Binnenkort verkoop ik mijn appartement i.v.m. oplevering nieuwbouw. Er is in de buurt nogal wat ellende en ook in en rondom het appartement zelf is achterstallig onderhoud (VvE functioneert niet optimaal zal ik maar zeggen). Ik denk dus dat ik dit niet zo makkelijk kwijt raak en ik bespaar mezelf misschien liever de moeite van Funda, kijkers en al dat gedoe door het te verkopen aan een investeerder. Als je internet mag geloven, kopen ze alles zonder kijken. Als dat al waar is, hangt daar natuurlijk een prijskaartje aan. Iemand ervaring of enig idee hoe groot dat "verlies" is t.o.v. de marktwaarde?
Volgens mij zijn de regels per dit jaar zo dat het voor investeerders niet meer zo interessant is om huizen op te kopen voor verhuur. Of hoop je meer op een huizenflipper?
Overigens kopen investeerders hun huizen ook gewoon via Funda is mijn ervaring.
Overigens kopen investeerders hun huizen ook gewoon via Funda is mijn ervaring.
[ Voor 7% gewijzigd door TacoTaco op 06-01-2024 21:04 ]
Reken er maar op dat onderhands verkopen erg veel geld gaat kosten.
In de huidige markt verkoopt alles dus doe gewoon een klein beetje moeite. Gezeur vang je af door de vragenlijsten netjes in te vullen.
In de huidige markt verkoopt alles dus doe gewoon een klein beetje moeite. Gezeur vang je af door de vragenlijsten netjes in te vullen.
Verkoop voor verhuur is niet interessant meer, dus ik denk dat de kans klein is dat een investeerder een 'los' appartement gaat kopen.
Ik gok dat je 30 tot 50 % onder de marktwaarde vangt bij verkoop aan een investeerder.
Ik gok dat je 30 tot 50 % onder de marktwaarde vangt bij verkoop aan een investeerder.
Zou dan eerder gewoon gaan voor een makelaar met een goede reputatie in je omgeving en hem/haar vragen of ze de woning onderhands willen verkopen. Eén middag de boel opruimen en schoonmaken en je raakt hem wel kwijt als je de woning scherp prijst.DappereDodo987 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:39:
Binnenkort verkoop ik mijn appartement i.v.m. oplevering nieuwbouw. Er is in de buurt nogal wat ellende en ook in en rondom het appartement zelf is achterstallig onderhoud (VvE functioneert niet optimaal zal ik maar zeggen). Ik denk dus dat ik dit niet zo makkelijk kwijt raak en ik bespaar mezelf misschien liever de moeite van Funda, kijkers en al dat gedoe door het te verkopen aan een investeerder. Als je internet mag geloven, kopen ze alles zonder kijken. Als dat al waar is, hangt daar natuurlijk een prijskaartje aan. Iemand ervaring of enig idee hoe groot dat "verlies" is t.o.v. de marktwaarde?
Welke stad ligt het appartement en welke wijk.
Sommige wijken hoef je niet eens te kijken en je kan al hoofdprijs krijgen
Andere wijken gaan ze toch echt eerst even controleren of de fotos wel kloppen.
Qua verlies: investeerders gaan t snel willen kunnen doorverkopen of verhuren. Dus als het niet perfect klaar is (zoals jouw geval) krijg je max helft van wat "funda gebruikers" geven.
Natuurlijk als het half ingestort appartement in Groningen is, en het is max 75k waard, kan je je afvragen of het nuttig is....
Maar een appartement van 200k, gooi je toch 100k weg voor 250-500 uur werk. (Ja, het is en blijft een hoop werk)
Als je zelf niets wilt doen vraag makelaar, die betaal je 25% en je bent klaar
Sommige wijken hoef je niet eens te kijken en je kan al hoofdprijs krijgen
Andere wijken gaan ze toch echt eerst even controleren of de fotos wel kloppen.
Qua verlies: investeerders gaan t snel willen kunnen doorverkopen of verhuren. Dus als het niet perfect klaar is (zoals jouw geval) krijg je max helft van wat "funda gebruikers" geven.
Natuurlijk als het half ingestort appartement in Groningen is, en het is max 75k waard, kan je je afvragen of het nuttig is....
