Contactgeluid woning, is hier iets aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ash10
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-02-2024
Dag allemaal
Wij hebben sinds kort een huis gekocht en zijn erachter gekomen dat er veel al contact geluid is vanuit onze buren. We hebben een hoekwoning dus het geluid komt maar van een kant. Het huis is van 1980 en zijn gebouwd op een plaat. Nu is het zo dat de buurvrouw een zoontje heeft wat nogal erg actief is :) buurvrouw had al aangegeven dat ze wel al vanuit de andere bewoners ook al klachten had gekregen omtrent het trapgeren etc. Hier heeft ze naar oplossingen gezocht en met name de trap aangepakt. Echter waren wij opzoek naar iets wat bij ons in huis contact geluid enigszins doet verminderen. Zijn hier opties voor? Aangezien het eerst bij de bron aangepakt moet worden, maar dit heeft mevrouw al gedaan.

Wij waren aan akoestische wandpanelen het denken of om een zwevende vloer te laten plaatsen. Echter weet ik niet of het “ iets van verschil” gaat maken. Het kost namelijk flink wat geld en wil natuurlijk wel weten of het gaat helpen of hier überhaupt iets aan te doen valt. Zodra de buren lopen of het zoontje dat rent dan trillen de kopjes in mijn kast en je hoort het wel echt extreem om eerlijk te zijn.

Dus vandaar dat ik eventjes op onderzoek uit ben :) ik hoor graag van jullie.
Groetjes

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:26
Wat voor contactgeluid hoor je?
Stemmen?
Tv?
Voetstappen?
Bonken van de bal?

Want contactgeluid kan vanalles zijn .

• Ash10
Het zijn voornamelijk voetstappen en trapgeloop . Qua stemmen enz ( luchtgeluid) hoor ik vrij weinig.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Aan jouw kant helpt alleen een box in een box echt.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 18:28

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Wat heeft de buurvrouw dan gedaan aan de trap? Trap bekleden met vloerbedekking dempt namelijk super.

• Ash10
Ja volgens mij heeft ze vloerbedekking laten leggen. Dat heeft ze laten vernieuwen. Dus ze heeft wel gelukkig al wat eraan gedaan.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:08
@Ash10
Als een vloer verkeerd is geïnstalleerd en tegen de muur aan ligt, zal dat enorm veel contactgeluid doorgeven. Dus eerst dat onderzoeken lijkt mij stap 1.
Verder zijn er speciale sloffen die een hoop contactgeluid kan dempen, dat is ook een mogelijke oplossing.

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zal me vast niet populair maken, maar wij hebben onze kinderen gezegd dat ze bij overlast wat rustiger aan moeten doen. Remedie is dus opvoeden, niet je buren met kosten opzadelen.

• Ash10
Ja, ben ik volkomen met je eens. We wonen er ook pas anderhalve maand en willen niet meteen gaan liggen te knotteren 😅. Vind wel kinderen moeten kinderen kunnen zijn, maar als er iets tegen te doen valt is het natuurlijk mooi meegenomen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31
Inevitable schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:20:
Ik zal me vast niet populair maken, maar wij hebben onze kinderen gezegd dat ze bij overlast wat rustiger aan moeten doen. Remedie is dus opvoeden, niet je buren met kosten opzadelen.
Onzin, kinderen rennen en maken geluid, als iemand komt vertellen dat mijn 4 jarige alles stapvoets moet doen dan heeft die aan mij een slechte buur. De vorige bewoners van ons huis lieten hun kinderen om 7 uur s ochtends in de tuin spelen, dat is asociaal, je kind gewoon een kind laten zijn niet en een woning hoort daar tegen te kunnen.

Dus: iedereen weet dat veel betonvloeren in de 80s en 90s verkeerd gebouwd zijn. Het hele idee om 1 plaat over meerdere woningen te verspreiden is idioot maar uitgevoerd. Daar kun je niks meer aan doen en een zwevende constructie is de enige oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 09-01-2024 19:47 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 21:38
Maargoed dit wist je neem ik aan? Als verkopers ook al geklaagd hadden dan is dat iets wat ze moeten melden.
Ik gooi 'm er maar in. Verborgen gebrek? Meldingsplicht verkopers?

Enfin, je zoekt oplossingen. Voor contactgeluid zijn die er alleen bij de bron. Of - als je een spouwmuur hebt met buren de contactbruggen weghalen.

• Ash10
Ja dat dus. Wij hadden eigenlijk meer onderzoek moeten doen qua geluid m.b.t. tot het bouwjaar. Buurvrouw is overgins ook echt een schat van een vrouw dus kunnen goed overweg. Ja dan gaan we gewoon een aannemer laten komen voor dit na te kijken. Dankjewel voor de reacties.

