Hoe moet ik dat zien? Sticker erover?Knamix schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:09:
[Afbeelding]
Extra protector voor op de achterkant zit er op![]()
Toch wel een beetje eng met zo'n groot oppervlakte waar de lenzen in liggen.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Hard plastic en de cover heeft een matte zwarte afwerking.
Uitsparing voor de lenzen, maar dat wilde ik ook (anders heb je glas op glas wat weer ten koste gaat van de foto kwaliteit)
Heb trouwens mooi 100,- verdiend door me met email aan te melden bij dat trade-in programma via: "abonneer nu" op https://www.oneplus.com/nl/trade-in
Als je dan net boven de 1000,- uitkomt met extra hoesje dan pak je hem voor 918 euro ofzo!
Normale andere coupons werken niet maar die dus wel!
[ Voor 8% gewijzigd door ThaDude op 05-02-2024 20:44 . Reden: aanvulling ]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ja dat heeft de 12Elpenoor schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:57:
Voor de zekerheid: ook de Europese versie OP 12 heeft toch een IR blaster aan boord hé? (Ik had nooit gedacht dat die ooit weer zou verschijnen op smartphones, maar ik gebruikte die erg vaak op m'n Huawei Pro 30, en heb het altijd gemist.)
En met het proberen werkt het wel
:strip_exif()/f/image/HBTzfyzQRlH2iLLWQDh1i7fX.jpg?f=fotoalbum_large)
De 11 had het wel volgens mij, maar kan voor de 12 zo niets vinden.
Ik wil ook overstappen van OP 8 Pro maar OP 12.Paul01 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:45:
Bij mij is het toestel binnen gekomen vanuit Oneplus. Eerste indruk is goed. Wel iets zwaarder dan mijn oude OP 8 Pro. Vanavond eens rustig alles overzetten en mee spelen.
Is er nog verschil wat afronding betreft van het scherm? Is het minder of meer of gelijk dan OP 8 Pro?
Bedankt!okkie001 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:10:
[...]
Ja dat heeft de 12
En met het proberen werkt het wel
JuanBagnell - somegadgetguy
YouTube: OnePlus 12: The Best Premium Phone of 2024 (in the USA)!
My 2 cents
Ik ben het helemaal eens met zijn opinie over camera's, als mede tech enthousiast. Je moet je erin verdiepen om ermee om te gaan. Als foto hobbist met een echte camera snap ik dit maar al te goed. Iedereen kan foto's knippen, wil niet zeggen dat ze goed zijn.
Over wireless charging, heb ik verder ook niks mee (mijn laatste telefoon had het niet. Ook nooit gemist) de gedachte om te tricklechargen is echt van deze tijd en ik ben blij dat ik die gedachtegoed niet heb overgenomen. Het is net als actieradius anxiety voor je elektrische auto (heb er geen, maar snap dat men die heeft). 26 min chargen voor volledige charge, lekker man. Als romanticus verlang ik naar een batterijduur voor de smartphone generatie.
Logica dicteert, het was voor mij uiteindelijk een no-brainer om de OP12 aan te schaffen. Ik begrijp het sentiment om in een Apple of Samsung eco systeem te denken, maar ergens voelde ik me daarin niet vrij, bijna gemanipuleerd. Ookal heb ik thuis een samsung galaxy tab liggen, was mijn eerste gedachte dan ook een Samsung telefoon te halen. Maar gelukkig, ben ik uiteindelijk van gedachte afgestapt, bang for the buck ligt objectief gezien dichterbij mijn ware aard.
Dus denk logisch, einde rant.....
Die review ook gezien. Helemaal mee eens, niet bezig zijn met of je genoeg accu hebt is geniaal!Carpedieming schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:51:
Uiteindelijke review die me wist te overtuigen.
JuanBagnell - somegadgetguy
YouTube: OnePlus 12: The Best Premium Phone of 2024 (in the USA)!
My 2 cents
Ik ben het helemaal eens met zijn opinie over camera's, als mede tech enthousiast. Je moet je erin verdiepen om ermee om te gaan. Als foto hobbist met een echte camera snap ik dit maar al te goed. Iedereen kan foto's knippen, wil niet zeggen dat ze goed zijn.
Over wireless charging, heb ik verder ook niks mee (mijn laatste telefoon had het niet. Ook nooit gemist) de gedachte om te tricklechargen is echt van deze tijd en ik ben blij dat ik die gedachtegoed niet heb overgenomen. Het is net als actieradius anxiety voor je elektrische auto (heb er geen, maar snap dat men die heeft). 26 min chargen voor volledige charge, lekker man. Als romanticus verlang ik naar een batterijduur voor de smartphone generatie.
Logica dicteert, het was voor mij uiteindelijk een no-brainer om de OP12 aan te schaffen. Ik begrijp het sentiment om in een Apple of Samsung eco systeem te denken, maar ergens voelde ik me daarin niet vrij, bijna gemanipuleerd. Ookal heb ik thuis een samsung galaxy tab liggen, was mijn eerste gedachte dan ook een Samsung telefoon te halen. Maar gelukkig, ben ik uiteindelijk van gedachte afgestapt, bang for the buck ligt objectief gezien dichterbij mijn ware aard.
Dus denk logisch, einde rant.....
Ik snap dan ook niet waarom Samsung of Apple nog dit snelladen niet hebben. Dat gaan ze vast weer verkopen als gimmick volgend jaar ofzo...
Ik merk weinig verschil. Voelt erg hetzelfde.Wenzel schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:51:
[...]
Ik wil ook overstappen van OP 8 Pro maar OP 12.
Is er nog verschil wat afronding betreft van het scherm? Is het minder of meer of gelijk dan OP 8 Pro?
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Anderen ook die ervaring? Dacht dat alles wel op voorraad zou zijn met de releasedate.
processor snelheid is minder, maar dat merk je echt niet. de camera iets slechter. maar voor als je vooral telefoonplaatjes schiet heel ruim voldoende.
Ik zie zelf niet waarom er een duurdere 12 zou moeten komen. (omdat ik die extra's niet gebruik)
mis ik iets?
er staat op youtube een goede reviewgupfishy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:46:
is er al iemand die de 12R heeft? als ik zo kijk is die erg goed voor de prijs die ze vragen
processor snelheid is minder, maar dat merk je echt niet. de camera iets slechter. maar voor als je vooral telefoonplaatjes schiet heel ruim voldoende.
Ik zie zelf niet waarom er een duurdere 12 zou moeten komen. (omdat ik die extra's niet gebruik)
mis ik iets?
YouTube: OnePlus 12R vs 12 | Unboxing & Early Review
Je mist het feit dat andere mensen wel wat extra willen betalen voor betere specs denk ik?gupfishy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:46:
is er al iemand die de 12R heeft? als ik zo kijk is die erg goed voor de prijs die ze vragen
mis ik iets?
Het komt erop neer wat is je eigen usecase. Ik vindt ook dat je de juiste vragen stelt, maar wat vindt jezelf acceptabel?gupfishy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:46:
mis ik iets?
Ik denk dat prijs-kwaliteit de OP12R even aantrekkelijk is op basis van usecase.
Ik heb zelf nog een puntje toekomstbestendigheid in acht genomen in mijn eigen denkbeeldige checklist. Jazeker, de specs op de OP12R zijn in het huidige landschap meer dan voldoende, maar wat wil jij ermee doen? Ik heb de laatste generaties om de 4 jaar mijn telefoon vervangen dus ga ik vanuit dat ik minstens 4 jaar niet het nieuwste van het nieuwste kwa tech zou krijgen, dus ik investeer liever ietsjes meer met de hoop dat ie na 4 jaar nog makkelijk meekan.
Tegenwoordig een premium telefoon van 1000+ euro is echt voor mij nog een stap te ver. Daarentegen als je nu minder uitgeeft kan je misschien al wel eerder switchen naar een nieuwere telefoon met de laatste tech. Ik zie het als de MIELE of SAMSUNG wasmachine dilemma....alhoewel Miele ook niet meer lang meegaat.
Los van dit alles, neem ik aan dat je hoe dan ook erop vooruit gaat vergeleken met je huidige telefoon.
Ik had precies hetzelfde. Ik heb een vorige zelfde soort gekocht 3,5 jaar geleden: Realme X2 Pro. Eigenlijk in alles goed, behalve Camera niet super. Ik merk dat hij nu echt wel ver achterloopt, terwijl ik nu zo met mijn OP12 een betere toekomstbestendige cameraeiland heb.Carpedieming schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:16:
[...]
Het komt erop neer wat is je eigen usecase. Ik vindt ook dat je de juiste vragen stelt, maar wat vindt jezelf acceptabel?
Ik denk dat prijs-kwaliteit de OP12R even aantrekkelijk is op basis van usecase.
Ik heb zelf nog een puntje toekomstbestendigheid in acht genomen in mijn eigen denkbeeldige checklist. Jazeker, de specs op de OP12R zijn in het huidige landschap meer dan voldoende, maar wat wil jij ermee doen? Ik heb de laatste generaties om de 4 jaar mijn telefoon vervangen dus ga ik vanuit dat ik minstens 4 jaar niet het nieuwste van het nieuwste kwa tech zou krijgen, dus ik investeer liever ietsjes meer met de hoop dat ie na 4 jaar nog makkelijk meekan.
Tegenwoordig een premium telefoon van 1000+ euro is echt voor mij nog een stap te ver. Daarentegen als je nu minder uitgeeft kan je misschien al wel eerder switchen naar een nieuwere telefoon met de laatste tech. Ik zie het als de MIELE of SAMSUNG wasmachine dilemma....alhoewel Miele ook niet meer lang meegaat.
Los van dit alles, neem ik aan dat je hoe dan ook erop vooruit gaat vergeleken met je huidige telefoon.
Ik vermoed dan ook dat ik 4-5 jaar met de OP12 ga doen ook. Dat moet ook te doen zijn lijkt me.
Mijn oude telefoon gaat voor een leuke prijs naar mijn neefje
Waarom niet bij een andere webwinkel besteld waar je OnePlus buds erbij krijgt?MADG0BLIN schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:25:
Hier besteld bij Belsimpel, maar hij zou eerst vandaag verstuurd worden maar dat is vreemd genoeg opgeschoven naar vrijdag.
Anderen ook die ervaring? Dacht dat alles wel op voorraad zou zijn met de releasedate.
Toevallig had ik mijn toestel afgelopen vrijdag bij belsimpel besteld. Er stond voor 23:59 besteld, morgen in huis.
2 uur later stond de levertijd op 2-4 dagen (vandaag), dus ik had het daar geannuleerd.
Is er een manier om dit uit te schakelen?
Het liefst wil ik dat ik zelf op het scherm moet tikken voordat ik de vingerafdrukscanner kan zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Knamix op 06-02-2024 14:29 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Bedtime mode is dat in te stellen zo te zien;Knamix schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:28:
Ik leg mijn telefoon altijd naast me in bed (wekker), maar elke keer als ik me telefoon oppak of als ik ga draaien in bed, licht het scherm op met de vingerafdrukscanner.
Het liefst wil ik dat ik zelf op het scherm moet tikken voordat ik de vingerafdrukscanner kan zien.
:strip_exif()/f/image/0PJfYR3NSyYtzOLxjxXhcwGj.jpg?f=fotoalbum_large)
Top! Ik ga het proberenAce schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:38:
[...]
Bedtime mode is dat in te stellen zo te zien;
[Afbeelding]
Overdag is dit ook een functie in de Android instellingen van mijn Huawei, ik weet niet of dit Huawei-specifiek is of voor alle Android toestellen geldt. Bij meldingsinstellingen kan ik kiezen of het scherm activeert bij het ontvangen van de melding, om deze op het vergrendelingsscherm te tonen.Knamix schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:28:
Ik leg mijn telefoon altijd naast me in bed (wekker), maar elke keer als ik me telefoon oppak of als ik ga draaien in bed, licht het scherm op met de vingerafdrukscanner.
Vooralsnog China exclusive, dus dat kan niemand je hier vertellen... Misschien ooit, misschien nooit.wilke77 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:05:
Weten jullie of de witte variant van OnePlus 12 ook te koop in Nederland komt?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
de oneplus 11 ook in mn bezit gehad maar kon mij niet overtuigen ,ivm de camera die minder was al de samsung s23
is de camera nu vergelijkbaar met de samsung 23/24 serie en de iphone 15 ?
heb een review gezien van ben gadgets review en die vond dat de camera bijna even goed scoort als de s24
de cameraopstelling is dezelfde als bij oneplus open /oppo find n3 en daar waren ze heel enthousiast over
dus ik ben aan het overwegen ,ik krijg via mn provider 200€ cashback dus als ik een abonnement neem word het bedrag teruggestort
[ Voor 10% gewijzigd door Vincent91 op 06-02-2024 17:15 ]
Als je perse de witte variant wil, dan kan je het via tradingshenzhen kopen.wilke77 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:05:
Weten jullie of de witte variant van OnePlus 12 ook te koop in Nederland komt?
Je mist alleen 1 jaar garantie en een band van 4G dacht ik
Hoe is jullie ervaring op wifi en de snelheid daarvan?
[ Voor 19% gewijzigd door Ewivis op 06-02-2024 19:41 ]
Bij de vingerafdruk instellingen:Knamix schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:18:
[...]
Waarom niet bij een andere webwinkel besteld waar je OnePlus buds erbij krijgt?
Toevallig had ik mijn toestel afgelopen vrijdag bij belsimpel besteld. Er stond voor 23:59 besteld, morgen in huis.
2 uur later stond de levertijd op 2-4 dagen (vandaag), dus ik had het daar geannuleerd.
:strip_exif()/f/image/OeSw35oahBdoSN5YrTqpHQ4a.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat me opvalt, er zit af fabriek een screenprotector op...laten jullie die zitten? Ik vind het maar irritant, zo een mooi scherm en dan zo een stom plastic laagje op 😅
Hoe haal ik het er af zonder het scherm te beschadigen?
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Op mijn OP9 heb ik die jaren laten zitten.Illidan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 05:56:
Gisteren mn OP12 ontvangen 😀
Wat me opvalt, er zit af fabriek een screenprotector op...laten jullie die zitten? Ik vind het maar irritant, zo een mooi scherm en dan zo een stom plastic laagje op 😅
Hier nu ook weer helemaal over naar OP12, minimale helderheid is eindelijk omlaag (OP9 was in het donker soms wat te fel) maar de alert slider zit voor mij nu wel aan de verkeerde kant met mijn kleine handen de positie van OP9 was beter.
En mooie optie is laden tot 80% goed voor de batterij.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Soms kan het zo simpel zijn.. bedankt!Ewivis schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:53:
[...]
Bij de vingerafdruk instellingen:
[Afbeelding]
Als je geen screen protectors op je scherm plaats, dan kan je het zo met je nagels er af trekken.Illidan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 05:56:
Gisteren mn OP12 ontvangen 😀
Ik laat het er voor de zekerheid wel op
Zonde als er een kras komt op een toestel van 1000 euro
[ Voor 17% gewijzigd door Cyrus The Virus op 07-02-2024 09:49 ]
Ik haal op Ben.NL:Cyrus The Virus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:22:
Hoe is bij jullie de speedtest ? ik haal nu op 4G+ 1 mbit/s voor download terwijl mijn werk telefoon 35mbit haalt (iphone 8 ) op zelfde locatie en tijdstip en beide vodafone. Heb ook geen 5G wat ik normaal wel had met OP9
4G 55mbit down / 13mbit up
5G 78 mbit down / 28mbit up
WiFi 530mbit down / 376mbit up
Omgeving Dordecht
[ Voor 57% gewijzigd door Ewivis op 07-02-2024 09:50 ]
Hier geen problemen op 4GCyrus The Virus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:22:
Hoe is bij jullie de speedtest ? ik haal nu op 4G+ 1 mbit/s voor download terwijl mijn werk telefoon 35mbit haalt (iphone 8 ) op zelfde locatie en tijdstip. Heb ook geen 5G wat ik normaal wel had met OP9
:strip_exif()/f/image/whWureYKNecxZVRLnu5FnnOW.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes, gelukt. Voelt zoveel beter en ziet er fantastisch uit zonder🥳Knamix schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:11:
[...]
Als je geen screen protectors op je scherm plaats, dan kan je het zo met je nagels er af trekken.
Ik laat het er voor de zekerheid wel op
Zonde als er een kras komt op een toestel van 1000 euro
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
:strip_exif()/f/image/T3ztYs8SRN1f521KyYp5AjQm.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mooie timing, telefoon en AliExpress hoesje kwamen tegelijk met dezelfde bezorger binnen. Heb dit hoesje + zwarte variant.
Nu eerst de .404 update installeren
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Mijn Pixel 7 Pro zat meestal onder de 40% rond deze tijd
Genoeg hoesje, link?The-Source schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:39:
[Afbeelding]
Mooie timing, telefoon en AliExpress hoesje kwamen tegelijk met dezelfde bezorger binnen. Heb dit hoesje + zwarte variant.
Nu eerst de .404 update installeren
€2,84 | Premium Luxury leather Phone Case
https://a.aliexpress.com/_EGkKsuH
Een magsafe ring onder het hoesje werkt helaas niet top, maar blijft er wel prima aan de buitenkant plakken
Google app > info logo > uitzettenblakez schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:31:
Ok, ik kan het niet vinden, maar hoe schakel ik dat google snel overzicht uit, wanneer je op het home screen naar rechts swipe? Op m'n vorige gsm had ik hier m'n agenda staan en zou dat weer zo willen.
Tnx! Ik zat dus steeds in de instellingen van de telefoon zelf te zoeken. Het is gelukt
info logo?
Sinds OxygenOS 14 op mijn Nord 3: Instellingen -> Weergave en helderheid -> Vernieuwingsfrequentie van scherm -> App-specifieke vernieuwingsfrequentie.Knamix schreef op maandag 5 februari 2024 @ 06:59:
[...]
Staat inderdaad op auto. Ik wil wel gebruik maken van de LTPO functie
Waar kan jij dit per app instellen? Heb al bij instellingen gekeken, maar daar kan ik de apps helaas niet apart instellen.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Die functie mis ik dan helaas..Anonymoussaurus schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:40:
[...]
Sinds OxygenOS 14 op mijn Nord 3: Instellingen -> Weergave en helderheid -> Vernieuwingsfrequentie van scherm -> App-specifieke vernieuwingsfrequentie.
:strip_exif()/f/image/FbNkbr972XVxZRHuI3S1kMwE.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaag, inconsistent en vervelend weer. Hopelijk in een toekomstige update.Knamix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:25:
[...]
Die functie mis ik dan helaas..
[Afbeelding]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
LTPO staat bij mij onder Display & brightness -> Eye comfort and sleep -> Ultra Anti-Flicker (onderaan).Knamix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:25:
[...]
[Afbeelding]
Per app refresh rate zou er ook ergens moeten zijn dacht ik, maar kan ik nu inderdaad ook niet vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Drastic op 08-02-2024 12:36 ]
Eerst op hoog zetten, dan komt de optie erbij.Knamix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:25:
[...]
[Afbeelding]
Deze uitzetten:johnvanderwijst schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:53:
Kan met dubbeltikken wel scherm activeren maar niet uitschakelen. Iemand daar ook last van/oplossing?
:strip_exif()/f/image/rLip8HasU3XrbWf6GZCin44Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is geen LTPO. Dat is dat als je scherm heel dim staat hij een andere techniek gebruikt voor het verversen van de scherm...Drastic schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:31:
[...]
LTPO staat bij mij onder Display & brightness -> Eye comfort and sleep -> Ultra Anti-Flicker (onderaan).
Per app refresh rate zou er ook ergens moeten zijn dacht ik, maar kan ik nu inderdaad ook niet vinden.
LTPO werkt niet als je scherm heel dim is.
Je kan het controleren door de optie vernieuwingssnelheid tonen aan te zetten bij ontwikkelaarsopties.
[ Voor 13% gewijzigd door Ewivis op 08-02-2024 14:42 ]
(Samsung doet dat namelijk wel )
[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 08-02-2024 14:42 ]
Als ik het zo instel dan pak ik em op. Kijk ik mn op12 aan en kom ik direct op mn startscherm:The-Source schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:41:
Lees ik er overheen in de menu's (of wellicht niet mogelijk) als je face unlock hebt. Nu heb ik rise-to wake aan staan, dan gaat het scherm naar unlocked status (open slotje) maar is het ook mogelijk dat je dan direct in je home screen komt ipv eerst vegen?
(Samsung doet dat namelijk wel )
:strip_exif()/f/image/9i321WYlcSLIM7ByH8eIDVsm.jpg?f=fotoalbum_large)
Prima wifi speedtest: 936mbps down 789Mbps up
:strip_exif()/f/image/yIy8Hl7TLsNFWHNwNbfpeusu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Met Poco F3 606Mbps down / 449Mbps up
(heb 1Gbps glasvezel)
[ Voor 67% gewijzigd door The-Source op 08-02-2024 15:34 ]
Ik haal op Odido:Ewivis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:50:
[...]
