
Of een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging.

Let ook op hoeveel vermogen je door de kabels trekt. Meestal hebben stekkerdozen 2-3m kabel, 5m kabel is erg lang...

Kan je niet beter een nieuw stopcontact aan laten leggen (of aarde naar je bestaande stopcontact). Dan zijn de kabels meestal een stuk netter afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:12
Belkin surge master(s) zijn betrouwbaar maar nog wel betaalbaar.

Edit: nvm... komen alleen met 2m aan kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door osmosis op 23-01-2024 08:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In de vroegere jaren als we veel stopcontacten op een plek wilden hebben pakten we gewoon een paar opbouw wandcontactdozen, schroefden we op een plank en verbonden alles met elkaar met een snoer naar eigen lengte.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:59
De verlengsnoeren voor grasmaaiers (tuinhaspels) zijn doorgaans wel degelijk.
Combineer deze met any ander verdeelbklok van 6 en je bent er. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABSolute
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-02-2024
Waarom trek je geen extra aarde draad naar de dichtstbijzijnde wandcontactdoos?
Het is even een werkje maar dat is echt de meest veilige oplossing.

En dan van die wandcontactdoos een goed verdeelblok met overspanningsbeveiliging van bijvoorbeeld Brennenstuhl Secure-Tec master/slave stekkerdoos.

[ Voor 7% gewijzigd door ABSolute op 23-01-2024 08:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:27
LawShadow schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 00:53:
Heb GEEN geaarde stopcontact in mn woonkamer dus vandaar die oprolbare 10 meter 4 voudig stekkerdoos die ik NU gebruik. (gebruik +- 6.5 meter kabel nu maar kan met 5 meter...)
Als dit betekent dat je hem nu vol belast met 3,5 meter nog op rol dan zou ik je willen aanraden de haspel zsm geheel af te rollen.
Een opgerolde haspel mag een duidelijk lager wattage door heen dan een uitgerolde.

[ Voor 0% gewijzigd door Cyriel85 op 23-01-2024 14:56 . Reden: Typo ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06 14:38
5m snoer: https://www.netwerkkabel....le-naar-c13-female-5.html

Stekkerdoos met C14 stekker: https://www.bol.com/nl/nl...5-meter/9200000125654512/

Waar je op moet letten:

IEC-kabels zijn goedgekeurd tot max. 10A, ongeacht of je een 3x0,75mm² of 3x 1,5mm² snoer gebruikt. Dus het aangesloten vermogen aan deze combinatie mag niet hoger uitkomen dan 2300W continu. Bij deze lengtes is het echter wel aan te raden om een dikkere aderdikte te gebruiken, vandaar dat bovenstaande link een 5m lang snoer met 1,00mm² betreft.

[ Voor 42% gewijzigd door naarden 4ever op 23-01-2024 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Andere optie is Bachmann GST18, dit zijn stekkerdozen met doorlusmogelijkheden met div soorten kabels in allerlei lengtes. Deze hebben ook een degelijk stekkersysteem dat niet zomaar los komt als je er tegenaan stoot.
https://www.onlinekabelsh...bSSbtfffIqxBoCVx0QAvD_BwE

Deze worden veel binnen kantoren gebruikt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:20
LawShadow schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 01:28:
[...]
Tja wat moet ik anders ik heb toch ZEER dure pc met een peper dure RTX 4090 die ik wil beschermen zeker met die "Micky Mouse warranty" van MSI, Asus, Gigabyte en maar zeggen "we don't honor our warranty".
Dan had je beter een 100 of 200 euro in het trekken van een aardedraad naar de wantdcontactdoos kunnen investeren. Dan weet je dat alles goed geaard is. Een installatiemonteur kan dat zo voor je doen. Dat hebben ze destijds hier ook gedaan. Op een slaapkamer een aardedraad getrokken en een geaarde wandcontactdoos geplaatst. Een goed verlengsnoer kost je ook weer wat geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

99ruud99 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:55:
Ik zou vooral ook eens kijken of je geen master slave stekkerdoos wilt (dan gaat je scherm uit als je pc uit gaat).
Of een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging.

