Zwevende dekvloeren vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
wij wonen in appartementen gebouw van 23 verdiepingen en dit is gebouwd in 2019. De appartementen hebben zwevende dekvloeren met vloerverwarming. Wij hebben boven ons een gezin wonen met een kind van twee jaar van ongeveer 22 kilo en wij horen zijn voetstappen echt doordreunen. Zijn ouders horen wij niet lopen. Is dit normaal dat dit lopen van dit kind zo ernstig binnen komt in onze woning? Wij denken aan een geluidsmeting op basis van ongelijk. Maar is dit normaal met zwevende dekvloeren?

Beste antwoord (via SDiver op 29-01-2024 16:58)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

SDiver schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:58:
Natuurlijk is er gesproken met onze bovenburen en het geluid is verminderd maar ik blijf toch verbaasd dat in onze luxe appartementen met goede isolatie en zwevende dekvloeren en wonend in het centrum van de stad waar geen geluiden van buiten binnen dringen een kind van 2 jaar voor zulke overlast kan zorgen.
"Luxe appartementen" en "Renovaties" :D Als ik zie hoe ze vrijwel overal de kantjes eraf lopen wat betreft kwaliteit; alles moet zo goedkoop mogelijk. Zwevende dekvloer is geen wondermiddel en zeker niet als het niet goed of goedkoop wordt gedaan.

Je ziet dat ook veel kantoorpanden die worden verbouwd tot "luxe appartementen", zeg maar gerust vanaf 8 ton. Waarbij kopers gewoon zwaar genaaid worden omdat iedereen -behalve de koper- al weet dat ze overlast gaan ervaren van buren vanwege de slechte constructie en goedkope, minimale, oplossingen.

Daarom: nooit van je leven een appartement kopen (tenzij penthouse op volledige verdieping) als je geen overlast van buren wenst ;)
SDiver schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:35:
De rechtszaak heeft even laten op zich maar de rechter heeft aangeven dat een verkeerd aangelegde vloer die overlast geeft verwijderd moet worden in een andere zaak binnen ons appartementencomplex. Dus laat je ten alle tijden goed informeren over de mogelijkheden. Wij zullen nu ook verdere stappen gaan ondernemen.
Ah :+ De "luxe kwaliteit" dus. Hoop voor je dat het een beetje in goede verstandhouding (kan dat nog na rechtszaak?) opgelost wordt, de rest van topic niet gelezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Saven op 28-01-2024 20:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
SDiver schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:51:
een kind van twee jaar van ongeveer 22 kg

..

is dit normaal
Medisch gezien? Absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10
Kleine kinderen lopen echter wel vol op de hak en rollen nog niet af, dat maakt aanzienlijk meer herrie dan een volwassene op sokken.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Medisch gezien? Absoluut niet.
Zeg maar gerust morbide obesitas.
Of hij moet al enorm lang zijn....

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
@SDiver
Er is hier laatst een topic geweest met een vergelijkbaar probleem, spelende kinderen die je hoort stampen. De oplossing was toen speciale geluiddempende schoenen.
Kan het topic niet zo snel vinden, maar wellicht ook een optie.

ps; wellicht zou je nog bij de VVE/beheerder kunnen aangeven of ze kunnen controleren of de vloer conform de regels is aangelegd. Slechte ondervloer en leggen tegen de muren aan, zorgt voor veel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:41
chrisborst schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:02:
@SDiver
Er is hier laatst een topic geweest met een vergelijkbaar probleem, spelende kinderen die je hoort stampen. De oplossing was toen speciale geluiddempende schoenen.
Kan het topic niet zo snel vinden, maar wellicht ook een optie.
Of misschien de hele vloer vol leggen met matrassen?

