• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-11 13:04
Slappyjoez schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Heb dezelfde constructie i.v.m. overschot PV opwek. Een 'simpele' elektrische boiler (DAT-Nofer ECO Plus elektrische boiler 100 liter) van 1500 watt. Deze hangt naast de CV en is aangesloten op de koudwater-inlaat van de CV-ketel.

Is de boiler warm genoeg? Dan laat de CV het warme water alleen door. Zodra de temperatuur in het vat te koud wordt springt de CV aan. Met drie kleine kinderen + 2 volwassenen heb ik soms nog wel de CV nodig, maar wij letten dan ook niet echt op douchetijden.
ik wil dit ook doen, maar ik heb een Buderus logamax 162 met ingebouwde boiler van 40l. Kan ik een eventuele elektrische boiler van 100l ook aansluiten op de koudwater aanvoer cv of is dat nutteloos?

koudwater aanvoer cv onderbreken -> elektrische boiler (slimme aansturing indien overschot via HomeWizard) -> warm water terug aansluiten op aanvoer cv? of moet dit gebeuren achter het overdrukventiel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBaBs3GNdl5ud_L4r6K4sueANHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8zkDixxUAte9NzVx8SGblYE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door dodvip123 op 20-06-2024 11:42 ]

2x Marstek 5.12 v153 HW P1

Pagina: 1