Ik zie de mensen in de huidige markt al aankomen kakken met een opmerking als 'Tja, die badkamer.. die bruine tegels.. dat moet er allemaal uit.. en dit en dat.. Ik wil 20k van de prijs af hebben, dan hebben we een deal'. En vervolgens vraag je je af waarom de huiseigenaar over je schouder in de verte aan het turen is, en terwijl jij je omdraait zie je een wachtrij aan potentiële kopers staan met allemaal eelt op de handen en overals aan hebben met verfspetters.
Als je de centen wilt, gewoon verpatsen. een badkamer ga je niet vervangen tenzij je daar als huiseigenaar heel graag aan wilt werken. Een linkje verf om de sigaarlucht/kleur van wijlen opa een beetje te bedekken kan je zo wat euro's opleveren of op zijn minst meer interesse van kopers. Maar in een overwegend klushuis wat je niet zelf wilt hebben of tijd in wilt investeren moet je het wat mij betreft gewoon de markt op gooien.
Lage hypotheekrente met zelfde prijs huis = winning voor koper.
Lage hypotheekrente met verhoogde prijs = losing, want minder mensen kunnen het betalen en de maandlasten voor de nieuwe koper blijven gelijk of worden hoger.
Dat maakt voor de verkopende partij uiteraard niks uit, maar dat ligt er aan hoe snel je er vanaf wilt.
Je kan het nu ook op de markt zetten en gewoon de vraagprijs verhogen. Als de waarde op 500k is geschat zet je het er voor 600k op. Als je een half jaar nog met het huis zit kun je altijd de prijs nog aanpassen.
Als je verder geen of lage lasten hebt.
[
Voor 18% gewijzigd door
BLACKfm op 01-01-2024 15:57
]