Even zonder dollen, het eerste is natuurlijk het probleem bespreken met de bovenburen, misschien kunnen ze er idd iets aan doen.
ps; wellicht zou je nog bij de VVE/beheerder kunnen aangeven of ze kunnen controleren of de vloer conform de regels is aangelegd. Slechte ondervloer en leggen tegen de muren aan, zorgt voor veel geluid.
Als het goedschiks niet opgelost kan worden is idd het enige en daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Maar bereid je er wel op voor dat waarschijnlijk alles gewoon in orde is. 100% geluidsdemping bestaat niet, woongeluiden horen erbij in een appartementencomplex. Zolang het niet buitensporig is heb je daar gewoon mee te leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Natuurlijk is er gesproken met onze bovenburen en het geluid is verminderd maar ik blijf toch verbaasd dat in onze luxe appartementen met goede isolatie en zwevende dekvloeren en wonend in het centrum van de stad waar geen geluiden van buiten binnen dringen een kind van 2 jaar voor zulke overlast kan zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:55
Tja, wat is overlast? Als je in een benzineauto gaat rondrijden is het motorgeluid het eerst wat je hoort. Als je dan vervolgens in een EV gaat zitten dan is het afrolgeluid van de banden/windruis hetgene wat je hoort. Misschien is je appartement zo luxe/goed geïsoleerd dat zelfs de 'kleine' geluiden gaan opvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bovenburen hoor je altijd wel een beetje..

Je zou bij een lokale muziek/elektro handel kunnen vragen of je een dB meter mag lenen of huren voor een dagje, dan kun je meten wat daadwerkelijk de piek is.

Het nadeel is dat dreunend geluid laag is, dus dat hoor je tot best ver weg. Zal niet helpen dat ook een zwevende vloer ergens aan bevestigd zit, dus contactgeluid blijf je altijd hebben.

Een meting via de gemeente zal weinig nut hebben, die komen een keer aan de gevel meten maa dan moet net op dat moment het geluid er zijn en aan de gevel zal het allemaal wel meevallen. Voor appartementen zou je al opnames moeten kunnen overleggen waarin het geluid goed te horen is.

Ik vind het altijd een rare suggestie om dan de buren te vragen om het kind speciale zachte schoenen aan te doen, als het kind twee is zal het ook zeker nog een jaar of 8 doorgaan. Dan zou ik eerder naar de isolatie kijken, maar je kunt die mensen ook niet verplichten om hun hele woning leeg te halen om een nieuwe vloer met betere isolatie te leggen.

Tenzij je kunt bewijzen dat er echt overlast is kun je niet veel meer doen dan vragen of ze er een beetje rekening mee willen houden. En als er wel echt overlast is wordt dat een heel gevecht dat de relatie met je bovenburen niet beter maakt, dus dan zou een vriendelijk gesprek toch nog de beste oplossing blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:48
Enige oplossing is niet in een appartement wonen.

Zulke geluiden zijn normaal in een appartement. Zoals ik lees probeer ze al rekening ermee te houden, echter blijft het een kind van 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Oon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:14:

maar je kunt die mensen ook niet verplichten om hun hele woning leeg te halen om een nieuwe vloer met betere isolatie te leggen.
Nou ja, als de (onder)vloer niet aan de eisen van de woningbouw/VVE voldoet, kan dat dus wel. Maar laten we voorop stellen: Het feit dat je voetstappen kunt horen betekent absoluut niet dat de vloer (per definitie) niet voldoet.
Dat is heel iets anders. Contactgeluid is veel lastiger te dempen dan geluid door de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Laten we er van uit gaan dat de vloer goed is gelegd. Kan ik niet begrijpen dat je deze overlast kan veroorzaken. Dat laat heel duidelijk zien dat je niet wil aanpassen aan het wonen in een appartement. Je woont met honderd bewoners in een gebouw dus moet je rekening met elkaar houden. En als je mensen aanpreekt op hun gedrag krijg je altijd maar dat zijn wij niet. Ben opgegroeid in een flat maar tegen ons werd duidelijk door mijn ouders gezegd hou rekening met de buren. Dus omdat het kinderen zijn mogen ze overlast veroorzaken die redering gaat er bij mij niet in. Maar we zullen wel tot een andere generatie behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
hoe kinderen lopen kan enorm doordreunen, zijn gewicht zal niet mee helpen.

het is echt de reden dat ik nooit meer in een appartement wil wonen (althans niet onder iemand en al helemaal niet onder kinderen)
Ja ze mogen best gecorigeerd worden en ze mogen aanleren dat je met andere mensen rekening moet houden, maar jij deed dat ook niet van de 1e op de 2e dag, anders had je het nu niet meer geweten dat het je is verteld, er is een enorme hoeveelheid herhaling voor nodig geweest en dus ook een bijbehoorende hoeveelheid overlast van de momenten dat je niet luisterde of het even vergeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
twain4me,

