Wij hebben een woning uit 1989 op het oog. Dit is een Houtskeletbouw woning met een stenen buitenblad.
Ik zal de woning drastisch moeten moderniseren.
Geen idee. De bewoners hebben geen historische gegevens af kunnen geven. (Administratie is een chaos).
- 110 m² vloerverwarming benedenverdieping, nieuw in te frezen.
- 3 nieuw aan te leggen Jaga radiatoren op de bovenverdieping voor de slaapkamers.
- Nieuw aan te leggen vloerverwarming en handdoekradiator voor badkamer.
- Waarschijnlijk hybride systeem met kleine CV. Is een boiler dan handig / beter?
- DWTW wordt aangelegd.
- Keuken krijgt eigen keukenboiler.
Waarschijnlijk hybride met kleine CV?
Wat is jullie advies?
Zou een volledig elektrische warmtepomp rendabel zijn in deze woning, of is een hybride systeem de beste optie?
Heb ik een buffervat nodig?
Heb ik een boiler nodig?
Ik zal de woning drastisch moeten moderniseren.
- Dakisolatie zijn "groene platen" geen folies kunnen ontdekken aan binnen of buitenkant. Ik denk 7cm platen, maar heb het niet kunnen controleren.
- Muurisolatie is origineel 9cm glaswol. Een paar jaar terug is de spouw nageïsoleerd met glaswol vlokken.
- Beganegrondvloer is een betonvloer met 7cm EPS isolatie. Dit kan ik eventueel na-isoleren.
- Ik wil de zoldervloer isoleren door glaswol vlokken in te spuiten in plaats van het dak van de bergzolder te isoleren.
- Schuine dak eerste verdieping ga ik na-isoleren met 15cm glaswol
- Alle ramen / kozijnen (zeer dun dubbelglas) moeten vervangen worden door HR++ glas. Waarschijnlijk kunststof kozijnen, maar dit is een enorme kostenpost.
- Muren kunnen aan de binnenzijde nog worden na-geisoleerd indien nodig. Gips eraf, folie eraf, balken ophogen en extra glaswol ertussen, klimaat folie erop, gips er weer op, klaar.
- Directgestookte luchtverwarming en gasboiler vervangen door...
- Er komen 20 zonnepanelen op het dak van 450WP.
Geen idee. De bewoners hebben geen historische gegevens af kunnen geven. (Administratie is een chaos).
Afgiftesysteem:
- Momenteel luchtverwarming. Dit gaat er uit.- 110 m² vloerverwarming benedenverdieping, nieuw in te frezen.
- 3 nieuw aan te leggen Jaga radiatoren op de bovenverdieping voor de slaapkamers.
- Nieuw aan te leggen vloerverwarming en handdoekradiator voor badkamer.
SWW:
- Tweepersoons huishouden. We willen comfortabel douchen. Geen bad.- Waarschijnlijk hybride systeem met kleine CV. Is een boiler dan handig / beter?
- DWTW wordt aangelegd.
- Keuken krijgt eigen keukenboiler.
Warmtepompvoorkeur:
Stil, zuinig, verkrijgbaarheid.Waarschijnlijk hybride met kleine CV?
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteedWat is jullie advies?
Zou een volledig elektrische warmtepomp rendabel zijn in deze woning, of is een hybride systeem de beste optie?
Heb ik een buffervat nodig?
Heb ik een boiler nodig?