Hoe breng je dunpleister met de hand aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-08 06:47
Als ik rondzoek vind ik alleen instructie(video)s voor het aanbrengen van reguliere pleisters, dus opbrengen, reien, messen, sponzen/schuren. Als ik zoek op met de hand aanbrengen van dunpleister, zoals fix&finish, dan wordt er alleen gezegd dat het in twee lagen moet, maar niet met welke stappen.

Oftewel: gaat de handmatige verwerking van dunpleister op dezelfde manier als een reguliere pleister, zoals rotband? Of gaat dit anders?

Beste antwoord (via ktf op 13-01-2024 17:56)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan fix and finish sponsen en af messen als je dat bedoeld.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:27

dragonhaertt

@_'.'

Als je op youtube zoekt naar "thin set plaster" of "skim coat" dan vind je best veel video's over hoe dit proces gaat.
Ook een paar die Knauf fix&finish gebruiken.

Ik zal even zoeken of ik de video kan vinden die ik toen erg nuttig vond:

Ik heb Knauf fill & finish light gebruikt, handig omdat het al aangemaakt is, al is het wel nuttig om nog wat te verdunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door dragonhaertt op 13-01-2024 11:25 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Het vervelende van producten zoals fill & finish light, is dat ze gebaseerd zijn op kunsthars. De titel van het filmpje wat je meestuurt zegt ook al "This ISN'T PLASTER". Als ik zoek op thin set plaster vind ik veel producten die in Nederland niet verkrijgbaar zijn of waarvan niet duidelijk is of ze op basis van kunsthars of gips zijn.

Dat is van belang omdat ik samenwoon met mensen met luchtwegklachten, en graag een optimaal binnenklimaat wil realiseren. Producten met kunsthars zijn vaak niet dampopen en dan gaat de vochtregulerende werking van je muur verloren. Zie ook: Vochtregulerende werking kalkzandsteen. Ik zoek dus specifiek een gipsproduct, zoals fix & finish, maar om een of andere manier schijnt nergens te vinden te zijn of je dat spul hetzelfde gebruikt als dikke gipspleister.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan fix and finish sponsen en af messen als je dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Ik begrijp niet hoe ik er overheen heb kunnen kijken, maar het staat gewoon in het fix & finish technisch blad...
De pleister binnen circa 20 minuten na het mixen aanbrengen op de ondergrond en vlak zetten. Na het opstijven (circa 1½ uur) de pleister bevochtigen, doorschuren en glad pleisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06
dragonhaertt schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:21:
Als je op youtube zoekt naar "thin set plaster" of "skim coat" dan vind je best veel video's over hoe dit proces gaat.
Ook een paar die Knauf fix&finish gebruiken.

Ik zal even zoeken of ik de video kan vinden die ik toen erg nuttig vond:

[YouTube: How To Skim Coat A Wall **This ISN'T PLASTER | New Products & Methods to Skimming A Wall]

Ik heb Knauf fill & finish light gebruikt, handig omdat het al aangemaakt is, al is het wel nuttig om nog wat te verdunnen.
Grappig zo'n topic :P

Ik heb zojuist mijn eerste muurtje ondergekliederd met fix and finish light. Was bezig met gips voegen vullen.

Met spaan opgebracht en uitgesmeerd. Daarna nog poging met spackmes maar dat ging iets minder.

Mogelijk dat ik wat te dik heb opgebracht. Zo ga ik de kamer er niet mee afkrijgen :D

Sowieso was deze bus fix and finish light minder vloeibaar/nat dan een bus die ik vorig jaar had.

Morgen schuren en bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:16
ktf schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:47:
Het vervelende van producten zoals fill & finish light, is dat ze gebaseerd zijn op kunsthars. De titel van het filmpje wat je meestuurt zegt ook al "This ISN'T PLASTER". Als ik zoek op thin set plaster vind ik veel producten die in Nederland niet verkrijgbaar zijn of waarvan niet duidelijk is of ze op basis van kunsthars of gips zijn.

Dat is van belang omdat ik samenwoon met mensen met luchtwegklachten, en graag een optimaal binnenklimaat wil realiseren. Producten met kunsthars zijn vaak niet dampopen en dan gaat de vochtregulerende werking van je muur verloren. Zie ook: Vochtregulerende werking kalkzandsteen. Ik zoek dus specifiek een gipsproduct, zoals fix & finish, maar om een of andere manier schijnt nergens te vinden te zijn of je dat spul hetzelfde gebruikt als dikke gipspleister.
Kijk eens naar Knauf Profinish, dit is dunpleister vanaf 0mm
https://knauf.com/nl-NL/p/product/profinish-20877_0077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Naast dat Profinish het dubbele kost per kg, staat er het volgende in het productblad
Knauf ProFinish ® is een kunststof gemodificeerde pleistergips.
Gezien producten met kunststof vaak niet dampopen zijn, ga ik het toch eerst maar met fix & finish proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-08 09:47

BLN

Volgens het productblad van Knauf is Profinish vochtregulerend. Zie ook https://knauf.com/nl-NL/p/product/profinish-20877_0077

If it ain't broken, don't fix it

Pagina: 1