Beste Tweakers,
Voor AI projecten draai ik sinds een paar maanden een systeem met twee RTX4090's. Dit ging lang goed totdat ik een paar weken terug niet meer kon inloggen op het systeem. Eenmaal thuis zag ik dat het systeem niet meer wou opstarten. Na wat troubleshooting stappen kwam ik erachter dat een van de 4090 kaarten is overleden. Met kaart 1 doet het systeem het prima maar met kaart 2 start hij in geen enkele configuratie op. Nou geen probleem dat kan gebeuren dacht ik. Ik stuur hem retour bij
Na contact met
Wat blijkt ik heb een paar maanden terug mijn MSI Ventus RTX4090 gekocht voor 1.486,78 bij
Ik heb meerdere keren contact opgezocht met
In hun eigen voorwaarden staat ook niks vermeld over een gedeeltelijke terugbetaling. Dit is na mijn weten ook niet volgens het Europees Recht.
https://www.
Ik heb ook contact gezocht met MSI (de fabrikant), maar die geven aan dat ik naar
Graag hoor ik of jullie weten wat ik met deze situatie aan moet. De kaart terug sturen naar
Groeten
Sieuwe
Voor AI projecten draai ik sinds een paar maanden een systeem met twee RTX4090's. Dit ging lang goed totdat ik een paar weken terug niet meer kon inloggen op het systeem. Eenmaal thuis zag ik dat het systeem niet meer wou opstarten. Na wat troubleshooting stappen kwam ik erachter dat een van de 4090 kaarten is overleden. Met kaart 1 doet het systeem het prima maar met kaart 2 start hij in geen enkele configuratie op. Nou geen probleem dat kan gebeuren dacht ik. Ik stuur hem retour bij
Members only:
en dan krijg ik wel een nieuwe. Nou niet dus...
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Na contact met
Members only:
kreeg ik heel snel een retour ticket. Het ging hierbij om een terug betaling inplaats van een vervaning. Prima dacht ik. Ik checkte even snel
Inloggen
Members only:
voor de huidige prijs van een RTX4090 en toen schrok ik.
Inloggen
Wat blijkt ik heb een paar maanden terug mijn MSI Ventus RTX4090 gekocht voor 1.486,78 bij
Members only:
zelf (geen externe verkoper op
Inloggen
Members only:
). Maar de huidige prijs voor een MSI Ventus RTX4090 is op
Inloggen
Members only:
nu 2.234,99 euro! Dat is een verschil van maar liefst 748.99 euro.
Inloggen
Ik heb meerdere keren contact opgezocht met
Members only:
hierover. Echter geven die aan dat hun de kaart zelf niet op voorraad hebben en het prijsverschil te groot is. Vandaar dat ze mij alleen gedeeltelijk kunnen terug betalen. Wat betekent dat ik zelf mag opdraaien voor de kosten van 750 euro terwijl de kaart binnen garantie valt. Na flink bellen met
Inloggen
Members only:
wouden ze ons wel 50 euro tegemoed komen. Wat lief van ze
Inloggen

In hun eigen voorwaarden staat ook niks vermeld over een gedeeltelijke terugbetaling. Dit is na mijn weten ook niet volgens het Europees Recht.
https://www.
Members only:
.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=G34ZKZY9677EFNRA#:~:text=Je%20kunt%20binnen%202%20jaar,hiervoor%20contact%20met%20ons%20op
Inloggen
Ik heb ook contact gezocht met MSI (de fabrikant), maar die geven aan dat ik naar
Members only:
moet.
Inloggen
Graag hoor ik of jullie weten wat ik met deze situatie aan moet. De kaart terug sturen naar
Members only:
of een andere route proberen?
Inloggen
Groeten
Sieuwe
[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:56 ]