Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieuwe01
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-01 16:41
Beste Tweakers,

Voor AI projecten draai ik sinds een paar maanden een systeem met twee RTX4090's. Dit ging lang goed totdat ik een paar weken terug niet meer kon inloggen op het systeem. Eenmaal thuis zag ik dat het systeem niet meer wou opstarten. Na wat troubleshooting stappen kwam ik erachter dat een van de 4090 kaarten is overleden. Met kaart 1 doet het systeem het prima maar met kaart 2 start hij in geen enkele configuratie op. Nou geen probleem dat kan gebeuren dacht ik. Ik stuur hem retour bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en dan krijg ik wel een nieuwe. Nou niet dus...

Na contact met
Members only:
kreeg ik heel snel een retour ticket. Het ging hierbij om een terug betaling inplaats van een vervaning. Prima dacht ik. Ik checkte even snel
Members only:
voor de huidige prijs van een RTX4090 en toen schrok ik.

Wat blijkt ik heb een paar maanden terug mijn MSI Ventus RTX4090 gekocht voor 1.486,78 bij
Members only:
zelf (geen externe verkoper op
Members only:
). Maar de huidige prijs voor een MSI Ventus RTX4090 is op
Members only:
nu 2.234,99 euro! Dat is een verschil van maar liefst 748.99 euro.

Ik heb meerdere keren contact opgezocht met
Members only:
hierover. Echter geven die aan dat hun de kaart zelf niet op voorraad hebben en het prijsverschil te groot is. Vandaar dat ze mij alleen gedeeltelijk kunnen terug betalen. Wat betekent dat ik zelf mag opdraaien voor de kosten van 750 euro terwijl de kaart binnen garantie valt. Na flink bellen met
Members only:
wouden ze ons wel 50 euro tegemoed komen. Wat lief van ze 8)7

In hun eigen voorwaarden staat ook niks vermeld over een gedeeltelijke terugbetaling. Dit is na mijn weten ook niet volgens het Europees Recht.
https://www.
Members only:
.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=G34ZKZY9677EFNRA#:~:text=Je%20kunt%20binnen%202%20jaar,hiervoor%20contact%20met%20ons%20op

Ik heb ook contact gezocht met MSI (de fabrikant), maar die geven aan dat ik naar
Members only:
moet.

Graag hoor ik of jullie weten wat ik met deze situatie aan moet. De kaart terug sturen naar
Members only:
of een andere route proberen?

Groeten

Sieuwe

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Welkom @Sieuwe01 op het forum. Vervelende situatie wel. Gelukkig is er een hoop te vinden op GoT hierover. Zowel in onze sticky, Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie, als dat er voldoende topics zijn te vinden rondom dit onderwerp.

En als je dan toch bezig bent, dan heb je ook nog het e.e.a. aan ons beleid welke je hier kan vinden Shopping Forum Beleid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Je had er ook voor kunnen kiezen bij MSI zelf de garantie te verhalen. Dat
Members only:
jou nu het bedrag terug betaald is een hele nette oplossing. Ik snap natuurlijk wel dat het prijsverschil lastig is voor je.

Ik weet niet of je de kaart nog terug kan krijgen, maar als dat wel kan dan zou ik bij MSI zelf je RMA aanmelden.

[ Voor 11% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieuwe01
@Luchtbakker ik heb de kaart nog in bezit juist vanwege die optie. Echter gaf MSI op de telefoon aan dat de leverancier (
Members only:
) de verantwoordelijke is.

Hoe is jouw ervaring met MSI? Hoe gaat de procedure en waar kan ik contact opnemen voor RMA? Is dat via hun email adres?

*knip*, aanhef e.d. hoeft niet op het forum. We mailen niet naar elkaar. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Sieuwe01 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:37:
@Luchtbakker ik heb de kaart nog in bezit juist vanwege die optie. Echter gaf MSI op de telefoon aan dat de leverancier (
Members only:
) de verantwoordelijke is.

Hoe is jouw ervaring met MSI? Hoe gaat de procedure en waar kan ik contact opnemen voor RMA? Is dat via hun email adres?

Groeten

Sieuwe
De uiteindelijke (wettelijke) verantwoordelijke is inderdaad
Members only:
. Er staat je alleen niets in de weg om rechtstreeks bij MSI je RMA aan te melden. Weet wel dat het tegen hun garantievoorwaarde is. Dat je bijvoorbeeld 2 jaar bij een winkel krijgt, betekend niet dat je het bij de fabrikant ook hebt.

