Tv kopen marktplaats vs Bol.com affiliate

Pagina: 1
Acties:
  • 1.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Ik wil graag de Philips OLED 936 kopen. Alleen nergens meer te koop bij grote winkels (2021 model). Bij Bol.com zag ik de tv wel te koop via “Tvmania”. Nader onderzoek gedaan naar Tvmania en blijkt een soort elektronische apparatuur handelaar op Marktplaats en soms Bol.com met veel goede reviews. Maar dus geen eigen website of fysieke winkel voor zover ik weet.

Zitten er grote risico’s aan een nieuwe tv kopen via Marktplaats? Of is het veiliger via Bol.com? Volgens Tvmania zit er 2 jaar garantie op en gaat het om Benelux model.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:59
Bespaar je zelf een hoop problemen en frustratie, doe het niet.
stel er is iets met de TV, geven ze dan ook garantie ?

Koop bij een betrouwbare handel.

Tenzij deze TV 50,- kost :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gaat het om de Philips 48OLED936? Ik vind €850 voor een 2021 48" model van een vreemde aanbieder totaal onverantwoord. Zo te zien allemaal restpartijen (open box? retourtjes?) of oost-europese modellen. Geen eigen site, geen enkel keurmerk. Typisch een bedrijf dat snel veel verkoopt en na een paar jaar opdoekt zodat je garantie verdampt als sneeuw voor de zon.

Alleen bij een aanzienlijk prijsverschil het overwegen waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:06
https://nl.trustpilot.com/review/tvmania.nl

En dan de eerste negatieve review en hun reactie daar op.

Beste Klant,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend om te lezen dat de door u gekocht TV na 2 jaar is stuk gegaan. Wij van webshop hebben op de TCL tv´s echter 1 jaar garantie. Dit betreft tv´s die wat scherper geprijsd zijn. Overigens geldt de 1 jaar garantie niet op alle tv´s, enkel TCL en Thompson. Dit is u ook medegedeeld bij aanschaf van het product. Wij verkopen geen retour artikelen, deze informatie die u deelt is onjuist!
Wij hebben sinds het bestaan van TVMania in Nederland meer dan 25.000 klanten een product verkocht. Onze klanten zijn dik tevreden.

Met vriendelijke groet,
TVMania

Leuk dat ze mededelen dat er 1 jaar verkopers/fabrieksgarantie op zit. Maar recht op conform product zit er blijkbaar niet bij.

Ik zou voor zulke bedragen lekker een andere halen. Leuk voor je 300/400 euro slaap/logeer kamer tv. Maar niet voor je huiskamer tv.

En als hij 850 euro kost voor het 48 Inc model vind ik dat erg duur. Hij was als laagst 750 euro in de pricewatch. Lekker links laten liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 09-01-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:52
loki504 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:55:
https://nl.trustpilot.com/review/tvmania.nl

En dan de eerste negatieve review en hun reactie daar op.

Beste Klant,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend om te lezen dat de door u gekocht TV na 2 jaar is stuk gegaan. Wij van webshop hebben op de TCL tv´s echter 1 jaar garantie. Dit betreft tv´s die wat scherper geprijsd zijn. Overigens geldt de 1 jaar garantie niet op alle tv´s, enkel TCL en Thompson. Dit is u ook medegedeeld bij aanschaf van het product. Wij verkopen geen retour artikelen, deze informatie die u deelt is onjuist!
Wij hebben sinds het bestaan van TVMania in Nederland meer dan 25.000 klanten een product verkocht. Onze klanten zijn dik tevreden.

Met vriendelijke groet,
TVMania

Leuk dat ze mededelen dat er 1 jaar verkopers/fabrieksgarantie op zit. Maar recht op conform product zit er blijkbaar niet bij.

Ik zou voor zulke bedragen lekker een andere halen. Leuk voor je 300/400 euro slaap/logeer kamer tv. Maar niet voor je huiskamer tv.

