SlaadjeBla schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:29:
Je moet best veel micromanagen, met supplies, recon, units met verschillende snelheden. Is het mogelijk om een unit een andere te laten volgen? Dat zou ideaal zijn voor supply. Die hobbelt dan gewoon ergens achteraan.
Yup, dat gebeurt wanneer je de move order van supply op een andere unit zet, dan zal hij (de supply) deze unit volgen.
Ik zie echter niemand dit soort dingen doen, ik denk dat dit komt omdat je hiermee iets aan controle verliest maar als je de micro (nog) lastig vindt of niet leuk dat dit een optie is om te testen.
Infanterie is mega belangrijk in urban en in bossen idd.
Tanks en andere armored vehicles leven over het algemeen niet lang in een bos of stad omdat het zicht te kort is en je altijd (tegen een goede tegenstander) in AT range komt en voordat de tank kan schieten is hij kapot of bijna kapot. Ik ben niet zo sterk met infanterie micro maar als ik door een groot bos moet en b.v. met 4 squads van 10 man ga zorg ik dat ik altijd minimaal 1 manpad AA bij met heb en 2 units met AT, en dan het liefst AT4 (type wapen) of beter. Ik zorg dan dat ik 2 supply trucks erbij heb, 1 aan de rand v/h bos en 1 500-1000 meter achter de infranterie zodat ik niet zonder AA of AT kom te zitten.
Tanks en IFV's zijn wel in te zetten aan de randen van de bossen of steden net buiten AT range, dan zijn ze geweldige fire support voor je inf in de bossen of steden maar je moet hier heel voorzichtig mee zijn.
Met AT bedoel ik anti-tank, niet ATGM (anti tank guided missile).
AT heeft een range van iets van 300-400 meter, ATGM heeft een range van een paar duizend meter maar is ook weer trager en daardoor vaak net tegen te smoken met je tank, tegen een AT wapen kan je niet smoken.
Ja, je kan een supply point kopen met, ik geloof 16.000 supply en daar supply trucks/choppers laten herladen of natuurlijk direct je voertuigen of inf. Wat ik doe op de echt grote maps is een chopper heen en weer laten vliegen van/naar de supply points en daar 4-5 kleinere trucks naar het echte front laten rijden vanuit de chopper. supply loopt altijd van de grootste supply unit naar de kleinere. dus b.v. van supply point (FOB) 16K naar chopper 2K naar truck 500.
Het koste mij zeker 100 uur om het spel echt door te krijgen en ik gebruik nog lang niet alle features maar wat mij betreft is de beloning daarna groot. Maar ik denk dat je met een goede Wargame achtergrond vrij snel moet kunnen landen.
Een aantal gameplay elementen/functies die handig/noodzakelijk zijn om te leren zijn (dit is imho natuurlijk):
- Cover gebruiken, mousepointer geel = cover locatie op de map, unit knippert = unit in cover.
- in relatie tot cover, leer "return fire" te gebruiken bij recon units zodat deze alleen schieten als er op hun geschoten wordt, zo hou je ze vaak veel langer in leven.
- Een beetje ggevoel krijgen bij ranges van wapensystemen.
- Leren welke units primair offensive en primair defensive zijn. choppers zijn primair defensive bv, tanks primair offensive en ATGM's 100% defensive.
- Radar uit/aan op AA & het gebruik van SEAD planes en wat voor AA tegen wat werkt (planes vs heli's)
- Hoe infanterie te gebruiken en welke infanterie voor welk doel inzetbaar is
- Niet elke tank is een tank die je tegen andere tanks kan gebruiken, een 80 punt CEV (?) tank of een M48 is alleen inzetbaar op afstand tegen infanterie of APC, tegen elke andere tank is hij kansloos.
- Hoe belangrijk cohesion is, wanneer je unit cohesion helemaal weg is is de unit nog maar voor 50% effectief, dan moet je hem dus terugtrekken in veel gevallen naar supply en laten "bijkomen" wil je het meeste uit de unit halen door upvets daalt cohesion minder snel en herstelt de cohesion sneller nadat het vuurgevecht is gestopt.
- Hoe units elkaar versterken, gebruik een CV (commander) en elke unit in een straal om hem heen krijgt een upvet. Ook de military police heeft een positief effect op de units in een straal rond dit type units, en dan heb je nog veel meer speciale eigenschappen zoals shock, deze zijn te zien linksboven op de unit cards van de infanterie de strenght geeft aan hoeveel man er in een unit zitten.
- En natuurlijk de line-of-sight-tool (LOS) super belangrijk, selecteer een unit en houd de C ingedrukt. Je ziet wat hij ziet en wat zijn wapens halen qua afstand. Deze tool gebruik je constant tijdens de deployment maar ook tijdens het vechten.
- Arty en mortars kunnen een rookscherm neerleggen wat helpt met bepaalde plekken afschermen zodat bv de ATGM's van de tegenstander je tanks niet kunnen raken als deze een open veld moeten oversteken, je kan hier heel creatief mee worden en hele leuke stunts uithalen, ik heb er meerdere 10v10's mee gewonnen. Los van rook zijn mortars en arties heel goed in het verlagen van cohesion. Dus voor je gaat aanvallen een tijdje wat mortars erop is zeer waardevol ook al krijg je geen kills, als je de cohesion kan verlagen zijn ze veel minder efficient in terugvechten.
[
Voor 15% gewijzigd door
R3m3d7 op 25-05-2024 12:19
]