Bij MSI is dat gelukkig 3 jaar. https://us.msi.com/page/warranty/vga

Ikzelf heb geen ervaring met MSI, maar mijn algehele ervaring van rechtstreeks aanmelden is enorm goed. Vaak veel sneller. Mocht hij toch total-los zijn en ze kunnen niets betekenen, dan kan je het altijd nog via
Members only:
regelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben hier ook al een keer tegenaan gelopen bij
Members only:
. Om diverse redenen wil je niet altijd je geld terug maar liever een reparatie of vervanging.

Dit zegt onze overheid: https://www.rijksoverheid...an%20het%20product%20ligt.

Ik ben benieuwd of de verkoper zelf kan kiezen en zo ja dan vraag ik me af of de koper er financieel zomaar op achteruit mag gaan.

Ik ga dit topic zeker volgen want ik weet ook het antwoord niet.

@Luchtbakker vaak is garantie bij de fabrikant (vaak 1 jaar gelimiteerd) minder goed geregeld dan bij de verkoper, maar msi is inderdaad een prettige uitzondering.

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

In aanvulling op wat @Medione1210 schrijft, hoef je niet akkoord te gaan met geld terug. Je mag een vervangend product verlangen, zonder daarvoor hoeven bij te betalen, ook niet als
Members only:
aanhaalt dat je het product al een tijdje hebt kunnen gebruiken (Quelle-arrest).

Zie ook https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is (kopje "Met de verkoper een oplossing vinden", tweede alinea).

Ik begrijp uit je post dat
Members only:
de kaart dus wel op voorraad of in ieder geval in haar assortiment heeft en kan dus een vervangend exemplaar aan je verstrekken. Je hoeft niet te betalen voor de duurdere kaart. Met andere woorden: het is niet jouw probleem dat de kaart nu 750 euro duurder is.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:57 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:52:
In aanvulling op wat @Medione1210 schrijft, hoef je niet akkoord te gaan met geld terug. Je mag een vervangend product verlangen, zonder daarvoor hoeven bij te betalen, ook niet als
Members only:
aanhaalt dat je het product al een tijdje hebt kunnen gebruiken (Quelle-arrest).

Zie ook https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is (kopje "Met de verkoper een oplossing vinden", tweede alinea).

Ik begrijp uit je post dat
Members only:
de kaart dus wel op voorraad of in ieder geval in haar assortiment heeft en kan dus een vervangend exemplaar aan je verstrekken. Je hoeft niet te betalen voor de duurdere kaart. Met andere woorden: het is niet jouw probleem dat de kaart nu 750 euro duurder is.
Zij willen alleen het aankoopbedrag terugbetalen dat is een vorm van ontbinding wat je zou kunnen afdwingen als je er niet met de verkoper uit komt.
Dus hoe wil je nu in dit geval reparatie of vervanging afdwingen?

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
@Sieuwe01 is dit NL of DE en middels welk email adres van de shop heb je contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

NicoHF schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:26:
[...]

Zij willen alleen het aankoopbedrag terugbetalen dat is een vorm van ontbinding wat je zou kunnen afdwingen als je er niet met de verkoper uit komt.
Dus hoe wil je nu in dit geval reparatie of vervanging afdwingen?
Ontbinden doe jij, als consument, als de verkoper niet wil meewerken. Maar in de basis moet een verkoper een deugdelijk product leveren.

Als de verkoper dit niet kan, bijvoorbeeld omdat het product niet meer gemaakt wordt, dan kun je er in goed overleg mee instemmen dat de koop ontbonden wordt. Maar in beginsel moet de verkoper dan een vervangend product leveren dat niet onder doet voor hetgeen jij gekocht hebt.

Zie ook https://www.consuwijzer.n...opovereenkomst-beeindigen

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieuwe01
Dank voor alle reacties!

Ik ben lid bij de consumentenbond en daarom ook even met hun gebeld. Zij gaven aan een aangetekende brief te sturen voor "verzoek tot reparatie of vervanging product". Eigenlijk hetzelfde wat ik telefonisch gedaan heb maar dan via een brief om meer indruk te maken. Onderaan de brief moet ik dan ook vermelden dat als
Members only:
de verkoop wilt ontbinden, ik hun aansprakelijk zal stellen voor de schade die ik hierdoor krijg (de 750 euro). Natuurlijk is het maar de vraag of een bedrijf zoals
Members only:
deze brief iets interesseert.