Let ook op hoeveel vermogen je door de kabels trekt. Meestal hebben stekkerdozen 2-3m kabel, 5m kabel is erg lang...

Kan je niet beter een nieuw stopcontact aan laten leggen (of aarde naar je bestaande stopcontact). Dan zijn de kabels meestal een stuk netter afgewerkt.
Ach. Zolang we PV installaties aansluiten op bestaande wasmachine groepen uit het jaar kruik zal de TS echt geen hinder onderivinden van het aansluiten van 2 of 3 PCs op een goeie stekkerdoos met 5 meter aansluitkabel...

https://stekkerblokkensho...-5-meter-kabel-zwart.html

Laten we niet gaan overdrijven, hij sluit er een PC of 2 op aan. Geen oven of zaagtafel...

Overigens zou ik het als ik de TS was gewoon oplossen met een verlengkabel van 5 tot 10 meter.. En dan wel een goeie:
https://evplug.eu/product...xtra-dikke-aders-3x2-5mm2

En dan daarachter gewoon een stekkerdoos naar keuze.

Ik ben het overigens eens dat je beter een vaste WCD kan maken maar misschien huurt de TS wel.. Laten we het niet moeilijker maken dan het is....

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schopje naar huishoudelijke waren, dit is niet echt electronica gerelateerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 17:03
KOPPLA Verlengsnoer + KOPPLA Verdeeldoos 6-voudig en je bent klaar.

Overspanning beveiliging zegt niets, zelfde geldt voor 'Made in China'.

iPhones en Apple laders worden ook in China gemaakt, zijn allebei class leading op het gebied van kwaliteit/ technische design.

Het gaat om de technische design en component keuze, waar het in elkaar is gezet doet er niet toe betreft kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:37
Je pc functioneert prima zonder aarde, als stikkerdozen gaan vonken misbruik je ze.
Een pc met de rest trekt zeker geen 2000 watt, daar zul je echt gekke dingen mee moeten doen zoals electrische kachel op aansluiten.

De aarding is voor je eigen veiligheid zodat de kast niet onder spanning komt te staan en bij hifi/audio apparatuur kan aarde "belangrijk" zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door mr_evil08 op 23-01-2024 19:17 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
FreakNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:54:
[...]

Ach. Zolang we PV installaties aansluiten op bestaande wasmachine groepen uit het jaar kruik
Daar is niks mis mee als het een kleine PV installatie betreft en een PV verdeler tussen zit, brand ontstaat in de PV installatie zelf door slecht contact bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 23-01-2024 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

mr_evil08 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:14:
Je pc functioneert prima zonder aarde
Nee, dit is slecht en potentieel gevaarlijk advies.
Buiten dat de aarde nodig is om te zorgen dat bij een defect je hele kast niet op de 240V staat is je voeding afhankelijk van de randaarde om de 0V te bepalen. Zonder aarde kan deze gaan zweven en staat er stroom op de kast, je kunt zelfs een schok krijgen als je de kast en de verwarming aanraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
W1LL3M schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:21:
[...]

Nee, dit is slecht en potentieel gevaarlijk advies.
Buiten dat de aarde nodig is om te zorgen dat bij een defect je hele kast niet op de 240V staat is je voeding afhankelijk van de randaarde om de 0V te bepalen. Zonder aarde kan deze gaan zweven en staat er stroom op de kast, je kunt zelfs een schok krijgen als je de kast en de verwarming aanraakt.
Ach ja in theorie wat allemaal wel niet kan, de voeding zelf heeft ook nog een zekering.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 23-01-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

mr_evil08 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:22:
[...]

Ach ja in theorie wat allemaal wel niet kan, de voeding zelf heeft ook nog een zekering.
Succes met je brandverzekering als het toch mis gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

mr_evil08 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:19:
[...]

Daar is niks mis mee als het een kleine PV installatie betreft en een PV verdeler tussen zit, brand ontstaat in de PV installatie zelf door slecht contact bijvoorbeeld.
Dat ben ik wel met je eens hoor maar dan moeten we hier dus ook niet overdrijven, dat was mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
W1LL3M schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Aarding is niet voor brand, een misvatting die mensen vaak maken.
Voor brand heb je zekeringen in de meterkast en niet de aardlek.

Enige wat aarding doet zodat je zelf niet de aarde wordt bij aanraken en de schok door je lichaam gaat mocht er een en en en en situatie gebeuren.

(Brand ontstaat vaker doordat mensen de smartphone oplader in stopcontact laten zonder smartphone eraan omdat die goedkope alieexpress meuk zo goedkoop was en bezuinigd hebben op verkeerde zaken, net als onbeheert accu,s laten opladen een groter risico is).

[ Voor 59% gewijzigd door mr_evil08 op 23-01-2024 19:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

W1LL3M schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Want er zijn jaarlijks legio voorbeelden van verzekeraars die niet uitkeren bij brand door PCs op ongeaarde WCDs?

Nergens is er een verplichting om PCs op geaarde WCDs aan te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2024 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:30
Freshouttheoven schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:58:

Overspanning beveiliging zegt niets, zelfde geldt voor 'Made in China'.

iPhones en Apple laders worden ook in China gemaakt, zijn allebei class leading op het gebied van kwaliteit/ technische design.

Het gaat om de technische design en component keuze, waar het in elkaar is gezet doet er niet toe betreft kwaliteit.
Dit is de kern. Daarom koop je Brennenstuhl, Bachmann, Ikea. Deze merken ontwerpen hun producten op veiligheid en kwaliteit. Tevens hebben ze een kwaliteitsproces.

Je kunt de technische gegevens van dit soort producten ook redelijk vertrouwen.

Anonieme huismerk of China meuk kun je niet van op aan. Het businessmodel daarvan is goedkoop, sell and forget.

Overigens is overspanningsbeveiliging etc typisch een verkoop gimmick. De beste oplossing is eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

mr_evil08 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Aarding is niet voor brand, een misvatting die mensen vaak maken.
Voor brand heb je zekeringen in de meterkast en niet de aardlek.
Beide werken samen, je zekering kan nog niet getriggerd zijn (16A is best veel, en zekeringen zijn traag) terwijl de aardlek al eerder te veel lekstroom detecteert, juist bij een defect in een geaard apparaat. En een aardlekschakelaar met vlamboogdetectie is er ook precies voor brandpreventie
https://installo.nl/aardl...gdetectie-voorkomt-brand/

En ja het zal in de meeste gevallen gewoon goed gaan, maar je loopt gewoon meer risico op allerhande problemen, al dan niet erger. Een elektrabrand komt echt niet alleen van chinese telefoonladers.

Sinds 1996 is randaarde al verplicht op ALLE wcd's (NEN1010), en deze moeten ook na elke renovatie/aanpassing weer aan de voorwaarden voldoen. Doet het dat nu nog niet na al die jaren dan neigt dat naar nalatigheid. Sluit je er ook nog eens willens en wetens klasse 1 apparaten op aan (verplicht geaard!) dan zou ik er niet raar van opkijken als je verzekeringsmaatschappij daar een mooie reden heeft om niet uit te keren.

Overigens is dit onderwerp hier al vaker aan bod gekomen: zoeken naar 'ongeaard pc' geeft resultaten van instabiliteit tot ruis op speakers tot vonkende hdmi kabels bij inpluggen! Maar blijf vooral ontkennen allemaal, "want het werkt bij mij toch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vonkende HDMI kabel bij inpluggen is natuurlijk prima te verklaren met zwevende aarde en wat capacitieve koppeling wat zorgt voor een mooie 110V. Irritant, maar op zichzelf ongevaarlijk, dat vonkje doet ook weinig.

Is vonken bij inpluggen van stekkers niet ook best normaal, met als enige vraag of je het ziet. En dat hangt af van het materiaal van de stekkerdoos. Anyway zelfs met een 4090 en een i7 gaat er nou niet zoveel stroom door die kabel. Wat kan er echt mis gaan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Sissors schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:05:
Vonkende HDMI kabel bij inpluggen is natuurlijk prima te verklaren met zwevende aarde en wat capacitieve koppeling wat zorgt voor een mooie 110V. Irritant, maar op zichzelf ongevaarlijk, dat vonkje doet ook weinig.

