Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EveI
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 14:46
Ik ben op zoek naar meer informatie over installateurs van all-electric warmtepompen die werkzaam zijn in de regio Eindhoven.

Ik heb recent een jaren 90 tussenwoning gekocht die redelijk goed geïsoleerd is (alles zo goed als mogelijk, op oud dubbel glas na) en vvw heeft, verbruik 900 gas m3 per jaar. Wij hebben zonnepanelen aangeschaft met een overcapaciteit van 2000 kwh met het oog op een warmtepomp. De temperatuur van de het verwarmingssysteem staat al de hele winter op 45 graden en daarmee blijft ons huis goed warm (17-19 graden). Wel hebben wij een ouderwetse pomp op de vloerverwarming die mogelijk vervangen moet worden.

Nou krijg ik enkel reacties van grote partijen die pushen naar een hybride oplossing en waarbij all electric onmogelijk of 3x zo duur lijkt zonder goede onderbouwing. Echter denk ik dat all electric ook best mogelijk moeten zijn voor een redelijke prijs. Hybride oplossing klinkt voor mij gewoon als half werk, het liefst gaan we volledig van het gas af. Kan men hier namen noemen van installateurs die ik zou kunnen benaderen?

[ Voor 12% gewijzigd door EveI op 20-01-2024 03:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:08
Beste,

Hier ook iemand die 2 jaar geleden in hetzelfde schuitje zat. Iedereen die een hybride aanraadt, maar volgens mijn testen en berekeningen moest een full electric makkelijk kunnen.
Uiteindelijk ben ik bij 040groep uitgekomen. Mogelijk hebben ze bij mij wel een warmtepomp met een te hoog vermogen geplaatst, maar het werkt wel. Het huis blijft heerlijk warm en warm water hebben we meer dan genoeg.
Dus je zou daar eens kunnen informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Vervelend die installateurs, zeker niet voor hybride/half werk gaan inderdaad. De verdeler van je vloerverwarming moet er helemaal op aangepast worden, dat willen die installateurs ook vaak vergeten. Je hebt nu een mengverdeler en moet een verdeler hebben zonder pomp.

Welke diameters hebben je leidingen? Zorg dat er geen kleine diameters gebruikt worden, of uponor met van die zwaar beperkende fittingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-05 20:06
In de Forum sectie waar je nu in zit is van alles te lezen en te leren over warmtepompen en ook waarom je een hybride wel of niet zou moeten nemen, begin hier eens te lezen: Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic dan zijn er nog talloze topics over specifieke merken warmtepompen of hybride ketels..
Zolang de gasprijs met overheids geld laag wordt gehouden kan een hybride economisch gunstig zijn...

Voor 90% van alle woningen is thans een passende warmtepomp leverbaar...maar installateurs zijn vrijwel altijd merkgebonden; de installateur die de luidruchtige Hitachi wp voert zal jou geen zeer stille Vailant of Itho Amber verkopen...

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 1221402 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:15:, of uponor met van die zwaar beperkende fittingen.
Zou niet té veeleisend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:22
natural colour schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:03:
Zolang de gasprijs met overheids geld laag wordt gehouden kan een hybride economisch gunstig zijn...

Voor 90% van alle woningen is thans een passende warmtepomp leverbaar...maar installateurs zijn vrijwel altijd merkgebonden; de installateur die de luidruchtige Hitachi wp voert zal jou geen zeer stille Vailant of Itho Amber verkopen...
Nouja, de gasprijs wordt juist verhoogd door de overheid. Met de huidige prijs (€1,15 bij dynamisch contract, €1,30 bij een vast contract) is gas zeker niet financieel gunstig. En al helemaal niet als je een overschot van zonnestroom hebt, en als je €250 vastrecht per jaar meeneemt in de berekening. Dus hybride is in mijn ogen inderdaad onzinnig.

Maar ja: wat nog al eens kan helpen, is een goed merk uitkiezen, en dan op de site van de fabrikant zoeken naar installateurs. En dan eerst bellen en meteen duidelijk krijgen of ze "durven" te installeren zonder buffervat.

Maar mijn ervaring is dat het echt heel moeilijk is. De goeien hadden lange wachttijden of namen geen nieuwe klanten aan. Daarom heb ik het uiteindelijk zelf gedaan. Maar misschien dat het inmiddels iets beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

MrFish

Untitled

Ik heb in mei in jouw regio een all electric WP laten plaatsen bij ons thuis voor een prima prijs. Heb ik laten doen door een airco installateur die samenwerkte met een loodgieter. Ik weet niet of namen noemen hier op prijs wordt gesteld, maar als je ervaringen wilt uitwisseling ben je welkom :)

[ Voor 24% gewijzigd door MrFish op 20-01-2024 10:38 ]

Pagina: 1