Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartJansen88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-02 20:38
Beste,

Ik bevind mij in de situatie dat mijn passeerdatum op 10 april is, echter kan ik per 1maart bij een andere werkgever beginnen en die stap wil
Ik graag nemen.

Wij hebben inmiddels een bindende offerte ondertekend en alles is geregeld op het passeren na geeft de bank app aan.

Welk risico loop ik door nu een andere baan aan te nemen voor de transportdatum? Volgens het MCD dat in 2016 is in gegaan zou ik geen risico lopen omdat een bindende offerte bindend is voor de verstrekker.

Onze adviseur kan geen helderheid verschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 20:30

Croga

The Unreasonable Man

In nagenoeg alle bindende offertes staat ergens vermeld dat bij belangrijke veranderingen in situatie er op z'n minst een meldplicht is.

Als je adviseur geen helderheid kan verschaffen denk ik dat het op z'n minst slim is een andere adviseur te zoeken. Dit zijn geen rare dingen; de adviseur zou gewoon moeten weten wat er in die offerte staat en daarmee dus ook wat voor gevolgen die voor jullie heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23
Volgens mij is zo iets ook al in dit topic besproken:
Informatie wel/niet delen hypotheekverstrekker
...wellicht dat dat ook nog wat tips geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste manier lijkt me om simpelweg 6 weken later te beginnen bij je nieuwe werkgever. Mag geen probleem zijn bij de meeste werkgevers lijkt me.
Blijf je een maand langer bij je huidige werkgever, vervolgens pak je twee weken vakantie, passeer je je huis en ga je vrolijk aan de slag bij de nieuwe WG.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartJansen88
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:50:
Makkelijkste manier lijkt me om simpelweg 6 weken later te beginnen bij je nieuwe werkgever. Mag geen probleem zijn bij de meeste werkgevers lijkt me.
Blijf je een maand langer bij je huidige werkgever, vervolgens pak je twee weken vakantie, passeer je je huis en ga je vrolijk aan de slag bij de nieuwe WG.
In dat geval zou ik pas in april ontslag kunnen nemen, incl 2 maanden opzegtermijn. Daar gaat mijn nieuwe werkgever/aanbod niet mee akkoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 18:37
Gewoon op 1 maart starten bij nieuwe werkgever en vanaf vandaag niet meer aan die bindende offerte denken: geen slapende honden wakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartJansen88
Matadores schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:43:
Gewoon op 1 maart starten bij nieuwe werkgever en vanaf vandaag niet meer aan die bindende offerte denken: geen slapende honden wakker maken.
Klopt.. alleen de wat als vraag…

Echter de europese norm van 2016 geeft aan dat bindend , bindend is voor de verstrekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 20:30

Croga

The Unreasonable Man

Matadores schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:43:
Goed plan. Je relatie met je grootste geldverstrekker beginnen met fraude. Daar wordt het vertrouwen echt beter van......
Je realiseert je dat de geldverstrekker dan gedurende de hele looptijd het recht heeft om, zodra ze er achter komen, het geld onmiddelijk terug te eisen?
BartJansen88 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:08:
Echter de europese norm van 2016 geeft aan dat bindend , bindend is voor de verstrekker
Da's leuk. Maar nogmaals; Wat staat er in die offerte? Als daar allerlei voorwaarden in staan die jij nu gaat breken dan loop je behoorlijk wat risicos. En daarbij nogmaals: Die voorwaarden hoort je adviseur te kennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 17:49
Zijn alle stukken al voor hypotheek aanvraag al ingediend en goedgekeurd? Dus de hypotheek is eigenlijk al rond maar je moet nog wacht op levering van de woning om ook daadwerkelijk voor de hypotheekakte te tekenen. Dan is het geen probleem om te wisselen van baan. Zit je nog midden in de aanvraagprocedure en moet je nog stukken zoals bankafschriften/werkgeversverklaring aanleveren moet de adviseur gewoon goed zijn werk doen is misschien wat meer moeite maar indien loon hetzelfde blijft en de nieuwe werkgever een intentieverklaring/werkgeversverklaring wil ondertekenen zou het geen probleem moeten zijn.

Want wat is het verschil van 41 dagen voor het passeren een nieuwe baan hebben of 1 dagen er na eind van de maand moet de hypotheek gewoon betaald worden.

https://bettyskitchen.nl

Pagina: 1