Is vonken bij inpluggen van stekkers niet ook best normaal, met als enige vraag of je het ziet. En dat hangt af van het materiaal van de stekkerdoos. Anyway zelfs met een 4090 en een i7 gaat er nou niet zoveel stroom door die kabel. Wat kan er echt mis gaan mee?
Stel dat je fase of nul in je voeding los komt te zitten en de PSU behuizing (en dus pc kast) aanraakt.
Potentieel 16A 240V door je heen als je je pc aan wilt zetten indien er geen aardlekschakelaar is, en de zekering duurt even voordat die klapt. Indien de aardlek er wel is zul je minstens flink schrikken. Ook kunnen onderdelen van je PC hierdoor beschadigen (dag 4090). Er kan ook een vlamboog ontstaan, en als er al redelijk wat stof in je PSU opgehoopt ligt (zeker niet onrealistisch) is brand zeker mogelijk.

En weet je zeker dat je HDMI aansluitingen die 120V niet erg vinden? Een 240V vonkje op een stopcontact geloof ik wel, maar die is daar op ontworpen, HDMI is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08

Vonkende HDMI kabel gebeurd ook tussen TV box en TV terwijl de apparaten geen randaarde heeft.
De keus is aan TS als hij dit belangrijk vind, je hebt ook mensen die zweren bij 120 euro kostende HDMI kabels met gouden randjes.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 23-01-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
HARTELIJK DANK voor alle reacties mensen ik waardeer het echt!

Ik denk dat EENVOUD het antwoord is zoals iemand al had aangegeven beter geen "aan en uit knop op een stekkerdoos" en ik kan dat begrijpen. De Haspel die ik nu al zo een 14 jaar gebruik heeft DIKKE kabel en heeft een maximale belasting van 3.600watt maar heeft alleen 4 uitgangen. Wil er nog 2 voor mn SIM racing een "USB 3.0 hub met power supply" om al die SIM gerelateerde components op aan te sluiten en de motor base voor Sim (Moza R9). Main gaming rig max verbruik = 400 - 600watt.

Wat is het beste qua 3 opties?

Optie 1 = Geaarde stopcontact aan laten leggen of niet geaard stopcontact omzetten naar geaard door een erkend vakman voor een redelijke prijs wil er best wat voor doen als die de BESTE opties is.

Optie 2 = Zoals sommige dat al aangaven een stroon kabel splitter voor op mn 2e pc en monitor dit geeft geen enkele probleem klopt dit liever geen splitter op 2 pc's zeker met al die dure componenten. Maar 2e pc met monitor op splitter....? Dan heb ik 2 extra uitgang voor die USB hub met power brick en SIM base.

Optie 3 = Lange enkele verlengsnoer van goede kwaliteit en daarop een goede stekkerdoos op aansluiten en dan al mn pc's etc erop?

Ik ga pluizen naar A beste opties erkend vakman + voor een redelijk scherpe prijs een geaard contact aan leggen. Of ik ga voor de goedkope optie splitter voor 2e pc en monitor.

Welke van de 3 opties zal ik kiezen? Het liefst DE optie die betrouwbaar is ik zelf loer op optie 1 en optie 2...

PS is 10 meter lengte niet goed dan voor stroom kabel? Zo ja waarom niet? Ik heb dikker kabel ZEKER geen dun prut kabel op mn Haspel.

[ Voor 31% gewijzigd door LawShadow op 23-01-2024 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

mr_evil08 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Vonkende HDMI kabel gebeurd ook tussen TV box en TV terwijl de apparaten geen randaarde heeft.
De keus is aan TS als hij dit belangrijk vind, je hebt ook mensen die zweren bij 120 euro kostende HDMI kabels.
Die zijn daar op ontworpen, dat vonkje is max 12V.
En hoezo haal je er €120 kostende HDMI kabels bij? Die zijn niet verplicht, randaarde wel, en randaarde zal in elke PSU manual als vereiste staan. Randaarde kost je ook geen €120, @LawShadow koop gewoon dat Ikea setje of splitter maar gebruik sowieso een geaarde wcd.

PS: WCD vervangen is idd nog de beste oplossing, als het je eigen huis is is dat ook nog eens een goede investering, in een huurhuis zou ik er niet aan beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door W1LL3M op 23-01-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
W1LL3M schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:31:
[...]

En hoezo haal je er €120 kostende HDMI kabels bij? Die zijn niet verplicht, randaarde wel, en randaarde zal in elke PSU manual als vereiste staan. Randaarde kost je ook geen €120, @LawShadow koop gewoon dat Ikea setje of splitter maar gebruik sowieso een geaarde wcd.

PS: WCD vervangen is idd nog de beste oplossing, als het je eigen huis is is dat ook nog eens een goede investering, in een huurhuis zou ik er niet aan beginnen.
Dank je,

Yup het is een huurhuis ja.....in Amsterdam Zuid oudere woning. Als het aanleggen van een geaard stopcontact of omzetten van niet geaard naar geaard niet al te veel kost wil ik het best gaan doen. Prijzen zijn ongeveer 90 - 150 eur incl arbeidskosten althans vanuit mn kleine research die ik heb gedaan.

Die optie voor een splitter lijkt me een goed idee NIET voor 2 computers aansluiten dat liever niet maar alleen mn 2e pc die ECHT niet veel stroom trekt en mn monitor that's it dan heb ik 2 vrije ingang voor een "powered USB hub" en SIM racing Direct Drive base (Moza R9). Max wattage zal +- 550 - 600 watt zijn tijdens gamen. Mischien iets meer door die SIM base motor (max = 250w spikes only usual around 95watt)
SIM = race stuur, Motor base, Pedals, merk Moza.

[ Voor 11% gewijzigd door LawShadow op 23-01-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
W1LL3M schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:18:
[...]

Stel dat je fase of nul in je voeding los komt te zitten en de PSU behuizing (en dus pc kast) aanraakt.
Potentieel 16A 240V door je heen als je je pc aan wilt zetten indien er geen aardlekschakelaar is, en de zekering duurt even voordat die klapt. Indien de aardlek er wel is zul je minstens flink schrikken. Ook kunnen onderdelen van je PC hierdoor beschadigen (dag 4090). Er kan ook een vlamboog ontstaan, en als er al redelijk wat stof in je PSU opgehoopt ligt (zeker niet onrealistisch) is brand zeker mogelijk.

En weet je zeker dat je HDMI aansluitingen die 120V niet erg vinden? Een 240V vonkje op een stopcontact geloof ik wel, maar die is daar op ontworpen, HDMI is dat niet.
Dat een aarde nuttig is om te voorkomen dat een behuizing onder 230V komt te staan is geen discussie over mogelijk. Dat een vonkje van een HDMI verder weinig problemen oplevert is een ander verhaal. En HDMI maakt uiteraard eerst contact met de aarde. De spanning maakt dan niet zo heel veel, meer hoeveel stroom er gaat lopen, oftewel hoe groot die condensatoren zijn. En zo groot zijn die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
W1LL3M schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Waarom zou dat vonkje max 12V zijn? Die dingen zweven ook lekker rond, ze hebben immers geen aard contact. Verschil is wel dat er geen ontstoorfilter is met condensatoren, dus stuk kleinere capaciteit die de stroom moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
Trouwens een GOEDE HDMI doet echt wel wonderen!

Op 5 meter van pc naar 4k TV was BAGGER met een zogenaamd "Ultra quality hdmi cable" van 40 eur...op 5 meter verliest die kabel "bandwidth" die een GPU hard nodig heeft ik kreeg constant zwarte scherm tijdens gamen ie zwart scherm voor 3 seconden dan weer vol beeld dan na een min of eerder weer zwart beeld.

Ik heb er een forum post van gemaakt op reddit:
https://www.reddit.com/r/...omment/k726ujp/?context=3

Dus ik dacht bandwidth is het probleem zoeken naar een HDMI kabel die 7 meter lang is zou HEEL VEEL GELD kosten omdat de koperen kern DIK moet zijn om al die MB en bandwith te garanderen op die lengte =- 300 euro voor 7 meter "classic" hdmi.

