Storing Itho HRU350 (3x rood, 1x oranje)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.189 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:19
Beste,

sinds een paar weken heb ik een storing in mijn Itho Daalderop HRU350 zitten. De LED op de unit zelf knippert 3x rood, 1x oranje. Volgens de handleiding betekent dit dat er een fout zit in een sensor. In mijn onschuld dacht ik dat het om 1 van de externe sensoren ging (2x draadloze Relatieve Vochtigheid, 2x draadloze PIR (aanwezigheid), 1x draadloze "3-standen" schakelaar). Bij al deze externe sensoren heb ik inmiddels de batterij vervangen, maar de storing blijft erin staan.
Ik heb vervolgens een mail naar Itho gestuurd met de vraag wat deze storing inhoudt, maar zij geven aan dat zij alleen zaken doen met professionele partijen.
Nu denk ik dus dat het gaat om een sensor binnen in de HRU350 unit. Het is mij tevens ook opgevallen dat ik de unit hoor opschakelen met deze vrieskou (normaal gaat het harde draaien als de vorstklep geactiveerd is).

Heeft iemand een idee om welke sensor het zou kunnen gaan? En is zoiets zelf te repareren?

Alvast bedankt voor het meedenken en de hulp!

Update: Uiteindelijk is de storing overgegaan in 2x rood, 2x oranje. Dat maakte het troubleshooten makkelijker, want nu was het tenminste welke sensor er fout was. Via de website van Itho een tekening kunnen vinden met de artikel nummers van de sensoren. Deze besteld en mbv het volgende filmpje heb ik gekeken hoe de machine in elkaar moest (en ook uit elkaar): YouTube: WTW unit onderhoud HRU ECO 350 #1.
Kortom het werkt nu weer allemaal. Het is goed zelf te vervangen, maar het is wel handig als er ruimte rond de unit is om te kunnen werken.

[ Voor 27% gewijzigd door mvanzelst1 op 20-01-2024 13:54 ]

Alle reacties

• Sonny3206
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-01 21:07
Ik heb 3x rood 1x oranje maar nu zijn alle sensoren inmiddels vervangen en wat denk je weer dezelfde storing wat kan ik hier aan doen?

Mvg,
Sonny

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:19
Sonny3206 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:26:
Ik heb 3x rood 1x oranje maar nu zijn alle sensoren inmiddels vervangen en wat denk je weer dezelfde storing wat kan ik hier aan doen?

Mvg,
Sonny
Heb je het hier over de sensors in de unit zelf of de externe sensoren (zoals relatieve vochtigheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

laten we het centraal houden bij Sonny3206 in "Itho HRU 350 LED 3x rood 1x oranje"

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Dit topic is gesloten.