[blue] om [list=1] heen laat [list=1] zien ipv #-listopmaak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Op het forum in preview mode.
onetime in "Eigen verbruik zelf opgewekte electra verhogen (autonomie?)"
...
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Een [list=1] die zonder [blue] correct werkt met correcte [blue] omsluiten.
Tekst wel blue, geen genummerde list-opmaak, maar dotted.
...
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Dezelfde list als zonder blue maar dan blue.
...
Indien relevant, voeg een screenshot toe
Gaat niet simpel, als toch nodig komt die nog wel.
...
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Linux Mint 20.2, en Firefox 121.0 (64bit) ...

Salderen moet niet afgeschaft, het moet door zijn eigen succes, en daarmee grotere prijs verschillen, worden aangepast.
[list=1]
• De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.
• De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.
[/list]

[ Voor 5% gewijzigd door onetime op 17-01-2024 17:36 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

DaFeliX

Tnet Devver
Dit heeft te maken dat "blue" een inline tag is, en "li" een block tag. Een inline tag kan niet "over" een block tag heen, oftewel, je moet in elke block tag de inline tag plaatsen.

DIt werkt dus niet:

code:
1
2
3
4
5
6
[blue]Salderen moet [...]
[list=1]
  [li]De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.[/li]
  [li]De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.[/li]
[/list]
[/blue]

Maar dit wel:

code:
1
2
3
4
5
[blue]Salderen moet [...][/blue]
[list=1]
  [li][blue]De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.[/blue][/li]
  [li][blue]De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.[/blue][/li]
[/list]

Geeft:

Salderen moet [...]
  1. De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.
  2. De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

crisp

Devver

Pixelated

Uit de faq:
Niet alle elementen kunnen door elkaar gebruikt worden (genest). Over het algemeen kan je stellen dat structuur-elementen en lijsten en tabellen niet binnen tekstopmaak-elementen gebruikt kunnen worden.
;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@crisp @DaFeliX Punt is, het "werkt wel", alleen de nummering komt niet maar blijft bullets.
WEL blauw. En dat wilde ik dus eigenlijk wel.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Salderen moet niet afgeschaft, het moet door zijn eigen succes, en daarmee grotere prijs verschillen, worden aangepast.
[list]
• De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.
• De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.
[/list]

-------------------------------------------------------------------------------------------
En ik zie nu dat de kleur wel goed wordt afgehandeld, maar de list tag maar gedeeltelijk. Maar hij wordt niet genegeerd. Het ligt niet aan nummering. De lijst wordt gewoon opgemaakt maar de tag wordt niet verborgen.

Als dit mijn programmatuur was zou ik de tags gewoon helemaal afhandelen, er gaat niets kapot.
Ik had het huidige gedrag in ieder geval niet verwacht. Half afhandelen van de tag.
  1. [blue]
  2. De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.
  3. [/] [blue]
  4. De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.
  5. [/]
  • [blue]
  • [/] [blue]
  • [/]
  1. De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.
  2. De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.
[list=1]
[/list]

Ik vindt de laatste toch de beste versie, al denk ik dat het anders zou moeten.
Zeg maar hoe ik de bullets of nummering ook blauw / in de gewenste kleur krijg.

https://gathering.tweaker...lates//html/entities.html geeft een 404?.?.? op dit message edit / preview scherm. https://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/
Request ID: Twk-eun-app1_278.2.5_1401491_65a8f44d471125.69559171

5 tekst
[number=1] . De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.
[number=2] . De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.

. 1. De belasting moet net als de btw worden gesaldeerd / tegen elkaar worden weggestreept.
. 2. De prijs van elektra moet afhankelijk worden van het moment. Afname en teruglevering.

De laatste gebruik ik dan maar. Wel die rode 404...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat hier meespeelt is dat [li] ook zonder [list] gebruikt kan worden, en dan wel een zogenaamde inline-tag is. Echter wanneer er daadwerkelijk in HTML een <ul> of <ol> omheen moet, dan kan dat niet omdat [blue] ook een inline-tag is (<span class="blue">) en deze geen blocklevel-elementen zoals <ul> of <ol> kan bevatten.

Er zal technisch vast wel een mouw aan te passen zijn, maar dat zorgt dan wel voor extra complexiteit zowel qua markup als qua styling. Daarbij zijn er ook gewoon workarounds, en aangezien de usecase niet heel erg groot is denk ik niet dat we hier nu iets aan gaan doen. Hooguit in het kader van een wysiwyg-editor is dit iets om weer eens naar te kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De 404 voor de "specials karakters"-popup heb ik trouwens gefixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1