Nee beste optie is "Optic fiber" HDMI kabel of het nu 10 of 50 meter is maakt niet uit 100% beeld en NO MORE black screen probleem opgelost HDMI optic fibre cable van het merk "RUIPRO" op Amazon koste wel ff 140 euro voor 10 meter maar al die ellende was opgelost. Gewoon HDMI is goed voor lengtes tot zo een 2 a 3 meter daarboven zou ik toch voor een Optic fibre HDMI gaan...zeker bij 4k gamen of 1440p + instellingen veranderen in Windows die je HDMI "Optimizen"

[ Voor 9% gewijzigd door LawShadow op 23-01-2024 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

LawShadow schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:45:
[...]

Dank je,

Yup het is een huurhuis ja.....in Amsterdam Zuid oudere woning. Als het aanleggen van een geaard stopcontact of omzetten van niet geaard naar geaard niet al te veel kost wil ik het best gaan doen. Prijzen zijn ongeveer 90 - 150 eur incl arbeidskosten althans vanuit mn kleine research die ik heb gedaan.

Die optie voor een splitter lijkt me een goed idee NIET voor 2 computers aansluiten dat liever niet maar alleen mn 2e pc die ECHT niet veel stroom trekt en mn monitor that's it dan heb ik 2 vrije ingang voor een "powered USB hub" en SIM racing Direct Drive base (Moza R9). Max wattage zal +- 550 - 600 watt zijn tijdens gamen. Mischien iets meer door die SIM base motor (max = 250w spikes only usual around 95watt)
SIM = race stuur, Motor base, Pedals, merk Moza.
Je doet net of je ovens en zaagtafels en frituurpannen gaat aansluiten.

Doe niet zo moeilijk, het gaat over een paar honderd watt. Je komt niet eens op 4 a 5A. Dat zou zelfs op 0.75mm diameter huishoudsnoer nog goed gaan. Dat raadt ik uiteraard niet aan maar elke stekkerdoos of verlengkabel is prima.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2024 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:27
Heb zelf een brennenstuhl (met schakelaars) er al jaren tussen zitten zonder problemen.

Nu ben ik wel iemand die altijd de stekker na gebruik uitrekt, en met 2 pc's inc schermen etc op 1 verdeeldoos wilde er in de meterkast in het verleden nog wel eens wat uitvliegen op moment dat ik de stekker instak. Heb om dat op te lossen deze er tussen gezet en nooit geen issues meer gehad:

https://www.techniekwebsh...13wQrVEAQYCiABEgLtX_D_BwE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Met twee pc’s hoort er echt in je meterkast niks te gebeuren…

Iedereen doet hier net of ze allemaal Deep Blue thuis hebben staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
FreakNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:25:
[...]

Je doet net of je ovens en zaagtafels en frituurpannen gaat aansluiten.

Doe niet zo moeilijk, het gaat over een paar honderd watt. Je komt niet eens op 1A.. Dat zou zelfs op 0.75mm diameter huishoudsnoer nog goed gaan. Dat raadt ik uiteraard niet aan maar elke stekkerdoos of verlengkabel is prima.
Thank for the reply. Ik vraag voor de zekerheid voordat ik iets STOMS en DOM doe "Een gewaarschuwd mens telt voor 2"

En ja op zich zou dat geen probleem moeten zijn zelfs met 2 pc's maar sinds ik al een Haspel (op geaard stopcontact) gebruik met maar 4 ingangen is het toch wel raadzaam om advies te vragen voordat ik iets uberhaubt iets doe. Je kent het wel "had ik maar gepost voor advies, dan was dit niet gebeurd huil huil..."