Ben ik met je eens maar we zijn al meer als tien keer naar boven geweest. Laatste keer bijna een handgemeen. Dus helaas nu tijd voor andere maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 08:09
Los van dat dreumes/peuters meer op de hak lopen is er ook nog de mogelijkheid dat meer rennen dan lopend. Merk dat ook bij mijn dochter van 2 waarbij het lijkt of ze nooit heeft leren lopen maar alleen maar kan rennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
SDiver schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:15:
Laten we er van uit gaan dat de vloer goed is gelegd. Kan ik niet begrijpen dat je deze overlast kan veroorzaken. Dat laat heel duidelijk zien dat je niet wil aanpassen aan het wonen in een appartement. Je woont met honderd bewoners in een gebouw dus moet je rekening met elkaar houden. En als je mensen aanpreekt op hun gedrag krijg je altijd maar dat zijn wij niet. Ben opgegroeid in een flat maar tegen ons werd duidelijk door mijn ouders gezegd hou rekening met de buren. Dus omdat het kinderen zijn mogen ze overlast veroorzaken die redering gaat er bij mij niet in. Maar we zullen wel tot een andere generatie behoren.
Wat wil je dat ze doen dan? Een kind van 2 verbieden om te lopen?

Als het echt zo ernstig is moet je misschien een melding geluidsoverlast doen bij de politie. Maar ff serieus... voor een kind van 2? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Dus omdat iemand kinderen neemt krijgen ze een vrij brief om andere mensen daarmee lastig te vallen. Wat een rare redenering. Dus ik heb kind en val jou lekker lastig omdat ik me niet wil aanpassen en geen rekening met mijn medebewoners hou . En er zijn genoeg manieren om als het na gesprekken niet lukt om de buren tot anders te bewegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 09:29

Foamy

Fulltime prutser

Dat laat heel duidelijk zien dat je niet wil aanpassen aan het wonen in een appartement. Je woont met honderd bewoners in een gebouw dus moet je rekening met elkaar houden.
Een deel van het rekening met elkaar houden en aanpassen aan elkaar zal ook zijn dat er een bepaalde mate van geluidsoverlast getolereerd zal moeten worden. Daar ontkom je niet aan. Zoals anderen ook al aangaven: op die leeftijd kennen de meeste kinderen slechts 2 standen: stilstaan, of vol gas vooruit. Combineer dat met meer op de hakken lopen, en voila je hebt "overlast".

Ik woon zelf niet meer in een appartement, maar had daar ook last van de bovenbuuf. Had ik er iets aan kunnen doen? Wellicht, ik stond in mijn recht. Maar zoals je al aangeeft: in een complex moet je rekening met elkaar houden. Ik woon inmiddels in een twee onder 1 kap. En behold: ik hoor af en toe de kinderen van de buren. De soort overlast veranderd in de loop der jaren nu ze ouder worden, maar af en toe kan ik ze horen. En dat hoort er bij. Ik verwacht dat die kleine van ons ook niet altijd de stilste is.

Moraal van het verhaal: overlast ga je altijd blijven houden. En met hoe meer mensen je op een kubieke meter gaat wonen hoe groter de potentiele overlast gaat zijn.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Foamy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:31:
[...]
Een deel van het rekening met elkaar houden en aanpassen aan elkaar zal ook zijn dat er een bepaalde mate van geluidsoverlast getolereerd zal moeten worden. Daar ontkom je niet aan.
[...]
Precies dit. Vroeger woonden mensen massaal in na-oorlogse woningen met enkelsteens woningscheidende muren zodat je op ieder moment van de dag kon horen als de buurman een scheet liet of lag te snurken op de bank...

Ik kan de situatie vanaf hier natuurlijk niet beoordelen; misschien is er wel sprake van overmatige herrie maar, dat gezegd hebbende... Ik ben weleens in een woning geweest van mensen die last hadden van 'zware geluidsoverlast', maar na het horen van de geluiden was mijn conclusie dat het om 'normale leefgeluiden' ging.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:27
Er zijn volgens mij best uitspraken dat kinderen verzocht worden om op sloffen o.i.d. te lopen. Vooral het lopen op blote voeten dreunt door.

