Kan ik een Utp-kabel splitsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 17:15
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken. en helaas kan ik niet op iedereen antwoorden. Maar hierbij een poging e.e.a. te verhelderen.

De situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6upLkdB6YEB97mEZxWfOHKWeRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChbtfP2gbD46qD3ymO3cFtz1.jpg?f=fotoalbum_large

Waarbij de groene lijn de bestaande utp-kabel is die loopt vanaf de meterkast in het huis tot aan een accespoint (tenminste volgens mij is het een accespoint) wat bij ons in het tuinhuis hangt.

En het rode kruis is de plek waar de camera (zonder mogelijkheid tot POE) moet komen hangen.

En hopelijk begrijp ik jullie goed als ik er van uit ga dat een mogelijk beste optie is om bij de blauwe "S" de utp-kabel door te knippen en daar een switch te plaatsen? En op de plek waar de huidige UTP-kabel wordt doorgeknipt aan beide einden een UTP-stekker te maken. Op de plek waar de kabel is doorgeknipt waar hij uit de berging komt komt dan een stekker die dient als INVOER voor de switch. Op de plek waar de kabel is doorgeknipt die eigenlijk verder leidt tot het tuinhuis komt dan een stekker die ik in 1 van de UITVOER stop van de switch, en de utp-kabel die aan de camera hangt voor ik dan in in een andere UITVOER van de switch.

Zodat de roze stippen de nieuwe utp-kabels voorstellen.

Klopt mijn verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

103720 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:37:
De situatie is als volgt:

[Afbeelding]

Zodat de roze stippen de nieuwe utp-kabels voorstellen.

Klopt mijn verhaal?
je vergeet te vermelden

- Zijn de kabels ingegraven, hangen ze aan het plafond ? of op 110cm hoogte ?
- Hoeveel overlengte heb je ?

Als je kabels bijvoorbeeld ingegraven hebt en 10cm overlengte dan zou ik gewoon beginnen met (2x) nieuw kabel waar je teminste tot halverwege of plafond hoogte naar de garage uitkomt (genoeg overlengte)

En hetzelfde doe je vanaf die hoogte + overlengte naar tuinhuis

hier word je ook vrolijk van
Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/ProCable_Netwerkgereedschapset_Deluxe_%7C_ProCable_Krimptang_LSA-tang_Striptang_en_Kabeltester_39919.1_K100101001_medium.jpg

oude kabel gebruiken als trekdraad voor de 2x nieuwe

directe kabel-paren van meterkast naar berging/garage/tuinhuis word je wel vrolijker van .. maar dat is jou keuze uiteindelijk

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 07-01-2024 18:33 ]

Tja vanalles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.