Maar een appartement van 200k, gooi je toch 100k weg voor 250-500 uur werk. (Ja, het is en blijft een hoop werk)
Als je zelf niets wilt doen vraag makelaar, die betaal je 25% en je bent klaar
[ Voor 57% gewijzigd door 99ruud99 op 07-01-2024 02:43 ]
Wat bedoel je met 250-500 uur werk? Wie gaat die uren maken en wanneer en voor welke werkzaamheden?99ruud99 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 02:40:
Je huis schoonmaken en aan de kant zetten, fotos en verhaaltje maken voor funda, gasten ontvangen, vrolijk kijken, gesprekken voorbereiden, vragenlijsten invullen, offertes beoordelen, dat laatste telefoontje plegen...
Etc etc.
Het is niet iets dat je met 3 uurtjes klaar hebt, maar het scheelt wel hoop geld. Als je het niet wilt doen, vraag makelaar.
Etc etc.
Het is niet iets dat je met 3 uurtjes klaar hebt, maar het scheelt wel hoop geld. Als je het niet wilt doen, vraag makelaar.
Ah, helder. Maar dan lijkt 250-500 uur (!) die jij noemt mij óók wel weer overdreven toch? Dat zou betekenen dat als je huis 3 maanden te koop staat je gemiddeld 4 uur per dag, 3 maanden lang bezig bent met dingen die met de verkoop te maken hebben99ruud99 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:59:
Je huis schoonmaken en aan de kant zetten, fotos en verhaaltje maken voor funda, gasten ontvangen, vrolijk kijken, gesprekken voorbereiden, vragenlijsten invullen, offertes beoordelen, dat laatste telefoontje plegen...
Etc etc.

PS: Als het een typefout betreft óf ik het helemaal verkeerd begrijp dan hoor ik het ook graag hoor, probeer het te snappen hahah.
[ Voor 14% gewijzigd door Valorian op 07-01-2024 12:27 ]
Hmm ik weet niet hoeveel makelaar vraagt, heb nog geen huis verkocht, maar buurman vertelde me dat het percentage hard op kan lopen als het huis weinig waard is / de makelaar meer werk moet verrichten omdat je niets wilt doen.
Als ik kijk naar mijn oma's huis, daar zijn we met 5 mensen toch 10 middagen aan het klussen / schoonmaken geweest. (50 uur)
Energielabel regelen + uitzoeken (5 uur)
Daarna fotos maken, verhaal publiceren (10 uur)
Alle papieren bij elkaar zoeken (ik zal maar niet zeggen hoe lang dat duurde)
Open huizen dag x2 + voorbereiden van huis (schoonmaken aan kant zetten, taart) (24 uur)
Vragenlijsten invullen (4 uur)
Aanvullende telefoontjes afhandelen (10 uur)
Toch nog 3x los bezoek (10 uur)
Notaris etc (5 uur).
En dan was dit huis snel verkocht, en gebruikten mijn ouders een makelaar voor groot gedeelte.
Natuurlijk 2x open huis is relatief veel, en ik heb geen reistijd meegerekend (eigenlijk nog eens half uur heen half uur terug elke keer erbij).
Maar misschien hebben wij heel veel tijd erin gestoken, ook omdat we gingen klussen. Zonder dat klussen zouden we tussen 50 en 100 uur kwijt zijn.
Als ik kijk naar mijn oma's huis, daar zijn we met 5 mensen toch 10 middagen aan het klussen / schoonmaken geweest. (50 uur)
Open huizen dag x2 + voorbereiden van huis (schoonmaken aan kant zetten, taart) (24 uur)
Notaris etc (5 uur).
En dan was dit huis snel verkocht, en gebruikten mijn ouders een makelaar voor groot gedeelte.
Natuurlijk 2x open huis is relatief veel, en ik heb geen reistijd meegerekend (eigenlijk nog eens half uur heen half uur terug elke keer erbij).
Maar misschien hebben wij heel veel tijd erin gestoken, ook omdat we gingen klussen. Zonder dat klussen zouden we tussen 50 en 100 uur kwijt zijn.
Elk huis verkoopt wel in deze tijd, je kan het volledig pakket ook door een makelaar laten doen.
Ik heb genoeg bouwvallen/probleemgevallen gezien die gewoon boven de marktwaarde weg gingen.
Ik heb genoeg bouwvallen/probleemgevallen gezien die gewoon boven de marktwaarde weg gingen.