Als onze dochter door onze eensgezinswoning rent over de plavuizen op blote voeten of sokken dan begrijp ik best dat in een appartement dat voor onacceptabel geluid kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:33
Hi TS,

Vervelend dat je overlast van je bovenburen ervaart. Ik snap dat dat verhit geworden is en dat je er waarschijnlji helemaal klaar mee bent. Weet wat dat sommige mensen geen keus hebben tussen een appartement en een tussenwoning/eengezinswoning. Vaak zijn appartementen goedkoper en zouden ze wellicht just graag in een andere woning willen wonen, maar lukt dit vaak niet.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ze moeten kijken naar hoe de overlast beperkt kan worden maar het is een blijft een kind van 2. En daar zal je enige vorm van geluidproductie van moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 00:54

_serial_

and there was silence

Het zou best wel eens kunnen zijn dat je bovenburen de originele dempende dekvloer hebben gesloopt.

In mijn appartement hebben we destijds verplicht die vloer moeten afnemen, en daar liggen al je leidingen doorheen, en daaroverheen de dempende vloer. Hier kan je dansen en springen wat je wilt, maar je hoort echt niets, ook dragend geluid van subwoofers hoor je niet.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik lees nog niks over plinten in het topic, die moeten in zo'n constructie ontkoppeld zijn van de vloer voor het beste effect.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Dank voor de input. Er is ons gebouw een rechtszaak gaande over mensen die een ondervloer over de zwevende dekvloer hebben gelegd wat dus een klankast veroorzaakt. Deze zaak loopt al enkele jaren. Natuurlijk VvE ingeschakeld maar deze wilden geen stelling nemen. Dus geluidsonderzoek waarin werd geconstateerd overlast. Dus nu binnenkort een kort geding waar behoorlijk veel gemaakte kosten worden geeist. Dit wacht ik af voor dat wij verdere actie ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:55
en wat als ze vloerkleden neerleggen op de plekken waar die kleine loopt/rent? Voor 40eu heb je al een aardig voerkleed bij de Ikea om te proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
SDiver schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:14:
Dus omdat iemand kinderen neemt krijgen ze een vrij brief om andere mensen daarmee lastig te vallen. Wat een rare redenering. Dus ik heb kind en val jou lekker lastig omdat ik me niet wil aanpassen en geen rekening met mijn medebewoners hou . En er zijn genoeg manieren om als het na gesprekken niet lukt om de buren tot anders te bewegen.
Wat verwacht je nou precies van je buren, dat ze kind vastbinden?
Ik ben verhuisd om de alleenstaande buurvrouw met haar drie koters dus ik leef met je mee maar overlast voorkomen kan nooit voor 100%

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:40
SDiver schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:46:
twain4me,

Ben ik met je eens maar we zijn al meer als tien keer naar boven geweest. Laatste keer bijna een handgemeen. Dus helaas nu tijd voor andere maatregelen.
Wat verwacht je nou eigenlijk van de bovenburen?

Verplaats je is in die ouders.
Nieuw appartement gekocht, netjes bekleed zo’n 3/4 jaar geleden, vloer aangelegd zoals het hoort en nu een kind van 2.

Kind loopt misschien net een aantal maanden en ondertussen is de onderbuurman al 10 keer aan je deur geweest om te klagen.

Ik zou het vervelend vinden als mijn kinderen overlast veroorzaken en er redelijkerwijs alles aan doen om het te verminderen maar je heb het wel over een kind van 2, niet van 12. Je kan toch moeilijk elke keer je kleine maar in de box laten omdat de onderbuurman anders gaat klagen? Of je huis dan voorzien van een tijdelijk vloerkleed zoals hier werd gesuggereerd. Zie je het al voor je, dat je de kleine van 2 gaat leren om alleen op het vloerkleed te lopen/spelen? 8)7

Ik zou na 10 keer klagen als bovenbuurman de deur ook niet meer open doen. Dit valt na mijn inzien gewoon onder leefgeluiden en daar heb je het mee te doen, hoe vervelend het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Je zegt vloer goed aangelegd dat is geen zekerheid. Dus zal er op een moment een door ons aangevraagde geluidmeting moeten worden gedaan. Dus je zou de deur zelf niet meer open doen? Ben ik blij dat jij mijn buurman niet bent. Zou ik overlast veroorzaken en de buren zouden mij aanspreken zou ik altijd de buren te woord staan en naar oplossingen zoeken. Maar de maatschappij verhard constructief meedenken is bij vele een stap die niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:57

