Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
Mijn vrouw is na 5 jaar een keer toe aan een nieuwe telefoon. Haar huidige Galaxy S9 begint meer, met name accu-gerelateerde, kuren te voorkomen en is uit de updates. Na een stukje wandelen net de vorst laatst klapte de accu opeens van 50 naar 0.

Ik zoek een?
ivm een Galaxy Watch 5 en haar goede ervaringen (foto's!) bij voorkeur weer een Samsung. Ik ben minder merkvast >:). Enigszins belangrijk is het formaat van de telefoon, ze heeft de S9 uitgezocht om in haar broekzak te passen maar doet dit steeds minder. De Galaxy A53 van haar werk is echter ook nog acceptabel als bovengrens.

Wat is je budget?
€100-150 per jaar. Als de telefoon weer 5 jaar mee gaat max. €750, bij 3 jaar max €450. Hier is wat flexibiliteit in.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
• Dagelijks gebruik.
• Foto's maken is erg belangrijk (kinderen etc.). Camera minstens gelijkwaardig aan Galaxy S9, Mijn Redmi Note 9T is te min.
• Batterijduur: 1 dag/16 uur (dat haalt hij nu niet meer).

Wat heb je zelf al gevonden?
• Galaxy S23 (of S24 bij een leuke intro aanbieding)
• Galaxy A54 5G
• Google Pixel serie, ivm goede cameras. Ervaringen met Nexus 5 en Nexus 5P? zijn hier echter matig te noemen qua hardware (accu en bouwkwaliteit)

Welke vragen heb je hier nog over?
• Wat denken jullie. Kan ze beter voor jaren een nieuw toestel kopen of 2 toestellen in 5 jaar tijd (is bijvoorbeeld te verwachten dat de 'A57' gelijkwaardige foto's maakt als de S23).
• Hoe verhoudt camera kwaliteit van de A54 zich tov de S9 in de praktijk, heeft iemand ervaringen behalve uit reviews?
• Ik moet nog bekijken wat de Galaxy Watch mist bij een ander merk Android telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Registreer je bij Samsung als Member en interesse in unpact event voor maximale korting aanbieding voor de S24.

Zie ook levertijden en prijzen topic.
Je krijgt dan een 200 Euro korting op de adviesprijs plus 12 procent membership korting. En vorig jaar was er ook 200 Euro extra inruil korting boven op de waarde van je oude toestel. Nu zal de S9 niet veel waard zijn, maar de combinatie loopt wel lekker op, en je krijgt 7 jaar updates. En dan vergelijk je op dat moment ook de prijs met de S23 die nu nog zeker 4 jaar updates krijgt, en dan is ze vast heel blij.
Prijs topic S24:
[Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen
Uiteraard kun je ook voor de A54 of binnenkort A55 gaan, maar met de kortingen zal bij launch de S24 niet veel duurder zijn dan de A55 adviesprijs, plus is de S serie een vlaggeschip toestel, en je merkt het verschil wel in de toekomst met versie en feature updates, formaat van de S24 is compacter, de camera net beter, de bezels dunner, de helderheid hoger.