harry440 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:22:
Iedereen bedankt voor de reacties! Helemaal eens dat het niet snel loont om de panelen uit te schakelen, daarbij dank voor de waarschuwing om het systeem niet 'hard' uit te schakelen.
Het gaat er mij om dat ik zelf controle kan hebben, het gaat mij niet zozeer om de discussie of het loont om de panelen uit te schakelen. Vooral wanneer straks het salderen afgelopen is, dan wordt het nog belangrijker om zelf controle te hebben.
Een thuisbatterij is nog veel te duur! Hopen dat die straks goedkoper worden of met subsidie.
Eerlijk gezegd denk ik dat je beter kan afwachten op wat er eventueel gaat komen. Het is nog allerminst zeker dat salderen zal worden stopgezet, dit moet eerst nog maar eens door de 1e kamer komen en met de recente verkiezingen in het achterhoofd kan het nog wel eens anders uitpakken dan verwacht. En als het dan toch doorgaat dan is het afwachten hoe de uitvoering zal verlopen en wat er financieel veranderd. Ik ga niet gek opkijken dat er een mega rechtszaak komt als het doorgaat, het feit dat mensen met een ouderwetse meter dan namelijk anders behandeld zullen worden kan nog wel eens een ding worden.
De verwachting is dat de thuisbatterij de komende jaren goedkoper en beter zal worden, ik zou daar vooral even op wachten. Ik verwacht namelijk dat dit voor een hoop mensen de problemen vanzelf oplost.