• Ash10
Ja wij zijn hier al mee bezig omdat verkopers dit niet hebben laten vallen. Hebben tot twee keer toe gevraagd hoe het zat qua geluid. En gaven doodleuk aan dat er niks aan de hand was Dusja. Alleen hebben wij dit aangegeven bij de makelaar en zij geeft aan dat het hun woord tegen ons woord word dan.. wij hebben nagevraagd of dit iets met verborgen gebreken is maar dat valt er dus buiten alleen dat hij een mededelingsplicht had. Maar we gaan wel nog verder hiermee als het nut heeft

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Makkelijk schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Onzin, kinderen rennen en maken geluid, als iemand komt vertellen dat mijn 4 jarige alles stapvoets moet doen dan heeft die aan mij een slechte buur. De vorige bewoners van ons huis lieten hun kinderen om 7 uur s ochtends in de tuin spelen, dat is asociaal, je kind gewoon een kind laten zijn niet en een woning hoort daar tegen te kunnen.

Dus: iedereen weet dat veel betonvloeren in de 80s en 90s verkeerd gebouwd zijn. Het hele idee om 1 plaat over meerdere woningen te verspreiden is idioot maar uitgevoerd. Daar kun je niks meer aan doen en een zwevende constructie is de enige oplossing.
Tja, waar ligt die grens. Kinderen gewoon kinderen laten zijn is leuk, maar die van mij gaat dan doodleuk hoge schreeuwgeluiden maken als ze moe uit de opvang komt. Dat gedrag corrigeer ik direct. Je kunt best kind zijn en leren rekening te houden met anderen. Stapvoets is wat overdreven, maar ook stampen corrigeer ik hier. Je hoeft als kind wat mij betreft niet bewust herrie te maken om het herrie maken. Maargoed, mijn vrouw is hooggevoelig dus rust is belangrijk voor haar. Mijn moeder (oma) let er dus totaal niet op en is zelf een beetje doof. Dan staat dus de radio hard aan. Laat ze de TV aanstaan en dan maar gek doen met die kleine. Dat soort dingen trek ik zelf heel slecht en dan schaam ik me tegenover de buren. Lol hebben staat niet gelijk aan herrie maken, al denken een hoop kinderen en volwassenen daar anders over. Als ik er wat van zeg krijg je dezelfde reacties: 'valt wel mee', 'laat ze lekker kind zijn', 'dat hoor je toch niet zo hard' etc. Jammer, want die kiddos maken even veel lol zonder te schreeuwen. Want het is af en toe gewoon een wedstrijdje wie het hardste kan.

Je laatste punt deel ik. Ons huis komt uit de jaren 70 en heeft samen met 3 andere huizen een gedeelde betonnen vloer. Alles is beton. Wij horen de kinderen van 2 verder ook rennen, schreeuwen en slaan met deuren. Allemaal binnen het redelijke, dus het valt nog wel mee. Maar je kunt er amper wat aan doen, behalve een ander huis zoeken of veel geld uitgeven aan zwevende constructies waarvan het maar de vraag is of het ècht goed gaat werken.

• Ash10
Ja dat is dus het probleem waar we mee zitten. Ik verwacht zelf een kleintje in maart en ben gek op kinderen. Maar ik merk nu” misschien door hormonen” dat ik echt gevoelig ben voor geluid 😅. Maar ongeacht hormonen of niet mijn man zegt nu ook vaak van jeetje.. dit is wel heftig” qua trillingen en geluid. En mijn man komt vanuit een woning waar je echt letterlijk “ alles hoorde” dus die was wel wat gewend en als hij zich dan stoort aan dit geluid weet ik gewoon dat het niet aan mij ligt. We hebben het zelfs al over verhuizen gehad. We hebben flink overboden op dit huis en net alles op zijn plek. Maar goed je moet ook gelukkig in een huis kunnen zitten en ik heb nu nog niet het gevoel van “ dit is mijn huis”. Had zelfs heimwee naar mijn appartementje waar het nog “ rustiger was” we zijn ook echt in twee strijd of we een bouwdipo aanvragen of op den duur verhuizen en het nu laten voor wat het is. Kunnen nu kiezen voor te verbouwen maar of het het waard gaat zijn is het tweede. We mochten nog niet eens een vaste trap naar de zolder maken omdat bij de buren 2 deuren verder in het verleden de tegels op de badkamer zijn gaan schuiven bij een verbouwing van de buren🫠. Dus op het moment zitten we ff in een moeilijk putje. 😅

