Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn er andere Energyzero klanten die 2 jaar geleden een 5 jarig contract hebben afgesloten?

Als ik inlog in hun nieuwe portaal staat er:
Contracttype
Variabel energiecontract

Ik heb de tarieven 5 jaar vast gezet, dus ik vraag mij af waarom er variabel staat. Zijn er andere Energyzero klanten die hetzelfde hebben?

Beste antwoord (via darkdesign op 06-01-2024 16:38)

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 17:01
staat bij mij ook, maar er staat ook bij dat het een 3jaar contract is. dus ik maak me er geen zorgen over.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 11:38
@darkdesign Even flauw, Heb je al contact gehad met je energieleverancier?

Bij een andere energieleverancier waar ik bij zit staat er ook variabel maar is toch echt vast. ( dit heb ik ook gevraagd )

Maar dit weet je alleen zeker zodra je ze belt/bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
corporalnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:12:
@darkdesign Even flauw, Heb je al contact gehad met je energieleverancier?

Bij een andere energieleverancier waar ik bij zit staat er ook variabel maar is toch echt vast. ( dit heb ik ook gevraagd )

Maar dit weet je alleen zeker zodra je ze belt/bericht.
Nog niet gebeld, ze waren gesloten om half 10 's avonds. ;) Ik weet dat veel mensen op dit forum destijds hetzelfde contract hebben afgesloten, vandaar het topic.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 17:01
staat bij mij ook, maar er staat ook bij dat het een 3jaar contract is. dus ik maak me er geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Beste mensen,
Ik zie bij de bijlage die je bij je factuur krijgt hele andere tarieven dan wat ik vast heb gezet.
En deze zie ik nu pas
Ik heb teruggekeken en sinds januari 2023 is het hoger dan wat ik vast heb gezet
En inderdaad bij mijnstaat er ook variabel contract
Iets is er niet pluis..
Het is toch zo dat ik de tarieven vast heb gezet toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Cmkl75 op 11-02-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Cmkl75 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:50:
Beste mensen,
Ik zie bij de bijlage die je bij je factuur krijgt hele andere tarieven dan wat ik vast heb gezet.
En deze zie ik nu pas
Ik heb teruggekeken en sinds januari 2023 is het hoger dan wat ik vast heb gezet
En inderdaad bij mijnstaat er ook variabel contract
Iets is er niet pluis..
Het is toch zo dat ik de tarieven vast heb gezet toch?
Kloppen de kale tarieven wel? Ik denk dat het te maken heeft met de wijziging van de energiebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Inderdaad, maar vind mijn vastgezette tarieven wel erg hoog geworden. Ik ga maar bellen even maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Kale tarieven zijn nu met dal 0.25893 en normaal 0.29739 en gas 1,20637
Vind dit erg vreemd

[ Voor 24% gewijzigd door Cmkl75 op 11-02-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
En het is sinds januari dat het anders is dus het speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik was er enige tijd ook verbaasd over dat de tarieven niet overeen kwamen met de prijzen die ik had vastgezet. Zoals eerder aangedragen werd dit veroorzaakt door de grote stijging in energiebelasting. Als ik kijk naar het kale leveringstarief, dan is dit inderdaad hetzelfde als voorheen. Bij ons kwam de stijging dacht ik op zo'n 40% per kWh.
Ik heb overigens nog geen "nieuw" contract gehad voor 2024. Nu zijn de belastingen immers weer gedaald.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Maar ieder maand wijzigen mijn tarieven bij het factuur die ik van hun krijg.
Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Hebben jullie dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meineh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57
Ik heb in febr.22 ook een 5 jarig vast contact afgesloten, en kreeg gisteren mijn jaarafrekening over 2023. (van maart tm februari). Bij ongeveer hetzelfde verbruik is mijn maandbedrag met 70% verhoogd vergeleken met de vorige afrekening. 8)7

De jaarafrekening is erg onoverzichtelijk, maar wat ik wel zag, is dat mijn teruglevering wel heel vreemd op de nota staat: elke maand tot ong. 200 kWh teruggeleverd en in februari 2000 kWh. Voor die lage terugleveringen kreeg ik 12/13 cent per kWh, maar bij die laatste van 2000 kWh kreeg ik 4 cent.
Afgezien van het prijsverschil; de teruglevering klopt voor geen meter als ik dit vergelijk met de overzichten uit Slimmemeterportal.

Ik heb hierover een mail gestuurd naar Energyzero en wacht op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 13:48

Tijntje

Hello?!

meineh schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:28:
Ik heb in febr.22 ook een 5 jarig vast contact afgesloten, en kreeg gisteren mijn jaarafrekening over 2023. (van maart tm februari). Bij ongeveer hetzelfde verbruik is mijn maandbedrag met 70% verhoogd vergeleken met de vorige afrekening. 8)7

De jaarafrekening is erg onoverzichtelijk, maar wat ik wel zag, is dat mijn teruglevering wel heel vreemd op de nota staat: elke maand tot ong. 200 kWh teruggeleverd en in februari 2000 kWh. Voor die lage terugleveringen kreeg ik 12/13 cent per kWh, maar bij die laatste van 2000 kWh kreeg ik 4 cent.
Afgezien van het prijsverschil; de teruglevering klopt voor geen meter als ik dit vergelijk met de overzichten uit Slimmemeterportal.

Naar aanleiding van jou ook maar eens gekeken en ik zie bij mij dat ze per maand een gemiddelde verkoopprijs van de teruggeleverde kWh rekenen, terwijl ik een vast contract heb. Ik zou daar een vaste prijs per kWh verwachten

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Tijntje schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:48:
[...]

Naar aanleiding van jou ook maar eens gekeken en ik zie bij mij dat ze per maand een gemiddelde verkoopprijs van de teruggeleverde kWh rekenen, terwijl ik een vast contract heb. Ik zou daar een vaste prijs per kWh verwachten
Bij mij hetzelfde, vond ik ook vreemd. De conclusie die ik zelf getrokken heb is dat dat de gemiddelde prijs is van het totaal piek en dal verbruik. Er zit namelijk 5 cent verschil bij mij tussen een kwh in piek en dal, en die verdeling is niet elke maand hetzelfde.

Maar ik weet niet of dat het ook daadwerkelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door darkdesign op 12-04-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wellicht heb je wat aan dit topic: Vast contract met vaste prijzen, toch dynamisch gesaldeerd?

Het antwoord van EnergyZero (HVE): "We hebben in de jaarrekening geen dynamische tarieven gebruikt, maar de tarieven uit jouw contract. Wat je ziet op de jaarrekening is een gemiddelde per maand van deze tarieven, omdat je teruglevert in zowel de normaal- als de daluren."

[ Voor 54% gewijzigd door wcduck op 12-04-2024 16:25 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:11

mwa

meineh schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:28:

Er is al een vergelijkbaar topic (met in de titel ZonderGas) waarbij ik exact hetzelfde heb gemeld. Ook bij mij zag ik dit soort teruglevering aantallen, klopt natuurlijk geen jota van. ZonderGas gaat voor mij een nieuwe jaaropgave maken (dat is alweer 3 weken geleden), dus ze weten dat ze fout zaten.
Pagina: 1