Ik haal op Ben.NL:
4G 55mbit down / 13mbit up
5G 78 mbit down / 28mbit up
WiFi 530mbit down / 376mbit up
Omgeving Dordecht
4G: 122mbit down en 15 up
5G: 108mbit down en 23 up
Ook omgeving Dordrecht
Apart dat 5G meer batterij zuipt, maar vergelijkbaar scoort..
Bij mij dus niet :-) 5g is sneller. Maar Ben is sowieso trager dan odido.Knamix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:04:
[...]
Ik haal op Odido:
4G: 122mbit down en 15 up
5G: 108mbit down en 23 up
Ook omgeving Dordrecht
Apart dat 5G meer batterij zuipt, maar vergelijkbaar scoort..
Maak een foto, bekijk de foto via camera app, more > details. Gaat dan het scherm ook ook naar volle helderheid?
Geen last van.The-Source schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:55:
Iemand hetzelfde bugje.
Maak een foto, bekijk de foto via camera app, more > details. Gaat dan het scherm ook ook naar volle helderheid?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het gaat juist alleen om de details pagina die heeft witte achtergrond. Je ziet bij het aanklikken van more menu ( heb Engelse Gui) al de backlight oplichten en bij details mede door witte achtergrond nog extra effect. Als je de foto via de foto app zelf opent en naar hetzelfde menu gaat heb je het nietCLB schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:23:
HDR-materiaal? Mn Pixel 8 Pro licht ook weleens wat feller op bij bepaalde foto's.
Getest met lichte theme ( heb em altijd op donker staan)The-Source schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:40:
[...]
Het gaat juist alleen om de details pagina die heeft witte achtergrond. Je ziet bij het aanklikken van more menu ( heb Engelse Gui) al de backlight oplichten en bij details mede door witte achtergrond nog extra effect. Als je de foto via de foto app zelf opent en naar hetzelfde menu gaat heb je het niet
Dan ervaar ik hetzelfde als jij.
Moet wel zeggen dat als ik mijn OP10pro ernaast leg of ze gewoon in handen heb ik me afvraag of ik wel een nieuwe telefoon heb. Hetzelfde had ik al met op8->op10

Dat is wel een soort van tegenvaller.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Als je de OP10Pro nou eens goed in de lucht gooit en laat vallen zal het verschil vast groter wordenThaDude schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:37:
Heb mijn OP12 toestel binnen. Ding is echt rete snel.
Moet wel zeggen dat als ik mijn OP10pro ernaast leg of ze gewoon in handen heb ik me afvraag of ik wel een nieuwe telefoon heb. Hetzelfde had ik al met op8->op10![]()
Dat is wel een soort van tegenvaller.
Gisteren een keer met de meegeleverde lader geladen, nou dat gaat pas echt snel, was iets van 24% toen ik startte en iets van 35min 100%. Net zoals met auto's gaan de laatste procenten langzamer.
Hij zou van 0 - 100 onder de 30 min opladen. Zelf nog niet geprobeerd eigenlijk. Heb lader van mijn oneplus5 liggen bij mn bed en die laadt met VOOC op.The-Source schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:46:
[...]
Als je de OP10Pro nou eens goed in de lucht gooit en laat vallen zal het verschil vast groter worden![]()
Gisteren een keer met de meegeleverde lader geladen, nou dat gaat pas echt snel, was iets van 24% toen ik startte en iets van 35min 100%. Net zoals met auto's gaan de laatste procenten langzamer.
Daarnaast lader van mn realme x2 pro gebruikt (50-65 watt) en die gaat al snel... Eigenlijk keer de originele gebruiken ;-)
De prijzen in andere delen van de wereld, 699 dollar in de USA met het inruilen van je oude toestel.
Komt waarschijnlijk nog een sales tax bij maar dan kom je nog altijd niet aan 949 EUR (1023 USD)
Hier kunnen wij in Europa enkel van dromen 🤡
mijn ervaring is dat ik in de eerste paar maanden een telefoon onevenredig veel laat vallen omdat ik moet wennen aan het format en gewicht haha
Apart dat hij wel per app zijn refresh rate kan wijzigen en wij niet.MXMan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:38:
[YouTube: OnePlus 12 Review: Better Than You Think!]