@Luchtbakker
Een RMA naar MSI heb ik ook nog als optie. Ik ga vandaag nog een mail naar hun sturen hiervoor. Omdat mijn computer niet wilt opstarten met deze kaart verwacht ik wel dat er iets flink mis mee is. Het is maar de vraag of hij te repareren is.

@Heroic_Nonsense Mooi om te horen. Nou is het alleen de vraag of het mij gaat lukken om dit af te dwingen. Maar ik ga uiteraard mij best doen.

@NicoHF Het is gekocht via
Members only:
.nl en verkocht door "
Members only:
EU S.a.r.L.". Ik heb tot nu toe alleen contact via telefoon gehad via de
Members only:
helpdesk.

De deadline voor het opsturen van de retour naar
Members only:
staat op 31 december. Echter zal ik deze dan dus laten verlopen en via post / mail contact met hun opnemen zoals de consumentenbond had vermeld.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 29-12-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Conform ons beleid even de webshopnaam tussen MO tag gezet. Zie ook Shopping Forum Beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieuwe01
Helaas kom ik bij MSI via de officiele methode niet verder dan dit scherm. Dit omdat ik moet kiezen tussen bestelling via MSI store of local/online retailer. Bij de tweede optie krijg ik altijd dit scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hl9IH1ltx7NWg5KvLFeTVP3yR0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sP6YdXcUnVwusqEQtZvJCk2h.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb maar een mail gestuurd in de hoop dat het iets opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
MSI doet standaard inderdaad voor GPU's geen fabrieksgarantie afhandeling in de EU. Dat laten ze aan de verkoper over. Soms willen ze nog wel eens wat doen als je persoonlijk contact opneemt, maar inderdaad niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Luchtbakker schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:41:

Ikzelf heb geen ervaring met MSI, maar mijn algehele ervaring van rechtstreeks aanmelden is enorm goed. Vaak veel sneller. Mocht hij toch total-los zijn en ze kunnen niets betekenen, dan kan je het altijd nog via
***members only***
regelen.
Dat is de US site, daar hanteren ze andere voorwaarden dan in NL / de EU: https://nl.msi.com/page/warranty/vga

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
Luchtbakker schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:12:

Dat <webwinkel> jou nu het bedrag terug betaald is een hele nette oplossing. Ik snap natuurlijk wel dat het prijsverschil lastig is voor je.
Dit is naar Nederlands recht juist geen nette oplossing, maar zich wel heel makkelijk vanaf maken. In de basis mag in Nederlander de verkoper juridisch gezien niet eens kiezen voor ontbinding, maar mag de klant kiezen voor vervanging of reparatie (tenzij de ene optie veel goedkoper is dan de andere) en moet de verkoper in de basis dat prijsverschil ophoesten als de klant kiest voor vervanging (al kunnen daar wel uitzonderingen op zijn wanneer men kijkt naar redelijkheid en billijkheid), maar of daar hier sprake van is maar zeer de vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 30-12-2023 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Misschien dat dit antwoord je verder helpt gezien *knip* Naam winkel dat niet gaat doen (ze weigeren op sommige producten RMA)
kid1988 in "fabrieksgarantie grafische kaart MSI niet ondersteund"

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
Members only:
heeft naast eigen producten toch ook andere verkopers die via de website hun producten aanbieden? Ik weet zo niet hoe dat zit met garantie wanneer je de kaart bij verkoper A hebt gekocht, maar die nu niet meer aanbiedt en de kaart enkel nog bij verkoper B te koop is.
Members only:
verwijst je eerst naar de originele verkoper, maar bemiddelt wel wanneer je er niet uitkomt, geen idee hoe dat hier zit, maar kan wellicht van invloed zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ben je wel een consument voor wat betreft deze koop?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Dennism schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 02:15:
[...]

Dit is naar Nederlands recht juist geen nette oplossing, maar zich wel heel makkelijk vanaf maken. In de basis mag in Nederlander de verkoper juridisch gezien niet eens kiezen voor ontbinding, maar mag de klant kiezen voor vervanging of reparatie (tenzij de ene optie veel goedkoper is dan de andere) en moet de verkoper in de basis dat prijsverschil ophoesten als de klant kiest voor vervanging (al kunnen daar wel uitzonderingen op zijn wanneer men kijkt naar redelijkheid en billijkheid), maar of daar hier sprake van is maar zeer de vraag.
Het terugbetalen dat de betreffende webwinkel doet kan soms ook weer in je voordeel zijn, als het artikel in ideële veel goedkoper is geworden (kan je het goedkoop terugkopen) of als er een verbeterde versie is die deze,des prijs heeft of goedkoper is.
Ik neem aan dat de genoemde website het dus niet doet om je te lesten, maar omdat dit makkelijker voor hen is dan laten repareren of vervangen.
Ik ben benieuwd of TS ze zover krijgt om ze alsnog te laten vervangen of het prijsverschil bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Medione1210 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:42:
[...]