En als hij 850 euro kost voor het 48 Inc model vind ik dat erg duur. Hij was als laagst 750 euro in de pricewatch. Lekker links laten liggen.
toon volledige bericht
Sowieso moeten ze 2 jaar garantie geven, niet 1 jaar, leuk dat ze dat melden maar de wet weegt zwaarder.
Dat ze conformiteit niet vermelden, tja, dat doet er geen een.

Verder 1000% eens, neem alsjeblieft een TV die nog wel op voorraad is, of mega goedkoop, of haal iets van de V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Waarom zou je een 3 jaar oude tv kopen?
Waarom wil je zaken doen met partij die bedenkelijke handelswijze heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Sethro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:26:
Waarom zou je een 3 jaar oude tv kopen?
Waarom wil je zaken doen met partij die bedenkelijke handelswijze heeft?
De tv is van eind 2021 dus meer richting 2 jaar oud. Ik overweeg de tv omdat het sublieme reviews krijgt, en een geïntrigeerde soundbar van B&W mij aantrekkelijk lijkt. De vernieuwde generatie kost 2,5 - 2,7k (65 inch).
Als jullie alternatieven hebben hoor ik dat graag :P

Ik heb 1 semi bedenkelijke review gelezen vandaar de overweging. Maar nu haak ik inderdaad af na jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je maakt de afweging:
Ga je er vanuit dat je geen garantie nodig hebt, dan krijg je waarschijnlijk gewoon je TV en ben je blij.

Wil je het risico nemen dat je ervaring slecht gaat zijn als je wel garantie nodig hebt? Want daar mag je wel vanuit gaan.

Dat is de keuze die alleen jij kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hann1BaL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:58:
Je maakt de afweging:
Ga je er vanuit dat je geen garantie nodig hebt, dan krijg je waarschijnlijk gewoon je TV en ben je blij.

Wil je het risico nemen dat je ervaring slecht gaat zijn als je wel garantie nodig hebt? Want daar mag je wel vanuit gaan.

Dat is de keuze die alleen jij kunt maken.
en software updates hoef je ook niet heel lang op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sethro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Goed punt, maar eenvoudig af te vangen met Google Chromecast met Google TV die je aan de HDMI hangt.
Zeker meenemen in de overweging, want dat zijn wel weer extra kosten die je sneller moet maken omdat het smart gedeelte EOL is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Sethro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Klopt, al verwacht ik wel dat de meeste fouten verholpen zijn na 2 jaar updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Hann1BaL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Goed punt, maar eenvoudig af te vangen met Google Chromecast met Google TV die je aan de HDMI hangt.
Zeker meenemen in de overweging, want dat zijn wel weer extra kosten die je sneller moet maken omdat het smart gedeelte EOL is
Ja eens, gelukkig heb ik al een Apple TV 4K etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:10:
Klopt, al verwacht ik wel dat de meeste fouten verholpen zijn na 2 jaar updates?
Het gaat niet om fouten maar om toekomstige (vereiste) updates.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
DukeBox schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Het gaat niet om fouten maar om toekomstige (vereiste) updates.
Het gaat ook om fouten/buggs/nieuwe features etc. Toekomstige updates voor de smart functies kun je omzeilen d.m.v. Apple TV o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:24
quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:18:
[...]

Het gaat ook om fouten/buggs/nieuwe features etc. Toekomstige updates voor de smart functies kun je omzeilen d.m.v. Apple TV o.i.d.
Hij bedoelde vast te zeggen niet alleen om fouten, maar je vergeet dat hier ook security updates onder vallen o.a. voor het smart gedeelte. Die krijg je ook al dan niet meer.
Daarnaast gaat het ook om je garantie als er hardware matig iets kapot gaat. Als je beeldscherm ermee ophoudt of je krijgt dode pixel is het al snel ;w

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 09-01-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:18:
Denk ook aan CI+ 2.0, HDR10/Dolby Vision, HDCP Pro updates etc.. dat los je niet op met een extern kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
CuBras schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Hij bedoelde vast te zeggen niet alleen om fouten, maar je vergeet dat hier ook security updates onder vallen o.a. voor het smart gedeelte. Die krijg je ook al niet meer.
Daarnaast gaat het ook om je garantie als er hardware matig iets kapot gaat. Als je beeldscherm ermee ophoudt of je krijgt dode pixel is het al snel ;w
Want we weten van Philips dat ze maar 2 jaar updates doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:31:
Soms is het limiet niet de software maar de verouderde SoC, daarnaast is Philips idd niet de meest vlotte met updates.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 09-01-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:31:
[...]