De prijzen in andere delen van de wereld, 699 dollar in de USA met het inruilen van je oude toestel.
Komt waarschijnlijk nog een sales tax bij maar dan kom je nog altijd niet aan 949 EUR (1023 USD)
Heb ik al gezegd. Je moet je refresh op hoog zetten en dan komt die optie erbij te staan...Knamix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:18:
[...]
Apart dat hij wel per app zijn refresh rate kan wijzigen en wij niet.
Knamix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:18:
[...]
:strip_exif()/f/image/kteGzlaLBEX75ggYZo8YEJjM.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ziet er idd tof uit! 😃
Is dit een nieuwe feature in de nieuwste versie van OxygenOS 14 of specifiek iets wat de 12 alleen kan vanwege het type scherm wat het gebruikt?
Ah excuus,Ewivis schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Heb ik al gezegd. Je moet je refresh op hoog zetten en dan komt die optie erbij te staan...
Had het inderdaad gelezen, maar was me weer ontschoten...
Wel fijn dat je ook voor 90hz kan kiezen (90hz zou voor mij wel de sweetspot zijn om (accuduur/performance scherm), maar helaas kan je dat niet instellen als standaard zoals 60hz of 120hz
Je kunt per-app refresh rate wijzigen als je de standaardfrequentie op "laag" of "hoog" zet in de instellingen. Als het op automatisch staat wordt het automatisch gedaan en kun je het dus zelf niet wijzigen - eigenlijk doet de functie dus echt precies wat er staatKnamix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:18:
[...]
Dit issue had ik bij Brave ook. Als je handmatig de refresh naar 60/90hz verandert en dan terug naar 120hz zet, dan gaat het wel goed. Heb al een support case bij OP aangemaakt om dit te vlaggen als bug.Knamix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:45:
Helaas... Net getest met Vivaldi browser, maar ik denk dat het in de app zelf zit.
Instellingenmenu in de browser is 120hz, maar zodra ik ga scrollen op een website gaat dit met 60hz.
[ Voor 37% gewijzigd door eBait op 09-02-2024 10:47 ]
Nou, zeg dat wel en de 12R is daar maar $500❗😲MXMan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:38:
Top! Ga ik zo even proberen.eBait schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:45:
[...]
Je kunt per-app refresh rate wijzigen als je de standaardfrequentie op "laag" of "hoog" zet in de instellingen. Als het op automatisch staat wordt het automatisch gedaan en kun je het dus zelf niet wijzigen - eigenlijk doet de functie dus echt precies wat er staat
[...]
Dit issue had ik bij Brave ook. Als je handmatig de refresh naar 60/90hz verandert en dan terug naar 120hz zet, dan gaat het wel goed. Heb al een support case bij OP aangemaakt om dit te vlaggen als bug.
Ben benieuwd hoe me accu nu gaat zijn (of ik ga het niet eens merken), maar heb de meeste apps op 60hz/90hz gezet en de apps waar ik vaak in scroll op 120.
[ Voor 84% gewijzigd door Ewivis op 09-02-2024 13:18 ]
Behalve dat het lelijk is en ik hem er af wil halen, heeft het verder nog een functie?
Moet ik de sticker bewaren?
[ Voor 4% gewijzigd door drakiesoft op 09-02-2024 13:53 ]
Ik bewaar die stickers altijd in het doosje op een leeg sticker velletje of een stukje plasticdrakiesoft schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:43:
Er zit een sticker op de achterkant van de Oneplus 12 geplakt met imei en serial nr.
Behalve dat het lelijk is en ik hem er af wil halen, heeft het verder nog een functie?
Ik heb het er af gehaald en in de doos geplakt.drakiesoft schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:43:
Er zit een sticker op de achterkant van de Oneplus 12 geplakt met imei en serial nr.
Je kan het ook vinden via de instellingen van de telefoon en vaak ook op de doos. Het is dus alleen handig als je telefoon niet meer aan zou gaan en je de doos kwijt bent.drakiesoft schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:43:
Dit. Alles bewaren en bij verkoop alles weer netjes terug plaatsenKnamix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:30:
[...]
Ik heb het er af gehaald en in de doos geplakt.
