Hallo,
Ik heb een Stiebel Eltron WPL 20AC warmtepomp met een WPM 4 module.
Nu heb ik een ISG (Internet Service Gateway) gekocht en wil deze aansluiten op de WP.
Het Ethernet gedeelte is makkelijk, ook het CAN gedeelte lijkt makkelijk, maar ik kom er niet uit.
Eerst even een paar opsommigen:
- WPL 20AC WP
- WPM 4 module (Software 449-04)
- ISG Web
Wat ik begrijp heeft de WPM 4 een tweetal CAN Bus systemen:
- Rood (CAN A )
- Groen (CAN B )
Dit staat ook zo in de handleiding van de WPM op pagina 4:
- X1.18
- X1.2
Beide zijn echter in gebruik en ik kan hier de ISG niet op aansluiten. Op het hele WPM board kan ik ook geen vrije CAN aansluiting meer vinden.
Ik dacht dat je CAN parallel kon aansluiten, dus dat heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IodwJMoPSoMu432OHUh0Lyvs.jpg?f=user_large)
Dit is wat ik in het menu zie en daar zie ik de ISG dus niet tussen.
In de commissioning manual zie ik:
Concreet ben ik dus op zoek naar op welke PIN's ik de ISG kan aansluiten zodat deze op de CAN BUS deel neemt. Iemand die mij hier bij kan helpen?
Ik heb een Stiebel Eltron WPL 20AC warmtepomp met een WPM 4 module.
Nu heb ik een ISG (Internet Service Gateway) gekocht en wil deze aansluiten op de WP.
Het Ethernet gedeelte is makkelijk, ook het CAN gedeelte lijkt makkelijk, maar ik kom er niet uit.
Eerst even een paar opsommigen:
- WPL 20AC WP
- WPM 4 module (Software 449-04)
- ISG Web
Wat ik begrijp heeft de WPM 4 een tweetal CAN Bus systemen:
- Rood (CAN A )
- Groen (CAN B )
Dit staat ook zo in de handleiding van de WPM op pagina 4:
Als ik op P9 kijk van de handleiding zijn er twee CAN aansluitingen die groen zijn:Er zijn twee afzonderlijke CAN-bussystemen, elk met twee stekkers (rood / groen) op de WPM / WPE.
De rode CAN A-busverbinding regelt de interne componenten zoals IWS en MFG (20kBit / s). De
groene CAN B-busverbinding is verantwoordelijk voor de besturingseenheid (FES), de
afstandsbedieningen (FET) en de ISG (50kBit / s).
Twee CAN B-pins voor het aansluiten van het bedieningspaneel bevinden zich direct op de printplaat.
- X1.18
- X1.2
Beide zijn echter in gebruik en ik kan hier de ISG niet op aansluiten. Op het hele WPM board kan ik ook geen vrije CAN aansluiting meer vinden.
Ik dacht dat je CAN parallel kon aansluiten, dus dat heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IodwJMoPSoMu432OHUh0Lyvs.jpg?f=user_large)
Dit is wat ik in het menu zie en daar zie ik de ISG dus niet tussen.
In de commissioning manual zie ik:
Dat werkt dus niet. Ik heb hem er parallel bij gezet, maar dat is dus blijkbaar niet voldoende. Nu heb ik echter geen idee wat ik evt zou moeten doen.The Internet Service Gateway ISG enables you to operate the heat pump within your local home network and via the internet when you are away.
Attach the Internet Service Gateway to one of the CAN B terminals (not one marked "+").
Concreet ben ik dus op zoek naar op welke PIN's ik de ISG kan aansluiten zodat deze op de CAN BUS deel neemt. Iemand die mij hier bij kan helpen?
[ Voor 12% gewijzigd door Snow_King op 15-01-2024 20:58 ]