Het terugbetalen dat de betreffende webwinkel doet kan soms ook weer in je voordeel zijn, als het artikel in ideële veel goedkoper is geworden (kan je het goedkoop terugkopen) of als er een verbeterde versie is die deze,des prijs heeft of goedkoper is.
Ik neem aan dat de genoemde website het dus niet doet om je te lesten, maar omdat dit makkelijker voor hen is dan laten repareren of vervangen.
Ik ben benieuwd of TS ze zover krijgt om ze alsnog te laten vervangen of het prijsverschil bij te betalen.
Dat klopt zeker, echter moet de consument dan wel de keuze krijgen van de verkoper, waarna deze een weloverwogen keuze kan maken. In bepaalde gevallen kan ontbinden dan inderdaad gunstig zijn voor alle partijen. Echter hier gaat de winkel volledig voorbij aan de consument en wetgeving, wat mij niet de bedoeling lijkt, al helemaal niet omdat de gevolgen hier voor de koper zeer negatief zijn.

Er even van uitgaande dat het uiteraard een consumentenkoop betreft, is het zakelijk zal dat allemaal anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sieuwe01 Indien consumentenkoop heb je recht op conformiteit/wettelijke garantie. dat houd in kosteloos herstel of vervangen. wanneer dat niet mogelijk is mag jij de overeenkomst ontbinden, en krijg je je geld terug.
Is er wel een mogelijkheid tot vervangen, stuur dan ingebrekestelling en eis daar een vervangende gelijkwaardige GPU !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Ik vraag mij af of ze het weigeren vanwegen het prijs verschil. Want ook als het product minder waard is geworden geven ze eigenlijk altijd direct je geld terug. Maar goed dan zijn er weinig mensen die klagen😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Los daarvan heeft ook *knip* winkel gewoon de wet te volgen en ligt de optie van ontbinden niet bij hen tenzij niet anders geeist kan worden.

Daarnaast mogen ze dat hele platform verkopen van mij eens kneiterhard gaan aanpakken wel 15% van de omzet opstrijken maar bij gezeur is niemand thuis en verschuilen ze zich overal achter. Nu is in dit geval de verkoper *knip* winkel zelf maar hebben ze kennelijk geen eigen voorraad maar ze bieden ze nog wel aan doormiddel van een platform verkoper.

Wat mij persoonlijk betreft is aanbieden aanbieden dat je andere verkopers toelaat op je website hoort het probleem van *knip* winkel te zijn niet van de consument

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:50:
Los daarvan heeft ook winkel gewoon de wet te volgen en ligt de optie van ontbinden niet bij hen tenzij niet anders geeist kan worden.

Daarnaast mogen ze dat hele platform verkopen van mij eens kneiterhard gaan aanpakken wel 15% van de omzet opstrijken maar bij gezeur is niemand thuis en verschuilen ze zich overal achter. Nu is in dit geval de verkoper winkel zelf maar hebben ze kennelijk geen eigen voorraad maar ze bieden ze nog wel aan doormiddel van een platform verkoper.

Wat mij persoonlijk betreft is aanbieden aanbieden dat je andere verkopers toelaat op je website hoort het probleem van winkel te zijn niet van de consument
Om toch even op te komen voor deze specifieke platform...ze verschuilen zich helemaal nergens achter. Als je iets bij een derde verkoper hebt gekocht en er gaat wat mis dan betalen ze je ook meteen terug (is mijn ervaring in ieder geval). Het gaat er hier alleen om dat je de keus wilt hebben tussen repareren, vervangen en geld terug.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Perkouw schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:58:
Conform ons beleid even de webshopnaam tussen MO tag gezet. Zie ook Shopping Forum Beleid
Modbreak:Kunnen we met z'n allen nog eens naar deze modbreak kijken? Ik zie nog regelmatig de naam van de winkel open en bloot langskomen. Deze heb ik dan ook verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:17:
Ik vraag mij af of ze het weigeren vanwegen het prijs verschil. Want ook als het product minder waard is geworden geven ze eigenlijk altijd direct je geld terug. Maar goed dan zijn er weinig mensen die klagen😀
Dit is vrij standaard procedure en als je forum / google afzoekt vind je eigenlijk het zelfde steeds terug. Natuurlijk vervelend als je RMA wil. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Medione1210 schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:09:
[...]

