Hi all,
Deze week (lees, sleutels en notaris 2 januari jl.) ons eerste huis gekocht (EINDELIJK).
Het is een oud huis (1925) waarin de afgelopen 4 jaar grondig aan verbouwd is. 2 nieuwe dakkapellen zowel voor als achter en, voor ons de doorslaggevende factor, ook de badkamer en de keuken zijn volledig gemoderniseerd.
Beetje context; Vorige eigenaresse is van Poolse komaf en spreekt geen Nederlands. Ze was eigenlijk ook nooit thuis want ze werkte en leefde ruim 2,5 uur verderop. Hebben we ook nooit gezien, makelaar had volmacht om alles te regelen. Laatste rondje met de makelaar door het huis geweest voor we naar de notaris gingen en alles leek te werken (buiten dat alle deuren klemmen, maar dat is geen probleem cq makkelijk te verhelpen).
De makelaar vertelde wel dat 2 a 3 weken geleden de voorste dakkapel begon te lekken tijdens de storm toen, maar daar heeft de verkoopster keurig een bedrijf voor laten komen die dat gefixt heeft. Buiten dat het huis ronduit smerig was opgeleverd waren we super blij, eindelijk een eigen plekje met genoeg ruimte en een rustige buurt voor onze dochter van 1 jaar oud.
Het is een
Maar eigenlijk sinds we de sleutel hebben, hebben we alleen maar pech.
Of juist totaal niet en is dit gewoon pech hebben?
Ik weet het oprecht niet, daar het ons eerste huis is, en wil ook zeker niet hier een heel ding van maken.
Dingen kunnen altijd stuk gaan, maar binnen 3 dagen nadat we de sleutel hebben gekregen vind ik wel erg snel.
Deze week (lees, sleutels en notaris 2 januari jl.) ons eerste huis gekocht (EINDELIJK).
Het is een oud huis (1925) waarin de afgelopen 4 jaar grondig aan verbouwd is. 2 nieuwe dakkapellen zowel voor als achter en, voor ons de doorslaggevende factor, ook de badkamer en de keuken zijn volledig gemoderniseerd.
Beetje context; Vorige eigenaresse is van Poolse komaf en spreekt geen Nederlands. Ze was eigenlijk ook nooit thuis want ze werkte en leefde ruim 2,5 uur verderop. Hebben we ook nooit gezien, makelaar had volmacht om alles te regelen. Laatste rondje met de makelaar door het huis geweest voor we naar de notaris gingen en alles leek te werken (buiten dat alle deuren klemmen, maar dat is geen probleem cq makkelijk te verhelpen).
De makelaar vertelde wel dat 2 a 3 weken geleden de voorste dakkapel begon te lekken tijdens de storm toen, maar daar heeft de verkoopster keurig een bedrijf voor laten komen die dat gefixt heeft. Buiten dat het huis ronduit smerig was opgeleverd waren we super blij, eindelijk een eigen plekje met genoeg ruimte en een rustige buurt voor onze dochter van 1 jaar oud.
Het is een
Maar eigenlijk sinds we de sleutel hebben, hebben we alleen maar pech.
- Toen we de eindinspectie deden stond de inbouwkoelkast op standje "2", maar het lichtje was aan, de motor bromde heel zachtjes dus so far so good dachten wij. De koelkast blijkt alleen op standje "5" enigszins "koeler" te worden dan de kamertemperatuur, maar dan maakt de motor/compressor een ongelooflijke grafherrie. Via via aan een 2 jaar oude Bosch koelkast gekomen, dus opgelost.
- Storm Harry of Henk of whatsinthename (die van afgelopen dinsdag) heeft een deel van de dakbedekking van de dakkapel (niet van de gerepareerde) afgetrokken evenals heel veel lood, kan de verkoopster niks aan doen natuurlijk, en ik weet dat dat voor onze rekening/verzekering is maar illustreert wel onze "pech"
- En nog veel meer kleine dingen. Geen schokkende dingen, maar wel dingen die "jammer" zijn.
- Op dag 2 nadat we de sleutel ontvingen, weigerde de inbouwvaatwasser (merk Progress) dienst. Afvoer zat compleet verstopt. Hier haalde ik +/- 20 stukken mais en andere narigheid uit. Daarna werkte hij weer en kon het water worden weggepompt. Pfiew.... Dacht ik. Op dag 3, nadat de vaatwasser een 15min. gedraaid had waren alle lampjes uit en ontstond er een enorm chemische brandlucht uit de bedieningspaneel. Er gaan geen lampjes meer branden oid. Dus die is stuk. Verschillende reparateurs uit de regio gebeld, maar of zij zijn niet bekend met het merk of ze zeggen dat het de moeite niet waard is.. Vervanging is dus een logische vervolgstap.
Of juist totaal niet en is dit gewoon pech hebben?
Ik weet het oprecht niet, daar het ons eerste huis is, en wil ook zeker niet hier een heel ding van maken.
Dingen kunnen altijd stuk gaan, maar binnen 3 dagen nadat we de sleutel hebben gekregen vind ik wel erg snel.