Goedendag allemaal,
Ik wil mij even voorstellen.
Ik ben Rob en sinds korte in bezit van een LG Therma V, ik heb deze geheel zelf geïnstalleerd incl. inbinding van mij zonneboiler, ik heb dit zelf gedaan omdat ik al maanden op zoek was naar een installateur maar dit wilde maar niet lukken. Nu tig mailtjes en belletjes ben ik maar op zoek gegaan naar de nodige info en ben er maar zelf aan begonnen, inmiddels loopt alles en krijg ik mij huis goed en warmwater goed warm, echter ben ik teleurgesteld in het verbruik en vraag ik mij af of er lijsten of iets dergelijks bestaat met tips over de belangrijkste instellingen, navolgend wat info over de Instalatie.
- Huis 1934 met matige isolatie
- 4 persoons huishouden
- 100 m2 vloerverwarming Bgg gesloten verdeler
- 80 m2 radiator verwarming (gem ca. 60% verwarmt)
- buffer 300 ltr. 2 pomp groepen 1 vloerverwarming 1 radiatoren geschakeld door zoneregeling en thermostaat per ruimte
- 300 zonnenboiler met twee spiralen
- alles met 28mm aangesloten op advies van LG
- wij stoken 24/7, 21 Gr Bgg 19 Gr 1 verd.
Oud verbruik
- voorheen 3000 kg pellets 300 m3 gas per jaar warmte en water
Nu met WP
- 22 kWh per dag water
- 26 kWh per dag verwarmen
Als ik dit door tel gaan de kosten flink hoger uitkomen, zou het aan de instelling liggen verwarmen 35 Gr. Boiler 52 Gr. En vanaf -7 over schakelen naar pellet haard hydro 19 kw.
Heeft iemand wellicht de gouden tip.
Alvast bedankt.
Ik wil mij even voorstellen.
Ik ben Rob en sinds korte in bezit van een LG Therma V, ik heb deze geheel zelf geïnstalleerd incl. inbinding van mij zonneboiler, ik heb dit zelf gedaan omdat ik al maanden op zoek was naar een installateur maar dit wilde maar niet lukken. Nu tig mailtjes en belletjes ben ik maar op zoek gegaan naar de nodige info en ben er maar zelf aan begonnen, inmiddels loopt alles en krijg ik mij huis goed en warmwater goed warm, echter ben ik teleurgesteld in het verbruik en vraag ik mij af of er lijsten of iets dergelijks bestaat met tips over de belangrijkste instellingen, navolgend wat info over de Instalatie.
- Huis 1934 met matige isolatie
- 4 persoons huishouden
- 100 m2 vloerverwarming Bgg gesloten verdeler
- 80 m2 radiator verwarming (gem ca. 60% verwarmt)
- buffer 300 ltr. 2 pomp groepen 1 vloerverwarming 1 radiatoren geschakeld door zoneregeling en thermostaat per ruimte
- 300 zonnenboiler met twee spiralen
- alles met 28mm aangesloten op advies van LG
- wij stoken 24/7, 21 Gr Bgg 19 Gr 1 verd.
Oud verbruik
- voorheen 3000 kg pellets 300 m3 gas per jaar warmte en water
Nu met WP
- 22 kWh per dag water
- 26 kWh per dag verwarmen
Als ik dit door tel gaan de kosten flink hoger uitkomen, zou het aan de instelling liggen verwarmen 35 Gr. Boiler 52 Gr. En vanaf -7 over schakelen naar pellet haard hydro 19 kw.
Heeft iemand wellicht de gouden tip.
Alvast bedankt.