[ Voor 32% gewijzigd door mr_evil08 op 07-01-2024 12:44 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Wij hebben onderhands gekocht (als particulier) en zaten ongeveer 50k (5%) onder de marktwaarde volgens diverse taxateurs
.
Om je een idee te geven.
Om je een idee te geven.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Dan heb je het wel even over een compleet andere markt dan die voor appartementen, denk niet dat het hier relevant is.Sport_Life schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:40:
Wij hebben onderhands gekocht (als particulier) en zaten ongeveer 50k (5%) onder de marktwaarde volgens diverse taxateurs.
Om je een idee te geven.
Ik heb onlangs een starterwoning verkocht (275k) en betaalde 1% courtage. Dat was inclusief foto's , alle afspraken en volledig ontzorgd (voor zover mogelijk). De bewering dat de kosten snel kunnen oplopen bij de makelaar herken ik helemaal niet. Ik heb in mijn regio enkel courtages tussen 1 en 2% gezien, plus een aantal die een vaste fee rekenen ipv een percentage.99ruud99 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:39:
Hmm ik weet niet hoeveel makelaar vraagt, heb nog geen huis verkocht, maar buurman vertelde me dat het percentage hard op kan lopen als het huis weinig waard is / de makelaar meer werk moet verrichten omdat je niets wilt doen.
Notaris etc (5 uur).
Dat geeft helemaal geen idee, het geeft allleen maar ruis. Het lijkt enkel een 'kijk mijn huis is 1 miljoen waard' opmerking. Het voegt niks toe aan TS z'n situatie met een totaal ander type huis en omgeving.Sport_Life schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:40:
Wij hebben onderhands gekocht (als particulier) en zaten ongeveer 50k (5%) onder de marktwaarde volgens diverse taxateurs.
Om je een idee te geven.
Geen enkele situatie is vergelijkbaar, een appartement in Amsterdam is niet te vergelijken met Goes. Nog los van het onderhoud etc. En je weet van tevoren niet wat 'de gek ervoor geeft'. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die het appartement voor veel geld wil hebben en die kans loop je dan mis.Piemol schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:25:
[...]
Dan heb je het wel even over een compleet andere markt dan die voor appartementen, denk niet dat het hier relevant is.
Mij lijkt 5% onder de marktwaarde best aannemelijk in algemene zin , dat betekent dat als de verkoopkosten 1,5% zijn er 3,5% naar de handelaar gaat.
Die orde van grootte zou ik nemen
[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 08-01-2024 11:05 ]
Tot 50% onder de marktwaarde?!FGJ schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:10:
Verkoop voor verhuur is niet interessant meer, dus ik denk dat de kans klein is dat een investeerder een 'los' appartement gaat kopen.
Waar baseer je dat op?
Een investeerder hoeft niet te verhuren, opknappen en doorverkopen (binnen 6 maanden om overdrachtsbelasting te voorkomen) is nog wel lucratief, zeker met de prijsstijging van afgelopen maanden.
[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 08-01-2024 11:16 ]
Het probleem zit 'm hier ook in de directe omgeving (een familie Flodder die het voor de hele buurt verziekt) en de VvE die te veel laat lopen. Dat los ik niet op met klussen en schoonmaken. Sterker nog, dat los ik in mijn eentje helemaal niet op. Met mooie foto's kom je een heel eind, maar zodra mensen de straat in lopen, haken ze af vrees ik. Maar dat geldt voor een investeerder dan misschien ook.
Een investeerder kent de locatie/straat doorgaans beter dan een van de 10-15 potentiële kopers. En vrijwel elk appartement heeft (vroeg of laat) gezeur met VvE's, dat is niet per se waardeverminderend al is het wel irritant.DappereDodo987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:27:
Het probleem zit 'm hier ook in de directe omgeving (een familie Flodder die het voor de hele buurt verziekt) en de VvE die te veel laat lopen. Dat los ik niet op met klussen en schoonmaken. Sterker nog, dat los ik in mijn eentje helemaal niet op. Met mooie foto's kom je een heel eind, maar zodra mensen de straat in lopen, haken ze af vrees ik. Maar dat geldt voor een investeerder dan misschien ook.
Ik zou een makelaar inschakelen voor een vast tarief (2-3k oid) en de boel op funda zetten met goede foto's, dan kun je het altijd nog verkopen aan een handelaar als niemand toehapt.