Waar zeg ik dat er "maar twee jaar" aan updates wordt doorgevoerd? De kans dat er geen updates meer komen is zeer aannemelijk bij een model dat ouder is dan twee jaar. Ik zeg niet dat dit direct na twee jaar ophoudt, zo zie ik dat er in januari 2023 een update is geweest. Dit zou zomaar de laatste kunnen zijn.

Echter is het erg jammer dat je zo in de aanval gaat. Je vraagt je af of het raadzaam is om via een shady verkoper een tv aan te schaffen die al ouder is dan twee jaar. Wij geven je daar advies over en dan is het erg jammer dat je zo reageert.

[ Voor 9% gewijzigd door CuBras op 09-01-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
CuBras schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Hij bedoelde vast te zeggen niet alleen om fouten, maar je vergeet dat hier ook security updates onder vallen o.a. voor het smart gedeelte. Die krijg je ook al niet meer.
Je geeft het zelf aan "Die krijg je ook al niet meer" doet suggereren dat er al geen updates meer gedaan worden? Verder stel ik gewoon oprechte vragen om tot een overwogen keuze te komen. Jij schiet anders zelf aardig in de aanval...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@CuBras Ik vat het niet zo op eerlijk gezegd.
Maar het is gewoon vrij simpel al al reeds gezegd tegen de TS:

Zoek naar op, topics genoeg en Google heeft er ook info over: Garantie wordt een drama. Dus die gok kun je wagen. De TV zul je wel geleverd krijgen en zal het nu prima doen.
Dat is meestal een recht hebben vs recht krijgen..

Voor updates en smart gedeelte: ik ben nog steeds tevreden (genoeg) met mijn TV uit 2015 die ik na het aftakelen van het smartgedeelte heb gereset naar fabrieksinstellingen en daarna niet meer heb verbonden met mijn netwerk. Het is nu een domme monitor.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 09-01-2024 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CuBras
quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:28:
[...]

Je geeft het zelf aan "Die krijg je ook al niet meer" doet suggereren dat er al geen updates meer gedaan worden? Verder stel ik gewoon oprechte vragen om tot een overwogen keuze te komen. Jij schiet anders zelf aardig in de aanval...
Prima
Typootje aangepast.
Mijn advies; bespaar je de hoofdpijn tenzij je bereidt bent om het risico te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

CuBras schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Prima
Typootje aangepast.
Mijn advies; bespaar je de hoofdpijn tenzij je bereidt bent om het risico te lopen.
Vrij goede samenvatting ^
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:55:
[...]

De tv is van eind 2021 dus meer richting 2 jaar oud. Ik overweeg de tv omdat het sublieme reviews krijgt, en een geïntrigeerde soundbar van B&W mij aantrekkelijk lijkt. De vernieuwde generatie kost 2,5 - 2,7k (65 inch).
Als jullie alternatieven hebben hoor ik dat graag :P

Ik heb 1 semi bedenkelijke review gelezen vandaar de overweging. Maar nu haak ik inderdaad af na jullie reacties.
Wat vraagt TVMANIA voor de 65" Philips OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
stin00 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Wat vraagt TVMANIA voor de 65" Philips OLED?
Ze bieden alleen de 48" aan voor zo'n 780 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

quinten010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Ze bieden alleen de 48" aan voor zo'n 780 euro.
Dan kun je beter dit doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het vragen naar shopervaringen of wat je moet kopen is niet de bedoeling in het Shopping Forum. Dit staat ook zo in Shopping Forum Beleid

Om deze reden doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.