Hier toch 681 euro betaald voor de 16GB/512GB Emerald versie. incl. Buds Pro 2.MXMan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:38:
eea icm een nieuw abo bij vodafone en 50 ING korting.
Heb wel enkele issues: pc herkent hem niet, (wel recent moederbord), voelt vrij zwaar aan. (kom van OP8Pro)
We gaan er nog eens mee spelen.
Thanks for the MKBHD link.
Staat het toestel niet op opladen ipv file transfer bij de usb instellingen?lovly_1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:07:
[...]
Hier toch 681 euro betaald voor de 16GB/512GB Emerald versie. incl. Buds Pro 2.
Heb wel enkele issues: pc herkent hem niet, (wel recent moederbord), voelt vrij zwaar aan. (kom van OP8Pro)
Dit is dus een nieuwe feature in OxygenOS 14 want mijn broer heeft op zijn OnePlus Nord 3 de mogelijkheid ook om het per app in de stellen. 👌🏻Bull schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:39:
[...]
[Afbeelding]
Dat ziet er idd tof uit! 😃
Is dit een nieuwe feature in de nieuwste versie van OxygenOS 14 of specifiek iets wat de 12 alleen kan vanwege het type scherm wat het gebruikt?
Dat is een beetje appelen met peren vergelijken, hoeveel kost jouw maandelijks abo en voor hoelang hang jij daar aan vast?lovly_1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:07:
[...]
Via dev opties kan je ook de Refresh rate of je scherm laten tonenKnamix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:02:
[...]
Top! Ga ik zo even proberen.
Ben benieuwd hoe me accu nu gaat zijn (of ik ga het niet eens merken), maar heb de meeste apps op 60hz/90hz gezet en de apps waar ik vaak in scroll op 120.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zpyTMuD8k20d8qfXTz0xFzDH.jpg?f=user_large)
Tijdens dit typen 30... Iets scrollen gelijk naar 90
Top, was al op zoek ernaar.The-Source schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:52:
[...]
Via dev opties kan je ook de Refresh rate of je scherm laten tonen
[Afbeelding]
Tijdens dit typen 30... Iets scrollen gelijk naar 90
Dat de telefoon is kieskeurig met USB poorten herken ik, geen enkele werkte bij mij behalve de USB passthrough die op mijn toetsenbord zitlovly_1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:07:
[...]
Er zitten blijkbaar ook 2 graphics drivers aan boord en met de optie erboven kan je per app aangeven welke je wilt. Ik ben niet van plan daarmee te gaan spelen.
Zover ik nu kan beoordelen heb ik alle apps waar nodig opnieuw geconfigureerd.
Rest mij alleen nog een klusje van oude Authenticator app die al op mijn vorige telefoon niet meer wou syncen met cloud nu toch eens te gaan over zetten.. ( iets met sqlite encrypted db en dan nieuwe qr codes maken)
Je bent niet de enige inderdaad.Knamix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:25:
[...]
[Afbeelding]
Iets er boven staat wel de optie adaptieve resolutie, die voor mij nieuw is. Maar dan past hij de resolutie aan de content op het scherm aan. Soms ook handig voor batterij besparing.
Ik heb mijn privé en werk sim erin zitten en ging tot voor kort iedere dag naar de sim instellingen om deze aan/ uit te zetten. Ook om te voorkomen dat ik buiten kantooruren gebeld wordt. Daar hebben we namelijk een bereikbare dienst voor.
De optie die nu in Android 14 zit wil ik dus juist absoluut niet dat hij zomaar van simkaart gaat wisselen voor data.
Je kan je werk SIM ook doorschakelen naar de externe dienst, is dat niet handiger?sweetdude schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:06:
Heeft trouwens iemand een goede tip voor een multi sim widget. Zodat je ze via een widget aan/uit kan swipen bijvoorbeeld?
Ik heb mijn privé en werk sim erin zitten en ging tot voor kort iedere dag naar de sim instellingen om deze aan/ uit te zetten. Ook om te voorkomen dat ik buiten kantooruren gebeld wordt. Daar hebben we namelijk een bereikbare dienst voor.
De optie die nu in Android 14 zit wil ik dus juist absoluut niet dat hij zomaar van simkaart gaat wisselen voor data.
https://youtu.be/1sLynh-uzKQ?si=bPFLA48IDZm_-0FY
Geweldig stukje techniek
Arriving Somewhere but not here....