Kheos

FP ProMod
SDiver schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:21:Maar de maatschappij verhard constructief meedenken is bij vele een stap die niet meer mogelijk is.
Zeg eens: wat is jouw voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zelf woon ik in een nieuwbouw appartement 2020 ook met zwevende dekvloer.
Maar loop geluiden als er zwaar gelopen wordt hoor je nog altijd wel minder maar je hoort het wel.
Bij mij in het complex was een ondervloer van 10db met certificaat ook nog eens verplicht.
Weet niet of die verplichting bij jou ook geldt maar je zou dat eens moeten nakijken en dan kijken wat voor vloer en ondervloer ze hebben en of ze daar wel aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
SDiver schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:09:
Dank voor de input. Er is ons gebouw een rechtszaak gaande over mensen die een ondervloer over de zwevende dekvloer hebben gelegd wat dus een klankast veroorzaakt. Deze zaak loopt al enkele jaren. Natuurlijk VvE ingeschakeld maar deze wilden geen stelling nemen. Dus geluidsonderzoek waarin werd geconstateerd overlast. Dus nu binnenkort een kort geding waar behoorlijk veel gemaakte kosten worden geeist. Dit wacht ik af voor dat wij verdere actie ondernemen.
Ooh lees nu dit 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Aandachtspunten bij de plaatsing

Bij een zwevende vloer mogen harde vloerafwerkingen (tegels, natuursteen, parket) geen direct contact maken met wanden of leidingen. Dit om te voorkomen dat er contactbruggen gaan ontstaan. Aan te raden is om een afstand van 8 tot 10 millimeter tussen vloerafwerking en de wand aan te houden. Plinten aan de wand mogen geen contact maken met de vloer. Waak ervoor dat er geen pleisterresten tegen de kantstroken aankomen. Op een zwevende (verende) dekvloer mag je niet nog eens een zwevende afwerkvloer toepassen. Harde afwerkingen zoals natuursteen, laminaat, parket mogen dus niet op zwevende wijze op een zwevende ondergrond worden gelegd. De vloeren gaan elkaar dan negatief beïnvloeden waardoor resonanties juist versterkt worden in plaats van verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:24

DropjesLover

Dit dus ->

SDiver schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:46:
twain4me,

Als het laatste keer bijna een handgemeen was, kan je weinig medewerking meer verwachten met bijv. speciale sokken laten dragen.

Sorry, leefgeluiden horen er nu eenmaal bij en heb je geen controle over. Er zijn legio van dergelijke topics hier en op andere fora, en ook rechtzaken. En die leiden er eigenlijk nooit toe dat de "overlastgevers" moeten inbinden.

Wil je 100% stilte in huis, moet je vrijstaand gaan wonen.
SDiver schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:21:
Je zegt vloer goed aangelegd dat is geen zekerheid. Dus zal er op een moment een door ons aangevraagde geluidmeting moeten worden gedaan. Dus je zou de deur zelf niet meer open doen? Ben ik blij dat jij mijn buurman niet bent. Zou ik overlast veroorzaken en de buren zouden mij aanspreken zou ik altijd de buren te woord staan en naar oplossingen zoeken. Maar de maatschappij verhard constructief meedenken is bij vele een stap die niet meer mogelijk is.
Het is geven en nemen. Jij komt (nu op mij) over dat je meerdere keren bent gaan klagen. Je zegt zelf, de ouders hoor je niet. De ouders zullen echt wel opgelet hebben en de kleine vaker geprobeerd bij te sturen van "niet zo stampen" of iets met sokjes. Maarja, het is een kind. Die laten zich echt heel slecht sturen. Overlast wordt echt niet met opzet veroorzaakt. "Ja maar ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen" is onrealistisch wensdenken.

[ Voor 42% gewijzigd door DropjesLover op 26-07-2023 16:16 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Dropjelover,

Ben ik niet met je eens er zijn meerdere zaken waar degene die overlast heeft in het gelijk is gesteld. In ons gebouw komt binnenkort een rechtszaak voor over geluidsoverlast. Waarop ook gemaakte kosten voor meerdere metingen en inschakeling van meerdere experts zal worden worden ingediend. Dus je bent zeker niet kansloos tegen geluidsoverlast. Je zegt overlast wordt niet bewust veroorzaakt maar zorgt wel voor overlast. Dus zal je moeten aanpassen wil je dat niet doen ben je gewoon een asociaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:30

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wat is nu concreet wat je bovenburen in jouw optiek zouden moeten doen om tot een voor jou acceptabele oplossing te komen?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
SDiver schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:21:
Als ik van mening ben dat de vloer juist is aangelegd en ik heb een keer gekeken of er geen laminaat o.i.d. tegen de muren en leidingen aan zit, zou ik inderdaad na 10x de deur niet meer open doen. Dat heeft echt niets te maken met dat de maatschappij verhard. Je leeft in een appartement, en daar heb je nou eenmaal leefgeluiden te accepteren.