Iig nooit 50% onder de marktwaarde verkopen zoals hierboven gezegd werd

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-01-2024 11:34 ]
Er is een schreeuwend tekort aan woningen. Jij gaat dat appartement echt wel verkopen. Zeker als het in de goedkopere (relatief natuurlijk) sector valt. De nood is hoog, en er is veel 'wanhoop'.
Dus gewoon verkopen via de makelaar en niet meer naar om kijken.
Dus gewoon verkopen via de makelaar en niet meer naar om kijken.
Anoniem: 1986520
Je lijkt vooral op zoek naar een excuus om minder werk te hebben…. :-).DappereDodo987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:27:
Zet het gewoon op de markt, dan wordt de marktprijs vanzelf bepaald. En ook investeerders kopen dan gewoon als de prijs hen aanstaat.
[/quote]
e=77728218,noline]Sumo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:36[/message]:[/b]
[...]
Je lijkt vooral op zoek naar een excuus om minder werk te hebben…. :-).
[/quote]
Nee, dat is het echt niet. Ik zit in de shit van anderen waar ik zelf niets aan kan doen en wat ik niet kan oplossen. Verzwijgen kan niet (ik heb heel veel zaken schriftelijk aangekaart, dus "it's out there" en ik zou dat naar een koper ook niet correct vinden) en eerlijkheid levert een onverkoopbaar huis op. Het is een duur huis, dat helpt ook niet. Tip van mijn kant: koop nooit een appartement. De kans op overlast is levensgroot en je bent volledig afhankelijk van de redelijkheid en bereidwilligheid van anderen om dat op te lossen.
[...]
[/quote]
Nee, dat is het echt niet. Ik zit in de shit van anderen waar ik zelf niets aan kan doen en wat ik niet kan oplossen. Verzwijgen kan niet (ik heb heel veel zaken schriftelijk aangekaart, dus "it's out there" en ik zou dat naar een koper ook niet correct vinden) en eerlijkheid levert een onverkoopbaar huis op. Het is een duur huis, dat helpt ook niet. Tip van mijn kant: koop nooit een appartement. De kans op overlast is levensgroot en je bent volledig afhankelijk van de redelijkheid en bereidwilligheid van anderen om dat op te lossen.
Kun je wat meer toelichten waar het over gaat? Zijn het bijv je directe buren?DappereDodo987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:25:
[/quote]
[...]
[/quote]
Je hebt een meldplicht bij verkoop maar daar zijn ook grenzen aan. Deze vragenlijst (deel B ) wordt door veel makelaars gebruikt: https://www.unistee.nl/pdf/Vragenlijst-verkoop-woning.pdf
In alle gevallen is verkopen via een lokale makelaar het meest gunstig. Hoe meer potentiële kopers hoe beter en, zoals gezegd, raak je de investeerders niet kwijt via een reguliere makelaar.
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt. De buurt zal invloed hebben op de prijs maar voor alle woningen in Nederland is een koper. En de beste koper vind je toch gewoon via een normale makelaar / Funda.
[ Voor 16% gewijzigd door Sethro op 08-01-2024 14:35 ]
Je kunt ook met een gewoon woonhuis overlast hebben van buren, dus je tip "koop nooit een appartement" is natuurlijk een beetje raar.
Ik zou je aanraden eens vrijblijvend met een makelaar het gesprek aan te gaan. Die wil graag een inschatting geven van de waarde en kan je helpen met de verkoop. Zoals al gezegd, dat hoeft je helemaal de hoofdprijs niet te kosten maar een goede makelaar neemt je veel zorgen en tijd uit handen en zorgt er ook voor dat het juridisch en qua papierhandel allemaal klopt.
Het loont wel om in je omgeving na te vragen of mensen prettige ervaringen hebben met een fijne makelaar. Er zijn veel beunhazen in die markt, maar ook hele goede makelaars. Ik heb afgelopen najaar in Enschede een huis gekocht en had een aankoopmakelaar met 40 jaar ervaring mee. Zeer prettige vent en z'n geld dubbel en dwars waard. Zeker omdat je aangeeft dat er wel wat "issues" zijn lijkt het mij extra raadzaam om goed advies in te winnen van een goede makelaar. Daar ga je geen spijt van krijgen.
Tot slot: je kunt er ook voor kiezen een makelaar een taxatie te laten doen, dan heb je echt een beter beeld van de marktwaarde.
