Mogelijk robotstofzuiger aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Topicstarter
Momenteel doen wij thuis met Miele S5 Power 2200Watt (gekocht op 9 september 2014 voor €185,99). Wij hebben deze standaard op 2200Watt staan. Wij wonen in een appartement dat 65m2 is totaal groot is, met 1 woonkamer en keuken samen, 1 slaapkamer, hal en een kelder berging in de appartement.

Komende maanden wil ik waarschijnlijk een overstap maken op Samsung Jet Bot AI+ robotstofzuiger - 0,2 l Zakloos Zilver, Wit. Op robotstofzuiger.

Wij gaan zuinig om met de Miele omdat dit de laatste 2200Watt is verkrijgbaar in Nederland.
De Samsung gaat ons €949 kosten als wij de overstap maken.

Waar ik mee zit:
Wij doen nu handmatig en komen gewoon overal en de kracht die de Miele heeft met 2200Watt. Ik vraag mij sterk af of deze Samsung robotstofzuiger overal in huis komt en in alle kamers langs gaat? We hebben op de grond ook dozen met obstakels komt hij daar lang? Zuinigt hij wel goed genoeg? Ik lees vermogen 170W bij Samsung en 30W zuigen?

Wat zijn de ervaringen met robotstofzuigers bij jullie en heeft er iemand ervaring met de Samsung? Of kunnen wij aan een andere merk denken. Geen huisdieren in huis en geen kinderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNG25obfFNTbRBHJQXxUWXlVTaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F4VPiI78D3sYckXrpw4xfeY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqSTwANNIQkYMmK3UdfWS3QwySU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaxL0WpLTlZibpdpOJY14ibs.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt,
Pizza Hut

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 10-01-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lees dit topic eens door:

[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Daar staan ook ervaringen in met Samsung robots.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:16
als 1e, het vermogen dat de miele verbruikt (2200W) betekent niet dat het beter zuigt dan een 750W stofzuiger. Dat is juist de rede dat er een beperking is: omdat veel mensen dachten dat als er maar een groot getal stond bij het vermogen dat het dan meer zuigkracht had. Mijn oude stofzuiger van 1800W had minder zuigkracht als mijn nieuwe van 750W (zakloos).

over de vraag tav een robot zuiger:
Een robot stofzuiger gaat geen meubels aan de kant zetten, de betere kunnen wel rommel ontwijken.
Het voordeel is vooral gemak en dat je het elke dag even zijn gang kunt laten gaan, maar je zult ook af en toe zelf nog iets moeten doen.

Lees je even in in het forum over robot stofzuigers: [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2, daar zie je al veel antwoorden en overwegingen.
Als je het wilt, ook of de Samsung wel de beste optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Qua zuigkracht van robotstofzuigers worden ze wel beter. Maar dat is eigenlijk vooral relevant bij tapijt, met zijn borstel kan elke robotstofzuiger prima tegels, laminaat, pvc, etc schoonhouden. Heb je tapijt, en al helemaal hoogpolig tapijt natuurlijk, dan heb je gewoon zuigkracht nodig, en daar is ene robotstofzuiger beter is dan andere.

(Zelfde natuurlijk met een reguliere stofzuiger, je hebt echt geen 2.2kW nodig om een tegel te schoon te zuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Topicstarter
Het gaat overal in huis om laminaat.