En ja, je weet niet zeker of de bovenburen dat hebben gecontroleerd. Dat is het enige wat je kan (of zeg nu maar gerust kon) vragen. Maar zoals je zelf zegt hoor je de ouders nooit, en dan kan je er toch wel vanuit gaan dat de vloer niet zo heel slecht is aangelegd. Want geloof mij, anders had je voordat het kind geboren was al lang en breed overlast gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 18:41

ViezeVis

Sample Text

SDiver schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:14:
Heh? In welke perceptie leef jij precies? Mijn advies: wacht de rechtszaak af. Je kunt je daarna hier aanmelden.

Zonder gekheid; je leeft veel te veel in de 'ik en de overlast' wereld. @NeonovA geeft je gewoon een heel duidelijke spiegel voor hoe dit voor de tegenpartij zal zijn en meerdere Tweakers geven mogelijke oplossingen zoals een vloerkleed, maar dat lijkt niet goed binnen te komen. Dan zul je zelf ook keuzes moeten maken door misschien maar eieren voor je geld te kiezen en elders te gaan wonen. Leefgeluiden zijn soms vervelend. Naast ons (tussenwoning) wonen ook ouders met jonge kinderen die wij goed op de trap horen lopen en horen huilen en schreeuwen. Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik bij die ouders meld dat ik last heb van die kinderen. Het zijn kinderen (!!!). Je kunt gewoon niet alles voorkomen. Als je geen geluiden meer wil, dan moet je vrijstaand wonen. Ik ben geen fan van zo'n uitspraak omdat het niet altijd haalbaar is, maar veel meer alternatieven heb je niet. Wat ook niet helpt is je hierop focussen. Ik spreek uit ervaring.

Mijn inziens; helaas pindakaas.

-
Kleine edit.

Je geeft hier (SDiver in "Contactgeluiden buren bouwfout?") aan dat je ook schuiven van meubels hoort. Voetstappen hoort. En zelf je conclusie stelt: "Dus uiteindelijk is de conclusie dat je in appartementen gebouw bijna altijd je buren op enige manier zal horen.". Wat is er tussentijds dan veranderd?

[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 04-08-2023 01:12 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Er zal een onderzoek worden gedaan naar de vloer en mocht de vloer niet goed zijn gelegd. Zal de vloer moeten worden verwijderd. De redenering dat de bewoner denkt dat de vloer goed is gelegd maakt van iedereen een expert. En helaas pindakaas sorry daar ben ik het totaal niet mee eens. Als je zelf continu geluidsoverlast zou meemaken zou je echt anders praten. En het commentaar pindakaas vindt ik beneden alle peil daarom adviseer ik mensen gelijk rechtsbijstand inschakelen en onderzoek laten plaatsvinden door een onafhankelijke bedrijf. Als je het forum wonen lees zie je best wel veel mensen die deze problemen ondervinden. Eerst praten lukt dat niet gelijk doorzetten met rechtsbijstand en onderzoek op basis van gelijk. Iedereen heeft het recht op plezierig wonen en dat je elkaar zal horen in een appartementen oké maar overlast is niet te toleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
De een noemt het overlast, de ander noemt het leefgeluiden.

Ik hoorde de kinderen van mijn buren ook vaak lopen en rennen toen ik in een appartement woonde. Ik hoorde de onderbuurman als die na zijn zoveelste peuk weer moest hoesten, ik hoorde de buurman die 2 blokken verderop liep te gamen en zo kan ik nog wel over doorgaan van wat ik de hele dag zo'n beetje hoorde tot het slapen gaan.

En ja, om bovenstaande redenen ben ik verhuisd, want ik kon er ook niet aan wennen. Maar overlast zou ik het in ieder geval niet willen noemen.

Je kan de rechtsbijstand inschakelen en er een lang lopende zaak van gaan maken en misschien geluk hebben dat ze daadwerkelijk de vloer moeten aanpassen, maar met een beetje pech verhuizen ze binnen een jaar, komt de volgende bewoner die de vloer er meteen uitsloopt en het door een beunhaas laat aanleggen en dan begint het weer van voor af aan.