Ik zou je aanraden eens vrijblijvend met een makelaar het gesprek aan te gaan. Die wil graag een inschatting geven van de waarde en kan je helpen met de verkoop. Zoals al gezegd, dat hoeft je helemaal de hoofdprijs niet te kosten maar een goede makelaar neemt je veel zorgen en tijd uit handen en zorgt er ook voor dat het juridisch en qua papierhandel allemaal klopt.
Het loont wel om in je omgeving na te vragen of mensen prettige ervaringen hebben met een fijne makelaar. Er zijn veel beunhazen in die markt, maar ook hele goede makelaars. Ik heb afgelopen najaar in Enschede een huis gekocht en had een aankoopmakelaar met 40 jaar ervaring mee. Zeer prettige vent en z'n geld dubbel en dwars waard. Zeker omdat je aangeeft dat er wel wat "issues" zijn lijkt het mij extra raadzaam om goed advies in te winnen van een goede makelaar. Daar ga je geen spijt van krijgen.
Tot slot: je kunt er ook voor kiezen een makelaar een taxatie te laten doen, dan heb je echt een beter beeld van de marktwaarde.
[ Voor 14% gewijzigd door zaphod_b op 08-01-2024 14:36 ]
Anoniem: 1986520
Wordt dan eens concreet wat die anderen voor verschrikkelijke dingen doen en waar de VVE (waar je zelf gewoon onderdeel van bent) allemaal laat liggen wat je appartement onverkoopbaar maakt?DappereDodo987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:25:
Ik zit in de shit van anderen waar ik zelf niets aan kan doen en wat ik niet kan oplossen.
En dit klinkt toch alsof je het allemaal wat veel moeite vindt….DappereDodo987 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:39:
en ik bespaar mezelf misschien liever de moeite van Funda, kijkers en al dat gedoe door het te verkopen aan een investeerder.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 08-01-2024 14:38 ]
Dit is natuurlijk wel kort door de bocht. Ik woon zelf zonder problemen in een appartement. Mijn directe buurman geeft me amper overlast en de andere omwonenden geven evenmin overlast meer, als ik dat al overlast kon noemen (wasmachine en droger die ik in het midden van de nacht kon horen, wat een gezoem was destijds).DappereDodo987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:25:
Tip van mijn kant: koop nooit een appartement. De kans op overlast is levensgroot en je bent volledig afhankelijk van de redelijkheid en bereidwilligheid van anderen om dat op te lossen.
Ja zo lust ik er nog wel een paar.DappereDodo987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:25:
Tip van mijn kant: koop nooit een appartement. De kans op overlast is levensgroot en je bent volledig afhankelijk van de redelijkheid en bereidwilligheid van anderen om dat op te lossen.
Tip, koop groot en vrijstaand. Geen overlast van buren en dat raak je makkelijk kwijt voor best wat centen.
Aomi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:34:
[...]
Ja zo lust ik er nog wel een paar.
Tip, koop groot en vrijstaand. Geen overlast van buren en dat raak je makkelijk kwijt voor best wat centen.
Ik zit zelf wel eens aan tafel met investeerdersSport_Life schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:14:
[...]
Tot 50% onder de marktwaarde?!
Waar baseer je dat op?
Een investeerder hoeft niet te verhuren, opknappen en doorverkopen (binnen 6 maanden om overdrachtsbelasting te voorkomen) is nog wel lucratief, zeker met de prijsstijging van afgelopen maanden.
Gewoon een makelaar inschakelen die het voor 1-2% verkoopt.
Een investeerder met interesse vind je woning ook wel op Funda hoor.
Waarom zou je al beginnen met een deel van de markt uitsluiten?
Een investeerder met interesse vind je woning ook wel op Funda hoor.
Waarom zou je al beginnen met een deel van de markt uitsluiten?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Lastige buren zijn er in elke buurt, en zoek maar eens op Funda naar appartementen met een slapende vve (ie die doen totaal niks). Dat zijn er momenteel 50 die er uitspringen. Gewoon bij een makelaar binnenstappen en daar je verhaal doen.DappereDodo987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:27:
Jijzelf ziet veel lastige punten, de ander trekt zich wellicht niets aan van die punten en zoekt gewoon een lekkere stek om te wonen (en geeft niets om lastige buren en een vve die te weinig doet).
