Upgrade oude PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahaagsma
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-02-2024
Wil mijn 10 jaar oude PC volledig upgraden. Werd wel weer eens tijd. Heb prima kast ( Fractal Design Midi Tower Define R4 ATX) waar wel weer wat nieuws in kan. Wil echter niet al teveel besteden omdat ik PC niet zoveel meer gebruik. Ik wil tzt weer een beetje gaan gamen met PC en dat lukt nu niet meer. Heb in de loop van de jaren wel nieuwe SSD gekocht van 500gb SSD geïnstalleerd.

Ik wil eigenlijk deze SSD met Windows 10(Windows 11 lukte niet omdat PC gedateerd is) in de upgrade PC plaatsen om zo Windows 11 te kunnen installeren en dan verder uitbouwen.

Nu is mijn vraag of dat kan ivm nieuwe BIOS en drivers etc.?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-09 21:46
Ik weet niet wat voor licentie die Windows 10 heeft, maar waarschijnlijk is die gekoppeld aan de pc. Als je moederbord etc. gaat vervangen, dan heeft het geen zin om die oude Windows 10 over te zetten. Ga er maar vanuit dat je ook een Windows licentie moet aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:54
ZatarraNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:14:
Ik weet niet wat voor licentie die Windows 10 heeft, maar waarschijnlijk is die gekoppeld aan de pc. Als je moederbord etc. gaat vervangen, dan heeft het geen zin om die oude Windows 10 over te zetten. Ga er maar vanuit dat je ook een Windows licentie moet aanschaffen.
Gewoon die activatielijn bellen en aangeven dat die op 0 computers is geinstalleerd. Kun je nogmaals je code gebruiken. 8)7

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Als je een nieuw moederbord en cpu aanschaft, dan zou ik gewoon Windows 11 opnieuw installeren. Volledig schone installatie. Dat is het beste. Anders sleep je een hoop ouwe meuk mee.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
ahaagsma schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:29:
Ik wil eigenlijk deze SSD met Windows 10(Windows 11 lukte niet omdat PC gedateerd is) in de upgrade PC plaatsen om zo Windows 11 te kunnen installeren en dan verder uitbouwen.

Nu is mijn vraag of dat kan ivm nieuwe BIOS en drivers etc.?
Wat jij wilt kan in principe wel.
Windows 10/11 is zeer makkelijk bij het wisselen van totaal verschillende hardware en zal automatisch wel de nieuwe hardware detecteren/installeren.

Restore w10 install naar andere hardware

Alleen gaat dat bij een nieuwe PC (Windows 11 Compatible/upgradable dus UEFI) alleen werken als je oude systeem ook UEFI is.

Er zijn natuurlijk ook nog diverse "workarounds" om Windows 11 toch te installeren op niet ondersteunde hardware.