[PC] Steel division 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:19
Ik zag dat er een topic was voor Steel Division: Normandy 44 ( [PC] Steel division: normandy 44) maar nog geen topic voor Steel Division 2.

Ik heb het spel nu een maand of wat en vroeg mij af of meer mensen hier het spelen.
Na vroeger veel COH en COH2 te hebben gespeeld ben ik nu geland op Steel Division 2 als favoriete WW2 RTS.

Om te beginnen kan (en moet) je heerlijk ver uitzoemen en loopt het als een trein, ook op wat oudere hardware en heeft het veel realistisere afstanden waarover de gevechten plaats vinden en (imho) een veel dieper spel.
Je kan van 1v1 tot 10v10 spelen op enorme grote maps.

De AI is best leuk om tegen te spelen maar ik zou ook graag eens tegen en met wat mensen van hier spelen

Onderstaande video geeft een redelijk overzicht van het spel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:26
Cool, ik volg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Heb je SD2 of meer aan het overwegen of het iets voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik speel wel eens wat multiplayer. Maar vind de maps wel wat beperkt in hoeveelheid/afwisseling. Wordt ook wel erg een arcade frenzy qua artillerie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bar2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 11:34
Ik speel regelmatig, wel 10v10 voornamelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Er duikt af en toe wel een topic op over games van Eugen Systems. Zelf vermaak ik me nu vooral met de nieuwste game, Warno. Vind het echt een goede RTS worden. En ziet er naar mijn mening nu ook al stukken beter uit dan Steel Division 2.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ahrnuld schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:53:
Er duikt af en toe wel een topic op over games van Eugen Systems. Zelf vermaak ik me nu vooral met de nieuwste game, Warno. Vind het echt een goede RTS worden. En ziet er naar mijn mening nu ook al stukken beter uit dan Steel Division 2.
Ja, die volg ik ook. Ik kijk af en toe video’s van Vulcan over Warno en die zijn vermakelijk.
Het is de opvolger van Red Dragon, veel mooiere engine en QoL improvement die je oa ook in SD2 hebt. Ik weet alleen niet of de AI ook echter beter is of vals gaat spelen op hogere difficulty zoals bij SD2. Die krijgt op very hard iets van 50% meer inkomen en meer units per card. Dat is niet leuk om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Ik speel nog regelmatig CoH2, heb ooit eens Red Dragon gekocht en gestart maar zeer snel weer afgehaakt. Voor mij was de leercurve te hoog. Hoe is dat bij SD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Jadero schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:21:
Ik speel nog regelmatig CoH2, heb ooit eens Red Dragon gekocht en gestart maar zeer snel weer afgehaakt. Voor mij was de leercurve te hoog. Hoe is dat bij SD2?
Ik heb ze beide en hoewel er veel overeenkomsten zijn zijn ze ook behoorlijk anders.
SD2 is uitgebreider en mooier, ik zou zeggen dat de leercurve nog hoger is dan bij Red Dragon maar tegelijk zijn er zaken die het leven makkelijker maken zoals de line of sight tool in SD2 en je kan order geven waarbij je minder micro hoeft te doen van units, dat werkt niet zo goed als zelf micro uitvoeren maar een stuk beter dan helemaal geen micro.
Daarnaast ligt het tempo in SD2 lager, je hebt dus wat meer tijd om te reageren op zaken.

Ik heb heel veel COH en COH2 gespeeld maar dat voelt als een soort arcade WWII RTS en SD2 meer als een poging tot een simulator WWII RTS, afstanden zijn veel realistischer bijvoorbeeld en je kan heerlijk ver uitzoomen wat ik enorm miste bij COH2.

Ik zou zeggen dat SD2 de learning curve waard is als je een RTS liefhebber bent, daarbij zijn er goede getting started video's te vinden op YT om je op gang te helpen.

• R3m3d7
Ahrnuld schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:53:
Ik speel inmiddels ook veel warno, het is mijn favoriete RTS geworden, speel jij het nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Voor de liefhebbers, binnenkort (Q4) wordt de 'Nemesis 7' uitbreiding uitgebracht. Daarin wordt 'Hells Highway' uit Market Garden centraal gezet samen met de 43rd (Wessex) Infantry Division. In deze divisie komt ook de prinses Irene brigade mee en 'Mariniers'. Een Nederlands tintje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Jadero schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:32:
Voor de liefhebbers, binnenkort (Q4) wordt de 'Nemesis 7' uitbreiding uitgebracht. Daarin wordt 'Hells Highway' uit Market Garden centraal gezet samen met de 43rd (Wessex) Infantry Division. In deze divisie komt ook de prinses Irene brigade mee en 'Mariniers'. Een Nederlands tintje dus.
Ik speel het spel wel af en toe, en ik vermaak me er uitstekend mee. Ik wil de aankomende Steam sale ook even Warno aanschaffen maar tot die tijd doe ik dit (en Broken Arrow open beta).

Wel leuk dat er nog expansions uitkomen en al helemaal als er Nederlandse toevoegingen zijn.
Pagina: 1