Mijn tip, zet een muziekje op de achtergrond aan en zoek afleiding. Want als je het geluid hoort ga je er de hele tijd op focussen en alleen maar meer aan irriteren. En anders zoals meerdere aangeven, verhuis, maar dan wel vrijstaand. Want ook in rijwoningen en 2-onder-1 kap woningen heb je kans hier tegenaan te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
De rechtszaak heeft even laten op zich maar de rechter heeft aangeven dat een verkeerd aangelegde vloer die overlast geeft verwijderd moet worden in een andere zaak binnen ons appartementencomplex. Dus laat je ten alle tijden goed informeren over de mogelijkheden. Wij zullen nu ook verdere stappen gaan ondernemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

"Luxe appartementen" en "Renovaties" :D Als ik zie hoe ze vrijwel overal de kantjes eraf lopen wat betreft kwaliteit; alles moet zo goedkoop mogelijk. Zwevende dekvloer is geen wondermiddel en zeker niet als het niet goed of goedkoop wordt gedaan.

Je ziet dat ook veel kantoorpanden die worden verbouwd tot "luxe appartementen", zeg maar gerust vanaf 8 ton. Waarbij kopers gewoon zwaar genaaid worden omdat iedereen -behalve de koper- al weet dat ze overlast gaan ervaren van buren vanwege de slechte constructie en goedkope, minimale, oplossingen.

Daarom: nooit van je leven een appartement kopen (tenzij penthouse op volledige verdieping) als je geen overlast van buren wenst ;)
SDiver schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:35:
Ah :+ De "luxe kwaliteit" dus. Hoop voor je dat het een beetje in goede verstandhouding (kan dat nog na rechtszaak?) opgelost wordt, de rest van topic niet gelezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Saven op 28-01-2024 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Saven,

Je heb 100% gelijk in je verhaal. Één gewaarschuwd mens telt voor twee. En er is helaas veel gebouwd op deze manier de afgelopen jaren. En zelf een hoge prijs garandeert niets. Triest.

[ Voor 40% gewijzigd door SDiver op 29-01-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-04-2024
Woon in een nieuwbouw appartementen complex opgeleverd in 2022. Ik ervaar precies dezelfde problemen. Dan zijn het gelukkig niet mijn boven buren, maar onderburen.

Ik heb zo een volume aan lawaai nog nooit meegemaakt. Het zijn de kinderen die voor overlast zorgen. Elk contact geluid met de vloer galmt door mijn woning. Echt bizar! Het vervelende is dat mijn onderbuur een kind heeft met beperking. Het is nooit maar dan ook nooit stil. Constant dat harde gebonk. Vreselijk!

Dit verwacht je niet van nieuwbouw juist het tegenovergestelde. Ik was nog beter af in mijn jaren 80 woning. Hoorde de kinderen alleen als er een feestje was. Dat geluid kwam dan niet eens in de buurt van wat ik nu hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-04-2024
Velen die reageren met het zijn kinderen. Leefgeluiden horen erbij. Je hebt leefgeluiden waar je mee kunt leven en echt overlastgevende geluiden. De resonanties die bij zwevende dekvloeren spelen kan echt extreem luid zijn.

Mijn mening; kinderen en appartementen gaan gewoon niet samen. Als je daar wel voor kiest zal je of geluk hebben dat buren geen last ervaren of je aan moeten passen en maatregelen nemen. Zijn consequenties van je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Niet online
Als de vloer boven de zwevende dekvloer niet correct is gelegd kan je zelfs van je beneden buren last krijgen. Randen moeten opgelaten worden mag niets ook maar niets inzitten. Plinten moeten vrij van de vloer worden gemonteerd. Voldoe je hier niet aan krijg je overlast omdat de vloer niet goed is gelegd. Ben zelf met een jurist bezig om de vloer van de benedenburen te laten onderzoeken. Willen niet meewerken maar in andere zaak hanteerde de rechter het HRR . Vloer was verkeerd gelegd bij andere bewoner dus vloer moet verwijderd worden. Dus bij erge overlast en niet meewerken van buren rechtshulp inschakelen. Je staat sterker als je denkt kost alleen veel tijd en geld.
Pagina: 1