Hoi!
Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een camerasysteem voor thuis maar er is zoveel wildgroei dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb een aantal criteria die misschien niet even goed samen gaan. Ik ben benieuwd of er wellicht suggesties zijn die goed bij ons passen.
De situatie:
Maar om jullie even een idee te geven waar ik mee worstel, een aantal voorbeelden:
Is er iemand die denkt; "hé, dat is echt het perfecte systeem voor @E-B"? Dan hoor ik het graag!
Ps. ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag...
Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een camerasysteem voor thuis maar er is zoveel wildgroei dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb een aantal criteria die misschien niet even goed samen gaan. Ik ben benieuwd of er wellicht suggesties zijn die goed bij ons passen.
De situatie:
- Ik ben op zoek naar een systeem welke de voorkant en de achterkant van ons huis kan bewaken. Oftewel; ik heb 2 camera's nodig. De achtertuin is afgeschermd maar de voortuin niet. Hier zou ik zones/gebieden in willen instellen.
- Als budget heb ik zo'n 200 euro voor de hele setup in gedachten.
- Het liefst heb ik geen abonnement of cloudopslag en anders het liefst zo goedkoop mogelijk.
- Bij voorkeur ook lokale opslag.
- Een goede reputatie op gebied van privacy / veiligheid (en hier lijkt het probleem in te zitten - kom ik zo op)
- Camera's op accu en WiFi (bij voorkeur 5G) want ik kan er moeilijk netwerk en/of stroom naar toe brengen.
Maar om jullie even een idee te geven waar ik mee worstel, een aantal voorbeelden:
- Eufy heeft in 2023 best wel serieuze lekken gehad (beelden ongevraagd en onversleuteld doorsturen), beelden van andere gebruikers zichtbaar
- We hebben niets in het Amazon ecosysteem omdat ik ziel en zaligheid al aan Google heb verkocht en ik hier liever niet nog een tech-reus in deze categorie aan toevoeg.
- En bij Wyze loopt er onder andere ook iets met betrekking tot beelden van anderen die niet bij de juiste gebruikers terecht zijn gekomen (en slechte opvolging daarvan).
- Ik heb net verteld al redelijk diep in het Google ecosysteem te zitten voor mijn gevoel (telefoons, TV's, Nest Mini, Android Auto). De Nest Cam's zijn mij net iets te prijzig en werken volgens mij zeer beperkt zonder abonnement. Hier ligt de focus dan ook niet direct.
Is er iemand die denkt; "hé, dat is echt het perfecte systeem voor @E-B"? Dan hoor ik het graag!
Ps. ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag...