Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemetje85
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-01-2024
Beste,

Een vraag:
Ik heb een vaststellingsovereenkomst getekend. Afspraak is dat ik meld als ik een nieuwe baan heb. Het salaris bij de oude werkgever wordt dan direct stopgezet.
Enfin, per 1 april heb ik een nieuwe baan. In de vso staat dat ik bij mijn oude baan betaald krijg tm 1 mei. Mijn vraag is: kan mijn oude werkgever erachter komen als ik deze nieuwe baan verzwijg en dus wel de maand salaris ontvang? Ik ontvang dan dus in de maand april 2x salaris.
Het vertrek bij mijn oude werk is erg vervelend gegaan dus ik voel weinig compassie. Ook geen transitievergoeding gekregen.
En hoe zit met de loonheffingskorting?
Tips?
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:22
Loonheffingskorting kun je maar bij 1 baas tegelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
@Bloemetje85 als je voorwaarden van de VSO niet acceptabel vindt, dan had je die niet moeten tekenen. Met het aangaan van een VSO ben je akkoord gegaan met de voorwaarden. Daar nu onderuit proberen te komen plaatst je in een kwetsbare positie.

Je werkgever zou erachter kunnen komen, doordat je bijvoorbeeld op LinkedIn deelt dat je ergens anders bent gaan werken. Doe je dat niet nu, maar in de toekomst, dan kunnen ze daar nog steeds achter komen. De vraag is of je dat risico wilt lopen aangezien je toekomstige ex-werkgever dit ongetwijfeld achteraf terug gaat vragen aan je als ze er wel achter komen.

Opties die je hebt zijn dan ook een maand later starten, hopen op het beste bij dubbele betaling of accepteren dat je nieuwe salaris in gaat en je oude salaris stopt. Als laatste punt kun je natuurlijk je VSO ter discussie stellen en kijken of je die voorwaarde eruit kan laten halen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemetje85
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-01-2024
yoeri1989 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:15:
Loonmheffingskorting kun je maar bij 1 baas tegelijk hebben.
Snap ik, maar de overlap gaat maar over 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12

Rmg

Ja ze kunnen er achter komen, vaak per toeval, vooral binnen de zelfde branche/industrie.

Je hoeft maar net 2 mensen te hebben die elkaar kennen en een keer er uitflappen, "Oh hey Boemetje85 is vorige maand bij ons begonnen, die zat eerst bij jullie toch?" of een gefeliciteerd met je nieuwe baan op facebook/linkedin/twitter etc etc.

Loonheffingskorting *mag* je maar bij 1 werkgever krijgen. Maar het *kan* wel gewoon bij 2 werkgevers "aangezet" worden. Dat word dan bij je (inkomsten)belastingaangifte weer recht getrokken. En bij een maandje overlap is de kans op een boete van de belastingdienst nihil. Het teveel gekregen betaal je dan terug en dan is het daar wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43

D4NG3R

kiwi

:)

Bloemetje85 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:17:
[...]

Snap ik, maar de overlap gaat maar over 1 maand.
Belletje plegen met de belastingtelefoon.

Het word gezien als belastingfraude als je bij meerdere banen loonheffingskorting krijgt, en dat kan je akelig duur komen te staan. Direct achteraan gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je hebt in Vaststellingsovereenkomst doen of niet? echt al heel veel tips en adviezen gehad. Nog een topic hierover zal weinig extra inzichten opleveren.

En je hebt geen transitievergoeding gekregen omdat je zelf een VSO hebt getekend, er was geen sprake van gedwongen contract ontbinding zoals je dat vaak ziet na 2 jaar ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

We gaan je hier niet helpen met het ontduiken van je contractuele verplichtingen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.