0-10V dimmer op mechanische ventilatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggieByte
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 14:57
Mijn vraag
Ik zoek een smart dimmer voor mijn mechanische ventilatie. Het liefst zigbee, maar wifi mag ook. Wil het graag integreren met home assistant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb deze al gevonden, maar volgens mij kan ik dit moet makkelijk integreren met home assistant.

https://klikaanklikuit.nl...er-voor-leddrivers-0-10v/

Volgens mij is mijn ventilatie dezelfde als uit dit topic:

0-10V dimmer op mechanische ventilatie

Beste antwoord (via BiggieByte op 06-01-2024 01:36)

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Move naar SmartHome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 23:49
Shelly heeft tegenwoordig ook een 0-10V dimmer.
Lijkt mij een simpele oplossing voor je vraagstuk
https://www.shelly.com/en...shelly-plus-0-10-v-dimmer

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggieByte
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 14:57
Ik had gehoopt op eentje met een 12v input, want dat is al aanwezig op mijn ventilatie. Voor zover ik kan zien hebben genoemde oplossingen een externe voedingsbron nodig. Ik zie bij beide namelijk 100-240v.

Ik heb op zich nog wel een stopcontact over, dus een externe voedingsbron zoals @KirovAir heeft gedaan zal het dan moeten worden. Bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:28

Coffee

Coffee

Mocht je een Pulsdrukker + Zigbee variant zoeken van de Shelly dimmer, ik had eerder deze gevonden:

https://lichtpartner.nl/zigbee-0-10v-dimmer-l1wz/

Prijzig in Nederland, maar je kunt ze op AliExpress voor dezelfde prijs als de Shelly vinden.

Helaas wel 230v gebaseerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Coffee op 06-01-2024 07:49 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:43
BiggieByte schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:49:
Ik had gehoopt op eentje met een 12v input, want dat is al aanwezig op mijn ventilatie. Voor zover ik kan zien hebben genoemde oplossingen een externe voedingsbron nodig. Ik zie bij beide namelijk 100-240v.

Ik heb op zich nog wel een stopcontact over, dus een externe voedingsbron zoals @KirovAir heeft gedaan zal het dan moeten worden. Bedankt voor jullie input.
Hoe komt je ventilatie-unit aan 12V? Dat wordt neem ik aan ook gewoon van 230V getransformeerd, vermoedelijk op de aanstuur-print zelf? Dan zou ik verwachten dat je gewoon 230V hebt in de ventilatiebox, en dat kun je dan aansluiten naar een 230V Shelly of een andere unit die je wilt gebruiken?

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:51
BiggieByte schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:49:

Ik gebruik en qubino Zwave 0-10v module. Die kan op 12v.
Je hebt dan wel een Zwave netwerk nodig.
Pagina: 1