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 22:14

ViezeVis

Sample Text

Zenomyscus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Tja, waar ligt die grens. Kinderen gewoon kinderen laten zijn is leuk, maar die van mij gaat dan doodleuk hoge schreeuwgeluiden maken als ze moe uit de opvang komt. Dat gedrag corrigeer ik direct. Je kunt best kind zijn en leren rekening te houden met anderen. Stapvoets is wat overdreven, maar ook stampen corrigeer ik hier. Je hoeft als kind wat mij betreft niet bewust herrie te maken om het herrie maken. Maargoed, mijn vrouw is hooggevoelig dus rust is belangrijk voor haar. Mijn moeder (oma) let er dus totaal niet op en is zelf een beetje doof. Dan staat dus de radio hard aan. Laat ze de TV aanstaan en dan maar gek doen met die kleine. Dat soort dingen trek ik zelf heel slecht en dan schaam ik me tegenover de buren. Lol hebben staat niet gelijk aan herrie maken, al denken een hoop kinderen en volwassenen daar anders over. Als ik er wat van zeg krijg je dezelfde reacties: 'valt wel mee', 'laat ze lekker kind zijn', 'dat hoor je toch niet zo hard' etc. Jammer, want die kiddos maken even veel lol zonder te schreeuwen. Want het is af en toe gewoon een wedstrijdje wie het hardste kan.

Je laatste punt deel ik. Ons huis komt uit de jaren 70 en heeft samen met 3 andere huizen een gedeelde betonnen vloer. Alles is beton. Wij horen de kinderen van 2 verder ook rennen, schreeuwen en slaan met deuren. Allemaal binnen het redelijke, dus het valt nog wel mee. Maar je kunt er amper wat aan doen, behalve een ander huis zoeken of veel geld uitgeven aan zwevende constructies waarvan het maar de vraag is of het ècht goed gaat werken.
Sigh. Dit is zo'n eeuwenoude discussie in het B&K forum die zich keer op keer herhaalt alleen dan onder verschillende topics. Minder hard rennen, minder schreeuwen, vrijstaand gaan wonen, beter opvoeden, niets doen want 'kinderen'. Daar zijn heel veel verschillende opvattingen over vanuit verschillende perspectieven.

Als TS en partner daar last van hebben is het enige wat je kunt doen dit aangeven bij de buren onder genot van een kop koffie (en ja, ook dat klinkt cliché maar dat is 't niet). En als het écht ondragelijk wordt, dan zou vastgesteld moeten worden of het ook onrechtmatig is. Want tja, kinderen. Daar komt soms meer geluid uit dan wij ons kunnen voorstellen. En die gooien ook wel eens met een deur.

/Edit
Niet lullig bedoeld, maar @Ash10 verwacht een kleintje. Geloof mij maar, die kun je ook horen in een huis uit 2009 een dikke muur verder. Daar kan geen zwevende vloer tegenop. Het contactgeluid kan je verminderen door, wat al is aangedragen door enkelen hier, de vloer niet strak tegen de muren te leggen, goede ondervloeren te gebruiken of eventueel laminaat vervangen met vloerbedekking (de buren, dan).

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 09-01-2024 21:43 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Makkelijk schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Dit is exact de reden dat ik onze liever heer elke dag op mijnblote knietjes bedankt dat ik geen directe buren heb. Man man, wat een eigengereidhheid. Het kind moet gewoon op zijn of haar kunnen spelen en behoeft geen opvoeding. Alsjeblieft, ziedaar het verval van de Vinex maatschappij.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31
Inevitable schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Dit is exact de reden dat ik onze liever heer elke dag op mijnblote knietjes bedankt dat ik geen directe buren heb. Man man, wat een eigengereidhheid. Het kind moet gewoon op zijn of haar kunnen spelen en behoeft geen opvoeding. Alsjeblieft, ziedaar het verval van de Vinex maatschappij.
Wie zegt er in dat het kind geen opvoeding behoeft. Ik geef alleen aan dat de geluiden die je kunt verwachten bij een kleuter per definitie teveel zijn voor probleemwoningen. En dat @Ash10 hier te maken heeft met een klassiek geval van gekoppelde of doorgetrokken betonvloer lijkt me vrij duidelijk. De buurvrouw lijkt ook behoorlijk welwillend in hulp. Of had je het over de vorige bewoners van mijn huis?

Onze buren zijn gepensioneerd, slapen elke dag het liefst tot 10 uur en ze zijn gevoelig voor geluid. Ze hebben al toen we er kwamen wonen met een toen 2-jarige al gezegd dat ze veel last hadden van de kinderen van de vorige bewoners. We maakten ons gelijk zorgen over de toekomst. Later kwamen we er pas achter dat die voor het naar school gaan lekker de tuindeur open zetten en de kinderen de tuin in lieten rennen om half 8 's ochtends. Dat heeft niet eens alleen te maken met het opvoeden van je kind maar vooral met het opvoeden van jezelf...

De buren horen ons kind ook weleens maar ze hebben er geen last van. Ze hebben nog het meeste last van mij als ik de trap op loop die grenst aan hun slaapkamer. Ik hoor de buren nooit. Waarschijnlijk helpt het wel dat dit huizen met een houten vloer zijn waarbij onze vloer recent is weggehaald en vervangen voor een broodjesvloer.

@Ash10 als je nog verbouwplannen hebt kun je voorzetwanden plaatsen en een zwevende plafond en vloer. Kost je wel ruimte en hoogte.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1