Switches vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job.r
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb een mechanisch toetsenbord gekocht en ik vind deze switches niet erg fijn.
Hoe weet je of je je switches kunt vervangen en welke switches je dan nodig hebt?
Zou ik kan bijvoorbeeld alleen mijn Kailh Box Red switches kunnen vervangen met andere Kailh box white switches?
...

Model toetsenbord: WK95
Merk toetsenbord: Delcato gaming
Merk switches: Kailh
Type switches: Kailh Box red

Beste antwoord (via Job.r op 16-01-2024 17:32)

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-04 09:37
Voor de kosten van het benodigde gereedschap en de tijd die het je zou kosten kun je, zeker als je de huidige verkoopt, net zo goed een ander (beter) toetsenbord met hotswap sockets kopen. Maar in principe zou je het met elke mx-style switch kunnen vervangen, vereist hooguit wat bijwerkingen met een kniptangetje, maar dat is niet het meeste of moeilijkste werk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Kun je niet beter gewoon je tobo terug sturen en een ander nemen dan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job.r
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-03-2024
RobIII schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:06:
Kun je niet beter gewoon je tobo terug sturen en een ander nemen dan?
Dat is helaas niet meer mogelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je het bord uit elkaar haalt, alle switches desoldeert en er nieuwe in zet dan is het mogelijk.

Als je dan toch zo’n onderneming aan gaat waarom dan Kailh Red voor Kailh red vervangen?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-04 12:28
In principe zijn ze te vervangen, zoals Sapphire ook al aangeeft. Echter is desolderen niet altijd even makkelijk, en kost dit een hoop tijd, zeker als het je eerste keer is.

Mocht je nogmaals een bord kopen en wel makkelijk switches willen kunnen wisselen, moet je zoeken naar een zogenaamd 'hotswap' toetsenbord. Bij deze kun je relatief eenvoudig de switches eruit halen en anderen er in plaatsen.

Switches zijn verder relatief makkelijk uitwisselbaar, de aansluiting (twee metalen pinnetjes) is altijd hetzelfde. De enige uitzondering hierop is als je optische of hall-effect switches koopt, maar het overgrote deel van de verkrijgbare switches zijn 'gewoon' mechanisch. Het enige verschil kan zijn dat sommige switches nog drie plastic pinnetjes hebben voor de bevestiging, en anderen slechts één. Echter zijn die overige twee er gewoon af te knippen mocht dat een hindernis blijken te zijn.

Kailh is de fabrikant van de switches die jij nu hebt, box red is het specifieke type. Mocht je iets anders willen zou ik ze niet voor (box) red vervangen, dit maakt namelijk geen verschil. Je zou je dan kunnen afvragen of je bijvoorbeeld een tactile switch wilt, of een clicky switch.

Mocht je op een gegeven moment hulp nodig hebben bij de zoektocht naar een ander toetsenbord kan ik je aanraden in dit subforum even in 'Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2' te kijken en daar het format uit de startpost in te vullen.

[ Voor 5% gewijzigd door danoontjeh op 15-01-2024 20:03 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-04 09:37
Voor de kosten van het benodigde gereedschap en de tijd die het je zou kosten kun je, zeker als je de huidige verkoopt, net zo goed een ander (beter) toetsenbord met hotswap sockets kopen. Maar in principe zou je het met elke mx-style switch kunnen vervangen, vereist hooguit wat bijwerkingen met een kniptangetje, maar dat is niet het meeste of moeilijkste werk.
Pagina: 1