Moderatie underrated

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 21:27
Hier (vanavond bovenaan de voorpagina)

CH4OS in 'Bug in Adblock (Plus) lijkt oorzaak van vertragingen op onder meer YouTube'

Wordt door @CH4OS verwezen naar een artikel van @thomas81 dat in de ochtend bovenaan tweakers stond.

Mijn reactie daar was:
Ook een voorbeeld van de falende moderatie; de reactie van thomas81 had een +3 Spotlight moeten zijn.

https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
waardevolle aanvulling op de inhoud
En mijn reactie heeft tot mijn grote verbazing een -1 moderatie gekregen.

De dag is nog niet rond maar ik zag ook de post van CH4OS afglijden van +2 naar +1 en ik vraag mij af wat hier gebeurt.

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ten eerste is klagen over moderatie op de FP ongewenst, zeker omdat je wéét dat het hier hoort (getuige deze post),.

En daarnaast is het ook wat tendentieus om meteen over 'falende moderatie' te spreken, als de reactie al op +2 stond, wat geen mismoderatie (en dus geen falen van het moderatiesysteem) is.

Als hij nou op 0 of -1 stond had je nog een punt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
De kern van de aanleiding/zaak was dat het artikel vanmorgen misleidend was en aanvankelijk een fout bevatte.

Hierop heeft thomas81 in een bovenaan getoonde comment essentiële informatie gemeld, een post die vanmorgen +2 scoorde.

Hetgeen ik hier wil aankaarten is niet deze aanleiding. Wel de opzienbarende moderatie op mijn opmerking over de moderatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
Bijkomend probleem is natuurlijk ook dat de moderaties blijven veranderen. Het gaat mij niet zomaar om het feit dat mijn opmerking een -1 kan krijgen. Maar de structurele manier waarop de moderaties (en auteur erkenning) falen. Dit was maar een knip-en-klaar glashelder voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoR2jkuEFZ-t8hKhN2T7e6pds_w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2DrWnnyb47wNQsoIyTrw6beb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
Je eerste punt kan ik me nog wat bij inbeelden, maar het ging hier juist over essentiële inhoud die blijkbaar niet genoeg in de spotlight stond.
wildhagen schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:31:
En daarnaast is het ook wat tendentieus om meteen over 'falende moderatie' te spreken, als de reactie al op +2 stond, wat geen mismoderatie (en dus geen falen van het moderatiesysteem) is.

Als hij nou op 0 of -1 stond had je nog een punt...
Goed ik had het anders kunnen benoemen, maar dat veranderd niets.

Bijkomende “falend” vind ik ook dat de essentiële bijdrage van @CH4OS plots naar beneden wordt gemod, en ineens wegvalt van de top van de reacties. Het hele tweakers moderatie systeem dient juist om deze community bijdragen te duiden.

Ik wil niet zeiken en misschien had ik niet “falend” hoeven gebruiken, maar dat haalt m.i. niet weg dat hier wat misgaat en ik een lekker overzichtelijk en constructief voorbeeld aandraag;

Betreft
Twee
  • artikelen van tweakers auteurs, en
  • drie posts van drie community leden, en
  • een onbekend aantal
moderators.
En dat laatste kunnen alleen jullie naar kijken. Ik vond het opvallend, en misschien kan tweakers er wat moois mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 22:00
Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Hier kan je dat gewoon aankaarten ( wat dus al gebeurd is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barryke schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:27:
De dag is nog niet rond maar ik zag ook de post van CH4OS afglijden van +2 naar +1 en ik vraag mij af wat hier gebeurt.
Volgens mij is mijn post dan ook zeker niet informatief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

corporalnl schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:02:
Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Hier kan je dat gewoon aankaarten ( wat dus al gebeurd is )
Dat is inderdaad het juiste topic. Gezien dit punt daar ook aangekaart is sluit ik dit topic zodat we dubbele discussies voorkomen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.