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Wij hebben ons huis via een investeerder verkocht. Dat gaf ons de mogelijkheid het huis dat we graag wilden te kopen.
De voordelen:
- Vlotte afhandeling (binnen 1 week rond)
- Huis verkocht "as is" dus geen gezeur met kopers achteraf
- Overdracht vrij in te plannen naar onze voorkeur
- Makelaarskosten gehalveerd
Nadeel:
- Opbrengst was tussen de 5 a 10 procent minder dan de makelaar vooraf had ingeschat.
Doordat wij de verkoopprijs tijdig wisten en de overdracht ook zelf en vlot konden inplannen waren wij duidelijk in het voordeel tov andere geinteresseerden.
De voordelen:
Nadeel:
- Opbrengst was tussen de 5 a 10 procent minder dan de makelaar vooraf had ingeschat.
Doordat wij de verkoopprijs tijdig wisten en de overdracht ook zelf en vlot konden inplannen waren wij duidelijk in het voordeel tov andere geinteresseerden.
[ Voor 0% gewijzigd door Japiooo op 10-01-2024 11:37 . Reden: typo ]
Ik ook.FGJ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:35:
[...]
Ik zit zelf wel eens aan tafel met investeerders
Hangt af wat voor investeerder maar je gaat een stuk minder krijgen dan op de vrije markt.
Voor de verhuur kan je redelijk inschatten wat een investeerder gaat geven, tel te punten die je huis heeft op pak het tabelletje van de overheid erbij en doe de jaarhuur *20 dan weet je wat het maximaal opleverd aan investeerder. Met de huidige markt kan je veel beter gewoon normaal verkopen, ja dat kost je iets meer tijd maar het levert ook gewoon heel veel meer op.
En waarom zou je het niet gewoon proberen, die investeerder loopt niet weg die wil over 2 maanden ook nog wel kopen.
Voor de verhuur kan je redelijk inschatten wat een investeerder gaat geven, tel te punten die je huis heeft op pak het tabelletje van de overheid erbij en doe de jaarhuur *20 dan weet je wat het maximaal opleverd aan investeerder. Met de huidige markt kan je veel beter gewoon normaal verkopen, ja dat kost je iets meer tijd maar het levert ook gewoon heel veel meer op.
En waarom zou je het niet gewoon proberen, die investeerder loopt niet weg die wil over 2 maanden ook nog wel kopen.
Een makelaar is no cure no pay.
Foto's kosten je wat geld.
Even dit verhaal aangeven bij een makelaar. Als die zegt dat dit een kansloos project is om te verkopen, dan weet je dat ook.
Foto's kosten je wat geld.
Even dit verhaal aangeven bij een makelaar. Als die zegt dat dit een kansloos project is om te verkopen, dan weet je dat ook.
Hoe vind je zo iemand dan?Japiooo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:32:
Wij hebben ons huis via een investeerder verkocht. Dat gaf ons de mogelijkheid het huis dat we graag wilden te kopen.
De voordelen:
Nadeel:
Gewoon via Funda. Andere tijden, maar ik heb in 2021 mijn huis ook aan een investeerder verkocht. Die nam direct contact op met de makelaar met een bod, waar ik voor einde dag op moest reageren anders verviel het. Dat vond ik te weinig, ik gaf aan netjes de periode te willen afwachten die ik aan de overige kandidaten had gegeven. Toen kwam er een bod van 10k boven uiteindelijk het hoogste bod van een ander. Tja, 10k extra en geen gedoe met financieel voorbehoud en alles. Makkelijke keuze.
Maar wederom andere tijden. Dus weet niet hoe hard het nu loopt met de nieuwe regels.
I have stability. The ability to stab.
Wij hebben gegoogled; 3 gebeld en de eerste die kwam kijken heeft het later gekocht.
Als je even zoekt zijn er genoeg.
Toen wij najaar 2022 ons huis in de verkoop hadden, zat daar ook een bod van een investeerder bij. Dit was het enige bod dat ruim onder de vraagprijs lag in vergelijking met de andere biedingen die wij hadden. Het verschil tussen het hoogste bod en het bod van de investeerder was bij ons ongeveer 19,5 % .
Dus ja, je kunt je woning aan een investeerder verkopen, maar je moet financieel wellicht een forse veer laten.
Dus ja, je kunt je woning aan een investeerder verkopen, maar je moet financieel wellicht een forse veer laten.
Pagina: 1