2 Samsung tv's tegelijk defect.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 23:50
Goedemiddag,

Wie kan mij een het juiste antwoord geven lees veel verschillende verhalen.

Ik heb 22 maart 2021 bij *knip* Webwinkel 2 tv's besteld 1 voor me zelf en 1 voor me schoonvader.

Het gaat om de Samsung QLES 50Q64T (2020) 3 weken terug had ik boven in me beeld een dunne zwarte streep.

Maar gister avond viel hij uit het niets uit en en na wat googlen komt dit blijkbaar veel voor bij dit model. Begint met zwarte streep/strepen en niet veel later valt hij uit en herstart de tv om de 10 seconden niet zelf op te lossen.

Nu blijkt dat me schoonouders dus ook al een streep in het beeld hebben, dus eigenlijk gedoemd is om te falen.

Ik heb dit bij Webwinkel gemeld helaas kreeg ik meteen antwoord 24 maanden garantie dus wij doen niks meer, probeer samsung maar te bellen succes!

Als het nou 1 tv was had ik misschien nog kunnen denken balen! Maar het zijn 2 tv's dat betekent dus echt een productie fout.

Bij wie moet ik zijn volgens jullie?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 15-01-2024 15:36 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

franssie

Save the albatross

@ruudjuhnl Ik zou eerst eens contact opnemen met Samsung omdat zij wellicht wat makkelijker service verlenen. Doen zij ook niets dan heb je hier denk ik honderden topics over twee jaar garantie of langer.
Ik heb zoeiets eens met een Sony TV gehad, en die werd binnen een week omgeruild voor een nieuwe en nieuwer model omdat zij ook vonden dat een TV langer mee moet gaan. Wel slecht dat Webwinkel dat niet voor je opppakt, zijn ze toch de dozenschuiver die ze zeggen niet te zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 15-01-2024 15:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Het valt buiten de garantie maar daarnaast bestaat er ook nog dat je van een product een bepaalde levensduur mag verwachten. Hoe lang dat is hangt van product af. Het is dus niet zo dat je geen rechten meer hebt, alleen gelijk krijgen kan wel wat ingewikkelder zijn.

zie: https://www.consumentenbo...ie-buiten-garantietermijn

Je zou ook contact kunnen opnemen met samsung, misschien dat die coulant zijn.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb conform het SF Beleid de naam van de winkel uit TS en een reactie verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Die televisie is ergens in de range van 500-1000 euro geweest de afgelopen jaren.

Techniek Nederland stelt: 5 jaar voor tv’s van €500 tot €1000.

Met 3 jaar voldoen beide televisies niet aan de verwachte levensduur en heb je recht op kosteloze reparatie of vervanging. Die service zal je moeten halen bij de webshop, Samsung is je niks verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatie

De fabrieksgarantie is na twee jaar verlopen, daarna heb je nog recht op wettelijke garantie voor de levensduur van het product. Voor de door jou genoemde TV (met een aanschafprijs van rond de €1000,-) mag je rekening houden met een levensduur van 5-6 jaar volgens Techniek Nederland (een branchevereniging).

De wettelijke garantie is de verantwoordelijkheid van de verkopende partij, in dit geval [edit: de webshop]. Je door hen dus niet laten afschepen met een "je kunt bij Samsung terecht". Als reparatie door Samsung gedaan moet worden volgens [edit: de webshop] dan moeten zij daarvoor de opdrachtgevende partij zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door IThom op 15-01-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

franssie

Save the albatross

_JGC_ schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:37:
<> Samsung is je niks verplicht.
Daar valt over te discussiëren, maar het kan best zijn dat Samsung wel service wil verlenen.
*knip* Discussie over het beleid hoort hier niet thuis, ook niet in offtopic-tags.

[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 15-01-2024 18:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 23:50
Bedankt voor jullie reactie’s beide partijen zeggen ondanks dat het 2 tv’s zijn die exact tegelijk problemen vertonen. Geen garantie en repareren is gewoon voor je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
ruudjuhnl schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:45:
Bedankt voor jullie reactie’s beide partijen zeggen ondanks dat het 2 tv’s zijn die exact tegelijk problemen vertonen. Geen garantie en repareren is gewoon voor je zelf.
Dat klopt dus niet. Je hebt recht op kosteloze herstel. Je mag van een televisie wel verwachten dat deze langer dan ~3 jaar mee mag gaan. Dat is de wettelijke garantie en staat los van de fabrieksgarantie waar je ze nu mee willen afschepen.

Je beroept je op Artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek die stelt dat een afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Dat wil in deze zeggen dat jij een apparaat moet krijgen dat aan de levensduur kan voldoen.

Daarnaast stelt dat dit zelfde artikel dat de zaak niet beantwoord aan de overeenkomst, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, [en/of] niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen.

Gezien het mankement een wijdverspreid probleem is, zou je ervan kunnen uitgaan dat dit een ontwerpfout betreft. Ook mede doordat het mankement dusdanig ernstig is dat de zaak onbruikbaar wordt.

Onder artikel 21 kan, indien het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, geëist worden dat de verkoper de zaak herstelt, mits hieraan redelijkerwijs kan aan voldaan kan worden. Daarnaast is er ook vervanging mogelijk. Indien het goed niet 1:1 vervangen kan worden, dan kan een alternatief model voldoen mits het minstens (of vergelijkbaar) de eigenschappen heeft als het oorspronkelijke model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pagina: 1