Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gebruiken met Ubuntu, voor huis tuin en keuken videos te bewerken, nu nog fullHD, en Ik wil games spelen, zowel op ubuntu als via windows (ik heb Halflife Alix nog uit te spelen, mijn huidige pc trekt het niet meer haha) Veel zal ik niet gamen, maar als ik game, dan moet het wel vlot gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag in totaal zo rond de 1400 euro zijn, maar daar zit wel enige rek in
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis zo ongeveer. En een SoundBlasterX G5 heb ik ook nog
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles behalve toetsenbord en muis zo ongeveer. mijn huidige Iiyama prolite 23 inch heeft zijn beste tijd gehad met een dode pixellijn, en de pc zelf is echt aan vervanging toe, er zit een nvidia GTX 1050 Ti en een AMD® Fx-8370e eight-core processor × 8.
dus:
Kast
mobo
CPU
GPU
RAM
SSD
Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was/ ben altijd fan geweest van Nvidia, zeker omdat het vroeger beter werd ondersteund door linux.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag vrij stil als ik niet veel van de rekenkracht vraag, maximaal 19,5 cm breed, hoogte 42 cm. en usb en powerknop aan de voorkant (eventueel voorbovenop, geen rgb verlichting, Ik hoef geen WiFi op het moederbord, .
Ga je overklokken?
nope, tenzijn het simpel is en wat oplevert
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie even met me mee kunnen denken, ik weet nog niet precies welke kast passend is. en ik focus me nu op Nvidia, maar dat is niet in beton gegoten, dus als julle me voor gek verklaren daarmee, dan kan ik een Ati overwegen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gebruiken met Ubuntu, voor huis tuin en keuken videos te bewerken, nu nog fullHD, en Ik wil games spelen, zowel op ubuntu als via windows (ik heb Halflife Alix nog uit te spelen, mijn huidige pc trekt het niet meer haha) Veel zal ik niet gamen, maar als ik game, dan moet het wel vlot gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag in totaal zo rond de 1400 euro zijn, maar daar zit wel enige rek in
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis zo ongeveer. En een SoundBlasterX G5 heb ik ook nog
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles behalve toetsenbord en muis zo ongeveer. mijn huidige Iiyama prolite 23 inch heeft zijn beste tijd gehad met een dode pixellijn, en de pc zelf is echt aan vervanging toe, er zit een nvidia GTX 1050 Ti en een AMD® Fx-8370e eight-core processor × 8.
dus:
Kast
mobo
CPU
GPU
RAM
SSD
Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was/ ben altijd fan geweest van Nvidia, zeker omdat het vroeger beter werd ondersteund door linux.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag vrij stil als ik niet veel van de rekenkracht vraag, maximaal 19,5 cm breed, hoogte 42 cm. en usb en powerknop aan de voorkant (eventueel voorbovenop, geen rgb verlichting, Ik hoef geen WiFi op het moederbord, .
Ga je overklokken?
nope, tenzijn het simpel is en wat oplevert
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie even met me mee kunnen denken, ik weet nog niet precies welke kast passend is. en ik focus me nu op Nvidia, maar dat is niet in beton gegoten, dus als julle me voor gek verklaren daarmee, dan kan ik een Ati overwegen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 225,69 | € 225,69 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO B650M-P | € 125,02 | € 125,02 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Gaming OC 8G | € 319,90 | € 319,90 |
| 1 | Monitors | Philips B-line 276B9/00 Zwart | € 208,70 | € 208,70 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,89 | € 57,89 |
| 1 | Geheugen intern | Team Group T-Force Vulcanα FLABD532G6000HC38ADC01 | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 126,39 | € 126,39 |
| Totaal | € 1.258,54 | |||
[ Voor 33% gewijzigd door wiggerd op 28-12-2023 14:03 ]