Ik ben van plan om een pc te kopen met de rx 6700 xt, eerst was ik altijd een man van AMD als het gaat om processoren, maar ik kwam er achter dat deze I5 qua rauwe performance (volgens benchmarks) beter is dan de Ryzen 5 7600. Maar mijn vraag is dan: Welke cpu kan ik beter nemen?
Vraag
Beste antwoord (via KyanSieders08 op 28-12-2023 13:39)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 133,20 | € 133,20 |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS A520 Elite | € 88,- | € 88,- |
1 | Videokaarten | Sapphire PULSE Radeon RX 6700 XT (11306-02-20G) | € 380,24 | € 380,24 |
1 | Behuizingen | DeepCool CC360 ARGB Zwart | € 58,78 | € 58,78 |
1 | Monitors | Philips Evnia 27M1N3500LS/00 Zwart | € 199,- | € 199,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 90,95 | € 90,95 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 106,95 | € 106,95 |
Totaal | € 1.123,02 |
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Alle reacties
Er is geen kant-en-klaar antwoord op die vraag. Dat hangt er vanaf.
Zoek benchmarks op van de dingen die jij er echt mee wilt doen, en kijk welke processor sneller is in de meeste gevallen.
Zoek benchmarks op van de dingen die jij er echt mee wilt doen, en kijk welke processor sneller is in de meeste gevallen.
The devil is in the details.
Ik wil er graag mee gamen, volgens alle benchmarks die ik heb gezien is de i5 12600kf beter, maar er spelen natuurlijk ook andere factoren mee, waar ik helaas wat minder verstand van heb. (dan heb ik het over type ram, snelheden en prijzen van moederborden)
Ryzen 7600 is ook zuiniger. 12600KF is al oud en komt zonder iGPU wat wel handig kan zijn
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
vul dit ook even in
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik ben van plan om games te spelen op 1440p (sommige op 1080p)
Met monitor ongeveer 1200€
Niet van toepassing
Voor nu niet van toepassing.
Nee
nee
Ga je overklokken?
Eerst niet, omdat ik in verband met het krappe budget gewoon de stock cooler ga gebruiken
Wat verwacht je van ons?
Duidelijk advies over cpu (en bijhorende zaken zoals ram en moederbod)
Ik ben van plan om games te spelen op 1440p (sommige op 1080p)
Met monitor ongeveer 1200€
Niet van toepassing
Voor nu niet van toepassing.
Nee
nee
Ga je overklokken?
Eerst niet, omdat ik in verband met het krappe budget gewoon de stock cooler ga gebruiken
Wat verwacht je van ons?
Duidelijk advies over cpu (en bijhorende zaken zoals ram en moederbod)
Met dat budget kom je niet ver.
Je verkijkt je er op denk ik met 12600KF zit je al op 210,- dan MB van 210 = 420. goede voeding E100 = 520
SSD 100 = 620, ram 120 = 740 en dan moet je nog een videokaart kopen.
Je verkijkt je er op denk ik met 12600KF zit je al op 210,- dan MB van 210 = 420. goede voeding E100 = 520
SSD 100 = 620, ram 120 = 740 en dan moet je nog een videokaart kopen.
wissel dan voeding met deze uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition
als je goed op 1440p wilt kunnen gamen dan zit je op het systeem wat @Hackus aangeeft,mijn neefje heeft ongeveer dezelfde build en die is er zeer tevreden over(gamed ook op 1440p)
@Hackus kus is deze ook goed:
uitvoering: Corsair RM750x SHIFT ATX3.0 ?
Die is wel guntig gerpijst voor een Corsair dan
@Hackus kus is deze ook goed:
uitvoering: Corsair RM750x SHIFT ATX3.0 ?
Die is wel guntig gerpijst voor een Corsair dan
[ Voor 37% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2023 13:20 ]
Ja jullie hebben zeker gelijk als je de perfect 1440p experience wil hebben moet je zeker voor die build gaan maar met de specs die ik wil is het volgens mij ook best prima te spelen.
YouTube: AMD Radeon RX 6700 XT 1440p Gaming with Ryzen 7600
YouTube: AMD Radeon RX 6700 XT 1440p Gaming with Ryzen 7600
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 133,20 | € 133,20 |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS A520 Elite | € 88,- | € 88,- |
1 | Videokaarten | Sapphire PULSE Radeon RX 6700 XT (11306-02-20G) | € 380,24 | € 380,24 |
1 | Behuizingen | DeepCool CC360 ARGB Zwart | € 58,78 | € 58,78 |
1 | Monitors | Philips Evnia 27M1N3500LS/00 Zwart | € 199,- | € 199,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 90,95 | € 90,95 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 106,95 | € 106,95 |
Totaal | € 1.123,02 |
Het gaat er uiteindlijk om wat jij genoeg vind,is de fps die je in die you tube genoeg voor jou,wie ben ik om dan te zeggen dat je daar niet voor moet gaan.
Kan evt 5600X en nog koeler uitvoering: Gelid Solutions Tranquillo Rev.5
Heel erg bedankt dit gaat mij wel verder helpen
Pagina: 1