Dus een stroomkabel splitter voor mn 2e pc en monitor is geen enkele probleem? (dus NIET 2 pc's)

Zoals dit? Dit zou de oplossing zijn voor mij ik ga er 1 bestellen van een goede kwailiteit en testen.
Die splitter ik zelf zou er NOOIT aan gedacht hebben eerder die moeilijke oplossingen...dus het is al goed dat ik post goede reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOKVQZlTQMerlzN6yiCCotqWisY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nXOzhyohv7ALPJ1LwGigvFov.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door LawShadow op 23-01-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Tuurlijk dat gaat prima.

https://www.bol.com/nl/nl...320-c13/9300000022053954/

Deze is 10a. Laten we daar de helft afhalen voor de veiligheid, kun je er nog ruim 1000 watt op aansluiten

[ Voor 97% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2024 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
Freshouttheoven schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:58:
Dit.

Ikea verkoopt die dingen waarschijnlijk met tienduizenden per maand. Die passen wel op dat daar geen kwaliteitsproblemen mee zijn want op dat gebied willen ze echt geen slechte naam krijgen. Zelfs als maar 0,1% een probleem heeft, is dat voor hun een major shitstorm. Gaan ze dus niet laten gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb hele lanparties gedaan met gedaisychande stekkerdozen… Het zijn maar PCs..

Dit was overigens echt niet OK en tegenwoordig zou ik het anders doen. Maar we wisten niet beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
Ok thanks zal er 1 bestellen.

Mocht dit toch issues hebben dan ga ik over op het aanleggen van (extra) geaarde stopcontacten. Screw it. Toch vervelend dat woning corporaties dit meestal niet vergoeden in een oudere woning waar toch veel apparaten geaard stopcontact nodig hebben. Alleen mn keuken heeft geaard. Oh screw Lieven de Key zelfs onderhoud die hun verantwoordelijkheid is gaan ze moeilijk doen heb het al meegemaakt...

[ Voor 9% gewijzigd door LawShadow op 23-01-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
LawShadow schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:01:
Trouwens een GOEDE HDMI doet echt wel wonderen!

Op 5 meter van pc naar 4k TV was BAGGER met een zogenaamd "Ultra quality hdmi cable" van 40 eur...op 5 meter verliest die kabel "bandwidth" die een GPU hard nodig heeft ik kreeg constant zwarte scherm tijdens gamen ie zwart scherm voor 3 seconden dan weer vol beeld dan na een min of eerder weer zwart beeld.

Ik heb er een forum post van gemaakt op reddit:
https://www.reddit.com/r/...omment/k726ujp/?context=3

Dus ik dacht bandwidth is het probleem zoeken naar een HDMI kabel die 7 meter lang is zou HEEL VEEL GELD kosten omdat de koperen kern DIK moet zijn om al die MB en bandwith te garanderen op die lengte =- 300 euro voor 7 meter "classic" hdmi.

Nee beste optie is "Optic fiber" HDMI kabel of het nu 10 of 50 meter is maakt niet uit 100% beeld en NO MORE black screen probleem opgelost HDMI optic fibre cable van het merk "RUIPRO" op Amazon koste wel ff 140 euro voor 10 meter maar al die ellende was opgelost. Gewoon HDMI is goed voor lengtes tot zo een 2 a 3 meter daarboven zou ik toch voor een Optic fibre HDMI gaan...zeker bij 4k gamen of 1440p + instellingen veranderen in Windows die je HDMI "Optimizen"
Ligt hier een 15m reguliere HDMI kabel voor 4k 60Hz. Dat is wel een beetje limiet, maar veel goedkoper dan een optische kabel, en werkt het niet dan retourneer je hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
Sissors schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Ligt hier een 15m reguliere HDMI kabel voor 4k 60Hz. Dat is wel een beetje limiet, maar veel goedkoper dan een optische kabel, en werkt het niet dan retourneer je hem.
Kan werken maar op mn Oled tv dus niet meerdere mensen hebben de exact zelfde probleem heb 2 normale HDMI kabels gekocht en beide bagger op 7 meter eentje werkte wel maar de geringste aanraking poefff zwart beeld de ander constant zwart beeld dan weer beeld. Mischien als je gewoon YT kijkt op 4k of een film met een normale HDMI dat het dan wel werkt. Maar op een PC Grafische monster kaart zoals een RTX 3090 of RTX 4090 die ECHT VEEL bandwittdh en mb overdracht nodig hebben gaat het gewoonweg NIET op die afstanden kan een normale hdmi dit gewoonweg niet aan of ik moet wel heel veel pech hebben en andere met dezelfde probleem ook dit is geen geval van pech maar eerder consistent issue. Het is een probleem met name op Oled tv's gecombineerd met een zware grafische kaart zoals een RTX 3000 of RTX 4000 series. Oplossing was dus echt een dure Optic Fibre HDMI cable die kunnen die HOGE bandwitdh and mb overdracht makkelijk aan zelfs op 50 meter afstand! Zeker met een top end gaming rig en Oled tv is dat een must.