Om toch even op te komen voor deze specifieke platform...ze verschuilen zich helemaal nergens achter. Als je iets bij een derde verkoper hebt gekocht en er gaat wat mis dan betalen ze je ook meteen terug (is mijn ervaring in ieder geval). Het gaat er hier alleen om dat je de keus wilt hebben tussen repareren, vervangen en geld terug.
Ik zou het niet ' het willen hebben van de keuze' noemen, maar dat je als consument de keuze behoort te hebben, en niet dat de webwinkel de voor hun makkelijkste keuze kiest, ook al is deze soms ook in het voordeel van de consument. Ik snap dat ze het doen, want makkelijk processen inrichten op die manier, maar netjes is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:17:
Mijn evaringen van de afgelopen jaren was dat ze alleen maar het geld terugbetalen, meestal moet je het artikel terugsturen maar soms hoeft dat nog niet eens.
Eén keer had ik ook aangedrongen op reparatie maar daar wouden ze absoluut niet aan, had het toen maar gelaten

Ik vraag mij dan ook wel af of ze überhaupt wel aan reparatie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieuwe01
Even een korte update. Het gaat hierbij om een consument aankoop. Mooi om te horen dat ik gelijk heb in deze kwestie. Echter zoals eerder aangegeven is het maar de vraag of ik gelijk ga krijgen.

Ik heb inmiddels Amazon een aangetekende brief verzonden op advies van de consumentenbond.

Ook hou ik de RMA optie bij MSI open. Ik heb een mail verstuurd naar benelux.dcc-rma.erc[at]msi.com zoals @graceful aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ik snap nog steeds het hele probleem niet voor de verkoper. Artikel 7:25BW is hier van toepassing. Al moet ie 5000 euro bijleggen. Dat kan ie vervolgens verhalen op degene waar hij de kaart vandaan heeft. Dat het in de praktijk niet altijd zo simpel gaat, moet niet het probleem van de consument worden. Zo heeft dergelijke wetgeving natuurlijk geen zin.
Ze kunnen dus nooit met het argument komen dat "het prijsverschil te groot is", daarmee geven ze er blijk van de wet niet te kennen. Best kwalijk als je winkeltje aan het spelen bent, zonder de spelregels te kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Luchtbakker schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:41:
[...]

De uiteindelijke (wettelijke) verantwoordelijke is inderdaad
***members only***
. Er staat je alleen niets in de weg om rechtstreeks bij MSI je RMA aan te melden. Weet wel dat het tegen hun garantievoorwaarde is. Dat je bijvoorbeeld 2 jaar bij een winkel krijgt, betekend niet dat je het bij de fabrikant ook hebt.

***members only***
regelen.
MSI is naar mijn mening erg schappelijk. Ik heb een tijd terug een videokaart overgenomen van een mede tweaker zonder factuur. Ik vroeg aan MSI of ik evt bij hen terecht zou kunnen als er ooit een defect zou zijn. Ook vroeg ik of evt repasten gedekt zou worden. Na het serienummer doorgegeven te hebben kreeg ik het volgende antwoord:

Beste,

Zonder een factuur is er fabrieksgarantie tot 30-01-2026

Als u een reparatie nodig heeft kunt u ons een email sturen, wij maken dan een RMA aan.

De spelregels hiervan zijn:

we zullen uw product repareren of ruilen met hetzelfde model onder garantie,
als het product niet kan worden gerepareerd, kunnen we een ruil met een geüpgraded model aanbieden, maar dan moet u het verschil tussen de marktprijs van beide producten bijbetalen - dan bieden we een betaalde omruiling aan (+ transport, behandeling enz.),
een terugbetaling is in deze situatie is onmogelijk.

We geven een RMA af, maar u moet het apparaat op eigen kosten opsturen en we sturen het apparaat na reparatie retour op onze kosten.

Wat betreft het repasten van de koeling, dit is mogelijk, maar als hierdoor schade ontstaat valt deze buiten de garantie.

Ik heb veel slechter meegemaakt.
Pagina: 1