Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit in de technische presales (cyber security) en vind het leuk om van allerlei systemen uit te testen. De zwaarste onderdelen zullen zitten in een dataplatform om allerlei logs te verzamelen en analyseren. Denk hierbij aan ELK/Splunk. Om ook eerlijk te zijn weet ik nog niet alle doelen. Vermoedelijk meerdere vm's van meerdere systemen om omgevingen te simuleren en aan te vallen vanuit security tools om te testen. Op termijn zal ook iets als home-assistant interessant zijn. Op moment gebruik ik een laptop als dedicated lab-omgeving.
Mijn voorkeur qua hypervisor is Proxmox die 24/7 gaat draaien.
De disksetup wil ik eenvoudig houden met twee 2TB SSD disks in mirror.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 Euro. Iets goedkoper of duurder mag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel geheugen en CPU cores zodat ik eenvoudig meerdere systemen kan draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte speelt niet rol. Wel het geluid en energieverbruik zijn van belang.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb ik logische keuzes gemaakt als jullie kijken naar mijn doel. Zijn er mogelijkheden om het systeem nog koeler/stiller te maken binnen hetzelfde budget. Is het misschien slimmer om een externe koeler te kopen in plaats van de boxed CPU?
Let op: Op basis van opmerkingen staat er een nieuwe versie van componentenlijst in volgende post.
Ik zit in de technische presales (cyber security) en vind het leuk om van allerlei systemen uit te testen. De zwaarste onderdelen zullen zitten in een dataplatform om allerlei logs te verzamelen en analyseren. Denk hierbij aan ELK/Splunk. Om ook eerlijk te zijn weet ik nog niet alle doelen. Vermoedelijk meerdere vm's van meerdere systemen om omgevingen te simuleren en aan te vallen vanuit security tools om te testen. Op termijn zal ook iets als home-assistant interessant zijn. Op moment gebruik ik een laptop als dedicated lab-omgeving.
Mijn voorkeur qua hypervisor is Proxmox die 24/7 gaat draaien.
De disksetup wil ik eenvoudig houden met twee 2TB SSD disks in mirror.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 Euro. Iets goedkoper of duurder mag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel geheugen en CPU cores zodat ik eenvoudig meerdere systemen kan draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte speelt niet rol. Wel het geluid en energieverbruik zijn van belang.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb ik logische keuzes gemaakt als jullie kijken naar mijn doel. Zijn er mogelijkheden om het systeem nog koeler/stiller te maken binnen hetzelfde budget. Is het misschien slimmer om een externe koeler te kopen in plaats van de boxed CPU?
Let op: Op basis van opmerkingen staat er een nieuwe versie van componentenlijst in volgende post.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-14700 Boxed | € 431,66 | € 431,66 |
| 1 | Moederborden | ASUS ProArt B760-Creator | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Behuizingen | Montech X3 Mesh Wit | € 54,74 | € 54,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5600C40 | € 176,90 | € 176,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,- | € 59,- |
| 2 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 109,24 | € 218,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.115,78 | ||