[ Voor 8% gewijzigd door LawShadow op 23-01-2024 23:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 11:51
@LawShadow Brennenstuhl spul is goed. Betrouwbaar. Als je iets met een schakelaar nodig hebt zou ik altijd voor dat merk kiezen. Hun energiemeters zijn ook het meest accuraat.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 23-01-2024 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ach, ik heb heel wat IC's van I/O poorten op moederborden mogen vervangen door een ingeslagen gat. Als de plug zo gemaakt is dat altijd eerst de aarde blijvend contact maakt is er niets aan de hand, Maar maakt eerst een datalijn contact heeft die 3 of 5 volt elektronica eerst dat grote spanningsverschil te verwerken en ik verzeker je, dat geeft een boem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
Beste mensen,

Heel erg bedankt voor alle hulp ik heb wat nieuws geleerd!

Ik ga die splitter kabel bestellen voor mn 2e pc en monitor dit zou moeten werken zonder problemen. Dan heb zomaar 2 vrije ingangen op mn Haspel precies wat ik nodig heb.

Mocht het toch problemen opleveren dan rest er niks anders op dan een geaard stopcontact(en) aanleggen door een erkend vakman. Zal wel rond de 90 - 200 eur zijn of meer auw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
LawShadow schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:36:
Beste mensen,

Heel erg bedankt voor alle hulp ik heb wat nieuws geleerd!

Ik ga die splitter kabel bestellen voor mn 2e pc en monitor dit zou moeten werken zonder problemen. Dan heb zomaar 2 vrije ingangen op mn Haspel precies wat ik nodig heb.

Mocht het toch problemen opleveren dan rest er niks anders op dan een geaard stopcontact(en) aanleggen door een erkend vakman. Zal wel rond de 90 - 200 eur zijn of meer auw....
Laat gewoon een geaard stopcontact aanleggen joh, heb je jaren plezier van, ja het is een paar honderd euro, maar dat kan er nog wel vanaf toch naast een 4090? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Navi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:23:
[...]

Laat gewoon een geaard stopcontact aanleggen joh, heb je jaren plezier van, ja het is een paar honderd euro, maar dat kan er nog wel vanaf toch naast een 4090? ;)
Reminder, dan ben je verplicht volgens NEN1010 om de gehele ruimte te doen als je het officieel wil hebben.
Ik zou zelf een aardedraad trekken en aardepen(wel doorgemeten) slaan, geeft hetzelfde effect maar goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 29-01-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

mr_evil08 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Reminder, dan ben je verplicht volgens NEN1010 om de gehele ruimte te doen als je het officieel wil hebben.
Ik zou zelf een aardedraad trekken en aardepen(wel doorgemeten) slaan, geeft hetzelfde effect maar goedkoper.
Dat doet ook geen hond. Ik heb hier in de woonkamer ook aarde getrokken naar de kant waar de laptop staat en mijn HiFi/TV.. De andere kant zou ik nog keer moeten doen maar dan moet de lamp eraf (centraaldoos) en ik moet nieuw schakelmateriaal.. En hopen dat ik er een draad bijgetrokken krijg zonder iets te slopen.. En dat zou dan voor 1 WCD zijn aan de kant van de bank waar een telefoon wordt opgeladen. Voor de stofzuiger gebruiken we die WCD sowieso niet (slecht bereikbaar).. Het zal mijn tijd wel duren...

@LawShadow , is het gelukt?
Pagina: 1